دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

ورزش /

نگاهی به دکوراسیون شاهانه منزل پدری رحمان عموزاد پسر نقره ای المپیک پاریس +عکس/ مبل سلطنتی طلایی و شومینه زیبای مدرن 

سه شنبه، 30 مرداد 1403
ساعدنیوز: رحمان عموزاد نایب قهرمانی کشتی آزاد در المپیک پاریس در گفت وگو با خبرنگار مهر با بیان این که تازه شروع کارم هست، گفت: با تمام وجود در مسابقات و سال های آینده برای مدال آوری می جنگم.

رحمان عموزاد 26 تیر 1381 در خلیل‌شهر محله کشیرخیل، بهشهر، استان مازندران در خانواده‌ای اهل کشتی به دنیا آمد. وی سه برادر و یک خواهر دارد و کشتی را از 6 سالگی به کمک برادرانش شروع کرد. برادران وی نیز کشتی‌گیر هستند. فرزاد عموزاد، برادر بزرگ‌تر او قهرمان جوانان جهان و سوم آسیا شده‌است. برادر دوقلوی او محمدعلی و دیگر برادرش فرشاد نیز کشتی‌گیر هستند.

فعالیت کشتی

در ادامه به سوابق حرفه ای عموزاد در رشته کشتی و در رده های مختلف سنی اشاره شده است.

نوجوانان

عموزاد در انتخابی تیم ملی نوجوانان ایران سال 2018 که در سیرجان برگزار می‌شد، به عنوان نمایندهٔ مازندران شرکت کرد و به مقام سوم دست یافت. او سپس در اردوی تیم نوجوانان شرکت کرد و برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا در این رده انتخاب شد. وی در قهرمانی آسیا 2018 در تاشکند با شکست تمامی رقبا به عنوان نخست دست یافت. عموزاد در همان سال موفق شد در زاگرب عنوان نخست دستهٔ 45 کیلوگرم قهرمانی نوجوانان جهان را به دست بیاورد. او در این تورنمنت 47 امتیاز کسب کرد و فقط یک امتیاز از دست داد.

وی توانست عنوان قهرمانی آسیا و قهرمانی جهان خود در سال پیش را در سال 2019 نیز تکرار کند. او در قهرمانی آسیا در نورسلطان با کسب سه پیروزی قهرمان دستهٔ 48 کیلوگرم شد و سپس در مسابقات جهانی در صوفیه شرکت کرد و توانست با کسب 30 امتیاز و از دست دادن تنها 5 امتیاز در چهار رقابت خود عنوان نخست را در همین دسته از آن خود کند. عموزاد در مرحلهٔ نیمه‌نهایی پیکارهای جهانی سال 2019 به مصاف استیو پولین آمریکایی رفت و در وقت دوم با اجرای فن «یک دست یک پا» حریف خود را به آسمان برد و در نهایت با امتیاز عالی 12 بر 0 حریفش را شکست داد. این رقابت و شکست حریف آمریکایی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی ایران بازتاب زیادی داشت.

عموزاد به سبب عملکرد درخشان خود در سال 2019، از سوی اتحادیهٔ جهانی کشتی به عنوان بهترین آزادکار نوجوان سال برگزیده شد.

جوانان

عموزاده در مسابقات قهرمانی کشتی آزاد جوانان جهان 2021 در اوفای روسیه با پیروزی بر لهستان، آذربایجان، روسیه و هند به مدال طلا رسید.

بزرگسالان

عموزاد در سال 2020 به تیم دانشگاه آزاد اسلامی پیوست و زیر نظر علیرضا رضایی، سرمربی این تیم در لیگ برتر کشتی آزاد ایران شرکت کرد. او در دور رفت فصل عادی این مسابقات توانست در وزن 61 کیلوگرم، احسان رنجبر و یونس سرمستی را با امتیاز عالی شکست بدهد.

عموزاد به عنوان قهرمان نوجوانان جهان جواز حضور در مسابقات انتخابی تیم ملی بزرگسالان ایران را به دست آورد و در 5 نوامبر 2020 (15 آبان 1399) در این رقابت‌ها حضور یافت. او در دستهٔ 57 کیلوگرم ابتدا 4–4 به رضا اطری باخت و سپس با توجه به عدم حضور نادر حاج‌آقانیا برنده اعلام شد. وی در رقابت پایانی خود با حساب 10–8 مغلوب علیرضا سرلک شد و در این دسته عنوان سوم را کسب کرد.

عموزاد در 6 دسامبر در دور برگشت لیگ برتر در ترکیب تیم دانشگاه آزاد شرکت کرد و توانست رضا خلاقی (فرش ایران) و عرفان جعفریان (استقلال تهران) را شکست بدهد. دانشگاه آزاد نیز توانست به عنوان تیم دوم گروه خود به دور نیمه‌نهایی رقابت‌ها راه پیدا کند.اما عموزاد در دور نهایی لیگ شرکت نکرد، چرا که به عنوان نمایندهٔ ایران در مسابقات جام جهانی انفرادی حضور پیدا کرد.

عموزاد 16 دسامبر در دستهٔ 57 کیلوگرم آزاد به عنوان تنها نمایندهٔ ایران در رقابت‌های جام جهانی انفرادی در بلگراد، صربستان شرکت کرد. او در این تورنمنت شعبان کیزیلتاش از ترکیه، گیوی داویدوی از ایتالیا را با امتیاز فنی عالی و دیامانتینو اونا فافه از گینه بیسائو را با ضربهٔ فنی شکست داد و به نیمه‌نهایی رسید. او در این مرحله به مصاف زائور اوگویف (قهرمان جهان در 2018 و 2019) از روسیه رفت و در حالی که در وقت دوم 4–1 عقب بود، ضربهٔ فنی شد و به رقابت سوم–پنجمی رفت. عموزاد با حساب 4–0 ولادیسلاو آندریو، نمایندهٔ بلاروس را شکست داد و به عنوان سوم جام جهانی دست یافت.

قهرمانی جهان 2021

در وزن 61 کیلوگرم رحمان عموزاد در کشتی نخست با نتیجه 5 بر صفر از سد گمزاتگادزی هالیدوف از مجارستان گذشت. وی در دور بعد مقابل توشیهیرو هاسگاوا دارنده مدال طلای زیر 23 سال جهان از ژاپن با نتیجه 9 بر 5 مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی‌گیر در مرحله نیمه نهایی، عموزاد از دور رقابت‌ها کنار رفت.

قهرمانی آسیا 2022

در وزن 65 کیلوگرم رحمان عموزاد در دور نخست با نتیجه 11 بر صفر مقابل عنایت اله از پاکستان به پیروزی رسید. وی در دور دوم با نتیجه 9 بر صفر کایکی یاماگوچی قهرمان جوانان جهان از ژاپن را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله تسوگبادراخ تسیویسورن از مغلوستان را با نتیجه 6 بر صفر از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. عموزاد در دیدار پایانی در یک دیدار حساب شده با نتیجه 3 بر 1 از سد باجرانگ پونیا دارنده مدال برنز المپیک و نقره و برنز جهان از هند گذشت و به مدال طلا دست یافت.

قهرمانی جهان 2022

در ادامه رقابت‌های 3 وزن پایانی کشتی آزاد قهرمانی جهان 2022 در بلگراد صربستان، رحمان عموزاد خلیلی نماینده وزن 65 کیلوگرم ایران و دارنده مدال طلای آسیا، در دیدار فینال مقابل جان دیاکومیهالیس از آمریکا به میدان رفت و در پایان در یک کشتی دیدنی با نتیجه 13 بر 8 به برتری رسید و با ارائه نمایشی بی‌نظیر صاحب مدال طلای جهان شد. عموزاد پیش از این در دور مقدماتی این وزن که روز گذشته(شنبه) برگزار شد، در دور نخست برابر جونسیک یون از کره جنوبی با نتیجه 8 بر یک به برتری رسید. وی در دور بعد نیز برابر اسماعیل موساکایف دارنده مدال برنز جهان از مجارستان با نتیجه قاطع 6 بر صفر به برتری رسید. وی سپس برابر عادل اوسپانوف از قزاقستان با نتیجه 13 بر 2 به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد و در این مرحله نیز مقابل حاجی علیف دارنده 3 طلای جهان و یک نقره و یک برنز المپیک از آذربایجان با اقتدار به برتری 9 بر 2 رسید و راهی فینال شد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 30 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
(عکس) سنگ تمام مونا نیکی برای همسرش علیرضا نیکبخت واحدی با چیز کیک خانگی خوشمزه و کنار استخر/ طعمش یه چیز دیگه اس
ویدیو/ داستان کوتاه انگلیسی «ملخ بازیگوش»/ یادگیری آسان اصطلاحات روزمره
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
(ویدئو) حرفهای تلخ بهرام افشاری در مورد پرستاری از پدرش و قضاوت های مردم / بچه طلاقم بهم میگفتن اگه معتاد نشه بقیه رو معتاد میکنه
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
(ویدیو) چیدمان مثال‌زدنی پنت هاوس زیبای محمدرضا گلزار با شیک‌ترین رنگ مبلمان، فرش و روتختی/ میدونستین از نظر طراحان داخلی این رنگ یکی از باکلاس‌ترین‌هاست برای انتخاب مبلمان؟
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت