دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

ورزش /

نگاهی به فیگورهای جذاب کول هادی چوپان در مستر المپیا از 2019 تا 2023 +تصاویر/ گرگ پارسی در عطش طلای 2024 

دوشنبه، 16 مهر 1403
ساعدنیوز: هادی چوپان قرار است تا 3 روز دیگر در لاس وگاس آمریکا به مصاف رقبای خودش در مستر المپیا برود. هادی چوپان معتقد است که بهترین بدن او در سال 2019 بر روی استیج بوده است ولی امروز نیز می تواند همین بدن را به نمایش بگذارد. در اینجا مروری داریم بر فیگورهای این ورزشکار از 2019 تا 2023.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز، مستر المپیا اولین بار در سال 1965 در بروکلین، نیویورک برگزار شد و اکنون به یک مسابقه‌ی جهانی تبدیل شده که هرچند بنا بود توسط شهرهای سراسر جهان میزبانی ‌شود، از سال 1999 میزبان ثابت آن شهر لاس وگاس بوده است. ورزشکاران بسیاری از کشورها در این مسابقات شرکت می‌کنند. آرنولد شوارتزنگر که بین سال‌های 1970 تا 1980 هفت بار برنده این مسابقات شد، شناخته‌شده‌ترین قهرمان مسابقات مستر المپیا است. البته سایر بدنسازان از آن زمان رکورد او را پشت سر گذاشته‌اند.

برادران جو و بن ویدر در سال 1946 زمانی که ورزش بدنسازی پس از جنگ در حال رونق بود، فدراسیون بین‌المللی بدنسازان (IFBB) را در مونترال امریکا تأسیس کردند. با‌این‌حال، بدنسازی و مسابقات داوری فیزیکی بدن مردان چیز جدیدی نبود. ورزشکاران در یونان و چین باستان بدنسازی را به صورت رقابت برای بلند کردن سنگ‌های سنگین‌وزن برگزار می‌کردند. در قرن نوزدهم، تعدادی بدنساز در یک سلسله مسابقات ورزشی در اروپا و آمریکا به گشت و گذار پرداختند و در بین تماشاگران محبوب شدند.

اولین مسابقه بدنسازی مردان در ایالات متحده در سال 1903 توسط برنار مک فادن، مربی تربیت بدنی در شهر نیویورک برگزار شد. برنده آن، آلبرت ترلوار، فارغ‌التحصیل دانشگاه هاروارد بود که بی‌نقص‌ترین مرد جهان نام گرفت.

بدنسازی خیلی زود محبوبیت بیشتری پیدا کرد، به طوری که گاهی اوقات از دهه 1950 تا 1970 عصر طلایی بدنسازی نامیده می‌شود. پس از موفقیت مستر آمریکا، مستر المپیا به وجود آمد زیرا قانونی وجود داشت که برندگان سابق مستر آمریکا را از شرکت مجدد در این مسابقات منع می‌کرد ولی پس از پیروزی‌های متوالی گریمک در دهه 1940 تصمیم به ایجاد مسابقات جدیدی گرفته شد که در آن، این قانون برداشته شود.

مستر المپیا اولین بار در 18 سپتامبر 1965 در آکادمی موسیقی بروکلین شروع به کار کرد. همچنین در آن عصر جوایزی برای مسابقات مستر جهان، مستر آمریکا و میس آمریکانا از IFBB وجود داشت که آخرین آن‌ها یک مسابقه زیبایی برای زنان و مسابقات سنجش عضله و زیبایی بود که بدنسازان دهه قبل فقط می‌توانستند رویای آن را ببینند. به برنده افتتاحیه به جای جایزه نقدی، یک تاج طلایی که از مخمل قرمز با تزئینات پلنگی پوشانده شده بود، اهدا ‌می‌شد. اولین برنده، لری اسکات قهرمان کالیفرنیایی پرورش اندام بود.

به زودی مستر المپیا از نظر محبوبیت از مسابقه مستر آمریکا پیشی گرفت. در نهایت در سال 1999 رقابت مستر آمریکا کنار گذاشته شد. در سال 1970 مستر المپیا چهره مشهور خود را پیدا کرد: آرنولد شوارتزنگر، بدنساز اتریشی‌الاصل و ستاره آینده فیلم‌های اکشن. شوارتزنگر شش سال متوالی، از سال 1970 تا 1975، برنده مستر المپیا شد. سپس با بازگشت به این مسابقه در سال 1980 پس از چهار سال وقفه و برنده شدن مجدد، تماشاگران را شگفت‌زده کرد. رکورد هفت پیروزی او تا سال 1991 شکست‌ناپذیر باقی ماند تا اینکه لی هانی از کارولینای جنوبی هشتمین عنوان متوالی خود را به دست آورد. رونی کلمن از لوئیزیانا نیز بین سال‌های 1998 تا 2005 هشت عنوان مستر المپیا را به دست آورد و فیل هیث از سیاتل با 7 پیروزی بین سال های 2011 تا 2017 با شوارتزنگر برابری کرد.

امروزه مسابقات سالانه مستر المپیا که Olympia Weekend نام دارد (مستر المپیا نامی عمومی است و به طور خاص به مسابقات پرورش اندام مردان سالم اطلاق می‌شود)، مسابقاتی را برای زنان بدنساز و بدنسازانی که از ویلچر استفاده می‌کنند نیز برگزار می‌کند و بیشترین مخاطبان را نسبت به هر رویداد بدنسازی دیگری دارد. برندگان مستر المپیا (پرورش اندام مردان) معمولاً 400هزار دلار به خانه می‌برند که بزرگ‌ترین جایزه نقدی در بین تمام مسابقاتی است که در المپیا ویکند برگزار می‌شود. مجموع جایزه‌ها بیش از 1میلیون دلار است که در چندین رویداد پخش شده است.


پسندیدم 1 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 16 مهر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
شیلا خداداد خطاب به رامبد جوان: خیلی حرف‌های بدی راجع به من زدید+ویدیو
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
حاج سید مجتبی خامنه‌ای ایستاده در میانه میدان، رخ به رخ با اسرائیل و نتانیاهوی خبیث / حقا که صولت حیدری را از پدر به ارث برده‌ای ...
(عکس) خنده معنادار آقا در کنار موشک‌های بالستیک سپاه / پیرِ ما اشرف مخلوقات است ...
(ویدئو) این پشت صحنه خنده دار سریال بزنگاه یه چیز دیگس / نبینی از دستت رفته😂😂
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
جدیدترین پست اینستاگرامی نگار جواهریان از دخترشان، نوردخت، بعد از ماه‌های طولانی که از فضای مجازی دور بوده
احسان علیخانی : حیف که کت تنمه ، من سیکس پک ندارم یه دونه دارم ولی خفنه ، مال من وان پکه