دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

نگاهی به حال و هوای غریبانه مراسم تشییع باشکوه فروغ فرخزاد با حضور چهره های برجسته ادبی 58 سال پیش/ از ماشین گلایل زده تا حضور جلال آل احمد، شاملو و ابتهاج+عکس 

شنبه، 14 مهر 1403
ساعدنیوز: فروغ فرخزاد یکی از شاعران معروف و موفق معاصر که در ادامه تصاویری از مراسم تشییع او را با حضور چهره های سرشناس ادبی ملاحظه میفرمایید.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی ساعدنیوز، فروغ فرخزاد شاعر و مستندساز، 24 بهمن سال 1345 در سن 32 سالگی بر اثر واژگونی خودرو درگذشت. فرخزاد با انتشار 5 دفتر شعر، توانست در عمر کوتاه خود، تاثیری عمیق بر شعر فارسی بگذارد و نام خود را به عنوان یکی از برجسته‌ترین شاعران معاصر تثبیت کند.

شعر فرخزاد، شفاف، بی‌پرده، پراحساس و به دور از هرگونه سانسور شخصی است. او اندیشه‌ای فراتر از زمانه خود داشت و دغدغه‌هایی زنانه را در آثارش مطرح کرده است. او در سال‌های آخر عمر، به سینما و ساخت فیلم روی آورد و با بزرگان سینما و ادبیات زمانه خود همکاری کرد. از جمله فعالیت‌های سینمایی او می‌توان به همکاری با ابراهیم گلستان در خشت و آینه و همین‌طور به ساخت مستند خانه سیاه است، درباره بیماران مبتلا به جذام آسایشگاه بابا باغی تبریز اشاره کرد.

فرخزاد در گورستان ظهیرالدوله با حضور چهره‌های ادبیات معاصر چون احمد شاملو، جلال آل‌احمد، مهدی اخوان ثالث، هوشنگ ابتهاج، غلامحسین ساعدی، سیاوش کسرایی و صادق چوبک به خاک سپرده شد. یحیی دهقانپور، عکاس و استاد عکاسی، در روز تشییع جنازه فروغ، از این مراسم عکاسی کرد. مجموعه عکس او، «آن روز فروغ را در باغچه کاشتند» نام دارد که برگرفته از شعر مشهور فروغ با عنوان «تولدی دیگر» است: «...دست‌هایم را در باغچه می‌کارم/ سبز خواهم شد می‌دانم می‌دانم می‌دانم/ و پرستوها در گودی انگشتان جوهریم/ تخم خواهند گذاشت...».


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 14 مهر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ویرایش و ویراستاری متون انگلیسی
پست فانتزی هادی چوپان با یک مارمولک ساعت به دست پربازدید شد +فیلم/ گرگ پارسی بی قرار رسیدن به قهرمانی در مستر المپیا 2024
(فیلم) صدای فیلمبردار صدا و سیما هنگام ورود رهبر انقلاب به مصلی که به اشتباه پخش شد حرف دل همه مردم ایران بود
سیامک انصاری: باید تاجر فرش می شدم! بچه‌دار شدن به صلاح من و طناز نیست/ طناز هادیان: همیشه نگران بودم سیامک...
(عکس) ترفندهای شگفت‌انگیز زنان برزیل که روند پیری را معکوس می کنند
دانلود آهنگ جدید «خراب کردی» رضا گلزار+فیلم/ تو بودی عوض شدی تا دیدی دوست دارم
سردار آزمون: همیشه میگن خدا خیلی دوست داره که بهت دختر داده خداروشکر که پسر نداد😂+فیلم
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
ترجمه تخصصی کتاب