دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

ورزش /

نگاهی به پرگل ترین بازی های دربی فوتبال ایران 

چهارشنبه، 10 خرداد 1402
کد خبر: 342393
ساعدنیوز : پرگل ترین بازی دربی در سال 52 اتفاق افتاده است که پرسپولیس با 6 گل در این بازی به پیروزی رسید. اما در سال 1395 یک بازی پرگل دیگر نیز اتفاق افتاد.

به گزارش پایگاه خبری_ تحلیلی ساعدنیوز، دیدارهای تیم‌های استقلال و پرسپولیس، این دو تیم پر طرفدار تهرانی همیشه شور و حال خاصی داشته‌است. 41 سال قبل در روز جمعه 16 شهریور دو تیم فوتبال پرسپولیس و استقلال (تاج سابق)، در سری رقابتهای سراسری کشور، جام تخت جمشید، برای دوازدهمین بار در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر رفتند و عجیب ترین و تاریخی ترین نتیجه تاریخ فوتبال باشگاهی ایران یعنی 6-0 به نفع پرسپولیس رقم خورد.

حسین کلانی (32)، ایرج سلیمانی (45 و 56) و همایون بهزادی (50، 86 و 90) گل های پرسپولیس به ثمر رساندند، بهزادی با این سه گل تبدیل به اولین بازیکنی شد که در تاریخ دیدارهای دو تیم موفق به هتریک کردن شده است، ایمون زاید لیبیایی مهاجم سابق سرخ پوشان نیز بعد از آن هتریک معروف در دیدار 3-2 سال 1390، دومین بازیکنی شد که موفق به زدن سه گل در دربی تهران شده است.

جالب است بدانید قرمزها در شرایطی این بازی را با نتیجه خارق العاده به پایان رساندند که آلن راجرز سرمربی این تیم یک روز پیش از بازی به ایران آمد چراکه چهل روز قبل ایران را ترک کرده بود.

در مدت زمانی که راجرز در ایران نبود، بازیکنان پرسپولیس زیر نظر همایون بهزادی تمرین می کردند؛ بازیکنی که یکی از بهترین های آن دربی لقب گرفت.

نکته جالب دیگر که در سالروز دربی 52 منتشر می‌شود این است که فریدون معینی در آن زمان یکی از ستاره ها و بازیکنان اصلی پرسپولیس بود ولی در آن بازی معروف به میدان نرفت.

گفته می شود این بازیکن در همان تاریخ مراسم عروسی خود را برگزار کرد و به همین دلیل در آن بازی حضور نداشت.

در سال 1395 یک بازی 6 گله دیگر اتفاق افتاد که تیم فوتبال پرسپولیس با ارائه یک نمایش تهاجمی و فوق‌العاده موفق به پیروزی قاطع مقابل استقلال شد.در این بازی تیم پرسپولیس با 4 گل تیم استقلال را شکست داد.مهدی طارمی با به ثمر رساندن 2 گل و یک پاس گل نقش بزرگی در پیروزی امروز پرسپولیس داشت.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 29 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
آیتک سلامت با پوشیدن مانتو کوتاه طرح سنتی و شلوار بگ استایلی جذاب مناسب خانوم های قد بلند ساخته است +عکس
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
ویراستاری تخصصی مقاله
ترجمه تخصصی متن
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
ترجمه تخصصی کتاب
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
دکوراسیون سنتی و قدیمی اتاق موسیقی زهرا گونش در خانه‌اش در استانبول+عکس/ انتخاب پیانویی همرنگ با دیوار به سلیقه خانوم والیبالیست