دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

ورزش /

نگاهی به تزئینات دخترانه پای گچ گرفته ناهید کیانی +عکس/ دوستان نذاشتن یک جای خالی بماند 

پنجشنبه، 08 شهریور 1403
ساعدنیوز: ناهید کیانی موفق شد نخستین نقره المپیک را برای ورزش بانوان ایران در پاریس کسب کند. در اینجا تصویری از پای شکسته این ورزشکار با تزئینات دخترانه را می بینید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز، دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: مدال نقره ناهید کیانی معادل طلا است و هم دولت و هم کمیته ملی المپیک پاداش طلا را برای قدردانی از او اختصاص خواهند داد.

مناف هاشمی دبیرکل کمیته ملی المپیک امروز (سه شنبه) در نشست خبری این کمیته اظهار داشت: نشست ما به بهانه سی ونهمین هیات اجرایی کمیته ملی المپیک است که با گزارشی از المپیک پاریس آغاز شد و همه از نتایج مطلع هستید. دومین نتیجه خوب تاریخ المپیک ایران بعد از المپیک لندن، پیام مقام معظم رهبری شادی بخش ورزشکاران و مردم را در پی داشت. 12 مدال گرفته شد و می‌توانست دو یا سه نقره ما به طلا تبدیل شود. در پاریس اولین‌های زیادی داشتیم. تکواندو و کشتی بهترین مدال‌ها را آوردند و 8 مدال از کشتی و 4 مدال از تکواندو بدست آمد که این در تاریخ بی‌نظیر بود.

وی افزود: رنکینگ‌ ما جایگاه 21 شده و این نتیجه در طول تاریخ المپیک ایران دومین نتیجه‌ای بوده که بعد از المپیک لندن گرفتیم. هرچند می‌توانستیم به طلا برسیم و بالاتر برویم. امید داریم رشته‌های ژیمناستیک، صخره نوردی و شمشیربازی و تیراندازی به جمع مدال‌آوران ورود کنند. دو رشته که برای اولین بار به فینال رسید بسیار جذاب بود و برای آن‌ها پاداشی در نظر گرفتیم خصوصا برای رضا علیپور و مهدی الفتی پاداش و تجهیزاتی در نظر گرفتیم.

هاشمی ادامه داد: مدال کیانی طلا محاسبه شده و کمیته ملی المپیک این قدردانی را از این ورزشکار عزیز انجام داد. مصوبه دیگر قدردانی از حسین رضازاده به عنوان مشاور کمیته ملی المپیک بود. جلسه امروز ما تلفیقی از مباحث جدید در خصوص بازی‌های آسیای ناگویا و المپیک پاریس بود. ما برای ورزشکاران 20 ماه قبل از بازی‌های آسیایی حقوق در نظر می‌گیریم و از 25 تا 150 میلیون تومان برای ورزشکارانی که آن شاخص‌ها را دارند، جایگاه ویژه‌ای در نظر بگیریم.

وی تصریح کرد: ستاد ناگویا را فعال کردیم. تعداد رشته‌های ما باید 5 رشته در لس‌آنجلس بیشتر از پاریس شود و بتوانیم جایگاه ایران را در المپیک بعدی و بازی‌های آسیایی حفظ کنیم.

دبیرکل کمیته ملی المپیک خاطر نشان کرد: اعضای هیات اجرایی به صورت مشخص از رییس فدراسیون‌ها و ورزشکاران تقدیر کردند. ما عملکرد رشته‌های حاضر در المپیک را به 3 دسته خیلی خوب، خوب و متوسط تقسیم کردیم که رشته‌های تکواندو و کشتی خیلی خوب، ژیمناستیک، سنگنوردی و شمشیربازی خوب و شمشیربازی تیروکمان و تنیس روی میز و دوچرخه سواری متوسط و رضایت بخش بودند. ما در برخی رشته‌ها با مدال فاصله داریم ولی در این رشته‌ها یا به فینال رسیدیم یا رکوردها ارتقا یافت. شاید برخی به دوچرخه سواری ایراد بگیریم اما بعد از 12 سال به خط پایان رسیدیم. دوومیدانی و شنا خیلی متوسط بودند و خیلی بهتر می‌توانستند عمل کنند. باید انتخابات سر تاریخ مشخص انجام شود. تیراندازی و وزنه برداری دور از انتظار بودند. این رشته‌ها در گذشته مدال‌آور بودند اما در این دوره نتوانستند.

وی عنوان کرد: برای بازی‌های زمستانی هاربین، علیرضا پاکدل به عنوان نماینده انتخاب شده است.

دبیر کمیته ملی المپیک گفت: قرار شد از دو رییس فدراسیون برتر یعنی کشتی و تکواندو قدردانی شود. اعضای هیات اجرایی از رئیس کمیته ملی المپیک قدردانی کرد و ما جلسات زیادی داشتیم و جلسه خیلی خوبی با توماس باخ رییس کمیته بین‌المللی المپیک داشتیم و او درباره حضور پررنگ بانوان تقدیر کرد و از رشته های کشتی و تکواندو هم تقدیر کرد. روابط جمهوری اسلامی ایران با کمیته بین المللی المپیک خیلی خوب شده و از تعلیق تا تحریم بسیاری از مشکلات رفع شده است. ما حواشی زیادی قبل از المپیک پاریس داشتیم و جدا از بحث نتایج هیچ حاشیه‌ای که بتواند کاروان را دچار مشکل کند، نداشتیم. در هر دو موضوع برد داشتیم و امید داریم در بازی‌های آسیایی و المپیک نمود آن بیشتر شود. بعد از المپیک پرداخت خیلی خوبی برای فدراسیون‌ها نهایی کردیم و کمیته در چارچوب برنامه جلو می‌رود و در بین آن مسابقات کشورهای اسلامی هم داریم. بازی‌های داخل سالن آسیا تایلند هم لغو شد و در نهایت دیدند دولت تایلند توانایی میزبانی برگزاری بازی‌های داخل سالن 2024 را ندارد.

وی درباره تیم امید فوتبال گفت: در جلسه هیات اجرایی این موضوع مطرح نشد و ما بعد از بازی‌های آسیایی هانگژو رسما اعلام کردیم هیچ فدراسیونی در ایران دو مدیریتی نیست و ما هماهنگ کننده بین 45 کشور آسیا و نماینده ایران هستیم تا کار فدراسیون‌ها را حمایت کنیم و پاداش دهیم. ما 88 میلیارد تومان پاداش آنلاین به ورزشکاران پرداخت کردیم. در خصوص رشته‌های توپی همه پاسخگویی برعهده خود فدراسیون‌هاست. در جلسه هیات اجرایی این موضوع را مطرح و حتی تصویب می‌کنیم. فدراسیون فوتبال راسا اقدام کند و تا زمانی که تیم امیدی را فعال نکند، ما به آنها پرداختی نداریم. آنها اگر بعد نیم قرن تیم را فعال کنند و بعد از سال‌ها کسب سهمیه کنند، پرداختی انجام می‌شود.

وی یادآور شد: تعامل خیلی خوبی بین کمیته ملی المپیک و وزیر جدید می‌تواند رخ دهد. او مدیری توانمند است. در زمان کیومرث هاشمی او همه اختیارات را به کمیته ملی المپیک داد و در بازی‌های آسیایی و المپیک همه مسوولیت برعهده ما بود.

هاشمی درباره سفر دو نفر از اعضای هیات اجرایی گفت: عزیزان ما در این دوره کمترین زمان حضور خود را در المپیک داشتند. حق آنهاست تا به المپیک بروند و اگر عزیزی با هزینه شخصی خود بخواهد برود و می‌خواهد کاری انجام دهد ما نمی گوییم خیر نباید برود. نباید با این حاشیه‌ها دستاورد ما زیر سوال برود. یکی از عزیزان کل هزینه سفر را خودش پرداخت کرد و زمان سفر 20 روز یا 15 روز شرکت می‌کردند. این دوره چرخشی بود و آی دی کارت‌ها را برای ورزشکاران در نظر گرفتیم. ما در کنار کشتی 20 همراه گذاشتیم و کادر سرپرستی در برخی روزها فقط 5 نفر در دهکده بودیم.

وی درباره اختلاف خود با علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی گفت: دبیر بهترین عملکرد را داشت و اختلافی نداریم. در هتل آنها بودم و حتی تا روز اخر اتاق‌هایی که دبیر در دهکده داشت من خالی نگاه داشتم. قدردان زحمات دبیر و هادی ساعی و ورزشکاران هستیم. هیچوقت هم درخواست پاداش نکردند ولی ما خودمان پاداش در نظر گرفتیم و اگر دیروز در مراسم تجلیل از کشتی‌گیران نبودیم چون تداخل جلسه‌ای داشتیم. ما خیلی از موضوعات حاشیه‌ای را جمع کردیم که صدایش به رسانه‌ها نرسید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 08 شهریور
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
ژاله صامتی: همسرم سر یه سریال بدجوری درگیر من شده بود بهم پیشنهاد داد و منو از پدرم خواستگاری کرد+ویدئو
(عکس) سری تصاویر قدیمیِ رنگی از آبادان در سال 1337، ثبت شده توسط چارلز شرودر آمریکایی / از گونی بازی آمریکایی ها تا جشن روز کارگر
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
جورجینا دست خط بچگانه ی دخترش را خالکوبی کرد!/ ورژن مادرانه ملکه ی رونالدو + عکس
ترجمه تخصصی کتاب
(ویدئو) شاد ترین و خنده دارترین مجلس ختم جهان!/ مراسم خاکسپاری مرد ایرلندی خبرساز شد!
خلاقیت منحصربفرد و دیدنی راننده آبادانی در تبدیل ماشینش به مهدکودک بازدید میلیونی گرفت+ ویدیو/ انصافا ابتکارش حرف نداره👌