دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای مد و زیبایی /

نگاهی به زیبایی های دنیای مد و فشن در هفته مد کوتور پاریس/ رقابت برای طراحی بهترین لباس های دنیا+عکس 

سه شنبه، 06 شهریور 1403
ساعدنیوز: هفته مد اوت کوتور پاریس یکی ازمعروف‌ترین فستیوال‌های مد در جهان است. در این فستیوال بسیار مهم و معروف بهترین برندها و طراحان جهان، لباس‌های نفیس و گران‌بهای خود را عرضه می‌کنند و هر چه این آثار نفیس‌تر و جذاب‌تر باشند، اعتبار آن برند افزایش می‌یابد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز، با وجود آن‌که بازار فروش این محصولات بسیارکوچک است؛ برندها و خانه‌های مد معروف جهان از آن‌ها حمایت می‌کنند و ارزش خاصی برای این مجموعه قائل هستند، زیرا برای جذب اعتبار، افزایش فروش و همچنین بازاریابی دیگر محصولات آن‌ها از جمله عطر، لوازم آرایشی، اکسسوری و همچنین لباس‌های آماده موجود در فروشگاه‌هایشان می‌شود. ما در این مقاله می‌خواهیم هفته مد اوت کوتور پاریس را مورد بررسی قرار دهیم و بدانیم برندها برای نشان دادن قدرت خلاقیتشان دست به چه کارهایی زده‌اند.

اوت کوتور haute couture چیست؟

در زبان فرانسه اوت haute به معنای بالا و عالی رتبه و کوتور couture، به معنای دوخت و دوز است. خود واژه اوت کوتور در ترجمه ضمنی دوزندگی سطح بالا معنی می‌شود، و در صنعت مد و فشن به مجموعه خاصی از لباس‌ها گفته می‌شود که توسط خیاط‌‎های بسیار مجرب و زبر دست دوخته؛ و تمام مراحل دوخت از ابتدا تا انتها توسط دست انجام شده باشد. لباس‌های اوت کوتور از پارچه‌های بسیار باکیفیت، گران و خاص تهیه شده و فرآیند تولید این لباس‌ها بسیار طولانی‌تر از لباس‌های عادی است؛ چرا که در تهیه آن‌ها از تکنیک‌های دوخت و دوز ویژه‌ استفاده می‌شود. با توجه به هزینه و مهارت بالایی که صرف تولید این لباس‌ها می‌شود، بسیار گران‌قیمت هستند و معمولا توسط مشتریان عادی خریداری نمی‌شوند.

کالکشن اوت کوتور

البته باید بدانید هر برندی صرفا نمی‌تواند برای لباس‌های دست دوز، سفارشی و نفیسی که تولید می‌کند، این لفظ را به کار ببرد. بلکه در وزارت صنایع فرانسه استانداردها و قوانین خاصی برای این لباس‌ها وضع شده است. هر برندی که به عنوان یک خانه مد اوت کوتور مطرح می‌شود، باید عضو اتاق سندیکای آن در پاریس باشد که توسط وزارت صنایع فرانسه تاسیس شده است و اعضای این اتحادیه تصمیم می‌گیرند که کدام یک از خانه‌های مد را می‌توانند به عنوان یک مزون اوت کوتور که نمادی از کیفیت بالا و ممتاز است، بپذیرند.

قوانین اوت کوتور

اوت کوتور دارای قوانینی است که برندها برای آن‌که عضو آن باشند، باید آن‌ها را رعایت کنند. در ادامه این قوانین را بررسی می‌کنیم.

  • عضویت در سندیکای اوت کوتور که فدراسیون پاریس قوانین آن را تنظیم می‌کند.

  • دوخت این لباس‌ها همگی با دست انجام می‌شود، نه با چرخ خیاطی یا هر ماشین گلدوزی دیگر.

  • همه لباس‌ها سفارشی هستند و باید سه بار پرو شوند.

  • اوت کوتورهایی که طراحان در فشن شو نمایش می‌دهند برای فروش نیستند، بلکه مانند یک نمایش هنری اند که خلاقیت طراحان را نشان می‌دهند.

هفته مد اوت کوتور پاریس

سال‌هاست که هفته‌های مد اوت کوتور haute couture به یک شروع جنجالی و بحث برانگیز مشهوراند. امسال نیز برای بهار و تابستان، پاریس نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در حالی آغاز شد که دنیل رزبری، مدیر خلاقیت هنری برند اسکیاپارلی ، مانند چند فصل گذشته جنجالی به پا کرد. در ادامه درباره برند اسکیاپارلی و برندهای دیگر نیز صحبت خواهیم کرد.

هفته مد پاریس با جنجال‌های اسکیاپارلی

السا اسکیاپارلی با تخیل خلاقانه و دیدگاه انقلابی خود در مورد لباس‎‌های ورزشی، لباس‌های اوت کوتور، هنر، عطر و عناصر معمولی که به خلاقیت‌های استادانه تبدیل شده بودند؛ روح خلاقی را در صنعت مد و فشن قرن بیستم القا کرد. همکاری‌های نمادین او با هنرمندانی مانند دالی، کوکتو، من ری و جاکومتی افسانه‌ای شد که امروزه Maison Schiaparelli، این میراث باورنکردنی را پرورش می‌دهد و به زنان قرن بیست و یکم جوهره یک سبک جسورانه و جذابیت جاودانه را ارائه می‌کند.

این برند مشهور این بار نیز جنجالی به راه انداخت که نظر جهانیان را به خود جلب کرد. گربه دوجا، با ظاهری کاملا قرمز با 30000 کریستال در این فشن شو ظاهر شد. همچنین کایلی جنر با لباسی مشکی که یک سر شیر به آن وصل بود، وارد شد. دنیل رزبری برای طراحی این لباس از نقاشی دوزخ اثر دانته الهام گرفته بود. جنر در اینستاگرامش توضیح داد که سر حیوان واقعی نیست. البته چند ظاهر مشابه دیگر با سرهای مختلف حیوانات مصنوعی روی باند فرود آمدند. ایرینا شایک در این نمایشگاه ظاهری شبیه به جنر داشت. نکات قابل توجه دیگر که در این نمایش به چشم می‌خورد؛ زرق و برق بیش از حد، میکاپ‌های طلایی، تافته و مخمل‌های زیبا بودند.

پاریس بدون شنل غیر ممکن است

هفته مد اوت کوتور پاریس بدون شنل معنایی ندارد. این برند با مجموعه‌ای از لباس‌های بلند و کوتاه، گلدوزی‌های الهام گرفته از حیوانات، جزئیات لباس‌های مردانه مانند پاپیون و کلاه، استفاده از پارچه‌های پر زرق و برق و لمه‌دار، تور و گیپور؛ شوی خود را با دکور حیوانی اجرا کرد. ویرجینی ویارد، مدیرخلاق برند شنل، برای این کالکشن خود از فیلم “سه رنگ: آبی” اثر کریستوف کیشلوفسکی، الهام گرفته بود. ویارد برای این مجموعه، لباس‌هایی با تزئینات پر شتر مرغ و کریستال‌های درخشان، کت و دامن‌های شطرنجی با پالت آبرنگی و پیراهن‌هایی با تزئینات کریستالی طراحی کرده بود.

خلاقیت ولنتینو

این برند خلاق که هر بار ما را با طرح‌ها و لباس‌های زیبایش شگفت‌زده می‌کند، این بار نیز توجه همگان را خود جلب کرد. فشن شو در یک فضا تاریک و باز که برج ایفل نیز از رو به رو به چشم می‌خورد، اجرا شد. استفاده از رنگ‌های روشن و فانتزی، کت‌های گشاد، پارچه‌های لمه‌دار و پر زرق و برق و اکسسوری‌هایی از جمله عینک و کفش‌هایی با پلتفرم‌های بلند در این شو بسیار به چشم می‌خورد.

فشن شوی مفهومی ویکتور و رالف

این برند که به دلیل مد برجسته و جذابیت مفهومی خود به شهرت رسیده است، آرزوی ایجاد زیبایی چشمگیر و ظرافت غیر منتظره را از طریق رویکرد غیر متعارف به مد دارد. ویکتور و رالف در هفته مد اوت کوتور پاریس لباس‌های مجلسی رویایی و رمانتیک توری را ارائه داد که به روزهای طلایی اواسط قرن بیستم اشاره داشت. لباس‌ها اغلب دکلته و کمر آن‌ها با دامن‌های فویل حجیم در لایه‌های بی‌پایان توری برجسته و در کنار هم قرار گرفته‌ و لباس‌ها با گلدوزی‌های درخشان و پاپیون تزئین شده بودند. رنگ‌های پاستلی به کار رفته در این لباس‌ها یاد‌آور نقاشی‌های بوچر و واتو هستند. این مجموعه با فضای ظریف خود، به نظر می‌رسید قصد داشته تا نگاه‌ها را برای دید تقریبا کلیشه‌ای از اوت کوتور به عنوان رویایی نا به هنگام از زنانگی ایجاد کند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 06 شهریور
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تصویری از خانه ابدی روح الله داداشی، قوی ترین مرد آهنین+عکس/روحش شاد و یادش گرامی
ترجمه تخصصی کتاب
خطای دید/ حتی افرادی با ضریب هوشی بالا نمی‌توانند همۀ اشتباهات موجود در "مزرعۀ ذرت" را فقط در 5 ثانیه پیدا کنند
نگاهی به خونه زندگی مرتب و باسلیقه مرحوم زهره حمیدی+ویدیو/از گلدونای خوشگل و زیبای کنار سالنی تا پذیرایی غرق در نور
رونمایی از خانه ابدی زهره حمیدی توسط همسرش/ مرحومه میخواست در بی بی سکینه کرج دفن شود امااا...
خلاقیت منحصربفرد موکب دار اصفهانی برای درکردن خستگی از تن مردم با ماساژ صلواتی/ صد بار هم ببینی تکراری نمیشه+فیلم
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
پریناز ایزدیار : خیلی دوست دارم ازدواج کنم و بچه دار بشم ، هر وقت ازدواج کنم برنامه ریزی میکنم به زندگی شخصیم برسم
نگاهی به مبل‌های سلطنتیِ فیروزه‌ای، فرش نفیس و گچبری‌های فاخر اتاق جلسه مسعود پزشکیان با معاون سیاسی‌اش در نهاد ریاست جمهوری‎+عکس