نقش سایت های کاریابی در اکوسیستم کار چیست؟

  دوشنبه، 23 بهمن 1402   زمان مطالعه 4 دقیقه
نقش سایت های کاریابی در اکوسیستم کار چیست؟
پیدا کردن کار و شغل مناسب در این روزگار واقعا کار ساده ای نیست.شغل مناسبی که همه شرایط و خواسته‌های فرد جویای کار از جمله حقوق و مزایا، بیمه، شرایط کاری مناسب، جای خواب و...را داشته باشد کار سختی به نظر می‌رسد.اگربه دنبال کار هستید و نمی دانید که چطور کاری پیدا کنید و از سردرگمی های پیدا کردن کار خسته شده اید، تا انتهای این نوشته با ما همراه باشید.

یکی از دغدغه های اصلی هر یک از ما یافتن شغل و کاری مناسب با اهداف و توانمندی هایمان است.با توجه به گسترش فناوری و ایجاد شبکه های ارتباط جمعی،شرایط استخدام و کاریابی و یافتن شغل هم از لحاظ کیفی و هم کمی نسبت به گذشته تغییرات قابل توجهی را داشته است.یکی از تفاوت های موجود،گزینه‌های روی میز است.همان طور که می دانیم در گذشته انتخاب‌ ها به شدت محدود بود، در مقابل امروزه با گستره وسیعی از مشاغل رو به رو هستیم که انتخاب شغل را برایمان دشوار می سازد.افزون بر هزاران رشته دانشگاهی که به تخصص های گوناگون شغلی مربوط می شوند،مهارت های بسیار دیگری نیز مورد نیاز افراد جامعه است که در میان رشته های دانشگاهی جایی ندارد. .

مسلما هر چه تعداد گزینه‌ها بیشتر باشد، انتخاب برای ما هم سخت‌ترمی شود و احتمال اشتباه در انتخاب هم به طرز چشمگیری بالا می‌رود.به همین دلیل و بنا به دلایل متعد دیگر افراد بسیاری را می بینیم که در طول زندگی چندین بار شغل خود را تغییر می‌دهند.در این بازار پر تلاطم کسی می‌تواند موفق باشد که بیشتر از اطرافیان،توانمندی‌ ها و علایق خود را بشناسد. در وهله اول باید قبول کنیم هر انسانی در یک سری کارهای خاص توانمندی‌های بیشتری دارد برای همین باید با شناخت بیشتر خود،ابتدا گزینه‌های پیش‌ رویمان را تا حد امکان کاهش دهیم.

یکی دیگر از مسائلی که امروزه نیروهای در جستجوی کار با آن مواجه هستند بحث امنیت شغلی است. باید بپذیریم که استخدام‌ های مادام‌ العمر روز به روز کم رنگ‌ تر می‌شود و کار پاره وقت یا کار نیمه وقت،قراردادهای کاری کوتاه مدت،مشاغل پیمانکاری، مشاوره‌ ای و... جای آن را می‌گیرد.اهمیت این موضوع روز به روز در حال افزایش است، زیرا جوامع و تکنولوژی به سرعت در حال پیشرفت و تغییر هستند و در نتیجه بازار کار نیز متاثر از این تغییرات خواهد بود.

این موضوع به ویژه در شهرهای بزرگ محسوس تر نیز هست.اگر جویای کار در تهران باشیم و سری به سایت های کاریابی و آگهی استخدام امروز تهران بزنیم،متوجه می شویم استخدام در تهران و یا کار در تهران و به طور کلی کاریابی در تهران و دیگر شهرهای بزرگ،دچار تغییرات بسیاری شده است.به ویژه که با شکل گیری استارپ آپ ها و فضای استارت آپی،اکنون استخدام در بسیاری از مشاغل به صورت پاره وقت،دورکاری،فریلنسری و کار در منزل به وفور یافت می شوند. مشاغل پاره وقت و فریلنسری در حوزه های مختلفی مانند طراحی سایت،سئو،گرافیک،ادمین شبکه های اجتماعی،و یا تاکسی های اینترنتی،روش های نوین بازاریابی و فروش،و ...،نمونه هایی از این دست هستند.

به همین دلیل می توان گفت که با یک اکوسیستم کار رو به هستیم که در آن بخش عمده ای از شرکت های بزرگ به واحد های کوچک مجزا از هم تجزیه شده اند و هر یک از این واحدهای جزئی و مجزا هم،خود،بخشی از این از این اکوسیستم کلی کاریابی محسوب می شوند.البته این موضوع بدین معنی نیست که کار تمام وقت،دیگر مورد نیاز سازمان ها و شرکت ها نیست، بلکه این امر بدین معنی است که در کنار مشاغل تمام وقت،شاهد رشد چشمگیر انواع مختلفی از کارهای پاره وقت نیز خواهیم بود.

خوشبختانه امروز در این اکوسیستم،انواع مختلفی از سایت کاریابی و کاریابی آنلاین نیز حضور دارد و این سایت ها،بخشی از مشکلات مربوط به یافتن کار در تهران و سایر شهرها را حل کرده اند.سایت هایی مانند جابینجا، کارنگار، ایران استخدام، جاب ویژن، کاربوم و ... نمونه هایی از این سامانه های کاریابی هستند.اگر جویای کار در تهران باشید،می توانید با جست و جوی کلمات استخدام در تهران ، کاریابی تهران و سایت کاریابی تهران و یا آگهی استخدام امروز تهران بسیاری از مشاغل پاره وقت و حتی تمام وقت را پیدا کنید. آگهی استخدام امروز تهران در این سایت ها،از استخدام ادمین و استخدام کارگر ساده و ماهر گرفته تا استخدام در انواع رشته های مهندسی و ... را شامل می شود.مانند استخدام حسابدار،استخدام راننده،استخدام برنامه نویس،مدیر مالی،منابع انسانی،کارشناس فروش،منشی، و...

همین طور با جست و جو در سایت های کاریابی می توان از آگهی استخدام در تمامی دیگر شهرها نیز مطلع شد.از استخدام در کرج گرفته تا استخدام در اصفهان،استخدام در شیراز و یزد و سایر شهرها تا استخدام در کیش و ....

این سامانه ها امروزه نقش موثری در یاری رساندن و کمک کردن به افراد جویای کار و متخصصین در حوزه های مختلف کاری و شغلی ایفا می کنند.با این وجود هنوز هم بسیاری از جویندگان شغل،از وجود چنین سایت هایی بی اطلاع هستند.طبق آمار و تحقیقات انجام شده حدود پانزده درصد از مشاغل موجود در کشور، از طریق سایت کاریابی و روش های آنلاین انتشار آگهی استخدام قابل دسترسی هستند که البته،در مقیاس کلان،این نشان دهنده سهم ویژه ی کاریابی آنلاین،در یافتن مشاغل نسبت به روش های دیگر است.به دلیل وجود امکانات و مزایای بسیاری که جذب نیرو توسط انتشار آگهی استخدام در سایت های کاریابی، با خود به همراه دارند،بسیاری از شرکت ها و سازمان ها،آگهی های استخدام خود را،در تمام رده های سازمانی در این سایت ها منتشر می کنند.بنابراین اگر جویای کار پاره وقت یا تمام وقت هستید و نسبت به توانمندی و اهداف خود شناخت کافی دارید،با مراجعه به سایت های منتشر کننده آگهی استخدام و سامانه کاریابی،با انبوهی از مشاغل و آگهی های استخدام امروز تهران و سایر شهرها رو به رو می شوید و می توانید در اسرع وقت، شغلی مناسب با مهارت خود بیابید..


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (180 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (69 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (50 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (40 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (26 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (25 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (24 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (21 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (18 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) رهبر معظم انقلاب: آرزوی کفش بنددار به دلم بود؛ تا الان هم من کفش بنددار نپوشیده‌ام (13 نظر)
تیتر امروز   
(عکس) خلاقیت خنده دار یک نانوایی برای افزایش فروشش پای سوپراستار مشهور ایرانی را نیز به تبلیغات باز کرد/ عکس تبلیغاتی محمدرضا گلزار برای نان بربری
(ویدئو) اشک های بی امان علی دایی به هنگام شنیدن روضه امام حسین(ع)/ تا بحال این روضه ترکی رو شنیده بودین اصلا؟
(ویدیو) مکالمۀ انگلیسی تاریخی حامد آهنگی و استاد نیکخواه/ مای نیم ایز جک/ فقط اون تیکه آخر آقای نیکخواه 😂
روزی که رهبر معظم انقلاب گوشت قربانی را پس زدند/ ایشان سال‌ها حتی یخچال هم نداشتند+عکس
فهرست کاملی از مهریه های نامتعارف زن و شوهرهای ایرانی/ از 100 لیتر بنزین تا چشم های داماد و بال مگس!
سنگ تمام زیبا کرمعلی برای سریال « در انتهای شب » با یک دلنوشته احساسی از نزار قبانی / اگر سخن میان من و تو پایان یافت...
ورود نمایندگان تهران به تنش بین شورا و شهرداری
صفر تا صد واردات خودروهای کارکرده | هزینه واردات خودروی دست دوم چقدر است؟
ماهانه 200 پرستار مهاجرت می‌کنند! / مسئولان به هوش باشند
تذکر جالب رهبر انقلاب وقتی فرزندشان اجازه دست زدن به خرمای مهمانان را نداشتند!
(تصاویر) کشف نیم‌کیلو طلای ناب، یک «کمربند» خارق‌العاده در شهر چهل‌دروازه
پزشکیان در مجلس حاضر شد و سرجای خودش نشست
تقویم آموزشی دانشگاه پیام‌نور اعلام شد
جزئیات استفاده از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان برای جذب دانش‌آموختگان برتر به عنوان عضو هیئت علمی
پوشش بازیگر زن ایرانی، راز زندگی‌اش را فاش کرد!+ویدئو
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت