نه فقط دختر پزشکیان، همه دختران ایران بانوی اول هستند

  سه شنبه، 19 تیر 1403 ID  کد خبر 396370
نه فقط دختر پزشکیان، همه دختران ایران بانوی اول هستند
ساعدنیوز: افکارعمومی و اعضای ستاد پزشکیان به موضوع سلبریتی‌سازی سیاسی که یکی از اعضای جریان اصلاحات در خصوص دختر مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب مطرح کرده بود،‌ واکنش منفی و هوشمندانه‌ای نشان دادند.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز به نقل از فارس، اتفاقاتی در حوزه خبری و رسانه‌ای پیرامون رئیس جمهور منتخب در حال رخ دادن است که به نظر می‌رسد حواشی است که ممکن است دولت آینده را در رسیدگی به مطالبات مردم و اهداف اصلی آن دور کند و این موارد باید مدیریت شود.در همین راستا پیشنهادات عجیب و غریبی مطرح می‌شود که دامن زدن به حواشی آن ممکن است دولت را از ریل‌گذاری اصلی خود دور کند. در همین راستا موضوع «دختر اول»‌ ذیل موضوع «بانوی اول»‌ که در فضای سیاسی کشور مبنا و جایگاهی ندارد توسط برخی افراد در جریان اصلاحات مطرح شده است.

در همین رابطه،‌ «معصومه ابتکار»‌ معاون امور زنان و خانواده دولت روحانی در صفحه ایکس خود نوشت:‌ «با احترام به شخصیت مستقل و حق انتخاب خانم زهرا پزشکیان، نظر به "مادری" ای که در این ایام در حق پدر کردند و به یاد مادرش فاطمه و به پاس وجود دختران و جوانان عزیز ایران، چه خوب است عنوان و مسئولیت دختر اول را بپذیرند و همان وظائف First Lady را داشته باشند.»

این موضوع توسط برخی کاربران منتسب به جریان اصلاحات نیز دنبال شد و از سوی دیگر باعث انتقاد افکارعمومی در فضای مجازی شد که این مسئله را سلبریتی بازی سیاسی دانستند. همین موضوع باعث حواشی و چالش سیاسی بین منتقدان و درخواست کنندگان شد. موضوعی که با واکنش ضدانقلاب برای تخریب فضای سیاسی کشورمان نیز همراه شد.

تا اینکه «محمد جواد آذری جهرمی»‌ وزیر پیشین ارتباطات و عضو ستاد مسعود پزشکیان در توئیتی در پاسخ به این خواسته‌ها نوشت:‌ «دکتر پزشکیان به صحنه آمدند و مردم او را انتخاب کردند تا بساط «اول» شناختنها را برچینند. همه دختران ایران، «دختر اول» خواهند بود. برتری نزد خدا به تقوای بیشتر است…»

با این حال فضای کشور با دولت جدید مطالبات و خواسته‌های واقعی دارد که دولت باید به آن‌ها رسیدگی کند و این موارد غیر واقعی و فانتزی‌های سیاسی که جایگاهی در ساختار سیاسی کشور ندارد بیشتر از آنکه مشکلاتی را رفع کند حاشیه‌سازی برای دولت است که باید از آن اجتناب شود.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
الهام حمیدی: ما مستاجریم برعکس ستاره‌های کاخ‌نشین آن سوی آب‌ها، ما در حسرت یک خانه‌ایم که مال خودمان باشد! (322 نظر) مریم امیرجلالی: داماد و دخترم توی کانادا هر دوتاشون کارمند بانک هستند و تا 5 کار می‌کنند که بعدش نای حرکت ندارند؛ ایران همه چیز سر جای خودشه کارمندا تا 2 کار می‌کنند+ویدیو (248 نظر) داریوش ارجمند: روزی که تندیس حاج قاسم را بوسیدم به من گفتند بت پرست! گفتم هستم 100 بار دیگر هم می بوسم+فیلم (161 نظر) سیدجواد هاشمی: آقای پزشکیان باسوادترین رئیس‌جمهور ایران بوده اما آیا باید ایشون رئیس‌جمهور بشه؟؛ چرا منو فقط به چشم شهید سینمای ایران می‌بینید+ویدیو (160 نظر) پاسخ جالب رهبر معظم انقلاب به سوال چالشی: آیا شرکت در عروسی که در آن رقصیدن وجود دارد، اشکال شرعی دارد؟ (145 نظر) نگاهی به میز عزای ساده و بدون تجملات مراسم ترحیم آیت الله هاشمی رفسنجانی/ تزئین زیبا و اصیل با گل، خرما و شمع+عکس (144 نظر) دبیر زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: هفته‌ایی 2 روز به رهبری درس میدادم؛ ایشان منظم و دقیق با خطی زیبا تمرین‌هایشان را انجام می‌دادند+عکس (142 نظر) مقام معظم رهبری: ما در خانه یک فرش دستبافت داریم که آن هم جزو جهیزیه‌ خانمم بوده که نخ‌نما شده ولی چون یادگاری است نگه داشتیم؛ والاّ همه‌ خانه‌ ما موکت هست (133 نظر) نگاهی به سینی های تزئین شده خرما و حلوای هنرمندان پیشکسوت ایرانی روی میزهای عزای شیک و زیبایشان/روحشان شاد و یادشان گرامی+عکس (115 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا برای طراحی و ساخت خانه 2 طبقه حماسه ساز شد+عکس/ هنر نزد ایرانیان است و بس😂 (113 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا سیم کش برای طراحی پریز در توالت حماسه آفرید+عکس/ هنر نزد ایرانیان است وبس (104 نظر) خلاقیت خنده دار پدران ایرانی برای ثبت نام دخترشان در ثبت احوال حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس (96 نظر) مهرانه مهین ترابی: شاید خلاف مسیر زندگی باشم ولی از اینکه مادر نیستم خوشحالم+ویدئو (90 نظر) کیک تولد خاص و چند بعدی فاطمه دانش پژوه برای تولد سید احمد خمینی با طرح مورد علاقه اش / مبارکا باشه+عکس (83 نظر) رضا گلزار: هنوزم کسی باور نمیکنه من ازدواج کرده باشم/ دستپخت آیسان محشره برای همین فست فود خیلی کم میخورم+فیلم (81 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز