دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / رپورتاژ آگهی /

نهال گردو ، آینده ایی پر سود 

سه شنبه، 08 مهر 1399
کد خبر: 104274
ساعدنیوز: یکی از مقوی ترین خشکبار پر مصرف در سراسر دنیا ،گردو است. درختی تقریبا جان سخت، با عمر بالا و مقاوم در برابر سرما. بهترین روش برای احداث یک باغ گردو ، استفاده از کاشت نهال گردو به جای بذر آن است. همچنین دانستن اطلاعات مهم از نحوه چگونگی کاشت و نگهداری از این درخت، رکن مهمی برای به ثمر رسیدن نهال ها است.

یکی از مقوی ترین خشکبار پر مصرف در سراسر دنیا ،گردو است. درختی تقریبا جان سخت، با عمر بالا و مقاوم در برابر سرما. بهترین روش برای احداث یک باغ گردو ، استفاده از کاشت نهال گردو به جای بذر آن است. همچنین دانستن اطلاعات مهم از نحوه چگونگی کاشت و نگهداری از این درخت، رکن مهمی برای به ثمر رسیدن نهال ها است.

هر آنچه درباره نهال گردو و کاشت آن باید بدانید :

درخت گردو یکی از مقاوم ترین و در عین محصول آن یعنی گردو از سودآورترین محصولات کشاورزی هستند که در همه دنیا تولید این محصول یکی از پر درآمدترین محصولات باغی به حساب آمده که علاوه بر بازارهای داخلی کشورهای مختلف ؛ بازار جهانی پر رونقی را نیز دارا هستند. علاوه بر میوه پرکالری گردو ، چوب درخت گردو هم از زمره با ارزش ترین چوب ها در ساخت وسایل چوبی و گرانقیمت محسوب می شود.

برای پرورش درخت گردو در باغ خود ، لازم است قبل از کاشت این درخت از تمامی نکات لازم اعم از شرایط آب و هوایی ، شرایط خاک ، نیازهای تغذیه ایی این درخت ، و مسائلی از این دست آگاهی کافی داشته باشید تا به بهترین نتیجه ممکن دست پیدا کنید. ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که گردو ، ارقام متنوعی را شامل می شود که هر کدام علاوه بر تفاوت در خصوص ظاهرشان از نظر درصد مواد تشکیل دهنده هم با هم فرق دارند. مهمترین رقم آن ، گردو سیاه می باشد.

نهال گردو

تهیه نهال گردو از بهترین رقم آن ، اولین قدم برای کاشت این میوه می باشد. کاشت بذر و فراهم کردن شرایط برای جوانه زنی و به ثمر نشستن این بذور ، مشکل است و در اکثر مواقع هم به شکست می انجامد. بهترین راه خرید نهال گردو می باشد. نهالستان پالیزنهال ( برتر نهال ) یکی از بهترین مراکز فروش نهال گردو ( انواع رقم ها ) می باشد که براحتی با مراجعه به وب سایت این نهالستان ( برتر نهال bartarnahal.ir ) می توانید با شرایط خرید و قیمت نهال گردو آشنایی پیدا کنید.

شرایط محیطی مورد نیاز برای کاشت نهال گردو :

انتخاب محل مناسب برای کاشت نهال گردو اولین قدم است. بهتر است رقم هایی که با محیط شما سازگاری دارند را با کمک کشاورزان و متخصصان محلی انتخاب نمائید.

درخت گردو ، آب و هوای سرد را دوست دارد و در مناطق سردسیر بهتر رشد کرده و به ثمر می نشیند. و گاه بعضی از رقم های آن ، می تواند تا34- در جه را تحمل کنند.

خاک مورد نیاز کاشت نهال گردو باید دارای زهکشی مناسب باشد . خاک لومی مطبوع ترین خاک برای رشد این درخت می باشد. البته عمق خاک با توجه به عمق نفوذ ریشه گردو باید زیاد باشد. ( در حدود 9 متر ) ظرفیت نگهداری رطوبت مناسبی را نیز داشته باشند.

مکانهای شیبدار، سنگلاخی و دارای خاکی با بافت رس مکانهای خوبی برای احداث باغ و کاشت نهال گردو نمی باشد.

pH مناسب خاک چیزی حدود 6/5 تا 6 بوده ولی تا حدودی خاک قلیایی را نهال گردو می تواند تحمل کند. ( حدود 8). خاک را از بقایای گیاهی پاکسازی کنید.

ذکر یک نکته ضروری است و آن اینکه چون ترکیبات درخت گردو خاص می باشد در بسیاری از موارد درختان اطراف ممکن است دچار مشکل شوند. بهتر است گردو در یک فاصله مکانی مناسب نسبت به بقیه درختان باغ ، کاشته شوند.

میزان آبیاری نهال گردو بسته به سن درخت ، شرایط بارندگی منطقه و نوع خاک و پراکندگی درختان متفاوت می باشد اما به طور عمومی اگر شرایط آبیاری غرقابی یا سنتی باشد در تابستان هفته ایی یک بار و با وجود آبیاری های نوین مثل قطره ایی حدودا 3 تا 4 هزار مترمکعب آب احتیاج است که با وجود تعداد قطره چکانها و حجم آب خروجی از آنها، میتوان این میزان از آب را تامین کرد.

البته برای درختان مسن تر احتیاج به آبیاری ممتد وجود ندارد. زیرا همانطور که خشکی به گیاه آسیب می رساند ، غرقابی شدن و آبیاری بیش از اندازه هم سبب پوسیدگی ریشه، کوچک شدن اندازه های میوه و چروکیده شدن آنها خواهد شد.

نکات لازم برای انتخاب نهال گردو و چگونگی کاشت :

  • قطر نهال از قسمت طوقه بالای ریشه در حدود 0.64 سانتیمتر باشد.
  • نهال بدون ریشه و خاک را فورا باید قبل از جوانه زنی ، در اوایل بهار ،کاشت.
  • نهال های همراه با خاک و ریشه دار محدودیت زمان کاشت ندارند.
  • نهال را باید در حفره هایی بکاریم که قطرشان دو برابر قطر ریشه است. ( ریشه ها در عمق مناسب کاشته شود)
  • میتوان لا به لای خاک از کمپوست هم استفاده کنیم
  • آبیاری کامل نهال گردو بعد از کاشت.
  • فاصله مناسب بین کاشت هر نهال ، مسافتی بین 5/2 تا 5/3 متر است.
  • در هنگام کاشت نهال گردو؛ هر نوع علف هرز را از بین ببرید که آنها بر سر بدست آوردن غذا و شرایط بهتر ، با نهال مدنظر رقابت می کنند.
  • برای کود دهی به خاک باغ ، قبل ازهر اقدامی بهتر است نمونه خاک به آزمایشگاه خاکشناسی فرستاده شود تا میزان کمبود یا تجمع بیش از اندازه عناصر غذایی ، میزان ph خاک ؛ شوری و مسائل دیگر خاک به خوبی اندازه گیری و تعیین شود. و بعد از این بررسی ها کود شیمیایی و یا حیوانی به صورت چالکود در زمستان در قسمت سایه انداز درخت ، استفاده می شود.
  • بهترین زمان برای کود دهی وقتی است که ارتفاع نهال گردو به 5/1 برسد و قطر تنه آن حداقل به 10 سانت رسیده باشد.
  • ممکن است آفاتی مانند شته و مگس و کرم، سوسک ها وجود داشته باشند که برای دفع آنان بهتر است از متخصصان محلی کمک بگیرید. ( استفاده از آفت کش ها ، اسپری ها و یا قطع بخش های آلوده از راهکارهای مبارزه با آفات و بیماری ها می باشد)
  • از آسیب های جدی که ممکن است به نهال گردو و برگ های آن وارد شود ، یخ زدگی است که متاسفانه روش مؤثری در پیشگیری از آن وجود ندارد.

خرید نهال گردو در فروشگاه برتر نهال :

برای خرید ارقام مختلف نهال گردو می توانید به مجموعه برتر نهال (نهالستان پالیزنهال ) و وب سایت این فروشگاه مراجعه کرده و علاوه بر آشنایی با ارقام مختلف محصول ، توسط قسمت فروش نهال گردو، از قیمت نهال گردو مطلع شده و آنها را با توجه به نیاز خود خریداری نمائید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
مراحل سابمیت مقاله
مراحل اکسپت مقاله
سابمیت مقاله چیست؟
گام به گام مراحل چاپ کتاب
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟