دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای مد و زیبایی / لباس کودک /

نحوه ی انتخاب طرح ها و رنگ لباس کودک 

جمعه، 04 مهر 1399
رنگ های شاد و طرح های دوست داشتنی دقیقاً همان چیزهایی هستند که شما را به سمت لباس های کودکانه می کشند. اما برای انتخاب نهایی لباس کودک لازم است راحتی و کاربردی بودن لباس را در نظر بگیرید، کاربردی بودن یعنی بتوانید آن را به راحتی به تن کودک کرده بشویید. در نهایت باید به قیمت لباس کودک هم توجه کنید.

رنگ های شاد و طرح های دوست داشتنی دقیقاً همان چیزهایی هستند که شما را به سمت لباس های کودکانه می کشند. اما برای انتخاب نهایی لباس کودک لازم است راحتی و کاربردی بودن لباس را در نظر بگیرید، کاربردی بودن یعنی بتوانید آن را به راحتی به تن کودک کرده بشویید. در نهایت باید به قیمت لباس کودک هم توجه کنید.

یرای لباس کودک امنیت حرف اول را می زند. لباس هایی را انتخاب کنید که دکمه، پاپیون و بند نداشته باشند. از خرید لباس های کودک با دکمه های کوچک، بدلیجات دکوری، پاپیون و … اجتناب کنید، چراکه خطر خفگی را برای کودکان در پی دارد. لباس هایی که بندهای بلند دارند ممکن است دور دست و پا یا گردن کودک بپیچد، کاملاً نا امن هستند. مهم ترین نکته آن است که در صورت وجود تزیینات در لباس کودک، این تزیینات به لباس محکم دوخته شده باشند.از خرید لباس های کودک با دکمه های کوچک، بدلیجات دکوری، پاپیون و … اجتناب کنید

برای کودک دلبندتان لباس خواب ضدحریق تهیه کنید. برچسب های روی لباس خواب کودک مشخص می کنند که لباس ضدحریق است یا خیر. اما بهتر است بدانید که دانشمندان هنوز مطالعات کاملی در مورد اثرات شیمیایی پارچه های ضد حریق بر روی سلامتی (درصورت استفاده طولانی مدت) نداشته اند. بعضی از تحقیقات مدعی هستند بین استفاده از این مواد شیمیایی و مشکلات سلامتی، ارتباطاتی وجود دارد؛ مشکلاتی از قبیل تاخیر در رشد فیزیکی و ذهنی کودک، مشکل تیروئید و مشکلات ذهنی مانند مشکل در تفکر و حافظه. اگر این مواد شیمیایی به خوبی در تار و پود پارچه نرفته باشند، می توانند به سادگی به بدن کودک منتقل شوند.اگر نمی خواهید این ریسک را در مورد لباس کودک خود داشته باشید، می توانید از پارچه های گیاهی استفاده کنید و اگر می خواهید از لباس های ضدحریق استفاده کنید، برچسب شستشوی آن را کاملاً مطالعه کنید تا از چگونگی شستشوی این لباس ها مطلع شوید؛ چراکه مواد ضدحریق می توانند به راحتی از تار و پود پارچه جدا شده و به پوست حساس کودک منتقل شوند. به علاوه عدم شستشوی درست این لباس ها باعث می شود اثر ضدحریقی آن ها از بین برود.

یک پدر و مادر علاقمند و بـه مد و فشن و شیک پوشی حتماً باید استایل و فرم بدن کودک خودرا بشناسد سایز و فرم اندام هاي فوقانی و تحتاتی و شناسایی رنگ پوست و چشم و حالت صورت همه ی در انتخاب لباس کودک موثر هستند مثلاً کودکانی کـه کمی چاق تر هستند نباید لباسهای خیلی تنگ و اندامی بپوشند و بچه هاي خیلی لاغر هم نباید خیلی گشاد پوش باشند.

برای انتخاب لباس کودک بـه فرزندتان هم اعتماد کنید و خودرای نباشید استفاده از نظرات کودکان در لباس پوشیدن کمک میکند کـه اعتماد بـه نفس و عزت نفس آن ها شکل گرفته و بتوانند در اینده تصمیمات مهمتر را راحتتر بگیرند این کـه شـما بـه تنهایی و بدون نظر انها برایشان لباس انتخاب کنید بـه این معنی اسـت کـه بـه سلیقه آن ها اعتماد ندارید و این موضوع باعث سرخوردگی و کاهش اعتماد بـه نفسشان می شود.

کمک گرفتن از فرزندتان در انتخاب لباس کودک علاوه بر این کـه بـه شیک پوشی آن ها کمک میکند از خرید هاي غیر ضروری هم پیشگیري بـه عمل می آورد ودر هزینه ها هم صرفه جویی میکند و باعث میشود کودک بـه مرور فرم و استایل خود شناخته ودر اینده مشکلی دراین خصوص نداشته باشد . پس در مراحل مختلف اینکار از فرزندتان کمک بگیرید.

نکته مهمی کـه باید در شیک پوشی کودکتان رعایت کنید درنظر گرفتن فرهنگ و عرف جامعه اي اسـت کـه در آن زندگی می کنید البته منظور مـا ایجاد محدودیت برای کودکان نیست اما درنظر گرفتن فرهنگ جامعه در پوشش باعث می شود کودکان برای حضور در میان مردم اعتماد بـه نفس بیشتری داشته و بتواند ارتباط بهتری با انها برقرار نماید و خدایی نکرده مورد تمسخر و اذيت قرار نگیرد.

درکنار انتخاب بهترین و شیک ترین لباس ها برای فرزندتان بهتر اسـت از اکسسوری هاي متناسب با سن انها هم استفاده کنید .بـه گزارش پارس ناز مثلاً پسر بچه علاقه زیادی بـه ساعت و کلاه دارند یا دختران از زیور الاتی مانند گوشواره ، ساعت و گل سر لذت میبرند و البته بسیار هم زیبا می شوند برای این کـه کودک شیک پوشی داشته باشید.

ار برای پسر بچه دراین مورد راحتتر اسـت و آن ها را میتوانید با یک جلیقه یا پاپیون و یک کلاه شیک شبیه یک جنتلمن کنید. بطور کلی اکسسوری هاي این چنینی در دنیای مد جایگاه ویژه اي داشته و طرفداران زیادی دارد و البته در استایل و شیک پوشی هم بسیار موثر اسـت. درضمن یادتان باشد دراین موضوع خیلی افراط نکنید.

رنگ های شاد انتخاب کنید

یکی از مهم ترین نکاتی که موقع انتخاب مدل جدید لباس دخترانه بچه گانه باید به آن توجه کنید؛ مسئله انتخاب رنگ است. به خاطر داشته باشید دنیای بچه ها باید شاد و رنگی باشد تا هم بتواند خاطره های خوبی برای آن ها به یادگار بگذارد و هم از کودکی چشم آن ها را به رنگ های شاد عادت دهد. بنابراین وقتی می خواهید برای دختر کوچولویتان لباس انتخاب کنید، سراغ رنگ های شاد بروید تا روحیه فرزندتان شاد بماند.

رنگ های مناسب برای بچه های بیش فعال و آرام

یکی دیگر از نکاتی که خوب است موقع انتخاب رنگ لباس به آن دقت کنید؛ نوع روحیه فرزندتان است. به خاطر داشته باشید رنگ ها می توانند تاثیرات شدیدی روی روحیه داشته باشند. آزمایش های نشان داده اند رنگ هایی مثل زرد و قرمز می توانند سرعت عمل را بالا ببرند؛ در حالی که آبی ملایم می تواند باعث آرام بیشتر و پایین آمدن سرعت عمل شود.

از این ترفند برای تعدیل روحیه فرزندتان استفاده کنید. اگر دخترتان بیش فعال است و استراحت کردن را بلد نیست؛ به جای استفاده از رنگ هایی مثل قرمز، زرد، نارنجی و سرخابی سراغ طیف های ملایم آبی، سبز و صورتی بروید تا آرامش بیشتری را به او منتقل کنید. برعکس این قضیه هم صدق می کند؛ اگر فرزندتان بیش از اندازه آرام است و دوست دارید کمی تحرک بیشتری داشته باشد؛ موقع انتخاب لباس هایش سراغ رنگ های تند و پر انرژی بروید.

پالت بسازید

تکیب رنگ ها را یاد بگیرید و از کودکی به فرزندتان هم یاد دهید. داشتن سلیقه فارغ از جنسیت برای تمام بچه ها لازم است و یکی از مواردی که می تواند باعث شود سلیقه بچه ها بهتر شود، اصول ترکیب رنگ است. این آموزش را از لباس های بچه ها شروع کنید. وقتی شما بتوانید رنگ های زیبا را در بلوز و دامن، بلوز و شلوارک و پیراهن فرزندتان کنار هم بنشانید، بچه ها ناخودآگاه از کودکی یاد می گیرند چطور با رنگ ها بازی کنند و از ترکیب کردنشان با هم لذت ببرند.

کارتون مورد علاقه

دنیای فانتزی مورد علاقه دخترتان را بشناسید و برای ساختن آن تلاش کنید. ببینید کدام کارتون را صد بار تا به حال دیده است و کدام شخصیت های داستانی در بازی های روزمره اش جا دارند. همین نکته می تواند موقع خرید لباس دخترانه به انتخاب مدل مناسب لباس برای دخترتان کمک کند.

در حال حاضر محبوب ترین و جدیدترین شخصیت های داستانی برای بچه ها السا و آنا در انیمیشن جدید فروزن هستند که در پارچه لباس های بچه گانه هم تجلی پیدا کرده اند! بنابراین وقتی قصد دارید یک طرح زیبا و شیک برای فرزندتان انتخاب کنید، خرید لباس هایی با طرح مورد علاقه او را به خاطر داشته باشید و برای ساخت دنیای فانتزی او چیزی کم نگذارید. بالاخره هر کسی یک بار بیشتر بچگی نمی کند.

لباس های مختلف را امتحان کنید

درست است که وقتی اسم لباس دخترانه می آید، بیشتر دختر بچه ها عشق شان به پیراهن دخترانه را نشان می دهند؛ اما انواع مدل های متنوع لباس وجود دارد که می توانید برای دخترتان تهیه کنید.

پیراهن های بچه گانه به عنوان لباس مجلسی دخترانه در نظر گرفته می شود؛ اما لباس های بچه گانه با مدل های زیادی هستند که می توانید برای فرزندتان تهیه کنید. به ویژه لباس های تابستانه شامل انواع بلوز، تاپ، شلوارک، دامن و سرهمی ها هستند که دنیایی از تنوع را به فرزندتان هدیه می دهند.

اهمیت انتخاب اکسسوری

استفاده از اکسسوری ها را برای دخترتان فراموش نکنید. اکسسوری هایی مثل کلاه، کمربند، کیف، زیورآلات بخش های جدا نشدنی استایل دختربچه ها هستند که هر کدام می توانند به یک استایل آن ها اضافه شوند. می توانید یک کمربند را به پیراهن آزاد تابستانی اش اضافه کنید، یک کلاه حصیری را به سرهمی او بیفزایید و کیف کوچک بامزه ای را با بلوز و دامن یا پیراهنش همراه کنید. اکسسوری ها می توانند لباس های معمولی را شیک تر کنند و به آن ها زرق و برق ببخشند. بنابراین برای ایجاد تنوع گزینه های ایده آلی هستند که می توانید در نظر داشته باشید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 08 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
گام به گام مراحل چاپ کتاب
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
تبدیل پایان نامه به مقاله !