نحوه بستن قفل فرمان خودرو

  یکشنبه، 19 تیر 1401   زمان مطالعه 5 دقیقه
نحوه بستن قفل فرمان خودرو
قفل فرمان یکی از ابزار هایی است که امنیت خودرو را تا حدودی افزایش می دهد. شما می توانید با استفاده است قفل فرمان از دزدیده شدن خودروی خود جلوگیری کنید و یا آن را به تاخیر بندازید. در مطلب با ما با آموزش نحوه بستن قفل فرمان همراه باشید.

قفل فرمان و قفل پدال جز وسایل امنیتی می باشد که هر شخصی با بستن آن روی ماشین خود باعث به تاخیر افتادن کار سرقت خودرو می شود. به نوعی این وسایل کاملا باعث جلوگیری سرقت نمی شود اما به دلیل اینکه به نوعی زمان تاخیر سرقت را افزایش می دهد تا زمان باز کردن قفل فرمان سریعا می توانید خود را به ماشین برسانید. شاید برخی از شما حتی نحوه بستن قفل فرمان را بلد نباشید که در این مقاله به آموزش بستن قفل فرمان می پردازیم.

چطور قفل فرمان می تواند امنیت خودروی را ایجاد نماید؟

همانطور که گفتیم به دلیل اینکه قفل فرمان ابزاری است که در معرض دید می باشد می تواند جلوی سرقت را بگیرد. اگر هم سارقی بخواهد فرمان را با قفل فرمان به راست و چپ بگرداند به درب و یا شیشه گیر کرده و تا باز نشدن آن نمی تواند خودرو را حرکت بدهد. یکی از راه هایی که ممکن است سارقین آن را امتحان کنند شکستن قفل فرمان می باشد که می تواند با بریدن قفل فرمان صورت گیرد. برای این کار هم یا باید قفل توسط اهرم شکسته شود و یا با یک منبع تغذیه آن رابرش دهند که هم سروصدا دارد و هم زمان زیادی را برای این کار احتیاج دارد که مانع کار دزدان خودرو می شود.

قفل فرمان

نحوه بستن قفل فرمان

بستن قفل فرمان بسیار ساده است و شما می توانید با تهیه یک قفل فرمان به راحتی از آن برای امنیت خودروی خود استفاده کنید. نحوه بستن قفل فرمان به این صورت است که قفل فرمان دو قسمت داخلی در دو طرف دارد که به دو سمت فرمان گیر می کند و یک قسمت بیرونی به نام قفل دستگیره که با کلید بسته می شود. برای بستن قفل فرمان یک سمت را تنظیم کنید و سمت دیگر قفل فرمان را بکشید تا به فرمان بسته شود سپس اقدام به قفل کردن آن با کلید کنید. برای باز کردن آن هم کافیست که کلید را داخل قفل فرمان بیندازید و سپس دو طرف را جمع کنید. توجه کنید که بهتر است قفل فرمان رو به گونه ای تنظیم کنید که سمت بلندتر آن به ستون سمت چپ نزدیکتر باشد!

مزایای استفاده از قفل فرمان

قفل فرمان روی فرمان ماشین بسته می شود و تا زمانی که باز نشود کسی نمی تواند فرمان ماشین را بچرخاند. اما جالب است که بدانید می گویند قفل فرمان کاملا قابلیت باز شدن دارد و تنها کافیست غربیلک فرمان را در بیاورید و یک غربیلک دیگر جایگزین آن کنید.

به نوعی با بستن قفل فرمان باعث می شوید که سارقان نتوانند کنترل ماشین را در دست بگیرند و برای اینکه بتوانند به درستی ماشین را حرکت دهند باید حتما قفل فرمان را باز کنند. در ضمن اگر بخواهند با قفل فرمان رانندگی کنند نمی توانند زیرا در صورت حرکت قفل فرمان سریعا به شیشه برخورد می کند و کنترل خودرو را از دست می دهند.

قفل فرمان بهتر است یا قفل پدال؟

همه ما به دنبال خرید بهترین وسیله امنیتی هستیم که به نوعی مانع از سرقت خودرو خود شویم. باید به شما بگوییم که حتی خرید قفل فرمان و قفل پدال و بستن آن روی ماشین هم باعث نمی شود که سارق نتواند ماشین شما را بدزدد، تنها فایده بستن قفل فرمان و پدال تاخیر در سرقت ماشین است که همین امر ممکن است باعث شود شما سریعا به ماشین خود برسید و حتی ترس رسیدن صاحب ماشین باعث شود سارق به سرقت وسایل جزیی اکتفا کند.

نکات مهم و قابل توجه هنگام خرید قفل فرمان اتومبیل

  • جنس محصول:همانند قفل پدال، هنگام انتخاب و خرید قفل فرمان توجه به جنس آن حائز اهمیت است. شرکت های سازنده معتبر اغلب به این موضوع توجه وافر دارند و تلاش می کنند محصولی با دوام و ضریب ایمنی بالا تولید نمایند. قفل هایی که از جنس فولاد ساخته می شوند دارای وزن سنگین و مقاومت بالایی هستند و تاب مقاومت در برابر ضربات تخریبی سارقان را دارند .
  • جنس روکش قفل: جنس روکش این محصول عمدتاً از فوم صنعتی یا PVC است که به شما امکان می دهد آن را به راحتی روی فرمان ماشین خود نصب نمایید. اگر با مرور زمان و استفاده مستمر، روکش قفل دچار فرسایش شد، بهتر است به دنبال تعویض آن باشید.
  • بلندی میله:طول میله قفل از قطر فرمان یا همان مدل ماشین تبعیت می کند، در برخی خودروها قطر فرمان بیشتر است در حالی که در مدل های دیگر این قطر کمتر می باشد، از این رو سعی نمایید متناسب با اندازه، مدل و قطر فرمان اتومبیلتان در صدد تهیه محصول باشید
  • نوع قفل:نکته دیگری که هنگام خرید قفل فرمان باید مد نظر باشد، نوع قفل تعبیه شده در ساختار کالاست. اساساً قفل های فرمان در انواع گوناگون ساخته و برای مصرف عرضه می شوند، گونه ای از آنها کامپیوتری اند و نوعی هم مجهز به قفل های رمزی همانند کیف های سامسونت می باشند. اینکه انتخاب و خرید قفل چگونه باید باشد بستگی به نظر، نیاز و انتظار شما از محصول دارد.
  • هماهنگی قفل با مدل ماشین:یکی دیگر از فاکتورهای خرید قفل فرمان، دقت در تناسب قفل با مدل ماشین است. هنگام خرید، این ویژگی از طریق فروشنده یا اطلاعات مندرج در بروشورهای راهنمای محصول توسط فروشگاه های آنلاین و اینترنتی ارائه می شود.
  • قیمت قفل فرمان: پرداخت هزینه بیشتر با هدف خرید محصولی خوب و بهتر کاری عاقلانه و منطقی است. با توجه به اهمیت حفاظت از خودرو که امروزه با قیمت گران تهیه می شود و از طرفی هم تغییر شگرد دزدان برای سرقت ماشین، پیشنهاد می گردد پول بیشتری هزینه کنید و از قفلی کیفی، محکم و مناسب برای امنیت وسیله ی نقلیه خود استفاده کنید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (330 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (249 نظر) همزاد احسان علیخانی، با شباهت صد در صدی پیدا شد+عکس/یکی از یکی جذاب تر و خوشتیپ تر و معروفتر (234 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (217 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (190 نظر) نگاهی به کیک تولد مسعود پزشکیان در کنار نوه ارشد با خلاقیت بی نظیر اُوستا قنّاد در طراحی کیک شکلاتی /مبارکاا باشه (186 نظر) نگاهی به حال و هوای اتاق محل بستری رهبر معظم انقلاب هنگام عیادت چهره های سیاسی از ایشان؛ از عرض ارادت دختر و نوه‌های امام خمینی تا بوسیدن پیشانی رهبری توسط روحانی+عکس (131 نظر) خلاقیت خنده دار مادر باهوش برای تشخیص کودکان دوقلویش حماسه آفرید+عکس/ من عاشق اون ذهن طلاییت شدم😂 (123 نظر) نگاهی به جشن تولد نوه پسری مسعود پزشکیان با کیک خانگی/ چیدمان زیبا و ساده خانه با قندان گل سرخی، ترمه روی میز و روکش پارچه‌ای مبل+عکس (109 نظر) دارا حیایی: من یه خونه 50 متری رو به یه خونه‌ای 300 متری که پدرم برام گرفته باشه، ترجیح میدم./ جونم را به عنوان مهریه میدم! (87 نظر) قاب‌هایی دلنشین از رهبر معظم انقلاب با لباس بلوچی+عکس/ احترام به فرهنگ مردم منطقه در مدتی که مهمان اهالی این منطقه بودند (86 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (84 نظر) نگاهی به خانه خواهر شاه پهلوی در کرج/ زلم زیمبو خاندان نحس پهلوی از سهم ایتام+عکس (73 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا قناد برای تزیین کیک سه بعدی سوسن پرور با تم پسرونه+عکس (66 نظر) توهین کمدین مشهور به حامد آهنگی: مرسی از حامد که با 15 هزارتومن شما رو میخندونه/ صدای شکستن حامد آهنگی تا اینجا اومد!+فیلم (63 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
عروس تهرانی مادربزرگش را بخاطر هزینه عروسی کُشت/ داماد میخواست قاچاقی به ترکیه برود!
دارا حیایی: من رسم و رسوم‌ها رو قبول ندارم مثلاً میگن زن باید جهیزیه بیاره و مرد باید مهریه بده
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 9 مهر خرداد 1403
فال روزانه امروز دو شنبه 9 مهر ماه 1403
فال ابجد روزانه دوشنبه 9 مهر 1403
کشف ابزار جادوگری از داخل یک کوزه باستانی/ از میخ‌های مسی تا دندان و موهای یک کودک بلوند+عکس
نفیسه روشن: قرار بود مهاجرت کنم برم امارات ولی دیدم پراید این وطن می ارزه به بنز آخرین مدل یک جماعت لجن+عکس
فال انبیاء روزانه دوشنبه 9 مهر 1403
پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: هنوز با اعلیحضرت عقد زناشویی نبسته بودم اما صبح که از خواب بیدار شدم دوران کودکی و دوشیزه‌گی را از دست دادم!
خانه‌داری یک کدبانو؛ استفاده از جاروبرقی برای تازه نگه داشتن گوشت/ با این روش‌ها گوشت را همیشه تازه نگهداری کنید
رسوم عجیب جهان پارت 1 ؛ زندگی قبیله اندونزیایی با مردگان! +عکس
9 روش شگفت انگیز که نمک می تواند پوست شما را بازسازی کند / نمک و آب نمک برای صورت
(تصاویر) خانه باغ زیبای ترلان پروانه، طناز سریال "گردن زنی"، به سبک روستیک یا روستایی با دیوارهایی از جنس نی خیزران و گلدان‌های بزرگ سفالی
کشف یک گونه جانور نادر و جدید در دریا؛ کوسه‌های شبح در آبهای تاریک نیوزلند دیده شد!+تصاویر
10 مورد از عجیب ترن آدم های دنیا، که از شنیدنشون شاخ درمیآرید! از حامله بودن یک مرد هندی تا خوردن شیشه!+تصاویر
منتخب روز   
9 روش شگفت انگیز که نمک می تواند پوست شما را بازسازی کند / نمک و آب نمک برای صورت زینب نصرالله: به همه آزادگان عالم میگویم پدرم فرمانده نصرالله در سلامت کامل است و اسرائیل خودش را با دست خودش به آتش سوزان جهنم وارد کرد+عکس برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس