نحوه نمره بندی آزمون GRE چگونه است؟

  شنبه، 04 مرداد 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
نحوه نمره بندی آزمون GRE چگونه است؟
یکی از شرایط پذیرش برای تحصیل در دانشگاه های آمریکا و برخی از دانشگاه های اروپا، شرکت و قبولی در آزمون GRE است.

آزمون GRE چیست؟

موسسه برگزاری آزمون GRE یعنی ETS، این آزمون را چنین تعریف کرده است:

” هوشمندانه ترین راه برای ورود به مقاطع تحصیلات تکمیلی و مدارس کسب و کار “.

GRE مخفف Graduate Record Examinations است. در حقیقت این آزمون یک فیلتر ورود به مقاطع تحصیلات تکمیلی است و در بسیاری از دانشگاه ها به خصوص دانشگاه های آمریکا و کانادا، یکی از معیارهای اصلی سنجش و انتخاب دانشجوها همین آزمون GRE است. در واقع اکثر دانشگاه های کشورهای آمریکا و کانادا نمره این آزمون را به عنوان یکی از مدارک درخواست پذیرش در دوره های تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد، دکتری و پست داک) ملاک قرار می دهند.

نکته قابل توجه اینکه افرادی که قصد ادامه تحصیل در رشته های حقوق و پزشکی را دارند، از گذراندن این آزمون معاف هستند و باید به ترتیب آزمون های LSAT و MCAT را بگذرانند. اما دانشجویان سایر رشته ها (به خصوص رشته های فنی و مهندسی) که قصد تحصیل در دانشگاه های آمریکای شمالی را دارند، ملزم هستند که نمره GRE خود را به دانشگاه مقصد ارائه دهند. مدارس و دپارتمان های کسب و کار نیز که در گذشته میل چندانی به پذیرش GRE نداشتند، کاهش شدیدی داشته و در حال حاضر می توان بیان کرد که این دانشکده ها نیز ارائه مدرک GRE را معتبر و لازم تلقی می کنند.

آزمون GRE خود به دو نوع Subject و General تقسیم می شود:

  • آزمون GRE General:

آزمون اصلی که اساسا آن را به عنوان GRE می شناسیم، در واقع GRE General است که هر هفته در موسسات گوناگون و شهرهای مختلف ایران به صورت منظم و کامپیوتری برگزار می شود.

آزمون GRE General کتبی شامل سه بخش می باشد:

1. Quantitative ( استدلال کمی و ریاضیات )
2 . Verbal ( استدلال کیفی و درک زبانی )
3 . Analytical Writing ( بخش نوشتاری تحلیلی )

  • آزمون GRE Subject:

آزمون GRE Subject از دروس تخصصی رشته هایی خاص مانند زیست شناسی، شیمی، ادبیات انگلیسی، ریاضی، فیزیک و روان شناسی تشکیل شده و به داوطلبان همین رشته ها کمک می کند تا بیش از پیش خود را متمایز کنند. اگر در این رشته ها تحصیل می کنید باید وب سایت دانشکده مورد نظر را بررسی کنید تا از لزوم شرکت در این آزمون با خبر شوید. در حال حاضر این آزمون سه مرتبه و توسط سازمان سنجش ایران برگزار می شود.

نکته قبل توجه اینکه این آزمون تنها به صورت کتبی برگزار شده و خبری از سوالات اینترنتی در آن نخواهد بود؛ 100 سوال 5 گزینه ای که برخلاف آزمون GRE General، دارای نمره منفی نیز می باشند. این آزمون معمولا برای متقاضیان دانشگاه های بسیار مطرح که رقابتی سنگین برای ورود به آنها وجود دارد توصیه می شود. افرادی نیز که نمرات چندان قابل قبولی در مقاطع گذشته خود کسب نکرده و قصد دارند تا با جبران آن نمرات توانایی هایی خود را اثبات نمایند، معمولا به نمره GRE Subject نیاز خواهند داشت.

تصویر

نحوه ی گزارش نمره آزمون

یکی از نکات مثبت و مزیت های آزمون جی آر ای برای متقاضیان این آزمون این است که شما می توانید بدون محدودیت در این آزمون شرکت کنید و با توجه به نمره ی مد نظر خود جهت گرفتن پذیرش در دانشگاه های بین المللی اقدام به ارسال نمره نمایید.

برای آن دسته از کسانی که شرکت در آزمون GRE جهت کسب پذیرش در دانشگاه ها را در برنامه خود دارند دانستن این نکته بسیار حائز اهمیت است که شما پیش از شرکت در آزمون حق ارسال چهار نمره را به صورت رایگان خواهید داشت و برای هر ارسال دو حق انتخاب خواهید داشت که این انتخاب می تواند بین گزینه ی ارسال آخرین نمره و یا همه ی نمره ها متغیر باشد.

اگر پس از شرکت در آزمون تصمیم به ارسال نمره ی خود داشته باشید می بایست هزینه ی ارسال را پرداخت نموده و از سه حق انتخاب برای هر ارسال بهره مند شوید که شامل ارسال آخرین نمره، ارسال همه نمرات و یا ارسال هر نمره ای که مورد نظرتان باشد است.

برچسب ها: GRE آزمون GRE

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (665 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (195 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (17 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان