دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / پرورش گل و گیاه /

نحوه پرورش و نگهداری هوستا 

شنبه، 12 بهمن 1398
گل هوستا گیاهی چندساله با انواع و شکل های مختلف که گلدهی هم دارد اما معیار کاشت، زیبایی برگ های آن است. رنگ برگ برخی از نمونه ها سبز است، برخی ابلقه حتی برخی زرداست که حاشیه های سبز دارد. رنگ گل ها هم سفید، صورتی و بنفش است.

پرورش هوستا

گیاهی چند ساله خزان شونده است که بیشتر به عنوان گیاه برگساره ای اهمیت دارد. هر گیاه توده یا دسته ای از برگها با دمبرگ طویل با گسترش کند تولید میکند که همپوشان بوده و تپه ای از برگها را ایجاد میکنند.

دمگل های باریک از بالای برگها(در بعضی از واریته ها درست در بالای برگها) در اواخر بهار یا تابستان ظاهر شده و حامل گل های کوچک زنگوله ای شکل به رنگ سفید یا بنفش هستند. این از ویژگی های اصلی گیاه است اما تنوع در زیبایی و شکل ظاهری این گیاه بسیار زیاد است.برگها ممکن است به تقریب گرد،قلبی شکل یا نیزه ای باشند که دارای سطح صاف یا با پوشش باشند. بعضی از گیاهان دارای برگهای براق و برخی به وسیله گردی خاکستری پوشیده شده اند.

رنگ برگها از خاکستری و آبی تا سبز روشن و تیره متنوع است. ترکیبات ابلق فراوان بوده و ترکیبی از رنگهای کرمی یا زرد با دیگر رنگها در آنها دیده میشود.اندازه برگها نیز متنوع بوده و از انواع خیلی درشت Giantبا طول ۲۲ سانتی متر یا بیشتر تا واریته های مینیاتور که عرض توده برگها کمتر از ۲۲ سانتی متر است، در آنها دیده میشود.

بهترین راه برای انتخاب مناسب هوستا بازدید از یک خزانه که به خوبی احداث شده و با استفاده از کاتالوگ های آن می باشد که میتوان گیاه را بر اساس نوع طرح مورد نظر انتخاب کرد.

نیازها:

تمام هوستا ها خاک خوب با رطوبت فراوان را ترجیح میدهند و باید در جایی که آفتابی تا سایه متوسط و دارای تابستان خنک تا به نسبت گرم کشت شوند.در نواحی با تابستان های داغ، به ویژه انواع ابلق باید در محل روشن تا سایه متوسط کشت شود. توده ها در صورتی که تقسیم و بازکاشت نشوند به طور نامحدود رشد میکنند. اما میتوان به راحتی از طریق تقسیم توده های قدیمی و یا قاش برداری گوه ها با یک بیل آن را تکثیر کرد. بهترین رشد را در نواحی با زمستان سرد و تابستان مرطوب(خنک یا داغ) دارد. حلزون و لیسه از آفات این گیاهان می باشند که باید کنترل شوند.

افزایش:

با تقسیم ریزوم در بهار قابل افزایش است. گیاهان حاصل از بذر به ندرت ممکن است شبیه گیاه مادری باشند.

منبع: سایت باغ شیشه ای


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
گام به گام مراحل چاپ کتاب
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی