دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / حوزه روانشناسی /

نحوه رفتار و برخورد با همسر بی ادب 

پنجشنبه، 08 اردیبهشت 1401
برخورد با همسر بی ادب اگر بدون آگاهی و عمل درست باشد نه تنها باعث ایجاد مشکلات می شود بلکه به خود شما نیز صدمه می زند.در این مطلب با ما همراه باشید تا نحوه رفتار با همسر بی ادب را بیان کنیم.

همه انسان های در زمان های خاص خشم را تجربه میکنند که کاملا طبیعی است به خصوص اگر زمان زیادی از ازدواج دو نفر گذشته باشد احتمال این که رفتارشان باعث خشم یکدیگر شود بیشتر خواهد شد . ولی گاهی افراد به دنبال خشم، رفتاری مخرب، پرخاشگرانه همراه با بی ادبی و توهین از خود بروز میدهند که برای فضای خانواده مضر است. کنار آمدن با شوهر بی ادب یا زن بی ادب میتواند کار بسیار سختی باشد ، بی ادبی در این افراد تبدیل به عادت شده و هر روز با کوچکترین بهانه ای تکرار میشود .

پرخاشگری و بددهنی و بی ادبی هیچ گاه مشکلی را حل نمیکند و پرخاشگری یک همسر بی تربیت ، فقط منجر به تیره تر شدن رابطه بین دو نفر میشود بنابراین سعی کنید مشکل خود را مشخص کرده و راه حل مناسبی برایش پیدا کنید. هر گاه از روی عصبانیت باعث آزردگی همسرتان شدید از او معذرت خواهی کنید تا تاثیر مخرب پرخاشگری تان را کاهش دهید. اگر میخواهید روش درست برخورد با همسر بی ادب را بیاموزید با ما همراه شوید تا به شما بگوییم که باید با همسر بی ادب چه کنیم . البته تمام روش ها و تکنیک های گفته شده برای اصلاح همسران بی ادب ، فقط در صورتی کارساز است که هر دو طرف به هم علاقمند باشند و بخواهند با همکاری هم زندگی را بسازند.

چرا همسرم بی ادب است؟

اولین قدم برای برخورد با همسر بی ادب، ریشه یابی رفتار او است. برای از بین بردن رفتار های نادرست باید علت اصلی و زمینه ای آن را پیدا کنید، باید از خودتان بپرسید واقعا چه چیز هایی باعث شده که همسرم یا شوهرم بددهن، عصبی و پرخاشگر شود. با پیدا کردن ریشه بدرفتاری میتوانید به مرور این عادت زشت را از بین ببرید.مهم ترین عامل بی ادبی، پرخاشگری و ایراد گیری های بی دلیل مردان، عدم تامین کافی در نیاز ها است. نیاز های اساسی مردان که در ازدواج باید تامین شود عبارتند از احترام، محبت، توجه و تامین جنسی، که اگر برآورده نشود و باعث حس ناکامی در آن ها شود میتواند منجر به بی ادبی و رفتار ناخوشایند با شما شود.
برای پاسخ به سوال، همسرم بی ادب است؟ باید به دقت اتفاقاتی که در زندگیتان رخ داده است را بررسی کنید و علت رفتار او را پیدا کنید.

  • از خودتان بپرسید چرا از شما عصبانی میشود؟
  • فکر کنید سهم شما از ایجاد عصبانیت همسرتان چقدر است؟
  • چه مواردی را رعایت نمیکنید که باعث ایجاد درگیری میشود؟

همسرتان در چه شرایطی عصبی میشود و چه انتظاری از شما دارد؟ به طور واضح از او بخواهید انتظارش را در این شرایط از شما توضیح دهد نه این که به گفتن یک جمله مثل " من را عصبانی نکن " اکتفا کند. مثلا بگوید وقتی از خانواده ات طرفاری میکنی من عصبی میشود، اگر جوابم را ندهی، به جر و بحث ادامه نخواهم داد.زمانی که در آرامش هستید، با مهربانی از خودش دلیل رفتارش را بپرسید.هنگام پرسیدن به جای کلمه " تو " از کلمه " ما " استفاده کنید. مثلا به جای این که بگویید این روز ها خیلی بی ادب و بد دهن شده ای، بگویید این روز ها تنش و اختلاف بین ما زیاد شده، میخواهم برای حل مشکلمان راهی پیدا کنیم.

نحوه ی برخورد با همسر بی ادب

شما به عنوان همسر و همراه زن یا شوهر باید از خود بپرسید که براستی چه چیزهایی در همسرم باعث شده تا او فردی بد دهن، پرخاشکر و بی ادب شود. نکته مهم اینجا است که همسران دلسوز ابتدا ریشه این عوامل را در خود جستجو می کنند که در صورت لزوم ابتدا باید از خودتان شروع کنید و به آرامی این رفتارها را کمتر کنید.اما سوالی اساسی که وجود دارد این است که چه رفتاری با همسر بدن دهند و بی نزاکت باید داشته باشیم؟

خود کنترلی

یکی از سخت ترین روش ها در برخورد با رفتار بد همسر، خود کنترلی است. شما به عنوان همسر یک فرد بدرفتار و بد دهن باید به شدت روی رفتار، زبان و عقل خود، کنترل داشته باشید. چرا که کوتاه نیامدن و لجبازی باعث می شود این رفتار در شما نهادینه شده و کنترل آن در آینده سخت تر شود. علاوه بر این احترام میان شما و همسرتان نیز از بین می رود.

عدم عقب نشینی

از نظر احساسی غیر قابل نفوذ باشید و هرگز عقب نشینی نکنید. اگر رفتار خشونت آمیز همسرتان در خارج از محیط منزل و در روابط دوستانه و فامیل نیز این گونه است و شما را به شدت ناراحت می کند، باید در زمان مناسب، با یک لحن صمیمانه ، با او صحبت کنید. به جای اینکه او را به رفتار بد متهم کنید، احساس خود را نسبت به رفتارهایش بگوئید. در بیان صحبت های خود مانند یک فرد بزرگتر، عاقلانه، با احترام و با احتیاط رفتار کنید. بجای متهم ساختن او به رفتار بدش، احساس خود نسبت به رفتارش را به او بگویید. با همسرتان درباره تاثیرات منفی بددهنی بر زندگی مشترک تان صحبت کنید.

ترک کردن فضای مشاجره

هنگامی که همسرتان شروع به بدرفتاری نمود ، موقعیت را ترک کنید. زیرا امکان دارد که توانایی کنترل خشم خود را نداشته باشید. به همین دلیل ادامه صحبت خود را به زمانی دیگر موکول کنید. این زمان به شما و همسرتان فرصت می دهد تا از خشم و عصبانیت فاصله گرفته و رفتار مناسبی با یکدیگر داشته باشید.

یادآوری رفتاری خوب

رفتارهای عاشقانه و خاطره انگیز خود و همسرتان را به یاد آورید. روزهایی که با یکدیگر رفتار محبت آمیز داشته اید، به طور یقین خبری از عصبانیت و بدرفتاری نبوده است. عادت های خوب نباید پس از گذشت سال ها، تغییر کنند. زمانی که رفتار همراه با احترام و ملاحظه با همسرتان دارید، شانس خود را در برابر واکنش مثبت و با محبت او بیشتر می کنید. هر گاه رفتار شوهرتان شما را ناراحت کرد شما می توانید با یادآوری روزهای خوش لحن کلام را تغییر دهید. این رفتارهای خوب را ادامه دهید تا نتایج فوق العاده آن را مشاهده کنید.

علت رفتار بد همسرتان را بیابید

از خودتان بپرسید که همسرتان چرا از دست شما عصبانی می شود؟ یافتن پاسخ این سوال ممکن است به شما در یافتن یک راه حل کمک کند. در صورتی که پاسخی برای این سوال پیدا نکردید، از همسرتان علت رفتار ش را بپرسید. البته این پرسش باید در زمانی که همسرتان آرام است با یک رفتاری صمیمی و مهربان مطرح شود. حین صحبت به جای کلمه "تو " از "من " یا "ما" استفاده کنید، مثلا به جای گفتن " این اواخر تو خیلی بدرفتاری و بد دهنی کردی " ؛ بگوئید :ما اختلافات زیادی داشته ایم یا من از موضوعی ناراحت شدم که دوست دارم با هم راه حلی برای آن پیدا کنیم.

مراقبت از رفتار

هنگام برخورد با همسرتان مراقب نحوه رفتار و کلام خود باشید. هرگز توهین، تهدید، سرزنش، تحقیر و پرخاشگری نکنید. اگر هنگام اختلاف، با صدای بلندتر از صدای همسرتان صحبت نکنید، کمی صبر کنید تا ذهنتان آرام شود. هرگز بددهنی و توهین نکنید زیرا شرایط را بدتر کرده و موضوع بحث فراموش می شود و از آن به بعد تنها دشنام رد و بدل خواهد شد. در صورت امکان ، بحث را عوض کنید.

به عواقب رفتار خود فکر کنید

رفتارهای بد شما پیامدهی بدتی دارد ، به همین دلیل باید به عواقب آنها فکر کنید . بدرفتاری و توهین ، اعتبار و احترام شما را کم می کند و روابط شما را با دیگران به خطر می اندازد . این رفتارهای ، شرایط را بحرانی تر می کند . به رفتار خود تسلط داشته باشید چرا که بسیاری از جر و بحث های زوجین ، به دلیل تسلط نداشتن آن ها بر هیجانات رخ می دهد. در برخی مواقع زوج ها با واکنش نامناسب مانند بی اعتنایی و بی توجهی، پرخاشگری و خشونت، به طور ناخواسته به رفتارهای اشتباه یکدیگر دامن می زنند. بنابراین آرامش خود را حفظ کنید، روش هایی مانند تنفس عمیق، نوشیدن آب، ترک محیط، پیاده رویی و شستن دست و صورت برای کاهش عصبانیت بسیار مفید است.

درخواست کمک از دیگران

مراقب خودتان باشید. اگر رفتار بد و توام با بی ادبی همسرتان، به طور دائم تکرار شده و موجب اذیت شما می شود، همچنین همسرتان تمایلی به تغییر رفتار خود ندارد، یا حس می کنید که از نظر عاطفی کوچک شده و احتمال آسیب های دیگر را در آینده می دهید بهتر است با یک مشاوره صحبت کنید.

مرور روابط عاطفی

همه زوج ها در طول زندگی مشترک خود دارای نقطه عطفی در روابط عاطفی خود هستند، این نقطه عطف، نقطه مشترک زندگی زوجین است و زمانی که موجب خوشحالی شما شده است، به طور یقین همسرتان نیز خوشحال بوده است. از خاطرات آشنایی و لذت های مشترک خود با همسرتان صحبت کنید زیرا موجب می شود که همسرتان به تکرار این رفتارها ترغیب شده و برای حفظ بیشتر آنها تلاش کند. به خاطر اتفاقات خوب از همسرتان قدردانی کنید. او باید متوجه شود که زندگی مشترک برای هر دو نفرتان با ارزش است، بنابراین هر دو نفر باید برای حفظ آن تلاش کنند.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب