نحوه ساخت امضای ایمیل

  شنبه، 29 شهریور 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
نحوه ساخت امضای ایمیل
اگر شما هم جز افرادی هستید که در پایان هر ایمیلی که ارسال می‌کنید، نام و نام خانوادگی و یا اطلاعات تماس خود را درج می‌کنید، می‌توانید از امکان درج امضا در جیمیل استفاده کنید تا به‌طور خودکار اطلاعات مدنظرتان در پایان هر ایمیل ارسالی لحاظ شود. این کار تضمین می‌کند که هیچ‌گاه درج این اطلاعات مهم فراموش نشوند.

گوگل به کاربران سرویس جیمیل این امکان را می دهد تا برای هر یک از اکانت های خود یک امضای اختصاصی تعیین کنند. این امضاء می تواند به صورت نوشته یا عکس ارائه شود. ساخت امضای جیمیل یا همان Gmail Signature از طریق اپلیکیشن اندرویدی و آی او اسی جیمیل امکانپذیر است، اما از طریق این برنامه ها فقط قادر به تایپ یک متن نوشتاری و انتخاب آن به عنوان امضای اکانت جیمیل خود می شوید. اگر تمایل دارید تا یک عکس را به عنوان امضای دیجیتال جیمیل خود در نظر بگیرید، باید از منوی تنظیمات نسخه تحت وب جیمیل استفاده کنید.

اما ساخت امضای جیمیل به چه درد می خورد و چگونه کاربرد دارد؟ امضای جیمیل (Gmail Signature) می تواند بسیار جالب و کاربردی باشد. هنگامی که شما یک امضای اختصاصی را برای اکانت جیمیل خود تعیین کنید، هر زمان که با استفاده از آن اکانت نسبت به ارسال ایمیل اقدام نمایید، امضای شما به صورت اتوماتیک در انتهای ایمیل ضمیمه می شود. اگر تمایل به ساخت امضای جیمیل دارید، به هیچ عنوان این مقاله اختصاصی را از دست ندهید.

ما در این مقاله قصد داریم که به آموزش نحوه ساخت امضای جیمیل (Gmail Signature) در نسخه تحت وب سرویس جیمیل و نسخه های اندرویدی و آی او اسی برنامه جیمیل بپردازیم.

مراحل افزودن یا درج امضا در جیمیل در رایانه

  • به صفحه ورود به سیستم (sign-in) بروید.
  • اطلاعات ورود به سیستم حساب جیمیل تان را وارد کنید.
  • در داشبورد، به دنبال آیکون “چرخ دنده” باشید
  • بر روی دکمه “تنظیمات” -setting- کلیک کنید
  • از گزینه های کشویی که ظاهر می شود، باید روی “تنظیمات” کلیک کنید
  • در صفحه ای که بالا آمده است، می توانید گزینه های عمومی (General) ،برچسب ها (labels)، صندوق ورودی (Inbox)، حساب ها و انتقال (Accounts and Import) ، فیلترها و آدرس های مسدود شده، ارسال (Forwarding) و POP /IMAP ، افزودنیها (Add-ones)، چت (Chat)، تم ها (Themes) آفلاین و پیشرفته را مشاهده کنید.
  • با انتخاب گزینه General به پایین منو حرکت کنید تا زمانی که “signature” را مشاهده کنید.
  • هر آنچه را دوست دارید بنویسید و به انتهای متن بروید تا روی دکمه “ذخیره تغییرات” (Save Changes) کلیک کنید.

دفعه بعد که ایمیلی را ارسال می کنید ، با این متن امضاء خواهد شد و “در انتهای همه پیام های ارسالی” پیوست می شود.

تصویر

روش اضافه کردن یا درج امضا در جیمیل در تلفن های اندروید

  • به برنامه جیمیل در تلفن اندروید خود بروید.
  • بر روی “Menu” -منو- که در بالا سمت چپ واقع شده است؛ ضربه بزنید
  • با حرکت به پایین، “تنظیمات” -setting- را پیدا کرده و آن را انتخاب کنید.
  • در اینجا ، به شما توصیه می شود “حساب گوگل ” (Google Account) را انتخاب کنید که می خواهید امضا به آن اضافه شود.
  • “Mobile Signature” (امضای موبایل) را لمس کنید.
  • متن را وارد کرده و روی “OK” ضربه بزنید.

روش اضافه کردن یا درج امضا در جی میل در دستگاه های اپل

  • برنامه جیمیل را در دستگاه اپل خود – آیفون یا آیپد- دانلود کنید
  • برنامه جیمیل را باز کنید.
  • روی Menu (منو) ضربه بزنید و به پایین حرکت کنید تا روی “تنظیمات” ضربه بزنید
  • در حساب خود ، روی ” Mobile signature” ضربه بزنید.
  • شما باید تنظیم ” Mobile signature ” را روشن کنید.
  • اکنون متن مورد نظر خود را اضافه کرده و روی “Back” (بازگشت) ضربه بزنید تا ذخیره شود.

توجه: کاربران اپل باید در نظر داشته باشند که اگر چندین حساب در برنامه جیمیل دارند، آنها باید تنظیمات مربوط به هر حساب را تغییر دهند. برای کسانی که در برنامه، امضاء ایجاد نمی کنند ، امضایی که در رایانه اضافه یا تنظیم می شود به طور خودکار نشان داده می شود.

روش دوم

نحوه اضافه کردن امضا در جیمیل رایانه:

1- به حساب Gmail خود وارد شوید و روی نماد چرخ دنده (تنظیمات) در قسمت بالا سمت راست، کلیک کنید (همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است) و گزینه settings option را انتخاب کنید.

تصویر

2- حالا در صفحه ای که برای شما باز می شود general tab را بیاورید (معمولاً شما به طور پیش فرض در این بخش قرار دارید) پایین بروید تا گزینه Signature option را پیدا کنید.

تصویر

در اینجا می توانید متن دلخواه خود را به عنوان امضا در جیمیل وارد کنید و همچنین می توانید یک تصویر را به عنوان یک امضا خود اضافه کنید. شما می توانید قالب متن ثابتی را با یک لینک یا نقل قول در این بخش قرار دهید اما یادتان باشد که متن های طولانی یا اطلاعات اضافی را به عنوان امضا در جیمیل انتخاب نکنید این کار ممکن است در نظر گیرندگان پیام شما جالب نباشد. برای ذخیره امضا Save Changes را انتخاب کنید.

نحوه اضافه کردن امضا در جیمیل تلفن همراه

حتی اگر شما از برنامه ” Inbox” استفاده می کنید هم مراحل به صورت مشابه قابل اجرا خواهند بود. برای اضافه کردن یک امضا در جیمیل تلفن همراه خود، باید موارد زیر را دنبال کنید:

تصویر

1- ابتدا در گوشی خود برنامه Gmail را نصب و راه اندازی کنید. (البته می توانید از برنامه Inbox خود گوشی استفاده کنید).

2- پس از ورود به حساب مورد نظر، باید روی نماد منو در گوشه سمت چپ بالای صفحه، ضربه بزنید.

3- حالا، به پایین بروید تا گزینه ” Settings ” را پیدا کنید. روی آن ضربه بزنید.

4- در این مرحله حساب کاربری شما که در این برنامه وارد شده است به شما نمایش داده می شود (می توانید حساب های دیگر را هم اضافه کنید)، بنابراین، برای دسترسی به تنظیمات عمومی، باید روی آدرس ایمیل خود ضربه بزنید.

5- در این بخش گزینه ” Signature ” را در فهرست ذکر شده پیدا خواهید کرد. روی آن ضربه بزنید.

6- امضای مورد نظر را به صورت متنی در این بخش وارد کنید. (برخی اوقات برای دیدن این بخش نیاز است که اول گزینه امضا در تنظیمات موبایل را فعال کنید).

تصویر

خب حالا ایمیل های ارسالی شما دارای یک امضا شده اند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (655 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (194 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (56 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (22 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (16 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (13 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان