ساعدنیوز
ساعدنیوز

نحوه تمیز کردن ساز فلوت ریکوردر

  سه شنبه، 25 خرداد 1400   زمان مطالعه 11 دقیقه
نحوه تمیز کردن ساز فلوت ریکوردر
بعد از هربار استفاده در منزل یا کلاس آموزش فلوت ریکوردر ، ساز خود را تمیز کنید.این کار، هم به لحاظ بهداشتی اهمیت دارد هم اینکه ساز را در بهترین شرایط برای نواختن نگه میدارد.در این مقاله میخواهیم به شما طرز تمیز کردن فلوت ریکوردر را آموزش دهیم.

فلوت شما یک وسیله گران قیمت و ارزشمند است که باید به درستی تمیز و مراقبت شود تا در شرایط خوبی باقی بماند. بسیار مهم است که پس از هر بار استفاده از فلوت آن را تمیز کنید. برای این که سرهم کردن و از هم جدا کردن فلوت را به آسانی انجام دهید، فلوت خود را کنترل کنید و همیشه فلوت خود را در یک فضای ایمن نگه دارید.این مقاله در مورد چگونگی مراقبت از فلوت شما است. اگر شما یک مبتدی هستید و نمی دانید که چگونه ساز خود را به درستی تمیز کنید و از آن مراقبت کنید این مقاله را مطالعه کنید.

جدا کردن قطعات یک فلوت کلیددار

ابتدا باید بدانید که هنگام سرهم کردن و جداسازی یک فلوت کلیددار، اینکار را همیشه به آرامی انجام دهید و قطعات و جعبه فلوت تان را همیشه بر روی یک سطح مطمئن و صاف بگذارید. چرا که سر خوردن و افتادن هر کدام از قطعات فلوت کلیددار همانا و یک عمر پشیمانی همانا...پس ریسک نکنید.
قطعات را به آرامی باز کنید : به ترتیب، ابتدا سرساز | Head Joint را جدا کرده و سپس پای فلوت | Body Joint را از بدنه فلوت | Body Joint جدا کنید. این کار باید با دقت انجام شود.
مطمئن شوید که در حین انجام کار، کلیدها و پدها را لمس نمی کنید چرا که آنها به راحتی آسیب می بینند. زیرا این کار به راحتی می تواند به فلوت شما آسیب وارد کند. مراقب باشید هر زمانی که فلوت را برمی دارید کلیدهای کلی را خم کنید. هنگام برداشتن اتصال پایه، باید بسیار مراقب باشید زیرا دارای یک اتصال کلیدی بسیار پیچیده و ظریف است که به راحتی خم می شود و برای جایگزینی بسیار هزینه بردار است. همچنین، هنگام جدا کردن سه قطعه فلوت از هم، آنها را با یک حرکت چرخشی پیچشی به آرامی از هم جدا کنید. این روش جدا سازی باعث می شود که مفاصل اتصال قطعات فلوت کلیدی شما هرگز ساییده نشده و به مرور زمان شُل نشوند

جدا کردن قطعات فلوت کلیددار

شستن قطعات فلوت ریکوردر

ریکوردر های پلاستیکی را میتوانید در ماشین ظرفشویی یا در سینک آشپزخانه، با آب گرم و صابون بشویید.قبل از شستشو، قطعه های ساز را از هم جدا کنید و اطمینان حاصل کنید که صابون، کاملا پاک شده است.قطعه دهانی را میتوانید با یک مسواک قدیمی یا یک پیپ پاک کن، تمیز کنید.قبل از نواختن مجدد، صبر کنید تا فلوت ریکوردر کاملا خشک شود.برای ریکوردر های چوبی، قطعات فلوت را جدا کنید و با دقت به وسیله ی تکه پارچه ای تمیز، رطوبت ساز را بگیرید.

خشک کردن رطوبت داخل لوله فلوت

فلوت خود را بعد از هر بار نواختن تمیز کنید. قبل از آنکه فلوت را جمع کنید و کنار بگذارید در نظر داشته باشید که شما باید رطوبت داخل آن را خشک کنید. در صورتی که آن را تمیز و خشک نکنید، نه تنها فلوت شما به مرور زمان بو می گیرد بلکه از درون نیز بتدریج اکسید شده و لکه دار می شود. در نتیجه باید داخل و خارج فلوت خود را بعد از هر بار نواختن خشک و تمیز کنید.
البته یک واقعیت را باید بدانید و بپذیرید و آن اینکه، فلوت یک ساز فلزی است و فلز، حتی با تمیز کردن و خشک کردن در نهایت دچار اکسیداسیون شده و فلوت کلیددار شما به مرور زمان اندکی کدر میشود، بله حتی با هر بار تمیز کردن پس از نواختن.
پس سعی کنید فلوت تان را بطور منظم پس از هر بار نواختن خشک و تمیز کنید و در عین حال واقع بین باشید.

زمانی که از ساز استفاده نمیکنید، برای جلوگیری از خراشیده شدن یا آسیب دیدن حفره ی سوت مانند بالای ساز، آن را در پوشش قرار دهید، زیرا آسیب دیدن این قسمت، میتواند ساز را کاملا بلا استفاده کند.

فلوت ریکوردر را از دماهای شدید دور نگه دارید. ساز خود را در مقابل تغییر حرارت ناگهانی یا نور مستقیم خورشید قرار ندهید و هرگز آن را در ماشین گرم یا نزدیک به منبع گرما نگذارید. این نکته برای تمام سازها صدق میکند، به خصوص برای ریکوردر های چوبی.

خشک کردن رطوبت داخل لوله فلوت

استفاده از پارچه تنظیف و میله تمیز کننده

وقتی فلوت کلیددارتان را خریدید، قطعا یک پارچه و میله تمیزکاری با خودش بهمراه داشته.
پارچه ی تنظیف داخل جعبه فلوت تان را به میله تمیز کننده وصل کنید. این پارچه نرم و لطیف را از شکاف باریک انتهای میله عبور دهید. پارچه را از داخل شکاف بیرون بکشید، طوری که نیمی از پارچه از طرف دیگه میله تمیز کننده خارج شود.
توجه داشته باشید که پارچه ی شما باید یک پارچه نرم و نازک میکروفیبری یا پنبه ای باشد، تا سطح داخلی و خارجی فلوت تان دچار خط و خش نشود.

یک پارچه نرم را از طریق شکاف شبیه سوزن در انتهای آن وارد کنید. پارچه را طوری از طریق سوراخ های جا کلید بکشید تا نیمی از پارچه در هر طرف از میله وارد شود. از یک پارچه ساخته شده از یک ماده نرم و نازک مانند یک میکروفیبر یا پنبه استفاده کنید.

شما می توانید از برخی از خمیر دندان ها بر روی یک تکه پارچه استفاده کنید و آن را به آرامی مالش دهید، اما توصیه می شود ، آن را فقط یک شخص حرفه ای تمیز کند ، هزینه آن ناچیز است.

استفاده از پارچه تنظیف و میله تمیز کننده

پوشاندن کامل میله تمیز کننده با پارچه تنظیف

پارچه را به گونه ای در دست بگیرید و دور میله بپیچید که هیچ بخشی از میله در معرض دید باقی نماند و به طور کامل میله را پوشش دهد. چرا که در غیر اینصورت، میله در حین تمیز کردن فلوت، با بدنه تماس پیدا کرده و باعث بوجود آمدن خط و خش بر روی سطح فلوت کلیدی شما می شود.

پوشاندن کامل میله تمیز کننده با پارچه تنظیف

نحوه خشک کردن داخل قطعات فلوت کلیددار

میله را در هر بخش از فلوت به صورت جداگانه وارد کنید. تمام رطوبت به وجود آمده درون فلوت را به آرامی، با وارد کردن میله تمیز کننده در هر بخش به صورت جداگانه خشک و پاک کنید.
یعنی شما باید بطور جداگانه، درون سر ساز، پای فلوت و بدنه فلوت را تمیز و خشک کنید. نگران نباشید، این پارچه تمام رطوبت داخل را جذب کرده و از بین میبرد.
هنگام تمیز کردن بدنه فلوت، حتما میله تمیز کننده را از هر دو طرف بدنه وارد کرده و خارج کنید. این کار باعث می شود که داخل لوله بدنه فلوت کلیدی شما کاملاً تمیز و خشک شود.

نحوه خشک کردن داخل قطعات فلوت کلیددار

میله تمیز کننده را درون فلوت بچرخانید. هنگامی که میله تمیز کننده درون ساز است برای اطمینان از اینکه تمام رطوبت از بین برود، بهتر است که میله را به آرامی درون قطعات فلوت کلیدی بپیچانید.

نحوه خشک کردن داخل قطعات فلوت کلیددار

با بسته شدن مسیر ساز مقابله کنید

چگالی دانه های رطوبت در مسیر هوای ریکوردر می تواند باعث مسدود شدن آن گردد.برای اینکه گرفتگی را در هر دو نوع ریکوردر های پلاستیکی یا چوبی به حداقل برسانید، میتوانید قبل از نواختن، قسمت بالایی ساز را با نگه داشتن آن در دست، جیب یا زیر بازوی خود، به دمای بدن برسانید.اگر آب در مسیر هوای فلوت ریکوردر، جمع شده باشد، حفره ی بالای آن را با یک دست به طور کامل بپوشانید و با شدت داخل ساز بدمید.
این کار باید رطوبت اضافه حد را خارج کند.اگر گرفتگی ادامه داشت، می توانید مسیر هوا را با مخلوط کردن یک قاشق غذاخوری مایع ظرفشویی غیر معطر، با سه قاشق غذاخوری آب تمیز کنید.محلول را از طریق حفره ی سوت مانند، یا از پایین به داخل فلوت ریکوردر بریزید و قبل از تخلیه بگذارید کمی داخل لوله ی ساز بماند.قبل از نواختن مجدد، اجازه دهید تا ساز کاملا خشک شود.

پاک کردن بخش های بیرونی فلوت کلیددار

قسمت بیرونی فلوت را بوسیله یک پارچه ضد خش مثل پارچه های میکروفیبر یا پنبه ای پاک کرده و با دقت پولیش کنید.
در هنگام نواختن فلوت، قطعاً اثر انگشت شما بر روی بخشهای بیرونی بدنه فلوت باقی می ماند. پس با دقت تمام کلیدها و بدنه را تمیز کنید.
به محل اتصال هر قطعه از فلوت کلیددار که در انتهای آن می باشد، توجه خاصی داشته باشید. این مفاصل نقاطی هستند که اغلب کثیف و چسبناک می شوند. از انگشتان خود و یک پارچه برای تمیز کردن اطراف و داخل این مفاصل استفاده کنید.
از پارچه هایی که دارای درصدی پلاستیک می باشند استفاده نکنید. این مدل پارچه ها باعث ایجاد خط و خش بر روی ساز شده و به فلوت کلیددار شما آسیب می رسانند.

پاک کردن بخش های بیرونی فلوت کلیددار

به هیچ عنوان در هنگام تمیز کردن به پدها دست نزنید. فلوت را همیشه از قسمت بدنه فلوت در دست نگه دارید و از برقراری تماس با پدهای آن خودداری کنید. این تامپونها به راحتی سوراخ می شوند و آسیب می بینند. همچنین اگر با کلیدها خشن رفتار کنید، ممکن است آنها را از محورشان خارج کرده و به فلوت کلیددارتان آسیب وارد کنید.
کلیدها را در جهت عرض لوله فلوت و نه در جهت طول لوله تمیز کنید. چرا که با فشار آوردن به کلیدهای فلوت در جهت طول لوله به مرور باعث بوجود آمدن لقی در مفاصل اتصال کلیدها می شوید.
در صورتی که پد یا کلیدی از فلوت کلیدداری شما آسیب دید، بجای کنجکاوی و جسارت، فلوت کلیددار خود را برای سرویس و تعمیر به دست یک تعمیرکار حرفه ای بسپارید.

پاک کردن بخش های بیرونی فلوت کلیددار

تمیز کردن نقاط غیر قابل دسترس

شما می توانید از یک سواب پنبه برای حذف گرد و غبار و تمیز کردن بین کلیدها استفاده کنید. یک سواب پنبه ای نیز می تواند برای تمیز کردن شیار دهانه بر روی اتصال سر استفاده شود. بسیار ملایم باشید و صفحه کلیدها را لمس نکنید.

شما می توانید یک اسپری را برای تمیز کردن دهانه فلوت خود استفاده کنید.اسپری را بر روی دهانه فلوت خود بپاشید و آن را با یک پارچه نرم پاک کنید. این باعث می شود که دهانتان را ضد عفونی کنید.

اگر چه الکل نباید به فلوت آسیب برساند،اما استفاده بیش از حد شدید باعث آسیب به آن می شود. شما باید آن را فقط در صورت لزوم استفاده کنید، اما مطمئن باشید که به فلوت آسیب نمی زنید.

همچنین برای نابودی گرد و غبار جمع شده بین کلیدها و حفره آمبوشور روی سرساز نیز می توانید از یک تکه گوش پاک کن استفاده کنید. در مجموع هنگام تمیز کردن فلوت کلیددارتان بسیار آرام و ملایم باشید و از تماس با پدها خودداری کنید

تمیز کردن نقاط غیر قابل دسترس

نکات مهم برای مراقبت از فلوت ریکوردر

اطمینان حاصل کنید که همیشه فلوت خود را در جعبه مخصوص خود قرار می دهید. اگر فلوت را خارج از جعبه قرار دهید، ممکن است آسیب ببیند. پارچه ی تمیز کننده مرطوب را در داخل جعبه با فلوت نگه ندارید. این رطوبت می تواند فلوت را تیره کند. در عوض، پارچه را در یک کیسه بیرون از جعبه قرار دهید.

جعبه فلوت خود را در یک گنجه، زیر تختتان یا در یک جای کم رفت و آمد در خانه قرار دهید. شما نمی خواهید جعبه فلوت ضربه بخورد و یا به اطراف آن ضربه وارد شود. این کار باعث می شود فلوت در امان باشد.

درجه حرارت گرم و سرد می تواند بر مکانیک فلوت و همچنین پدها و بافت چوبی در بالای اتصال سر تاثیر بگذارد. گرما می تواند آن را گسترش دهد و اتصال سر را از بین ببرد و سردی می تواند بافت چوبی را خراب کند، در نتیجه تن از بین برود و مسائل تنظیم به هم بخورد. اطمینان حاصل کنید که فلوت شما از رادیاتور یا پنجره با نور مستقیم خورشید دور نگه داشته می شود.

برای کاهش میزان چربی که در تماس با فلوت شما قرار دارد، قبل و بعد از اجرا، دست ها و صورت خود را بشویید. دست ها و دهان شما ممکن است حاوی روغن و چربی هایی باشند که می توانند در حین اجرا به فلوت شما منتقل شوند. برای کاهش میزان چربی که در تماس با فلوت شما قرار دارد، قبل و بعد از اجرا، دست ها و صورت خود را بشویید. این همچنین مقدار اثر انگشت را که به فلوت شما انتقال می یابد کاهش می دهد.

طلا و جواهر، مخصوصا حلقه ها، می توانند در هنگام اجرا در خارج از فلوت شما خراشیدگی ایجاد کند و به آن آسیب برساند. برای کاهش این آسیب بالقوه، قبل از این که شما فلوت را اجرا کنید حلقه و انگشترهای خود را بردارید.

یک شخص حرفه ای قادر خواهد بود صفحه کلید را تمیز و تنظیم کند بدون این که باعث آسیب به دستگاه شود. آن ها همچنین می توانند قطعات کوچک تر فلوت را برای تمیز کردن، تنظیم و تعمیر نیز از هم جدا کنند. برای به درستی نگه داشتن ابزار خود، شما باید آن را حداقل یک بار در سال سرویس کنید.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (445 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (126 نظر) پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! (94 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (28 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (28 نظر) خواستگاری الناز شاکردوست از رضا گلزار در رستوران شیک/ چشم آیسان خانوم روشن + فیلم (21 نظر) تبریک برادر عروس رهبر معظم انقلاب بابت تولد سومین فرزندِ پسرِ رهبری+عکس/ ماشالا خدا حفظش کنه (20 نظر) نگاهی به میز عزای لوکس و تجملاتی زنداداشِ پزشکِ رابعه اسکویی با رونمایی از عکس‌های آتلیه‌ای مرحومه+ویدیو/ روحش شاد چقد جوون بود (18 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (17 نظر) (فیلم) خاطره جالب روحانی معروف از آوازخوانی در حضور رهبر معظم انقلاب و آیت الله جوادی آملی / آقا فرمودند آوازشو بیشتر کن ... (17 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (17 نظر) کفش بندداری که هیچوقت نصیب رهبر معظم انقلاب نشد/ آرزو به دلمان ماند! چقدر غصه خوردیم (17 نظر) بنر جالب شهرداری اصفهان برای حمایت از سگ ها در سطح شهر/ بهتر از این نمیشد مردمو قانع کرد! (15 نظر) رونمایی از 8 مادرشوهر مهربون غزل بدیعی، همسر داغ دیده رضا داوودنژاد/ خدا حفظشون کنه (15 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (14 نظر)
دیگران می‌خوانند   
(عکس) اوستون اورونوف، بازیکن محبوب پرسپولیسی ها در حال بچه داری / مهاجم گلزن پرسپولیس چه خونه ای برای خانومش درست کرده ... (عکس) میز شام عاشقانه اوستون اورونوف برای همسرش با گل های رز قرمز / چقدر عشقولانه نگاه خانومش می‌کنه 🥰 (عکس) تصویر دیده نشده از عروسی جلال الدین ماشاریپوف، ستاره استقلال در یک تالار شیک و جذاب / فقط کلی پول این گل آرایی ها شده ... (عکس) تبریک تولد اینستاگرامی گلزن امشب استقلال برای رونالدو / ماشاریپوف نشون داد واقعا هم بازی رونالدو بوده .... فال انبیاء روزانه سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 همایون شجریان و سحر دولتشاهی در انتظار نوزادشان هستند/ سحر دولتشاهی باردار شد! سفره غذای ساده آقای قرائتی با نان و پنیر و سبزی بالای منبر ماجرای خنده دار بچه دار شدن پدر حاج آقا قرائتی بعد از یک اتفاق عجیب/ بعد از 45 سال بلاخره...+فیلم مبلمان خاص و بوهم خونه عروس شیرازی محمود پاک نیت به سبک نچرالیسم/ ای جانم چه دختر خوشگلی 😍+عکس خاطره خنده دار حامد آهنگی از اولین تجربه جریمه شدنش در خیابان یک طرفه/ فقط مدل خندیدنش که خداست😂+ویدئو نگاه عاشقانه شهاب حسینی به هانده ارچل، بازیگر خوش چهره سریال مست عشق/ عاشقانه های هانده ارچل و شهاب حسینی ارزش صد بار دیدن رو داره شکایت آموزش و پرورش از سریال افعی تهران به‌خاطر سکانس جنجالی تحقیر ناظم! فال روزانه امروز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 فال ابجد روزانه سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 پدرانگی احساسی و عاشقانه رهبر معظم انقلاب در حق دخترشان با بافتن مویشان با یک دست و با زحمت+عکس مراسم تشییع محمدرضا شجریان، استاد آواز ایران با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ از مهدی پاکدل و رعنا آزادی ور تا سحر دولتشاهی و امیر آقایی... معرفی 6 قلعه‌ عظیم و شکوهمند تاریخی برای بازدید در تور هند پدر عادل فردوسی پور و آیت الله هاشمی رفسنجانی چه نسبتی باهم دارند؟ تعریف و تمجید و شوخی خنده دار رهبر معظم انقلاب با اشعار یک شاعر درباره عشق و عاشقی دو درخت کاج+ویدیو/ بچه دار هم شدن نگاهی به کارت دعوت به مراسم عقد در دوره قاجار +عکس/ با اینکه پولدار بوده ولی خبری از شام و ریخت و پاش نیست! خوانندگی خنده دار احمد مهرانفر، ارسطوی سریال پایتخت با صدای زنانه/ آخه بابا پیرت بسوزه عاشقی تو که منو رسوا کردی😂 خلاقیت خنده دار چوپان برای حفظ گوسفندش از سرما حماسه آفرید+ویدئو /مغز تو رو باید طلا گرفت😂 هدیه ارزشمند امام خمینی(ره) به مادر عادل فردوسی پور سر عقدشان+ویدئو بی ربط ترین و خصوصی ترین سوالی که یک دانشجو از آیت الله هاشمی رفسنجانی پرسید+ ویدیو/ این سوال باید توی گینس ثبت میشد بازگشت عادل فردوسی‌پور به صداوسیما پس از چند سال و حضور چند ساعتی در محل کار سابقش+ویدیو (عکس) نگاهی به امضای زیبا عادل فردوسی پور مجری پُرحاشیه/ چه هنرمندانه و زیبا، امضاش شبیه خودشه پاسخ مهران غفوریان به حواشی ایجاد شده درخصوص پدرش: پدر من ناخدا یکم کمیسر دریایی بود+ویدئو میرتل، زنی که با 4 پا به دنیا آمد و در نهایت مادر شد! +عکس کیک تولد و جشن لاکچری پوریا پورسرخ+عکس/این کیکه یا پادشاه کاخ سلطنتی... مراسم آشتی کنان بهاره رهنما و بهنوش بختیاری با حضور جمع زیادی از مردم+ویدیو/ دعوا بر سر چه بود؟ شیرین و سلمان نون خ بچه دار می شوند/ چه اسمی هم رو بچه شون گذاشتن!! سلیمان +فیلم تغییر چهره هوش پران فاطمه گودرزی با گریم مردانه و ریش+عکس خلاقیت خنده دار دانش آموز کم سن و سالِ علاقمند به ازدواج در پاسخ به سوال درسی حماسه آفرید+عکس/ فقط جواب معلمش منو کُشته😂 هنرنمایی خلاقانه دکتر دندانپزشک در طراحی دندان مشتری هایش به شکل نقوش چینی/ دکترای افتخاری هنر حق توئه +عکس نگاهی به خونه زندگی لاکچری و اعیانی سیدمهدی رحمتی، دروازه‌بان سابق استقلال و تیم ملی+ عکس/ خونه نه انگار کاخه اینجا😍 حدیث میرامینی همبازی مرد عنکبوتی شد/ شاهکاری جدید از اُسکار مهران مدیری +فیلم شوهرم را کشتم که خودم را نجات دهم/ ضربه مرگبار کارد به قلب مرد جوان سرقت عجیب گل رز از باغچه توسط دو پیرمرد پرایدسوار با بیل و کلنگ!+ ویدئو جشن تولد ساده و بدون تجملات پسر پرویز پرستویی در خانه زیبایش و با دکوری های نوستالژی‌اش با رونمایی از نوه بانمک آقای بازیگر+عکس / مبارک باشه
تیتر امروز   
همایون شجریان و سحر دولتشاهی در انتظار نوزادشان هستند/ سحر دولتشاهی باردار شد! سفره غذای ساده آقای قرائتی با نان و پنیر و سبزی بالای منبر شکایت آموزش و پرورش از سریال افعی تهران به‌خاطر سکانس جنجالی تحقیر ناظم! فال روزانه امروز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 فال ابجد روزانه سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 پدرانگی احساسی و عاشقانه رهبر معظم انقلاب در حق دخترشان با بافتن مویشان با یک دست و با زحمت+عکس فال انبیاء روزانه سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 پدر عادل فردوسی پور و آیت الله هاشمی رفسنجانی چه نسبتی باهم دارند؟ میرتل، زنی که با 4 پا به دنیا آمد و در نهایت مادر شد! +عکس شوهرم را کشتم که خودم را نجات دهم/ ضربه مرگبار کارد به قلب مرد جوان راز معمای جسد بی‌سر مرد افغانستانی در اتوبان همت تهران فاش شد اعتراف جالب طناز طباطبایی/ عاشق این فوتبالیست بودم! خودداری مقام معظم رهبری از خوردن غذای لاکچری در یک رستوران و سفارش غذای معمولی+ عکس/ ثبت این لحظه توسط صاحب رستوران و قاب کردن و نصب آن بر دیوار (تصاویر) ابتکار جالب هوش مصنوعی در ایجاد ضرب‌المثل‌های فارسی! (2)
منتخب روز   
عجیب و غریب ترین تولیدات ایران خودرو که از آن بی اطلاعید/ از سمند کوپه تا پیکان جدید با ظاهری عجیب +فیلم کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ...