نحوه تمیز کردن و شستن انواع کفی خودرو

  چهارشنبه، 31 فروردین 1401   زمان مطالعه 5 دقیقه
نحوه تمیز کردن و شستن انواع کفی خودرو
در قسمت های مختلف ماشین کفی لاستیکی یا پارچه ای خودرو بیشترین کثیفی ها را به خود جذب می کند که باید برای شست و شو و تمیز کردن آن از ترفندهایی استفاده کنید. در ادامه این مطلب با ما باشید تا روش های تمیز کردن کفی خودرو را بررسی کنیم.

همه ما به نظافت اهمیت می دهیم. به عنوان یک مالک اتومبیل ، همیشه باید سعی کنید آن را تمیز و مرتب نگه دارید. تمیزی خودرو فقط می تواند به ظاهر آن مربوط شود ، اما اگر از آن مراقبت نکنید ، بر مشکلات فنی نیز تأثیر می گذارد.از طرف دیگر ، برخی از افراد می گویند که شکل و شمایل خودرو بیانگر شخصیت ماست. به عنوان مثال ، اگر شخصی اتومبیل کثیف و گرد و غباری دارد ، می توانید نحوه اداره این ماشین را حدس بزنید.یکی از اجزای اتومبیل که بیشتر در معرض آلودگی و آلودگی قرار دارد کفپوش خودرو است. بنابراین تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا به شما یاد دهیم چگونه کف ماشین خود را بشویید.

چگونه می توان کفی ماشین را تمیز کرد ؟

چه جنس کفی ماشین لاستیکی باشد، چخ پارچه ای, تمیز کردن کفی خودرو، به ماشین ظاهر نو و جدید می دهد.مهم نیست که چقدر مراقب باشید که داخل اتومبیل خود را تمیز نگه دارید, خاک و کثیفی وارد می شوند.داشتن دستمال یا دستمال های مرطوب می تواند به پاک سازی آنها کمک می کند. به راحتی جلوی اتومبیل خود را با کف پایی تمیز کنید.کف اتومبیل شما بیشتر جرم ها و کثیفی هایی را می گیرد که به ته کفشتان چسبیده است.همچنین موضوع این است که خوردن غذا و نوشیدنی در ماشین و بیرون افتادن آشغال هایی از جیب, کیف, جعبه و هر چیز دیگری می توانند داخل ماشین شما را کثیف کنند.بعد از تمیز کردن اتومبیلتان، کفی اش را هم تمیز کنید.

کفی خودرو

تمیز کردن کف های لاستیکی خودرو

ماشین هایی که کفی لاستیکی دارند، در اقلیم های سرد متداول هستند که در آن مناطق بارش باران و برف زیاد اتفاق می افتد.آن ها از رطوبت قسمت های داخلی اتومبیل جلوگیری می کنند و به سرعت خشک می شوند با این حال چنانچه در این بخش می خوانید , هنوز گرد و خاک و کثیفی را در طول زمان جمع می کنند.

شش مرحله ساده برای تمیز کردن کفی های لاستیکی خودرو

  1. آنها را از اتومبیل بیرون بیاورید.خیس کنید و از محصولات تمیز کننده روی کفی ها استفاده کنید و نگذارید کسی به داخل اتومبیل تان وارد شود.
  2. آنها را بتکانید.کفی ها را روی زمین یا یک سطح سخت دیگری ضربه بزنید. اگر هر نوع ماده ای به سطح کفی چسبیده باشد, می توانید از یک ابزار برای کندن آن استفاده کنید.
  3. با یک شیلنگ بشورید.از شلنگ آب با فشار بالا برای بیرون راندن خاک و یا آشغال ها استفاده کنید. فقط قسمت کثیف کفی را بشورید، نه سمتی از کفی که روی ماشین کف ماشین تماس پیدا می کند.
  4. با صابون بشورید.با استفاده از یک پارچه یا اسپری, صابون را به کفی بزنید.کثیفی ها باید به آسانی با صابون و آب شسته شوند, اما دستمال های مرطوب , ضد عفونی کننده دست و جوش شیرین با صابون نیز خوب هستند و جواب می دهند.
  5. صابون را بشورید.دوباره از شیلنگ آب استفاده کنید تا همه کف ها را بشورید و از بین می برید.
  6. کفی را خشک کنید.کفی ها را کاملاً خشک کنید و بعد آن ها را در ماشین بگذارید. راهی برای آویزان کردن آن ها بر روی نرده, سیم, و یا یک آیتم دیگر پیدا کنید، تا با هوا خشک شوند.

تمیز کردن کفی پارچه ای خودرو

کفی پارچه ای ماشین کمی کار بیشتری برای تمیز کردن از لاستیک می خواهد, به خصوص اگر خیس شوند. حتی اگر داخل ماشین خیس شوند، هرگز فرصتی برای خشک کردن آن ها ندارید و بعد ممکن است متوجه بوی آنها شوید. کفی های پارچه ای ممکن است حتی لکه هایی را هم داشته باشند، که پاک کردن آن ها دشوار است.

  1. آنها را از اتومبیل بیرون بیاورید.مانند کفی لاستیکی, شما نباید آب و محصولات تمیز کننده را در داخل اتومبیل تان بریزید.
  2. هر دو طرف را جاروبرقی بکشید.هر دو طرف کفی را جاروبرقی بکشید، تا تمام کثافت و دوده را پاک کنید.
  3. جوش شیرین اضافه کنید.جوش شیرین را به لوازم داخلی بمالید تا لکه ها و بوهای نامطبوع را از بین ببرید. هم چنین می توانید جوش شیرین را با آب مخلوط کرده و با استفاده از یک برس خشک, کثیفی و دوده را پاک کنید.
  4. از یک ماده صابونی استفاده کنید.

چگونگی تمیز کردن موکت و کفی لاستیکی خودرو

  • شستشو با بخارشوی, شستشوی قدرتی, یا ماشین شستشو.بخارشوی یا شستشوی قدرتی (اغلب در کارواش) خوب کار می کنند یا می توانید کفی را در ماشین لباس شویی با پاک کننده های معمولی قرار دهید. دوباره کفی را جاروبرقی بکشید. جاروبرقی مقداری از آب و ذرات خاک باقی مانده را به خود می کشد و جذب می کند. جاروبرقی به منظور کم کردن رطوبت طراحی شده است.
  • کفی ها را خشک کنید.کفی ها را پهن کنید یا آن ها را در خشک کن بیندازید. تا زمانی که کاملاً خشک نشده اند و یا بوی رطوبت می دهند، داخل ماشینتان نگذارید.

استفاده از محصولات تمیز کردن فرش اتومبیل

شما گزینه های زیادی برای صابون مورد استفاده برای شستن فرش های اتومبیلتان دارید. مواد شوینده رخت شویی، صابون و یا حتی شامپو می تواند این کار را انجام دهد.تمیز کننده های مخصوص فرش اتومبیل نیز در دسترس هستند.برای این منظور باید بایک کاسه بردارید و صابون را به طور کامل حل کنید و مخلوط آب کنید.یک برس زبر را در داخلش فرو کنید و آن را روی فرش اتومبیل خود بمالید.

  • 3 قاشق سوپ خوری صابون رنده شده
  • 2 قاشق سوپ خوری بوراکس
  • دو فنجان آب جوش
  • 10 قطره روغن گیاهی سنبل برای عطر خوشایند (اختیاری)

عناصر بالا را با یکدیگر ترکیب کنید که برای تمیز کردن کفی های ماشین فوق العاده هستند.

استفاده از وینیل برای تمیز کردن کفی خودرو

وینیل ها روکش هایی هستند که روی کفپوش خودرو قرار می گیرند. یکی از روش های ساده برای نگهداری از کفپوش خودرو قرار دادن یک وینیل شفاف و چند لایه است. استفاده از وینیل های شفاف یکی از روش های تمیز نگه داشتن کفپوش خودرو در برابر گرد و غبار، ریختن آب و مواد غذایی است.برخی از انواع وینیل ها مانند آستین ساخته شده اند، به گونه ای که کفپوش خودروی شما درون آن قرار می گیرد. اینگونه وینیل ها مجهز به چسبنده هستند و هنگام رانندگی نمی لغزند، ایجاد مزاحمت برای ترمز و گاز خودرو ندارند و از این لحاظ از ایمنی بالایی برخوردار هستند.البته در نظر داشته باشید که انواع دیگری از این محصول وجود دارند، که برای سایر بخش های خودرو مورد استفاده قرار می گیرند. پس در هنگام خرید اشاره کنید که به وینیل مخصوص کفپوش خودرو نیاز دارید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (333 نظر) همزاد احسان علیخانی، با شباهت صد در صدی پیدا شد+عکس/یکی از یکی جذاب تر و خوشتیپ تر و معروفتر (258 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (250 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (219 نظر) نگاهی به حال و هوای اتاق محل بستری رهبر معظم انقلاب هنگام عیادت چهره های سیاسی از ایشان؛ از عرض ارادت دختر و نوه‌های امام خمینی تا بوسیدن پیشانی رهبری توسط روحانی+عکس (192 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (190 نظر) نگاهی به کیک تولد مسعود پزشکیان در کنار نوه ارشد با خلاقیت بی نظیر اُوستا قنّاد در طراحی کیک شکلاتی /مبارکاا باشه (187 نظر) نگاهی به جشن تولد نوه پسری مسعود پزشکیان با کیک خانگی/ چیدمان زیبا و ساده خانه با قندان گل سرخی، ترمه روی میز و روکش پارچه‌ای مبل+عکس (126 نظر) خلاقیت خنده دار مادر باهوش برای تشخیص کودکان دوقلویش حماسه آفرید+عکس/ من عاشق اون ذهن طلاییت شدم😂 (123 نظر) قاب‌هایی دلنشین از رهبر معظم انقلاب با لباس بلوچی+عکس/ احترام به فرهنگ مردم منطقه در مدتی که مهمان اهالی این منطقه بودند (89 نظر) نگاهی به خانه خواهر شاه پهلوی در کرج/ زلم زیمبو خاندان نحس پهلوی از سهم ایتام+عکس (89 نظر) دارا حیایی: من یه خونه 50 متری رو به یه خونه‌ای 300 متری که پدرم برام گرفته باشه، ترجیح میدم./ جونم را به عنوان مهریه میدم! (87 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (84 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا قناد برای تزیین کیک سه بعدی سوسن پرور با تم پسرونه+عکس (68 نظر) توهین کمدین مشهور به حامد آهنگی: مرسی از حامد که با 15 هزارتومن شما رو میخندونه/ صدای شکستن حامد آهنگی تا اینجا اومد!+فیلم (64 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فاجعه بارترین اتفاق برای عجیب ترین زمین فوتبال در جهان!/فاجعه در چمن + عکس
تغییر چهره باورنکردنی بیتا بادران، بازیگر درخشان دلشکسته و آژانس شیشه‌ای ، بعد از 20 سال و علت‌ فاصله گرفتنش از بازیگری از زبان خودش/ چه باکلاس و خوش‌لباس شده جدیدا
استایل‌های شیک و ایرانی‌پسند بانوان بازیگر ایران در جشنواره‌های خارج از کشور/ از لباس پرزرق و برق پریناز ایزدیار و هدی زین‌العابدین تا پوشش‌ ساده‌ی نیکی کریمی و مهتاب کرامتی
نگاهی به استایل‌ مریم مومن، بازیگر "بانوی عمارت"، و همسرش در اکران سینمایی "لختگی"/ چه حلقه‌ی قشنگی👌 چقدر هم بهم میان ماشالله
(عکس) زینب سلیمانی در آغوش پر مهر پدرشوهرش، جانشین احتمالی سید حسن نصرالله/ +زینب سلیمانی و همسر لبنانی اش
طبق مصوبۀ جدید، پذیرفته‌شدگان کنکور 1404 اجازۀ شرکت مجدد در آزمون سال بعدی را ندارند
حکایتی از وضعیت فاجعه‌بار کیفیت آموزشی با معدل 10/98 دانش‌آموزان پایه دوازدهم
سحر دولتشاهی، نوید محمدزاده، محسن تنابنده، سینا مهراد و ... در حواشی داغ امروز دوشنبه 9 مهر 1403
تست دقت و سرعت/ حتی افرادی با ضریب هوشی بالا نمی‌توانند همۀ تفاوت‌های موجود در "سبد میوه" را فقط در 5 ثانیه پیدا کنند
(ویدئو) یادگیری زبان ترکی استانبولی با سوفیانیوز/ چند جمله از مکالمات پرکاربرد با زیرنویس ترکی و فارسی چسبیده
(ویدئو) کلام بهشتی از دل مولانا و زبان فخر موسیقی ایران زمین، محمدرضا شجریان/ آمده‌ام که سر نهم، عشق تو را به سر برم
بازی فکری؛ اگه تو باهوش بودن مدعی هستی تو 5 ثانیه بگو مشکل عکس چیه
ویدیو/ خلاقیت نشاط‌آور مردم کنیا در نجات محیط‌زیست و احیای جنگل‌ها در کشورشان/ روش پرتاب میلیون‌ها توپ‌ سیاه حاوی بذر درخت آکاسیا را ببینید
ویدئو/ یادگیری زبان انگلیسی با انیمیشن «مولان»/ زیرنویس فارسی و آموزش مکالمات پرکاربرد
خطای دید/ حتی افرادی با ضریب هوشی بالا نمی‌توانند "قورباغه بازیگوش" را در «روز بارانی و خیابان شلوغ» در عرض 3 ثانیه پیدا کنند
منتخب روز   
9 روش شگفت انگیز که نمک می تواند پوست شما را بازسازی کند / نمک و آب نمک برای صورت زینب نصرالله: به همه آزادگان عالم میگویم پدرم فرمانده نصرالله در سلامت کامل است و اسرائیل خودش را با دست خودش به آتش سوزان جهنم وارد کرد+عکس برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس