دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / نگهداری حیوانات خانگی /

نحوه تشخیص جنسیت جوجه طرقه 

شنبه، 28 آبان 1401
جنس نر این پرنده دارای یک طوق مشکی بر روی گردن است که آنرا از جنس ماده متمایز می کند. در ادامه روش های دیگر برای تشخیص جنسیت جوجه طرقه را بیان میکنیم.

پرنده ها دارای انواع و اقسام زیادی هستند و هر کدام ویژگی ها و خصوصیات مربوط به خودشان را دارند که آنها را از سایر گونه ها و نژاد ها متضاد ساخته است. طرقه نیز از خانواده چکاوک ها و راسته گنجشک سانان می باشد که برخی به دلیل علاقه زیاد خود به پرندگان اقدام به خرید و نگهداری این پرنده می کنند. طُرقه یا تُرغه پرنده ای ذاتا وحشی است و در برخی از مناطق خشک و بیابانی ایران مانند خراسان ، شیراز و اصفهان می توان نمونه هایی از آنها را یافت. در کل این پرنده بومی مناطق آسیایی بوده و در بسیاری از کشورهای آسیای میانه و شرقی مانند ایران، ترکیه ، پاکستان، افغانستان و … می توان این پرنده را یافت. تغذیه این پرنده در طبیعت از دانه ها و میوه های وحشی و حشرات و ریز جنبندگان می باشد. اما در صورت پرورش در خانه می توان جیره غذایی دیگری برای آن تهیه نمود.

نشانه های نر بودن جوجه طرقه

  • درشتی یا بزرگی سر نسبت به جوجه های دیگه
  • درشتی و گردی چشم
  • پر جنب و جوش بودن، در اصل حار بودن جوجه نسبت به جوجه های دیگه
  • در 10 تا 15 روزگی جوجه ها از لانه بیرون می آیند و بیشتر می دوند و پرواز های کوتاه می کنند

تشخیص جنسیت طرقه بالغ

  1. نر ها دارای طوق سیاه رنگ که با بیشتر شدن سن پر رنگ تر می شود
  2. ماده ها بدون طوق یا طوق بسیار کم رنگی هستند

چطور می توان طرقه را در خانه پرورش داد؟

با توجه به اینکه طرقه کاملا وحشی می باشد، در صورت شکار طرقه های بالغ به منظور نگهداری در قفس، با خودزنی و بی قراری آنها روبرو خواهید شد، کسانی هستند که طرقه های نسبتا بالغ را در فصل تابستان شکار کرده و در قفس نگهداری می کنند ولی متاسفانه با برخورد وحشیانه او رو به رو می شوند و پرنده انقدر به میله های قفس ضربه خواهد زد تا نوکش بشکند یا سرش خونی شود.

بنابراین بهترین راه برای پرورش این پرنده تهیه جوجه های یک هفته ای الی یک ماهه می باشد، طرقه های جوجه هنوز به پدر و مادر خود عادت نکرده اند و با کمک سرنگ و سرلاک مخصوص قناری ها می توانید آنها را بزرگ کنید، جوجه ها از سه الی چهار ماهگی قادر به ریزه خوانی خواهند شد و می توانید با استفاده از صدای ضبط شده قناری، آواز قناری ها را به او آموزش دهید. این پرنده از هوش بالایی برخوردار است و حتی قادر به تقلید برخی از کلمات نیز خواهد بود. در کل برای آموزش این پرنده نیز باید مانند هر پرنده دیگری برای آموزش و دستی کردن آن وقت بگذارید.


2 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 27 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
(ویدیو) ماجرای جالب و عجیب عاشق شدن میترا حجار بازیگر، سریال سرزمین مادری/ علت متفاوت ازدواج نکردن وی
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
مروری بر بازیگران و هنرمندانی که دریا رو به عنوان لوکیشن جشن تولدشون انتخاب کردند؛ از الناز شاکردوست و ترلان پروانه تا سارا حاتمی و آزاده زارعی+عکس
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
نگاهی به تاج‌ گل‌های اعیانی و گرانقیمت افتتاحیه رستوران محمدرضا گلزار در تهران؛ تبریک و شادباش دوستان و هنرمندان به سوپراستار سینما و برادرش+عکس
(ویدئو) پشت صحنه ساخت آهنگ جدید محسن ابراهیم زاده / آقای خواننده چه غش میکنه از صدای خودش
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری