دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

نحوه بررسی کردن سطح ضد یخ خودرو 

دوشنبه، 18 دی 1402
ضدیخ یکی از سیالات و مایعات مهم و کاربردی در هر خودرو است. در این مقاله با ساعد نیوز همراه باشید تا با نحوه‌ ی چک کردن سطح ضد یخ آشنا شوید.

بر اساس وضعیت آب و هوای محل اقامت نیاز است که ضد یخ خودرو را سالی یکی دو بار تعویض کنیم و هر دو سه ماه یک بار سطح ضد یخ را بررسی کنیم. در این جا مراحل بررسی سطح ضد یخ را به اختصار بیان می کنیم.

نحوه چک کردن سطح ضد یخ خودرو


یکی از اصول نگهداری خودرو که باید به صورت روتین و هر 2 تا 3 ماه یک بار انجام شود، بررسی سطح آب رادیاتور و سطح ضد یخ است. برای بررسی سطح ضد یخ خودرو، همیشه نیاز نیست درپوش رادیاتور را باز کنید. ابتدا بررسی کنید که آیا مایع به خط نشانگر «پر» در کنار مخزن خنک کننده می‌رسد یا خیر. این مخزن بخشی از سیستم بازیابی مایع خنک کننده است.

اگر مایع به خط نشانگر نرسید، درب مخزن را باز کنید و مخلوط 50/50 آب و خنک کننده را به آن اضافه کنید. همچنین شما می‌توانید خنک کننده‌هایی را در بازار پیدا کنید که از قبل با این نسبت، مخلوط شده‌اند.

برای اطمینان از وجود درصد مناسب آب و ضد یخ، استفاده از محلول از پیش مخلوط شده توصیه می‌شود. بهتر است در هنگام خرید، روی بطری مایع خنک کننده را بررسی کنید تا ببینید آیا از پیش مخلوط شده است و یا باید خودتان آب اضافه کنید.

توجه داشته باشید که هرگز به سیستم خنک کننده یا رادیاتور خودرو فقط آب اضافه نکنید مگر در مواقع اضطراری. دلیل این امر این است که اکثر موتورهای مدرن دارای سرسیلندری متشکل از آلومینیوم هستند. این سرسیلندرهای آلومینیومی به خواص ضدخوردگی موجود در ضدیخ شما نیاز دارند. فراموش نکنید که هر بار از مخلوط 50/50 استفاده کنید.

سخن پایانی


اگر پس از بررسی متوجه شدید که سطح مایع خنک کننده کم است دو راه وجود دارد، می توانید آن را مجددا پر نمایید و یا اینکه پس از تخلیه مایع خنک کننده موجود آن را با یک مایع جدید جایگزین کنید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 27 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
(تصاویر) چیدمان ایرانی پسند خانه ی رحمان عموزاد، دارنده مدال نقره المپیک 2024، و همسر جوان و موقرش با کابینت های چوبی و مبلمان استخوانی/ واای به این میگن حیاط👌 شیک و باصفا
سیر تا پیاز زندگی شخصی آیتک سلامت رقیب ایرانی زهرا گونش از زبان خودش/ ستاره چشم رنگی تیم ملی والیبال هوادارانش را سورپرایز کرد
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
ویرایش و ویراستاری متون انگلیسی
نگاهی به اولین روز خاله شدن هانده ارچل با تصویری از چهره شاد و بدون میکاپ خانم بازیگر محبوب+عکس/ آیلین ماویِ کوچولو😍
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
(ویدئو) پشت صحنه ساخت آهنگ جدید محسن ابراهیم زاده / آقای خواننده چه غش میکنه از صدای خودش