دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / آموزش / رزومه نویسی / رزومه کاری /

نحوه نوشتن سوابق کاری در رزومه کاری 

شنبه، 23 دی 1396
کد خبر: 1832
ساعدنیوز: دقت در نوشتن رزومه کاری برای استخدام شما ازاهمیت بالایی برخورد دار است. دراین مقاله نحوه نوشتن سوابق کاری رزومه آورده شده است.

همانطور که قبلا توضیح داده شد، رزومه به معنای خلاصه و چکیده ای است که در جهت معرفی خود و مهارت های شما به کارفرما ارایه می شود و اولین برخورد و نگاه مدیر و کارفرما از شما خواهد بود. رزومه کاری دارای بخش های مختلفی بود که یکی از مهم ترین این قسمت، سوابق کاری شما است. برای همه کارفرمایان اینکه چقدر در کار درخواستی تجربه دارید اهمیت خیلی بالایی دارد. ساعد نیوز در این مقاله می خواهد به نحوه نوشتن سوابق کاری در رزومه بپردازد و در مقاله بعدی در مورد نکاتی و اسلوبی که باید در نوشتن سوابق کاری رزومه رعایت کنید بحث خواهد کرد. 

چگونه سوابق کاری خود را در رزومه کاری بنویسیم تا تاثیرگذار تر باشد.

 همانطور که قبلا اشاره شد این قسمت برای بسیاری از کافرمایان از اهمیت بالایی برخوردار است و خیلی از مدیران فقط همین قسمت را مطالعه می کنند. بدین سبب لازم است که در تنظیم این بخش از رزومه دقت بیشتری داشته باشید. موارد مختلفی را باید در پر کردن این بخش رعایت کنید.

مکان قرارگیری سوابق کاری در رزومه کاری

 به دو سبک مختلف می توانید سوابق کاری را در رزومه خود جایگذاری کنید و این قرارگیری بستگی به میزان سابقه کاری شما دارد.

اگر تازه فارغ التحصیل شده اید و سابقه کاری شما کم است بهتر است اول سوابق تحصیلی خود را بیاورید و سپس بخش سوابق کاری رزومه خود را پر کنید تا مدیر یا کارفرما اول نتایج علمی و درسی شما را ببیند که نقطه قوت  شماست. اگر کارآموزی هم رفته اید با عنوان کردن عبارت کارآموزی، آن را در سوابق کاری خود بیاورید.

اگر فردی هستید که سوابق بالای کاری دارید و نسبت به کارنامه تحصیلیتان این بخش برتری بالاتری دارد حتما بخش سوابق کاری را اول و بعد از آن سوابق تحصیلی خود را بیاورید. به یاد داشته باشید که تمامی کارهایی را که تا به حال انجام داده اید را با جزییات در این بخش بنویسید  البته نحوه نوشتن این جزییات را در مقاله بعدی مفصل تر باز خواهیم کرد.

قالب بخش سوابق کاری در رزومه کاری 

سوابق کاری و حرفه ای خود رامی توانید به دو شیوه زمانی و عملکردی در رزومه خود بنویسید.

در قالب زمانی، سوابق کاری خود را از لحاظ زمان انجام آنها به ترتیسب بنویسید و سعی کنید ازجدیدترین کاری که داشته اید به سمت عقب آن ها رادکر کنید. این شیوه بیشتر برای افرادی که سابقه های کاری بالایی دارند بهتر خواهد بود.

در قالب عملکردی، سوابق کاری خود را به رسته های مختلف بر اساس مهارت های خاص خود طبقه بندی می کنید و هدف از این کار هم برجسته کردن توانایی های شغلی و دست آوردهای شما است. این سبک و قالب از آوردن سوابق کاری رزومه بیشتر برای کسانی که سابقه کم کاری دارند و یا تازه فارق التحصیل شده اند و همچنین برای کسانی که می خواهند و کار و حرفه خود را تغییر دهند بیشتر کاربرد دارد.

البته توجه داشته باشید که شما می توانید از تلفیق دو روش بالا برای تنظیم سوابق کاری رزومه خود استفاده کنید. حالا نوبت به نحوه پر کردن و اسلوبی است که باید در نوشتن سوابق کاری آن ها را رعایت کنید، می رسد که در مقاله "نکات و اسلوبی که باید در نوشتن سوابق کاری در رزومه رعایت کنید" بیشتر آن را باز خواهیم کرد.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
(ویدئو) ممانعت از ورود آناهیتا همتی به کلاس چون شهریۀ دانشگاهشو پرداخت نکرده بود
زیبایی خاص و چشم نواز پریناز ایزدیار با مدل موی مجعد/ چشارو نگاا😍+عکس
رونمایی از جیمی جامپ پرورترین ورزشگاه لیگ برتری ایران/ یک بادیگارد در حد یاسین چوکو محافظ لیونل مسی برای اینجا لازمه +فیلم
ترجمه تخصصی متن
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
خلاقیت جالب دانشجویان آمریکایی برای اعلام انزجار از اسرائیل و رژیم صهیونیستی با الهام از ایرانی‌ها! + فیلم
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه