دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه /

نحوه تعیین تشویق و رکود علمی اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اعلام شد 

شنبه، 19 اسفند 1396
کد خبر: 3641
ساعد نیوز: مدیرکل امور هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت::اعضای هیات علمی با مرتبه‌های مربی، استادیار و دانشیار که در مدت زمان تعریف شده در بخشنامه نتوانند ارتقای علمی یابند، مصداق رکود علمی

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از خبرگزاری دانشجو، علیرضا وحیدی مدیرکل امور هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بخشنامه تعیین تشویق و رکود علمی اعضای هیات علمی با هدف افزایش کیفیت فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی ابلاغ شده است.
وی با اشاره به جزئیات بخشنامه تعیین تشویق و رکود علمی اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این بخشنامه شامل دو بخش تشویق اعضای هیات علمی و مقررات رکود علمی در ارتقای مرتبه در زمینه فعالیت‌های پژوهشی، آموزشی و فرهنگی است.
مدیرکل امور هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: این بخشنامه دارای ۲۰ بند تشویقی است و براساس آن هر عضو هیات علمی در طول دوره خدمت خود می‌تواند ۱۵ پایه تشویقی دریافت کند.
برخی مستندات معتبر که منجر به اعطای پایه تشویقی به اعضای هیات علمی خواهد شد، به شرح زیر است:
- اعطای یک پایه تشویقی به عضو هیات علمی که در یک سال به عنوان نویسنده مسئول موفق به چاپ و پذیرش حداقل ۴ مقاله آی اس آی دارای ضریب تاثیر در مجلات معتبر بین‌المللی شود.
- برای مولفان مسئول چاپ هر مقاله علمی پژوهشی در مجلات Science, Nature, Cell یک پایه تشویقی و در مجموع ۵ پایه تشویقی در طول خدمت در دانشگاه آزاد اسلامی در نظر گرفته می‌شود.
- اعطای یک پایه تشویقی به عضو هیات علمی که اختراع ثبت شده به نام واحد دانشگاهی در مجامع بین‌المللی داشته باشد.
- اعطای ۲ پایه تشویقی به عضو هیات علمی که رتبه اول و یک پایه تشویقی به عضو هیات علمی که رتبه‌های دوم یا سوم جشنواره بین‌المللی خوارزمی را کسب کرده باشد.
- اعطای ۲ پایه تشویقی به عضو هیات علمی که رتبه اول و یک پایه تشویقی به عضو هیات علمی که رتبه‌های دوم یا سوم جشنواره رازی را کسب کرده باشد.
- اعطای ۲ پایه تشویقی به عضو هیات علمی که نشان طلا و یک پایه تشویقی به عضو هیات علمی که نشان‌های نقره یا برنز جشنواره امام خمینی (ره) را در دانشگاه کسب کرده باشند.
- اعطای یک پایه تشویقی به اعضای هیات علمی که جزو یک درصد دانشمندان برتر در حوزه تخصصی توسط موسسه ISI برگزیده می‌شوند.
- یک پایه تشویقی به عضو هیات علمی مجری طرح پژوهشی برون‌دانشگاهی خاتمه یافته با اعتبار حداقل یک میلیارد ریال آورده برای واحد مربوطه اعطا می‌شود.
- اعطای یک پایه تشویقی به عضو هیات علمی که در جلسات هیات ممیزه دانشگاه به اتفاق آرای اعضای حاضر در جلسه به مرتبه دانشیاری یا استادی ارتقا پیدا کند.
مدیرکل امور هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: البته بند‌های دیگری نیز درخصوص شاخصه‌های ارتقای اعضای هیات علمی وجود دارد که در این بخشنامه به صورت تفصیلی ذکر شده و در اختیار تمامی واحد‌های دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفته است.
وحیدی در توضیح مقررات رکود علمی در ارتقای مرتبه اعضای هیات علمی دانشگاه گفت: اعضای هیات علمی با مرتبه‌های مربی، استادیار و دانشیار که در مدت زمان تعریف شده در بخشنامه نتوانند ارتقای علمی یابند، مصداق رکود علمی می‌شوند.
وی خاطرنشان کرد: بخش رکود علمی شامل رکود علمی در ارتقا مرتبه، رکود علمی در تعرفه سالانه و رکود علمی در ماندگار در مربی است.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
مراحل سابمیت مقاله
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه