نحوه ی بروزرسانی کردن مرورگر موبایل!+ فیلم آموزشی

  یکشنبه، 22 مرداد 1402   زمان مطالعه 4 دقیقه
نحوه ی بروزرسانی کردن مرورگر موبایل!+ فیلم آموزشی
کروم به‌طور پیش‌فرض در تلفن Android شما به‌روزرسانی می‌شود. با این حال، می‌توانید برای یافتن و نصب آخرین به‌روزرسانی‌ها، بررسی به‌روزرسانی دستی را اجرا کنید. در ادامه ساعدنیوز نحوه ی بروزرسانی کردن مرورگر موبایل را ارائه خواهد داد. همراه ما باشید.

امروزه مرورگرها با سرعت بسیار بیشتری نسبت به گذشته بسته‌های به‌روزرسانی را دریافت می‌کنند که در اغلب موارد شامل پچ‌های امنیتی برای محافظت از کاربران در مقابل حملات فیشینگ، سرقت هویت و بدافزارها می‌شود. این مسئله برای مرورگرهای گوشی‌های هوشمند هم صادق است و اغلب توسعه‌دهندگان، محصولات خود را به صورت منظم آپدیت می‌نمایند. در ادامه نشان می‌دهیم که چگونه می‌توانیم مرورگر گوشی را بروزرسانی کنیم و آخرین نسخه از کروم را در دستگاه‌های مبتنی بر اندروید یا iOS در اختیار داشته باشیم.

چگونه مرورگر گوشی را بروزرسانی کنیم؟

در اغلب موارد برای این که مرورگر گوشی را بروزرسانی کنیم، تنها کافی است تا به فروشگاه‌های اپلیکیشن‌ها (مثل اپ استور یا گوگل پلی) بریم و با انتخاب مرورگر مورد نظر، آخرین نسخه را نصب کنیم. از آنجایی که گوگل کروم یکی از محبوب‌ترین مرورگرها در نزد کاربران به شمار می‌رود، در ادامه به نحوه آپدیت کردن این مرورگر خواهیم پرداخت.

به‌روزرسانی مرورگر کروم در اندروید

  • برای آپدیت کردن مرورگر کروم در دستگاه‌های مبتنی بر اندروید، ابتدا وارد گوگل پلی شوید. آیکن آن مشابه تصویر زیر و با عنوان Play Store در میان لیست اپلیکیشن‌ها قابل انتخاب است.

به‌روزرسانی مرورگر کروم در اندروید

  • در صفحه اصلی اپلیکیشن گوگل پلی، روی تصویر پروفایل خود که در گوشه بالایی سمت راست صفحه و در کنار کادر جستجو قرار گرفته است، بزنید.

  • در ادامه از پنجره باز شده، گزینه Manage apps & device را مطابق تصویر زیر، لمس کنید.

به‌روزرسانی مرورگر کروم در اندروید

  • اکنون به صفحه Manage apps & devices منتقل خواهید شد. در این صفحه باید روی گزینه See details در زیر عنوان Updates available بزنید.

  • داخل صفحه بعدی می‌توانید لیستی از اپلیکیشن‌های قابل آپدیت روی دستگاه خود را مشاهده کنید. حالا تنها کافی است تا مرورگر کروم را با عنوان Google Chrome در میان موارد نمایش داده شده پیدا کرده و سپس روی کلید Update در روبه‌روی آن بزنید تا فرایند به ‌روزرسانی شروع شود.

به‌روزرسانی مرورگر کروم در اندروید

با توضیحات گفته شده به راحتی می‌توانیم مرورگر گوشی اندرویدی را بروزرسانی کنیم و آخرین نسخه از گوگل کروم را روی دستگاه در اختیار داشته باشیم. توجه داشته باشید که زمان مورد نیاز برای دانلود نسخه جدید با توجه به سرعت اینترنت شما و حجم بسته به‌ روزرسانی متغیر خواهد بود. اگر می‌خواهید تمامی برنامه‌های دستگاه خود را به صورت یکجا آپدیت کنید، می‌توانید گزینه Update all را در گوشه بالایی سمت راست صفحه انتخاب نمایید.

به‌روزرسانی دستی مرورگر کروم در اندروید

اگر مطمئن هستید که نسخه جدیدی از مرورگر گوگل کروم منتشر شده است، اما به هر دلیلی در گوگل پلی نمایش داده نمی‌شود؛ می‌توانیم مرورگر گوشی را دستی بروزرسانی کنیم. در این روش از فایل APK برای نصب آپدیت استفاده می‌نماییم که طبق مراحل زیر خواهد بود.

  • مرورگر دستگاه خود را باز کرده و به یکی از وب سایت‌های دانلود غیر رسمی اپلیکیشن (مثل APKMirror.com) وارد شوید.

  • در نوار جستجوی وب سایت عبارت Google Chrome را تایپ کنید و سپس از میان نتایج جستجو مرورگر کروم را انتخاب نمایید.

به‌روزرسانی دستی مرورگر کروم در اندروید

  • از میان گزینه‌های دانلود، نسخه سازگار با دستگاه خود را پیدا کرده و سپس دانلود کنید.

  • اگر برای اولین بار است که می‌خواهید از طریق فایل APK برنامه‌ای روی دستگاه خود نصب کنید، ابتدا به بخش تنظیمات (Settings) گوشی یا تبلت بروید و سپس عبارت Unknown Sources را در نوار جستجو وارد کنید. روی اولین گزینه بزنید و سپس آن را روی حالت فعال قرار دهید.

  • در نهایت به محل ذخیره شدن فایل APK دریافتی بروید و روی آن بزنید. در پنجره باز شده گزینه Install را انتخاب کرده و منتظر بمانید تا فرایند نصب نسخه جدید به اتمام برسد.

به‌روزرسانی مرورگر کروم در آیفون

احتمالا می‌دانید که مرورگر پیش‌فرض در آیفون، سافاری است؛ اما این مرورگر یک برنامه سیستمی به شمار می‌رود و با آپدیت کردن سیستم عامل، به صورت خودکار بسته‌های به روزرسانی را دریافت می‌کند. در سوی دیگر سایر مرورگرها مثل گوگل کروم، باید از طریق اپ استور آپدیت شوند که نحوه انجام آن در پایین شرح داده شده است.

  • وارد اپ استور در آیفون یا آیپد خود شوید. اگر آیکن اپ استور را در صفحه هوم دستگاه مشاهده نمی‌کنید، تنها کافی است عبارت App Store را در نوار جستجوی دستگاه وارد کنید.

  • با ظاهر شدن صفحه اصلی اپ استور، روی آیکن پروفایل خود در گوشه بالایی سمت راست صفحه بزنید.

به‌روزرسانی مرورگر کروم در آیفون

  • حالا از میان عناوین موارد داده شده در صفحه جدید، Google Chrome را پیدا کرده و روی کلید مقابل آن با عنوان Update بزنید.

اگر نمی‌توانید عبارت Google Chrome را در لیست اپلیکیشن‌های قابل آپدیت مشاهده کنید، کافی است به بالای صفحه بروید و یکبار دیگر صفحه را از به سمت بالا هدایت کنید تا رفرش شود. در صورتی که باز هم گوگل کروم در میان برنامه‌ها به چشم نخورد، دستگاه شما در حال استفاده از آخرین نسخه مرورگر است.

سخن پایانی

بنابراین با توجه به مطالب فوق، به راحتی مرورگر گوشی خود را بروز رسانی کنید. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.



دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (224 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (132 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (70 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (55 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (51 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (49 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (32 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (30 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (26 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (19 نظر) برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس (18 نظر) رهبر معظم انقلاب: آرزوی کفش بنددار به دلم بود؛ تا الان هم من کفش بنددار نپوشیده‌ام (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (16 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت