نحوه ی فعال کرد USB debugging+ فیلم آموزشی

  سه شنبه، 27 تیر 1402   زمان مطالعه 4 دقیقه
نحوه ی فعال کرد USB debugging+ فیلم آموزشی
شاید شما هم Usb debugging را شنیده باشید ولی از کاربردهای usb debugging در اندروید اطلاعی نداشته باشید و یا ندانید که نحوه فعال سازی usb debugging در اندروید چگونه است؟ تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا به این موضوع بپردازیم.

استفاده از سیستم عامل اندروید برای کاربران بسیار ساده است اما در عین حال ویژگی های قدرتمند و پنهانی هم دارد. اگر با منو تنظیمات گوشی اندرویدتان سرو کله زده باشید، احتمالا گزینه USB debugging یا اشکال زدایی USB را شماهده کرده اید. اما USB debugging چیست؟ چه کاربردی دارد؟ و آیا لازم است آن را فعال کنیم یا نه؟

USB debugging چیست؟

احتمالا اصطلاح USB debugging را شنیده اید و قصد دارید آن را فعال کنید. اما USB debugging چیست و چه کاربردی دارد؟ حالت USB debugging یک حالت توسعه دهنده در گوشی های اندرویدی است. این حالت که در منوی Developer Options قرار دارد، بیشتر برای توسعه دهندگان اندروید کاربرد دارد. همانطور که می دانید اندروید یک سیستم عامل متن باز است که کدهای آن به طور رایگان در اختیار همه قرار دارد. برای دسترسی به کدها، خواندن گزارش های داخلی، آزمایش برنامه های جدید و ... حالت USB debugging باید در دستگاه شما روشن باشد تا در نهایت دسترسی از طریق اتصال USB انجام شود. از طرفی ارسال کد برنامه جدید از رایانه به گوشی اندرویدی از طریق SDK (کیت توسعه نرم افزاری) انجام می شود. برای خوانده شدن SDK و تست برنامه باید حالت USB debugging را از قبل در گوشی فعال کرده باشید. بنابراین توسعه دهندگان از این حالت استفاده می کنند تا مطمئن شوند که برنامه هایشان به درستی کار می کنند و در صورت بروز مشکل، آن را شناسایی کنند.

فعال کردن USB debugging

نحوه فعال کردن USB debugging

برای فعال کردن این حالت وارد تنظیمات تلفن همراهتان شوید، Develop Options را انتخاب کنید و USB debugging را فعال کنید. اما در صورتی که اولین باری است که می خواهید از این حالت استفاده کنید، در ابتدا باید Develop Option را فعال کنید، تا امکان دسترسی به USB debugging فراهم شود. نحوه فعال کردن Develop Options در گوشی های مختلف، متفاوت است زیرا در اکثر دستگاه های اندرویدی، منوی Developer Options به طور پیش فرض پنهان است.

فعال کردن Developer Options در گوشی های سامسونگ

  • وارد setting گوشی شوید.

  • اسکرول کنید و روی About Phone ضربه بزنید.

  • Software Information را را انتخاب کنید.

  • تا زمانی که حالت developer فعال شود (Developer options are activated) ، روی Build Number ضربه بزنید.

  • به منوی setting باز گردید، حال در انتهای لیست گزینه develop Options را مشاهده می کنید.

فعال کردن Developer Options در گوشی

فعال کردن Developer Options در گوشی های شیائومی

  • وارد setting گوشی شوید.

  • به پایین اسکرول کنید و About Phone را انتخاب کنید.

  • بر روی MIUI Version چندین بار ضربه بزنید تا پیام “You are now a developer” را مشاهده کنید.

  • در صورتی که به منوی اصلی setting باز گردید، گزینه developer options را در بخش Additional settings مشاهده خواهید کرد.

فعال کردن Developer Options در گوشی های هوآوی

  • وارد تنظیمات تلفن همراهتان شوید.

  • گزینه system را انتخاب کنید.

  • سپس About Phone را انتخاب کنید.

  • چندین بار بر روی Build number ضربه بزنید تا پیام "Developer options are activated" بر روی گوشی شما نمایش داده شود.

  • مجددا به منوی system در setting گوشی شوید تا گزینه develop options را مشاهده کنید.

نحوه فعال کردن USB debugging

استفاده از USB debugging امن است؟

به طور کلی با فعال کردن USB Debugging و وصل کردن تلفن به کامپیوتر، می تواند دستگاه شما را در معرض خطر قرار دهد. به عنوان مثال اگر فرد دیگری تلفن شما را در اختیار داشته باشید، می تواند به اطلاعات دستگاه شما دسترسی داشته باشد و یا برنامه های مخرب را به آن منتقل کند.

به همین دلیل است که اندروید، زمانی که گوشی به رایانه متصل می شود، یک اعلان یا نوتیف نمایش می دهد و از کاربر برای اتصال اجازه می گیرد. با این حال، ممکن است یک کاربر ناآگاه بدون اینکه بداند پیام برای چیست، آن را بپذیرد.

علاوه بر این، در صورتی که USB Debugging فعال باشد، هر فرد دیگری می تواند دستگاه شما را باز کند بدون اینکه رمز یا اطلاعات امنیتی شما را بداند و از طریق ADB دستوراتی را به آن صادر کند. بنابراین در صورتی که قصد انجام تنظیمات خاص یا پیشرفته ای ندارید، این گزینه را فعال نکنید یا پس از اتمام کارتان، آن را غیر فعال کنید.

چگونه USB debugging را در گوشی اندروید غیر فعال کنیم؟

غیر فعال کردن USB debugging به راحتی انجام می شود. وارد بخش تنظیمات شوید، با توجه به مدل تلفن همراهتان، به جایی که Developer Options قرار دارد بروید و تیک USB debugging را غیر فعال کنید.

سخن پایانی

بنابراین همانطور که در این مقاله خواندید، حالت USB debugging بیشتر برای برنامه نویسان اندرویدی کاربرد دارد که اجاره می دهد برنامه های جدیدشان را از طریق کابل USB از رایانه به دستگاه اندرویدی انتقال دهند. در صورتی که از کاربران عادی گوشی های اندروید هستید، به منظور حفظ امنیت بهتر است این ویژگی را فعال نکنید و یا بعد از استفاده، آن را غیر فعال کنید. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (168 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (105 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (74 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (62 نظر) خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (61 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (45 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (36 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (30 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (20 نظر) رونمایی از وحید بادپی کوه عضله رقیب جدی هادی چوپان در مسابقات مسابقات مستر المپیا +فیلم (20 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (16 نظر) برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس (15 نظر) جواب مثبت سیدمحمد خاتمی به دعوت هانیه توسلی، نوید محمدزاده و هومن سیدی برای حضور در نمایش تئاتر آنها/ چه مهمان نوازی گرمی+عکس (15 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (13 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
شلیک خونین به همسر در خیابان‌ / مرد تهرانی خودکشی کرد
بوکسور ایرانی‌الاصل استرالیا در المپیک که قبلاً آرایشگر بود! + تصاویر
موزه‌ای که ارواح در آن گشت می‌زنند!
استفاده از آینه در دکوراسیون؛ توصیه‌ها و ترفندهایی برای خوش‌سلیقه‌ها
این باتری تمام نمی‌شود!
رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است
توقیف یک نفتکش متخلف توسط سپاه/ این شناور با پرچم توگو مبادرت به قاچاق سوخت می‌کرد
ترامپ و هریس مهم نیستند، مهم این است که ایران چه تصمیمی می‌گیرد
آمار خودکشی پرستاران محرمانه شد؟/ 750 هزار میلیارد گردش حساب در نظام سلامت
پزشکیان: ایران آماده گفتگو درباره برجام برای احقاق حق است
بلاگر 300 کیلویی انقدر خورد تا مُرد!
بازار داغ لوازم آرایشی تقلبی! خانم عزیز به هوش باش
همسر رهبر معظم انقلاب با دیدن مبل دست دوم که توسط رهبری خریده شده بود: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید!
سربازی خریدنی نیست؛ وضعیت خود را مشخص کنید
(عکس) دنبال ایده‌ای واسه مانتو خنک تابستونی؟/ کفتان گلدوزی شده‌ی مینا مختاری، همسر باکلاس و خوش سلیقه‌ی بهرام رادان، با نخ طلایی/ رنگش بینظر و تکه
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت