معرفی شهر زیبای نیس

  پنجشنبه، 22 مهر 1400   زمان مطالعه 11 دقیقه
معرفی شهر زیبای نیس
شهر نیس توسط آب های آرام خلیج فرشتگان احاطه شده است. تاریخ کشف این شهر فرانسوی توسط انگلیسی ها به سال ۱۸۲۰ میلادی باز می گردد. در آن زمان انگلیسی ها از نیس به عنوان پایگاه زمستانی خود استفاده می کردند و امروزه این شهر یکی از پر بازدیدترین شهرهای فرانسه شناخته می شود.

نیس (به فرانسوی: Nice) یکی شهرهای ساحلی فرانسه است که در ناحیه پروانس آلپ-کوت دازور و در جنوب شرقی این کشور قرار دارد. این شهر که بر کرانه های دریای مدیترانه و در منطقه ساحلی کوت دازور واقع شده است، جمعیتی بالغ بر ۳۵۰٬۰۰۰ تن دارد. نیس در سواحل مدیترانه ای فرانسه است و مساحتی برابر با ۷۱ کیلومتر مربع را دارا می باشد. نیس فرانسه به عنوان پنجمین شهر پرجمعیت در این کشور شناخته می شود و قبل از آن شهرهای پاریس، مارسی، لیون و تولوز قرار گرفته اند. نیس تاکنون میزبان بسیاری از جشنواره های بین المللی بوده است. بر اساس کاوش های باستان شناسی در تپه های نیس، انسان ها ۴۰۰ هزار سال پیش وارد این شهر شده اند.نیس در ناحیه پروانس آلپ-کوت دازور واقع شده است. شهر مهم کمان مدیترانه، نیس همواره میزبانی بین المللی بوده است و شهری توریستی، تفریحی، فرهنگی، و در عین حال محل اختراع و تحقیق و بازرگانی است. فرودگاه نیس –کوت دازور برترین فرودگاه خارج از پایتخت است و روزانه با ۵۹ پرواز بین المللی ۳۲ پرواز داخلی و بیش از ۴۵ پرواز روزانه نیس –پاریس شهر رابه همه شهرهای بزرگ وصل می کند. شبکه جاده یی و راه آهن نیز به راحتی در این شهر قابل دسترسی است.نیس فرانسه به علت این که در مرکز سواحل مدیترانه ای جنوب شرقی واقع شده است، در واقع نقطه ی آغاز مناسبی برای لذت بردن از خط ساحلی کوت د زور می باشد. از نظر جاذبه ای، جاذبه های شهر نیس فرانسه بسیار زیاد است. در واقع هر چیزی که در این شهر می بینید می تواند یک جاذبه ی دیدنی باشد. از آرامش و محیط سراسر آرامش باغ های این شهر گرفته تا باغ های زیبا و دریای آبی روشن همگی از جاذبه های دیدنی این شهر ساحلی و زیبا هستند.چیزی که درباره ی نوع طراحی این شهر جالب توجه است این است که قسمت های از این شهر زیبا، دارای سبک معماری شهری ایتالیایی است. البته عجیب هم نیست زیرا، نیس در نزدیکی ایتالیا قرار گرفته است و حتی بسیاری از مردم این شهر به زبان ایتالیایی نیز مسلط هستند!بسیاری از غذاهای اصیل ایتالیایی در نزد مردم نیس شناخته شده و به محبوب ترین غذای آن ها تبدیل شده است. از این ها که بگذریم، سالانه میلیون ها توریست از نیس بازدید می کنند و همین میزان بالای گردشگر در این شهر باعث شده است تا هتل های زیادی در این شهر ساخته شود. شهر نیس فرانسه از جمله شهرهای گران فرانسه محسوب می شود و از این رو در خرج کردن پول هایتان در این شهر باید مراقب باشید زیرا ممکن است به خودتان بیایید و ببینید که پول زیادی در جیب هایتان باقی نمانده استنیس آب و هوای مرسوم مدیترانه ای را در خود دارد. تابستان های این شهر همیشه گرم و خشک است اما زمستان های آن معتدل و از دیگر نقاط اروپا بهتر است. در فصل بهار و پاییز این شهر دارای آب و هوایی مطلوب است البته، در فصل پاییز هوا کمی مرطوب تر می شود. از نظر حمل و نقل در شهر نیس فرانسه اتوبوس و تراموا موثرترین راه برای جا به جایی در این شهر و در طول ناحیه ی ریورا است. گردشگران این شهر می توانند از دفتر گردشگری این شهر، یک جدول زمانی به علاوه ی نقشه تهیه کنند. ترن ها راحت ترین و البته سریع ترین وسیله ی نقلیه برای جا به جایی در طول این شهر به شمار می روند. گردشگران می توانند در این شهر از شرکت Nice Allocation Rent دوچرخه اجاره کنند.

جاذبه های گردشگری شهر نیس

نیس فرانسه به علت این که در مرکز سواحل مدیترانه ای جنوب شرقی واقع شده است، در واقع نقطه ی آغاز مناسبی برای لذت بردن از خط ساحلی کوت د زور می باشد. از نظر جاذبه ای، جاذبه های شهر نیس فرانسه بسیار زیاد است. در واقع هر چیزی که در این شهر می بینید می تواند یک جاذبه ی دیدنی باشد. از آرامش و محیط سراسر آرامش باغ های این شهر گرفته تا باغ های زیبا و دریای آبی روشن همگی از جاذبه های دیدنی این شهر ساحلی و زیبا هستند.

کورس سالیا | Cours Saleya

کورس سالیا اصلی ترین پیاده روی منطقه ی تاریخی اولدتاون است که در مرکز این منطقه قرار گرفته است. مکانی عالی برای گردش در مغازه ها و فروشگاه های کوچک کنار خیابان یا نوشیدن قهوه ای با خیال راحت است. یکی از دلایل شهرت کورس سالیا، برگزاری بازارهای سالانه ی گل است که بازدیدکنندگان بسیاری برای تماشای این جشن خوشبو و رنگارنگ می روند. البته، انواع مختلفی از پنیرهای فرانسوی و مواد غذایی هم در بازار کورس سالیا پیدا می شود.

کورس سالیا | Cours Saleya​​​​​​​

تفرجگاه دیز آنگلس | Promenade des Anglais

برای تماشای زیبایی چشم انداز بسیار زیبای دریای مدیترانه، در تفرجگاه دیز آنگلس قدم بزنید. تفرجگاه انگلیسی که در میان دریا و درختان نخل قرار گرفته است، در سال ۱۸۲۰ به دست انگلیسی ها در این شهر ساخته شد و امروزه یکی از بهترین مکان ها برای گردش و تفریح، گذران اوقات فراغت و همچنین حمام آفتاب در فرانسه است.

تفرجگاه دیز آنگلس | Promenade des Anglais

پارک فونیکس | Parc Phoenix

پارک فونیکس در شرق تفرجگاه انگلیسی قرار گرفته است. این پارک بزرگ با مساحت ۷ هکتار، یکی از بزرگ ترین گلخانه های اروپا است که مناظر تماشایی از انواع گیاهان و گل ها، از جمله مجموعه ای از گل های ارکیده را شامل می شود. دریاچه ای زیبا هم در آن وجود دارد که گونه های جذابی از پرندگان سراسر جهان در آن زندگی می کنند. پارک فونیکس که همان پارک ققنوس است با آبشارها، باغ های متنوع و حیات وحش جذابی که دارد.

پارک فونیکس | Parc Phoenix

کلیسای نوتردام نیس | Notre Dame de Nice

کلیسای نوتردام نیس که در قرن ۱۹ میلادی با معماری نئوگوتیک ساخته شد، بزرگ ترین کلیسای نیس است. بر خلاف کلیسای نوتردام در پاریس علاوه بر طراحی داخلی بسیار زیبایی که دارد، در محوطه ی بیرونی آن هم از سنگ سفید خیره کننده ای با تزئینات طلایی استفاده شده است. کلیسای نوتردام، در شب با وجود چراغانی برج ها و انعکاس نور در شیشه دودی پنجره های آن، بسیار دیدنی و چشم نواز است.

کلیسای نوتردام نیس | Notre Dame de Nice

کلیسای ارتدوکس روسی سنت نیکلاس

کلیسای ارتدوکس روسی سنت نیکلاس یکی از بزرگ ترین کلیساهای ارتدوکس در اروپای غربی است که به عنوان یک بنای یادبود ملی فرانسه نیز شناخته می شود. اما در حال حاضر متعلق به حوزه مسکو است. کلیسای ارتدوکس روسی سنت نیکلاس در سال ۱۹۱۲ توسط تزار ثروتمند نیکولاس دوم ساخته شده است.

کلیسای ارتدوکس روسی سنت نیکلاس

میدان ماسنا

میدان ماسنا نقطه ای است که ثروتمندان و اشراف نیس برای گشت و گذار آن را انتخاب می کردند. این میدان دارای ساختمان های قوس دار، مکان های پیاده روی شطرنجی، فواره های زیبا و مجسمه های مزین، که گذشته ی باشکوه شهر نیس را نشان می دهد، است. خیابان هایی که اطراف این میدان را فرا گرفته اند، پر از کافه های فرهنگی، نقاطی بسیار عالی برای عکاسی و به طور کلی فضاهایی بسیار پر جنب و جوش هستند.

میدان ماسنا 

موزه هنرهای مدرن و معاصر

موزه هنرهای مدرن و معاصر یک موزه هنری زیبا در قلب شهر نیس است که در سال ۱۹۹۰ افتتاح شد. این مجموعه که به دوران پس از جنگ تمرکز دارد دارای بیش از ۱۳۰۰ اثر از ۳۰۰ هنرمند است که در زمینی به مساحت ۲۴۰۰ مترمربع به نمایش درآمده است. موزه هنرهای مدرن و معاصر بر رابطه بین رئالیسم جدید اروپایی و بیان آمریکایی از مجموعه مونتاژ و هنر پاپ و ارتباط بین تاریخ هنری منطقه ای و بین المللی تمرکز دارد.

موزه هنرهای مدرن و معاصر

کلیسای جامع نیس

کلیسای جامع نیس یکی از کلیساهای کاتولیک رومی و کلیسای جامع اسقف اعظم این شهر است. کار ساخت این کلیسا در سال ۱۶۵۰ شروع و در سال ۱۶۸۵ پایان یافته است. کلیسای جامع نیس در سال ۱۹۰۶ به عنوان یکی از بناهای تاریخی اسپانیا در آثار ملی آن به ثبت رسیده است.

کلیسای جامع نیس

کسل هیل یا قلعه تپه

کسل هیل یا قلعه تپه، مناظری چشم نواز از بندر و بام شهر نیس را نشان می دهد. پیاده روی، پیک نیک یا نوشیدن قهوه بالای تپه، از جمله سرگرمی هایی این منطقه هستند. کسل هیل برای همه ی افراد مناسب است، چرا که یک ناحیه ی بازی مخصوص کودکان و همچنین یک آسانسور برای بالا یا پایین رفتن در اختیار علاقه مندان می گذارد.

کسل هیل یا قلعه تپه

موزه بین المللی هنر نائیف آناتول جاکوسکی

موزه بین المللی هنر نائیف آناتول جاکوسکی یک موزه تاریخی در شهر نیس فرانسه است که در سال ۱۹۸۲ افتتاح شد. این موزه محل زندگی سابق فرانسوا کتی بود که در پارک بزرگ واقع شده است و در سال ۱۹۳۰ تغییراتی در این موزه ایجاد شد. در این موزه آثاری از نقاشی ها، مجسمه ها، پوسترها نقاشان معروف مانند هنری روسو، سریانی لوئیس، مادربزرگ موسی، اوبریدی، ریمبرت، ایوان و یوسف ژنرالیک، بوچان، ویوین، لاکیوویچ، هادلس، لیگبو، ویوانسوس و دیگران به نمایش درآمده است. همچنین دارای مجسمه های غول پیکر در باغ است که توسط Frédéric Lanovsky ساخته شده است.

موزه بین المللی هنر نائیف آناتول جاکوسکی

موزه ملی مارک شاگال

موزه ملی مارک شاگال، زندگی و آثار این هنرمند (مارک شاگال) را به نمایش گذاشته شده است. این موزه میزبان همه ی ۱۷ تابلوی رنگی پیغام کتاب مقدس مارک شاگال و همچنین برخی از تاثیرگذارترین پرده های منقوش وی است. نمایشگاه های موقت جدید، همیشه به این موزه روح می بخشند و باعث تازه و سرزنده ماندن آن می شوند.

موزه ملی مارک شاگال

موزه ترا آماتا

ترا آماتا نام منطقه ای باستان شناسی است که در کوه بورون، در شهر نیس قرار دارد. ابزار یافته شده در این منطقه به دوران دیرینه سنگی تعلق دارند و قدمت آنها به سال ۴۰۰ هزار قبل از میلاد باز می گردد. امروزه بر روی ترا آماتا ساختمانی بنا شده است که موزه ترا آماتا نام دارد و بازدیدکنندگان می توانند از ابزار یافته شده در منطقه، دیدن کنند.

موزه ترا آماتا

موزه ماتیس

موزه ماتیس یک موزه اختصاصی مربوط به کارهای هنری نقاش فرانسوی ماتیس است. این موزه بزرگ ترین مجموعه های هنری این نقاش را جمع آوری کرده است، و در سال ۱۹۶۳ در ویلا آرزن محله Cimiez تاسیس شد.

موزه ماتیس

خرابه های رومی سیمیز

خرابه های رومی سیمیز (Cimiez) بقایای شهر باستانی رومی Cemenelum است. این خرابه در کنار موزه ماتیس در محله سیمیز نیس قرار دارد و شامل یک آمفی تئاتر با گنجایش ۵۰۰۰ نفر ، میدان بازار و معبد و حمام آبگرم است که هنوز به همان شکل باقی مانده است. همچنین در باستان شناسی های سال ۱۹۵۰-۱۹۶۹ از این خرابه ها اشیاء فلزی، عتیقه و اسناد رسمی کشف شده است.

خرابه های رومی سیمیز

موزه ماسنا

موزه ماسنا در داخل زیباترین ویلا در شهر نیس با باغ های باشکوه و فریبنده احاطه شده است و نماد شهر نیس به شمار می رود. در این موزه مصنوعات تاریخی و آثار هنر و نمایشی وجود دارد. طبقه اول این موزه با آثار هنری، مبلمان عتیقه جات و آثار شخصی از خانواده ماسنا ساخته شده است که این خانه را ساخته است و تاریخ خانواده اش عمیقا با ناپلئون و تاریخ نیس درهم آمیخته شده است. طبقه دوم بر عناصر موضوعی تاریخ نیس از قرن نوزدهم تا قبل از جنگ جهانی دوم، از جمله خاطرات نظامی و لباس های ارتش، است.

موزه ماسنا

موزه موسیقی پالیس لاسکاریس

پالیس لاسکاریس یک ساختمان اشرافی قرن هفدهم در نیس فرانسه است که در حال حاضر، یک موزه ابزار موسیقی است. در شهر قدیمی نیس واقع شده است و مجموعه ای از بیش از ۵۰۰ ابزار را در اختیار دارد.

موزه موسیقی پالیس لاسکاریس

مرکز خرید پولیگان ریویرا Polygone Riviera

مرکز خرید پولیگان ریویرا Polygone Riviera یکی از جدیدترین مراکز تجاری در نیس است. این مرکز در سال ۲۰۱۵ افتتاح شد. ظرفیت پارکینگ این مرکز، ۳ هزار خودرو است. این مرکز خرید، مجموعه ای از فروشگاه ها، امکانات تفریحی و جاذبه های هنری است. همچنین دارای رستوران های فوق العاده ای است. تئاتر، سینما، محوطه ی مخصوص بازی بچه ها، سالن بولینگ از امکانات تفریحی این مجموعه است. کنسرت های موسیقی و رویدادهای فرهنگی و هنری متعددی در این مجموعه برپا می شود.

مرکز خرید پولیگان ریویرا Polygone Riviera

و در پایان...

نیس فرانسه شهری در سواحل مدیترانه ی این کشور است که در ناحیه ی پروانس آلپ کوت دازور و در جنوب شرقی فرانسه قرار گرفته است و مساحتی برابر با ۷۱ کیلومتر مربع را دارا می باشد. نیس فرانسه به عنوان پنجمین شهر پرجمعیت در این کشور شناخته می شود و قبل از آن شهرهای پاریس، مارسی، لیون و تولوز قرار گرفته اند. نیس را باید یکی از زیباترین شهرهای ساحلی مدیترانه نامید و از این رو میزبان بسیاری از جشنواره های بین المللی است. بر اساس کاوش های باستان شناسی در تپه های نیس، انسان ها ۴۰۰ هزار سال پیش وارد این شهر شده اند.این منطقه در عصر باستان محل مناسبی برای شکار بوده و بسیاری از انسان های اولیه این منطقه را برای شکار انتخاب می کردند. نیس در قرن ۴ میلادی به دست یونانی ها تأسیس شد و نامش به شهر نیک تغییر یافت. یونانی ها باور داشتند که نماد پیروزی به آن ها کمک کرده و توانسته اند رهبری این شهر را به دست بیاورند.قلعه ای در بالای تپه باستانی نیس که قبلا امپراتوری یونان در آن مستقر بوده است، وجود دارد که به قلعه ی قرون وسطی مشهور است. این قلعه یکی از بزرگ ترین و محکم ترین قلعه های سواحل مدیترانه بود که تا مدت ها فتح آن برای بسیاری از اقوام غیرممکن و دشوار بوده است.امیدواریم از خواندن این مطالب لذت ببرید با ساعد نیوز همراه باشید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (551 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (385 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (379 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (120 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (33 نظر) نگاهی به نمای بیرونی و داخلی خانه آیت الله هاشمی رفسنجانی/ از درب و آیفون ساده تا مبلمان زیبا ولی معمولی پذیرایی+عکس (24 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (19 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (19 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (12 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی برای اعلام موجودی کارت بانکی حماسه آفرید+ویدئو/هیتلر هم مغز اینو نداشت... (12 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (10 نظر) نگاهی به کیک تولد قلبی شکل مادر عینکی سردار آزمون ؛ انتخاب کیک سوپر استار فوتبال منحصر بفرد است (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز پنجشنبه 14 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 14 تیر 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 14 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 14 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 14 تیر 1403 + فیلم
بهترین بادام هندی ابران متعلق به کدام شهر است
7 مکان دیدنی و زیارتی کربلا که تا عمق وجوتان را می لرزاند!
کشف باورنکردنی دربارۀ مورچه‌ها؛ آن‌ها هم‌نوعانشان را «جراحی» می‌کنند
15 سالگی از خانه فرار کردم و هرگز برنگشتم/ پدر و مادرم پزشک بودند /مادرم مقصر بود چون...
متن و جملات ادبی برای تسلیت ماه محرم / با بوی محرم الحرام تو حسین ایام عزا و غصه آغاز شود
نگاهی به رسم جالب هر شب خانواده رهبر معظم انقلاب
نسبت فامیلی ماهچهره خلیلی، خواهر مختار در سریال مختارنامه و پروین سلیمانی چه بود؟+عکس
«طلا خوری» خوراک لاکچری بازان ایرانی/ سرو بستنی، قهوه، آب و ترافل با طعم طلا | قیمت خوراکی‌های گران قیمت بچه پولدارها چقدر است؟
برآورد آمریکا و اسرائیل مداخله مستقیم ایران در جنگ با حزب الله است
راه‌های افزایش مشارکت مردم در انتخابات
منتخب روز   
سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس