نکات مهم در رابطه با شستشوی لباس کودکان

  سه شنبه، 25 شهریور 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
نکات مهم در رابطه با شستشوی لباس کودکان
ساعد نیوز: به دلیل اینکه کودکان در حال رشد هستند و دارای پوستی حساس بهتر است بعد از خرید لباس، قبل از استفاده ان ها را بشوییم چرا که ما اطلاعی از نحوه نگداری لباس ها نداریم. و اینگونه از حساسیت پوستی در کودکان خود جلوگیری کنیم.

لباس کودکان همیشه دارای شرایط ویژه ای بوده است. این شرایط شامل خرید و مراقبت های پس از آن می شود. مراقبت از لباس کودکان از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. شستشو و نگهداری از آنها به علت حساسیت کودکان با سایر لباس ها کاملا متفاوت می باشد و با اصول ویژه ای همراه است اولین نکته ای که وجود دارد این است که پیش از اقدام برای شستن لباس کودکان حتما دستورالعمل های درج شده بر روی برچسب های آن را مطالعه کنید.آن ها شامل اطلاعاتی هستند که درجه حرارت آب، شستن دستی و یا ماشینی و مراحل صحیح شستشو را به شما می گویند.به منظور انتخاب یک مواد شوینده مناسب، این نکته را به یاد داشته باشید که تا زمانی که کودکان شما حساسیت پوستی نداشته باشند، استفاده از شوینده های معمولی بلامانع خواهد بود، اما از زمانی که متوجه شوید آن ها به حساسیت های پوستی دچار هستند و یا نسبت به برخی از مواد شوینده واکنش نشان می دهند، بهتر است از مواد شوینده ضد حساسیت استفاده نمایید.به جای آنکه لباس کودکان را به صورت یکجا بشویید، بهتر است برای جداسازی آن ها اقدام کنید و سپس آن ها را داخل ماشین لباسشویی قرار دهید.

محافظت از لباس کودک

کودک شما در طول روز چندین بار لباس عوض خواهد کرد و هنگامی که تصمیم می گیرید لباس های کودک خود را شستشو دهید، باید مراقبت های خاصی را مخصوصا برای کودک خود، و همچنین برای اطمینان از حفظ لباس او انجام دهید. شما می خواهید لباس نوزاد خود را تا زمانی که ممکن است به خصوص با توجه به قیمت لباس های کودک در این روز ها سالم نگه دارید!

نحوه شستن لباس کودکان

پس از مطالعه دستورالعمل های درج شده بر روی هر کدام از لباس ها بهتر است نکات زیر را رعایت کنید.

  1. درجه حرارت آب را تنظیم کنید
  2. افزودن مواد شوینده مناسب
  3. لباس ها را خیس کنید
  4. لباس ها را خشک کنید
  5. انتخاب روش شستشو

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

افزودن مواد شوینده مناسب

مقدار مواد شوینده توصیه شده را به دلخواه به آب اضافه کنید و آن را ترکیب کنید تا کف مناسب ایجاد شود. به یاد داشته باشید که زیپ و دکمه های لباس را در زمان شستشو بسته نگه دارید.لباس کودکان را به آرامی بر روی یکدیگر بمالید و بشویید. این کار را در ناحیه هایی که لکه وجود دارد، با دقت بیشتری انجام دهید. از کشیدن پارچه خودداری کنید، زیرا ممکن است به آن آسیب وارد شود.

درجه حرارت آب را تنظیم کنید

یک وان و یا سطل شستشوی مناسبی را با سطح دلخواه از آب پر کنید.دمای آب را مطابق با برچسب توصیه لباس تنظیم نمایید. اگر دستورالعمل خاصی برای این کار وجود ندارد، می توانید از آب سرد و ولرم را با دمای حدود ۳۵-۴۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید. آب گرم نیز می تواند برای شستشوی پوشک بچه و لباس های پارچه ای او ایده آل باشد، زیرا می تواند به از بین بردن هر گونه بوی و آلودگی ناخوشایند کمک کند. برای لباس های معمولی آب سرد در دمای اتاق کافی خواهد بود.

لباس ها را خیس کنید

قبل از شستشو برای دریافت نتایج بهتر می توانید لباس ها را برای چند دقیقه خیس کنید و سپس آن ها را از محلول جدا کنید و سپس در یک سطل آب تمیز شستشو دهید.این روند را تا زمانی که لکه ای بر روی لباس باقی نماند، تکرار کنید.

لباس ها را خشک کنید

به آرامی لباس ها را پیچیده و فشار دهید تا آب آن به طور کامل خارج شود. آن ها را منطبق بر خط لباس پهن کنید و ترجیحا در مکان هایی قرار دهید که به کمک گردش هوا و به دور از تابش مستقیم آفتاب قرار داشته باشند، زیرا ممکن است به لباس های شما آسیب برساند.با این حال می توانید پوشک و یا لباس های زیر کودکان را در زیر نور مستقیم آفتاب خشک کنید، زیرا به ضدعفونی کردن لباس کمک خواهد کرد. شستن لباس ها با استفاده از دست این اطمینان را به شما خواهد داد که تمام آن تمیز می شود، با این حال به منظور صرفه جویی در وقت خود می توانید آن ها را در ماشین لباسشویی قرار دهید.

انتخاب روش شستشو

حالت شستشو را انتخاب کنید و اجازه دهید تا ماشین لباسشویی بقیه کارها را انجام دهد. بهتر است دور ملایم را برای شستشو انتخاب کنید.

آیا می توان از مواد نرم کننده استفاده کرد؟

نرم کننده های پارچه مایعاتی هستند که در طی فرایند شستشو به ماشین لباسشویی وارد می شوند. آن ها می توانند به کاهش جریان الکتریسیته و نرم شدن آن کمک کنند. بسیاری از متخصصان و کارشناسان موافق استفاده از نرم کننده و مواد شوینده معطر و رنگی نیستند، زیرا بر این باورند که می تواند پوست کودکان را تحریک کرده و باعث حساسیت آن شود.

لکه ها

بعضی از لکه ها نیاز به شستن بیشتری دارند به دلیل غذای رنگی، آب، و به جرات می توان گفت پی پی! بعضی از لکه ها همیشه به مواد شوینده ساده ای پاسخ نمی دهند. بیشترین پاک کننده های پاک شده از فروشگاه حاوی مواد سفید کننده ای است که می تواند به پوست کودک شما آسیب برساند، بنابراین قبل از قرار دادن آن در ماشین، آن را با آب و صابون بشویید و در آب و کف بخیسانید.

نکات مهم در شستشوی لباس کودکان

  • برای شستشوی لباس کودک ابتدا آن را با آب سرد بشویید.
  • شستشوی لباس بچگانه در اولین فرصت توصیه می گردد.
  • بعد ازخرید لباس بچگانه آن را بشویید و سپس از آن برای پوشش کودک خود استفاده کنید.
  • برای پاک کردن لکه از لباس کودک از یک فرچه نرم و مقدار کمی صابون استفاده کنید.
  • برای پاک کردن لکه های چربی از لباس کودک مقدار اضافی آن را برداشته و سپس روی لکه را با مقداری نشاسته ذرت و یا پودر تالک بپوشانید و بعد 10-15 دقیقه لباس کودک را با آب بشویید.
  • برای پاک کردن لکه های میوه و آبمیوه و مربا از لباس بچه ها آن را با آب سرد بشویید و سپس در محلولی با نسبت مساوی آب و الکل و یا آب و سرکه سفید بخیسانید.
  • برای پاک کردن لکه های ادرار و مدفوع از لباس کودکان و نوزادان از محلولی با نسبت مساوی آب و یک قاشق پاک کننده آمونیاکی استفاده کنید و سپس آن را با آب شستشو دهید.
  • لباس کودک را در هوای آزاد و زیر نور خورشید خشک نمایید. زیرا نور آفتاب خود ضدعفونی کننده قوی می باشد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (647 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (194 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (56 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (14 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (13 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان