نکات مهم در رابطه با شستشوی لباس کودکان

  سه شنبه، 25 شهریور 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
نکات مهم در رابطه با شستشوی لباس کودکان
ساعد نیوز: به دلیل اینکه کودکان در حال رشد هستند و دارای پوستی حساس بهتر است بعد از خرید لباس، قبل از استفاده ان ها را بشوییم چرا که ما اطلاعی از نحوه نگداری لباس ها نداریم. و اینگونه از حساسیت پوستی در کودکان خود جلوگیری کنیم.

لباس کودکان همیشه دارای شرایط ویژه ای بوده است. این شرایط شامل خرید و مراقبت های پس از آن می شود. مراقبت از لباس کودکان از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. شستشو و نگهداری از آنها به علت حساسیت کودکان با سایر لباس ها کاملا متفاوت می باشد و با اصول ویژه ای همراه است اولین نکته ای که وجود دارد این است که پیش از اقدام برای شستن لباس کودکان حتما دستورالعمل های درج شده بر روی برچسب های آن را مطالعه کنید.آن ها شامل اطلاعاتی هستند که درجه حرارت آب، شستن دستی و یا ماشینی و مراحل صحیح شستشو را به شما می گویند.به منظور انتخاب یک مواد شوینده مناسب، این نکته را به یاد داشته باشید که تا زمانی که کودکان شما حساسیت پوستی نداشته باشند، استفاده از شوینده های معمولی بلامانع خواهد بود، اما از زمانی که متوجه شوید آن ها به حساسیت های پوستی دچار هستند و یا نسبت به برخی از مواد شوینده واکنش نشان می دهند، بهتر است از مواد شوینده ضد حساسیت استفاده نمایید.به جای آنکه لباس کودکان را به صورت یکجا بشویید، بهتر است برای جداسازی آن ها اقدام کنید و سپس آن ها را داخل ماشین لباسشویی قرار دهید.

محافظت از لباس کودک

کودک شما در طول روز چندین بار لباس عوض خواهد کرد و هنگامی که تصمیم می گیرید لباس های کودک خود را شستشو دهید، باید مراقبت های خاصی را مخصوصا برای کودک خود، و همچنین برای اطمینان از حفظ لباس او انجام دهید. شما می خواهید لباس نوزاد خود را تا زمانی که ممکن است به خصوص با توجه به قیمت لباس های کودک در این روز ها سالم نگه دارید!

نحوه شستن لباس کودکان

پس از مطالعه دستورالعمل های درج شده بر روی هر کدام از لباس ها بهتر است نکات زیر را رعایت کنید.

  1. درجه حرارت آب را تنظیم کنید
  2. افزودن مواد شوینده مناسب
  3. لباس ها را خیس کنید
  4. لباس ها را خشک کنید
  5. انتخاب روش شستشو

در ادامه هر یک از موارد فوق را بررسی خواهیم کرد.

افزودن مواد شوینده مناسب

مقدار مواد شوینده توصیه شده را به دلخواه به آب اضافه کنید و آن را ترکیب کنید تا کف مناسب ایجاد شود. به یاد داشته باشید که زیپ و دکمه های لباس را در زمان شستشو بسته نگه دارید.لباس کودکان را به آرامی بر روی یکدیگر بمالید و بشویید. این کار را در ناحیه هایی که لکه وجود دارد، با دقت بیشتری انجام دهید. از کشیدن پارچه خودداری کنید، زیرا ممکن است به آن آسیب وارد شود.

درجه حرارت آب را تنظیم کنید

یک وان و یا سطل شستشوی مناسبی را با سطح دلخواه از آب پر کنید.دمای آب را مطابق با برچسب توصیه لباس تنظیم نمایید. اگر دستورالعمل خاصی برای این کار وجود ندارد، می توانید از آب سرد و ولرم را با دمای حدود ۳۵-۴۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید. آب گرم نیز می تواند برای شستشوی پوشک بچه و لباس های پارچه ای او ایده آل باشد، زیرا می تواند به از بین بردن هر گونه بوی و آلودگی ناخوشایند کمک کند. برای لباس های معمولی آب سرد در دمای اتاق کافی خواهد بود.

لباس ها را خیس کنید

قبل از شستشو برای دریافت نتایج بهتر می توانید لباس ها را برای چند دقیقه خیس کنید و سپس آن ها را از محلول جدا کنید و سپس در یک سطل آب تمیز شستشو دهید.این روند را تا زمانی که لکه ای بر روی لباس باقی نماند، تکرار کنید.

لباس ها را خشک کنید

به آرامی لباس ها را پیچیده و فشار دهید تا آب آن به طور کامل خارج شود. آن ها را منطبق بر خط لباس پهن کنید و ترجیحا در مکان هایی قرار دهید که به کمک گردش هوا و به دور از تابش مستقیم آفتاب قرار داشته باشند، زیرا ممکن است به لباس های شما آسیب برساند.با این حال می توانید پوشک و یا لباس های زیر کودکان را در زیر نور مستقیم آفتاب خشک کنید، زیرا به ضدعفونی کردن لباس کمک خواهد کرد. شستن لباس ها با استفاده از دست این اطمینان را به شما خواهد داد که تمام آن تمیز می شود، با این حال به منظور صرفه جویی در وقت خود می توانید آن ها را در ماشین لباسشویی قرار دهید.

انتخاب روش شستشو

حالت شستشو را انتخاب کنید و اجازه دهید تا ماشین لباسشویی بقیه کارها را انجام دهد. بهتر است دور ملایم را برای شستشو انتخاب کنید.

آیا می توان از مواد نرم کننده استفاده کرد؟

نرم کننده های پارچه مایعاتی هستند که در طی فرایند شستشو به ماشین لباسشویی وارد می شوند. آن ها می توانند به کاهش جریان الکتریسیته و نرم شدن آن کمک کنند. بسیاری از متخصصان و کارشناسان موافق استفاده از نرم کننده و مواد شوینده معطر و رنگی نیستند، زیرا بر این باورند که می تواند پوست کودکان را تحریک کرده و باعث حساسیت آن شود.

لکه ها

بعضی از لکه ها نیاز به شستن بیشتری دارند به دلیل غذای رنگی، آب، و به جرات می توان گفت پی پی! بعضی از لکه ها همیشه به مواد شوینده ساده ای پاسخ نمی دهند. بیشترین پاک کننده های پاک شده از فروشگاه حاوی مواد سفید کننده ای است که می تواند به پوست کودک شما آسیب برساند، بنابراین قبل از قرار دادن آن در ماشین، آن را با آب و صابون بشویید و در آب و کف بخیسانید.

نکات مهم در شستشوی لباس کودکان

  • برای شستشوی لباس کودک ابتدا آن را با آب سرد بشویید.
  • شستشوی لباس بچگانه در اولین فرصت توصیه می گردد.
  • بعد ازخرید لباس بچگانه آن را بشویید و سپس از آن برای پوشش کودک خود استفاده کنید.
  • برای پاک کردن لکه از لباس کودک از یک فرچه نرم و مقدار کمی صابون استفاده کنید.
  • برای پاک کردن لکه های چربی از لباس کودک مقدار اضافی آن را برداشته و سپس روی لکه را با مقداری نشاسته ذرت و یا پودر تالک بپوشانید و بعد 10-15 دقیقه لباس کودک را با آب بشویید.
  • برای پاک کردن لکه های میوه و آبمیوه و مربا از لباس بچه ها آن را با آب سرد بشویید و سپس در محلولی با نسبت مساوی آب و الکل و یا آب و سرکه سفید بخیسانید.
  • برای پاک کردن لکه های ادرار و مدفوع از لباس کودکان و نوزادان از محلولی با نسبت مساوی آب و یک قاشق پاک کننده آمونیاکی استفاده کنید و سپس آن را با آب شستشو دهید.
  • لباس کودک را در هوای آزاد و زیر نور خورشید خشک نمایید. زیرا نور آفتاب خود ضدعفونی کننده قوی می باشد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
(عکس) امکانات فوق العاده برج روما رزیدنس، محل زندگی علی دایی / از آمفی تئاتر گرفته تا سونا و جکوزی و سالن بیلیارد! + تصاویری از داخل واحدها (10 نظر) تصاویری جالب و نوستالژیک از دوره دانشجویی مریم میرزاخانی در ایران/ مدال افتخار المپیاد بر گردن بانوی دانشمند (5 نظر) (فیلم) سربازی که صحنه رابطه نامشروع فرح و فریدون جوادی را دید، مغازه هدیه گرفت!!! (3 نظر) لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم (1 نظر) فراجا: مأمور خاطی پلیس بازداشت و معلق از خدمت شد (1 نظر) استقبال عجیب دانش آموزان دختر از شهردار زنجان+عکس/ به صف شدن دختران برای تعظیم؟ (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) دزدی از غرفه ویتنام و ترکیه در نمایشگاه کتاب تهران / فرهنگی‌ترین رویداد کشور در تیررس دله دزدها! (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) استایل جذاب و جوان‌پسند داریوش فرضیایی، عموپورنگ خوش انرژی در 50 سالگی/ ماشاءالله پوستش چقدر صافه+عکس (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍
دیگران می‌خوانند   
تصویری از پسر قدبلند، مو فرفری و ریش دار کمند امیر سلیمانی در کنار دایی جان/ ماشالله چه بزرگ شده پشت صحنه جالب و دیدنی نماز خواندن شاهرخ استخری در سریال فاصله ها+ویدیو جواب قابل تامل آیت الله هاشمی رفسنجانی درباره مسئله ترسیدنشان از مرگ+ویدیو نگاهی به تاج کیانی و کمربند زرین و لوکس ناصرالدین شاه قاجار+عکس سی امین سالگرد ازدواج مرجان صفابخش و همسرش مرحوم آرش میراحمدی بر مزارش +ویدئو غوغای اجرا و گیتارنوازی بی‌نظیر عرفان طهماسبی با آهنگ شدم سرگشته حیرانت ای دوست/ از شنیدنش محاله سیر بشید+ویدیو تجربه زندگی متفاوت در عربستان سعودی از زبان جورجینا نامزد رونالدو حال خوب زهره حمیدی بعد گذراندن دوران شیمی درمانی در کنسرت جدید محسن ابراهیم زاده +ویدئو وقتی میخوای فیلم آموزش خانه داری ضبط کنی اما همه جا رو به گند میکشی+ویدیو/ اینجا باید گفت تا آموزشهای بعدی خدا نگهدار😂 نوشته تحسین برانگیز روی شیشه مغازه یک شاطر تهرانی که نان رایگان میدهد/ دست مریزاد+عکس فال شمع روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 وزارت ارشاد ناشران مجازی را غافلگیر کرد تقویت میل و عملکرد جنسی با این 10 ماده غذایی شگفت انگیز! فال قهوه با نشان روز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403+فیلم کبد چرب را با این میوه های شگفت انگیز درمان کنید! چگونه از افتادگی سینه‌ها جلوگیری کنیم؟ نگاهی به تیپ جوان پسند و امروزی احمدرضا عابدزاده در مراسم عروسی دخترش نگار+عکس/ بهش میخوره داماد باشه تا پدر عروس هم اکنون بارش شدید تگرگ در حرم رضوی/ مردم در منازل خود بمانند حیرت کاربران از صدای بهشتی و دلنشین فرشید نوابی مهران در سریال جدال با سرنوشت / شاهکار دیدنی آقای بازیگر سلفی عابدزاده با ستاره دربی 6 تایی رونمایی از خانواده جدید ستاره سادات قطبی و بچه های قد و نیم قد! چه خانواده پرجمعیتی+عکس فال ابجد روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 راه اندازی خط تولید آب معدنی {0 تا 100 هر آنچه باید بدانید!} جدیدترین ویدئو از وضعیت خیابان های مشهد بعد از بارش سیل آسا ویدیوی عجیب که در یک روز 12 میلیون لایک گرفت؛ خوردن یک ظرف 100 لیتری پُر از توت‌فرنگی در 12 ساعت+ویدیو سفر به ترکیه با بودجه محدود روش آسان طرز تهیه ترشی گوجه سبز با رب انار 6 روش فوق العاده برای پرپشت شدن گل حسن یوسف موخوره را با این 6 روغن از بین ببرید! | سلامت و زیبایی مو؛ با این روغن های طبیعی 10 خواص معجزه آسای زردچوبه برای سلامت و شادابی پوست پست عاشقانه علی سرابی برای همسرش مارال بنی آدم و کامنت معنادار سحر دولتشاهی+عکس آموزش کشیدن مرحله به مرحله خط چشم برای تازه کارها واکنش های جالب کودک یک ساله ای که برای اولین بار دنیا را دید! از ذوقش بغضم ترکید+ ویدئو تصویری زیرخاکی از مهدی قایدی در سال 1386 سکانس خاطره انگیزی که مادر لیلا حاتمی نقش همسر امیر کبیر را ایفا کرد/ روحش شاد+فیلم رونمایی شاهرخ استخری از چهره جدید و سبیل دارش+عکس/ و سبیلی که اصلا به آقای بازیگر نمیاد! رونمایی از چهره هانیه غلامی در 22 سالگی وقتی که از دانشگاه فارغ التحصیل شد / چقد ظریف و زیباست ماجرای هانیه غلامی و علیرضا طلیسچی/ دختران جوان با فحش سرازیر شدند!
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403
فال روزانه امروز یکشنبه 30 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 30 اردیبهشت 1403+فیلم
تجربه زندگی متفاوت در عربستان سعودی از زبان جورجینا نامزد رونالدو
نگاهی به تاج کیانی و کمربند زرین و لوکس ناصرالدین شاه قاجار+عکس
فال ابجد روزانه یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
رونمایی از مهریه های عجیب و هوش پران برخی تازه عروس ها؛ از 1200 نان بربری تا چشم‌هاﻯ داماد!
عشق عمیق این پسر 19 ساله به پیرزن 76 ساله میلیاردر به ازدواج ختم شد! +عکس
جورجینا رودریگز با جدایی از رونالدو صاحب این چیزها می‌شود!!
وزارت ارشاد ناشران مجازی را غافلگیر کرد
پست مشکوک منوچهر هادی درباره یکتا ناصر ؟! +عکس
(ویدئو) آهنگ جدید "میخانه " حمید هیراد +لینک دانلود و متن آهنگ/تو مرا پیرم کردی ز جهان سیرم کردی...
این زن در آذربایجان غربی پسر 7 ماهه و دختر 6 ساله اش را به قتل رساند +عکس
تنبیه بدنی ؛ زخم‌های عمیق بزرگسالان دیروز بر روان بزرگسالان امروز
منتخب روز