دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / رپورتاژ آگهی /

نکات مهم در خرید دوربین مداربسته 

شنبه، 01 مهر 1402
استفاده از دوربین مداربسته در سال‌های قبل به قشر خاصی از جامعه محدود می‌شد و مانند امروز، همه‌گیر نشده بود. با افزایش و پیشرفت روش‌های سرقت و مزاحمت، اکثر افراد به فکر استفاده از این ابزار مهم و کاربردی افتادند.

استفاده از دوربین مداربسته در سال‌های قبل به قشر خاصی از جامعه محدود می‌شد و مانند امروز، همه‌گیر نشده بود. با افزایش و پیشرفت روش‌های سرقت و مزاحمت، اکثر افراد به فکر استفاده از این ابزار مهم و کاربردی افتادند. به طوری که در جامعه امروز، کم‌تر کسی است که محل زندگی یا محل کار خود را به سیستم امنیتی مجهز نکرده باشد. در واقع، دوربین مداربسته یک عامل بازدارنده و یک ناظر برای جلوگیری از وقوع جرم و شناسایی مجرمین، نظارت و کنترل بر عملکرد کارکنان، کنترل ترافیک، ارتقاء خدمت‌رسانی و بسیاری از موارد دیگر به شمار می‌رود.

اگر شما هم به دنبال یک دوربین مناسب هستید که از همه نظر قابل اعتماد باشد، دوربین مداربسته هایک ویژن و داهوا که به عنوان دو برند جهانی شناخته می‌شوند، انتخاب ایده‌آلی خواهند بود. اگر این دوربین‌ها را از شرکت فرادید خریداری کنید، با یک تیر دو نشان زده‌اید، خرید دوربین برند با پایین‌ترین قیمت.

انواع دوربین مداربسته از نظر ظاهری

سه دسته عمومی و کلی برای جداسازی انواع دوربین مداربسته از نظر ظاهری وجود دارد: دوربین مداربسته دام (Dome)، دوربین مداربسته بولت (Bullet) و دوربین اسپید دام (Speed Dome). دوربین دام یا دوربین سقفی در فضاهای داخلی مانند خانه، اداره، فضای داخلی فروشگاه و غیره استفاده می‌شود و به منظور نصب در محیط‌های داخلی طراحی شده است. البته دوربین دام به شرط پشتیبانی از استاندارد مقاومتی، در فضای بیرونی نیز قابل استفاده می‌باشد.

دوربین مداربسته بولت که از نظر مقاومتی، قوی‌تر از دوربین دام عمل می‌کند و اکثر مدل‌های آن قابلیت پشتیبانی از استاندارد مقاومتی را دارند، اکثرا در فضای بیرونی مانند حیاط ساختمان، فضای بیرونی مدارس، دانشگاه، بیمارستان و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دوربین مداربسته اسپید دام نیز نوع دیگری از دوربین‌های مداربسته است که قابلیت چرخش عمودی و افقی را به همراه زوم اپتیکال (بزرگنمایی تصویر بدون افت کیفیت) فراهم می‌کند. این دوربین معمولا برای کنترل ترافیک و بررسی جزئیات در مناطق خاص استفاده می‌شود و در میادین اصلی و بر سر چهارراه‌ها یا مدیریت مناطق بزرگ مانند کارخانجات وسیع، کارایی بالایی دارد.

دوربین‌های مداربسته صنعتی (BOX)، دوربین مداربسته 360 درجه (Fish Eye)، دوربین دید در شب (IR LED)، دوربین مداربسته مکعبی (Cube)، دوربین لامپی و دوربین مداربسته کوچک نیز دوربین‌هایی با ظاهرهای متفاوت هستند که هر یک در محل خاصی استفاده می‌شوند. به عنوان مثال دوربین باکس (قابلیت انتخاب لنز به دلخواه و فاقد دید در شب) در محیط‌های داخلی استفاده می‌شود و دوربین چشم ماهی نیز روی سقف نصب شده و تصویر 360 درجه دایره‌ای بدون نقطه کور ارائه می‌دهد.

جالب است بدانید که دوربین مکعبی یا دوربین همه‌کاره، قادر به ارائه قابلیت‌های متعدد در قالب یک دستگاه جمع و جور است. دوربین دید در شب نیز دارای LED بوده و این امر موجب تفاوت ظاهری آن می‌شود.

انواع دوربین مداربسته از نظر تکنولوژی ساخت

تکنولوژی آنالوگ، اولین تکنولوژی به کار رفته در ساخت دوربین مداربسته بود که یک دستگاه الکترونیکی برای دریافت تصاویر و تبدیل آن‌ها به سیگنال‌های الکترونیکی فراهم می‌کرد. از جمله ضعف‌های این تکنولوژی، کیفیت بسیار پایین تصاویر بود که با پیدایش تکنولوژی AHD، این مشکل حل شد. تکنولوژی AHD یا Analog High Definition به منظور ارائه رزولوشن بالا در قالب یک دوربین مقرون به صرفه توسط یک کمپانی کره‌ای به بازار ارائه شده است.

تکنولوژی HDSDI یک تکنولوژی دیگر برای دوربین‌های مداربسته می‌باشد که به منظور انتقال تصاویر با کیفیت بالا استفاده می‌شود. این تکنولوژی در زیر شاخته تکنولوژی SDI قرار می‌گیرد که یک تکنولوژی دیجیتال بر پایه ارسال داده‌ها به صورت سریال است. در این نوع دوربین‌ها، با افزایش مسافت انتقال تصاویر، شاهد افت کیفیت آن‌ها خواهیم بود.

تکنولوژی HDCVI توسط شرکت داهوا به منظور پوشش و پاسخگویی به نیاز قشرهای مختلف جامعه در سال 2012 روانه بازار شده و قادر به ارائه تصاویر با کیفیت در بستر کابل کواکسیال است.

تکنولوژی HDTVI که فناوری قدیمی HDSDI را بهینه سازی کرده است، داده‌ها را به صورت سیگنال‌های HDTVI توسط کابل کواکسیال یا کابل دو زوج برای دستگاه ضبط کننده DVR ارسال می‌کند. دوربین‌های مداربسته اقتصادی Turbo HD هایک ویژن از این تکنولوژی پیروی می‌کنند.

پیچیده‌ترین و به روزترین تکنولوژی هم با عنوان تکنولوژی IP به بازار ارائه شده است که معمولا کاربرد سازمانی دارد یا برای موارد خاص استفاده می‌شود. قیمت بالای این دوربین‌ها موجب شده است که کاربران برای مصارف کوچک یا خانگی به سراغ آن نروند. در سیستم تحت شبکه، دستگاه NVR به عنوان یک سرور کوچک، وظیفه مدیریت سیستم را بر عهده دارد.

مهمترین مزایای دوربین مداربسته داهوا

ارائه طیف وسیعی از دوربین مداربسته با قابلیت‌ها و قیمت‌های مناسب، برند داهوا را به یکی از محبوب‌ترین برندهای دنیا تبدیل کرده است. ساده‌ترین دوربین یا پیچیده‌ترین نوع آن توسط شرکت داهوا طراحی شده و پاسخگوی نیاز کاربران برای نظارت‌های ابتدایی تا حرفه‌ای می‌باشد. به‌کارگیری هوش مصنوعی در مدل‌های جدید دوربین داهوا نیز یکی از مزایای مهم این شرکت است، چون می‌تواند به شما کمک کند که حرکت اشیاء یا اشخاص را در محیط تشخیص دهید یا در مواقع خاص، چهره افراد را شناسایی کنید.

اپلیکیشن‌های ارائه شده توسط داهوا نیز می‌توانند نیاز کاربران را بدون پیچیدگی خاصی برطرف کنند. سرور رایگان برای انتقال تصاویر به دلیل همخوانی آی‌پی ایران با سرورهای داهوا، یکی دیگر از مزایای مهم دوربین مداربسته داهوا به شمار می‌رود که می‌تواند خدمات فضای ابری و انتقال تصاویر را به صورت رایگان در اختیار شما قرار دهد. قابلیت دید در شب قوی برای ارائه تصاویر سیاه و سفید یا تصاویر تمام رنگی در شرایط کم‌نور و امکان برنامه‌ریزی در ضبط نیز مزایای مهمی هستند که با دوربین داهوا فراهم می‌شوند.

یک گروه مهم از این دوربین‌ها، دوربین 2 مگاپیکسل داهوا است که به دوربین Full HD با رزولوشن 1920*1080 معروف می باشد، میدان دید در شب و کیفیت تصویر قابل قبولی را فراهم می‌کند. این دوربین‌ها معمولا برای نصب در راهروها گزینه مناسبی هستند، چرا که می‌توانند تصویری با وضوح مطلوب ثبت کرده و حرکات سریع را به خوبی پوشش دهند. اغلب در مناطقی که میدان دید دوربین در آن‌ها کم است یا مصارف خانگی و شرکت‌ها دوربین 2 مگاپیکسلی داهوا استفاده می‌شود.

مهمترین مزایای دوربین مداربسته هایک ویژن

شرکت هایک ویژن نیز یک ابر شرکت چینی است که محصولات متنوعی را از نظر کیفیت تصویر، نوع بدنه و ویژگی‌های هوشمند به بازار ارائه می‌کند. عملکرد لنز به کار رفته در دوربین مداربسته هایک ویژن شما را شگفت زده خواهد کرد، به ویژه زمانی که از دوربین IP هایک ویژن استفاده کنید. زاویه دید گسترده و پوشش بالا از مزایای لنز این دوربین‌ها هستند. دوربین‌های مداربسته هایک ویژن دارای رزولوشن بالایی هستند و وضوح بیشتری را در بزرگنمایی تصاویر فراهم می‌کنند. اگر از بین مزایای متعدد دوربین هایک ویژن به قابلیت پردازش تصویری آن در اکثر سیستم‌های تحت شبکه اشاره نکنیم، بی‌انصافی کرده‌ایم. به‌کارگیری نرم‌افزارهای تجزیه و تحلیل پیشرفته در دوربین‌های IP هایک ویژن، یعنی شما دیگر نیازی به پرداخت هزینه‌های جداگانه برای خرید این نرم‌افزارها ندارید.

یکی دیگر از مزایای مهمی که در مورد دوربین مداربسته هایک ویژن جای بحث دارد، قابلیت ارتقاء سیستم‌های آن است. یعنی شما می‎‌توانید در آینده با توجه به نیازهای خود، تعداد دوربین‌های مداربسته خود را به راحتی افزایش دهید.

مهمترین عوامل موثر در قیمت دوربین مداربسته

برند دوربین مداربسته، اولین و مهم‌ترین عامل در تعیین قیمت آن است. شهرت و محبوبیت بالاتر برابر است با قیمت بیشتر. البته شهرت و محبوبیت به این راحتی به دست نمی‌آید و حتما به کیفیت و کارایی دوربین بستگی دارد. تکنولوژی دوربین مداربسته نیز قیمت این دستگاه پرکاربرد را تحت تاثیر قرار می‌دهد. تکنولوژی IP گران‎تر از سایر تکنولوژی‌ها است. عامل مهم دیگری که روی قیمت دوربین اثر می‌گذارد، کیفیت تصویری آن می‌باشد. هرچه کیفیت تصویری دوربین بالاتر باشد، قیمت آن نیز افزایش پیدا می‌کند.

لنز دوربین نیز به عنوان یکی از عوامل مهم در تعیین قیمت دوربین به شمار می‌رود. این که لنز دوربین ثابت باشد یا از لنز موتورایز یا وریفوکال روی دوربین مداربسته استفاده شده باشد، در قیمت نهایی آن تاثیر زیادی دارد. دید در شب دوربین مداربسته، جنس بدنه و امکانات دوربین مداربسته نیز نقش مهمی را در تعیین قیمت آن ایفا می‌کنند.

خرید دوربین مداربسته با نازلترین قیمت از فروشگاه اینترنتی فرادید

برخی افراد گمان می‌کنند که برای خرید دوربین مداربسته و تجهیزات مربوط به آن، باید هزینه‌های بالایی پرداخت کنند. البته ممکن است که مکان مناسبی را برای خرید دوربین انتخاب نکرده باشند. در واقع، انتخاب فروشگاه مناسب برای خرید دوربین، یک گام مهم و یک مهارت به حساب می‌آید که به افراد کمک می‌کند تا محصولات باکیفیت را با قیمت واقعی تهیه نمایند. فروشگاه اینترنتی فرادید یک فروشگاه تمام عیار است که انواع محصولات اقتصادی و حرفه‌ای برند داهوا و هایک ویژن را با پایین‌ترین قیمت ارائه می‌دهد.

تخفیف‌های روزانه و فروش محصولات با سود کم، موجب شده است که فروشگاه فرادید در بین رقبا از اسم و رسم بهتری برخودار باشد. این شرکت دوربین‌های اقتصادی مخصوص خود را نیز با نام دوربین مداربسته مکسل روانه بازار کرده است تا هم با کیفیت و قیمت دوربین‌های برند رقابت کند و هم گستره محصولات خود را برای انواع کاربردها افزایش دهد.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 26 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
(ویدئو) خاطره جالب و شنیدنی بسکتبالیست بلند قامت ایران ، حامد حدادی در برنامه"شب آهنگی" از گریم متفاوت و عجیب در سریال مختارنامه/ پیش خانواده آبروش رفته کلا
ویدیو/ شاهکار بی‌نظیر در لشکرکشی ایران به یونان/ اتصال قارۀ آسیا به اروپا توسط اولین پل‌های موقت تاریخ باستان به دستور خشایارشاه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
خطای دید/ حتی افرادی با ضریب هوشی بالا نمی‌توانند چوب گلف را در "بازار" پیدا کنند
(عکس) تصویر جالبی از مسعود پزشکیان و امام جمعه شهید تبریز / وقتی رئیس‌ جمهور منتخب مارک لباسش را نشان آیت‌الله آل‌هاشم می‌دهد
حضور نسرین مقانلو، ناریه سریال مختارنامه در منزل اکبر عبدی برای تسلیت بابت فوت مادرش+ عکس/ چهره غمگین و پژمرده تمام بازیگران
ترجمه تخصصی متن
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
(فیلم) پزشکیان در جمع نمایندگان مجلس: اگر بیخودی از من تعریف کنید تصور می‌کنم کسی شدم ...
(عکس) گوش خونی و زخمی ترامپ بعد از شلیک امروز به سمت او / از ترور جان سالم به در برد