نکات طلایی در انتخاب لوستر مناسب برای منزل

  پنجشنبه، 03 شهریور 1401   زمان مطالعه 8 دقیقه
نکات طلایی در انتخاب لوستر مناسب برای منزل
در این مقاله به شما می‌گوییم که برای هر فضای منزل چه لوستری بخرید، در خرید به چه نکاتی توجه کنید و در انتخاب کردن لوستر مناسب حواستان به چه نکته‌هایی جمع باشد. با ما همراه باشید.

یکی از اکسسوری های پرطرفدار منازل مجلل که از قضا مکمل چیدمان و دکوراسیون خانه نیز به حساب می آید، لوستر است. با نزدیک شدن به عید نوروز، تمایل خانواده ها به تغییر دکوراسیون و تکمیل چیدمان خانه بیشتر می شود. اگر در این روزها قصد خرید لوستر را دارید، بد نیست بدانید خرید لوستر می تواند منزل شما را با دو رویکرد مختلف مواجه کند. اگر این انتخاب به درستی انجام شود، خانه شما لوکس و شکیل به نظر می رسد، اما انتخاب اشتباه لوستر نمای کلی منزل را شلوغ و نامنظم خواهد کرد. پیشنهاد می کنیم قبل از انتخاب یا خرید لوستر، این مقاله را مطالعه کنید.

لوستر بزرگ در خانه

نظافت و نوع نگهداری از لوستر

زمانی که لوستر موردنیاز خود متناسب با نوع اتاق منزلتان و سبک دکوراسیون آن را انتخاب نمودید، باید برنامه ریزی مناسبی برای نگهداری آن در طول زمان داشته باشید و طبق آن عمل نمایید. پس از نصب لوستر، شما باید به طور مرتب لوستر خود را تمیز نمایید تا از کیفیت آن کاسته نشود. همانند سایر لوازم منزل مثل مبلمان و کابینت ها، لوسترها نیز مستعد گردوغبار هستند. طبیعی است که هرچه لوستر در ابعاد بزرگ تر با شاخه های بیشتر باشد، گردوغبار بیشتری به خود جذب می نماید و به تبع تمیزکردن آن ها نیز دشوارتر خواهد بود؛ بنابراین اگر نمی توانید به صورت مرتب لوسترهایی با حجم بزرگ را تمیز نمایید، باید انتخاب خود را تغییر دهید و لوسترهایی سبک تر در ابعاد کوچک تر با شاخه های کوچک تر انتخاب نمایید. اگر انتخاب شما لوسترهایی با ابعاد بزرگ با شاخه های زیاد است و فکر می کنید این نوع لوستر متناسب با منزل شما می باشد ولی زمان و حوصله ای برای تمیز نمودن آن ندارید، می توانید از شرکت هایی خدماتی درخواست کنید تا در موعدهای مناسب به منزل شما بیایند و لوستر شما را تمیز نمایند. بدین ترتیب کیفیت لوستر در طی زمان حفظ خواهد شد و مدت زمان ماندگاری آن بیشتر خواهد شد.

کدام سبک لوستر مناسب خانه شما است

هماهنگی دکوراسیون منزل با سبک لوستر، یک فاکتور کلیدی برای خرید لوستر مناسب است. اگر برای خرید لوستر تنها سلیقه شخصی را دخیل کنید، ممکن است عدم هماهنگی این دو مولفه با هم، نمای ناموزونی ایجاد کند. اهمیت تناسب لوستر با دکوراسیون به حدی زیاد است که برخی معماران اعتقاد دارند برای انتخاب سبک لوستر، به سبک آباژورهای احتمالی خانه نیز توجه کنید. اگر دکوراسیون منزل شما اسپرت و مدرن است، باید به فکر تهیه لوسترهایی کوچک باشید که بدنه ای چوبی یا فلزی با طراحی مینیمالیستی داشته باشند. اگر دکوراسیون منزل شما کلاسیک یا سنتی است، خرید لوسترهایی بزرگ تر با ساختار بلور و کریستال بهترین انتخاب است.

آیا اندازه لوستر مهم است

در این که اندازه لوستر مولفه مهمی برای انتخاب است، شک نداشته باشید. تناسب اندازه لوستر با فضای اتاقی که قرار است در آن نصب شود، برای دلباز نشان دادن خانه بسیار مهم است. برای فضاهای وسیع مانند اتاق های نشمین دستتان باز است تا لوستری با سایز بزرگ تر انتخاب کنید، اما برای فضاهای کم متراژ مانند اتاق خواب، اتاق مطالعه یا برخی آشپزخانه های کوچک نصب یک لوستر بزرگ می تواند سبب شلوغی و ایجاد نمای نه چندان دلنشین از خانه شود. همچنین تهیه لوستر بزرگ برای فضای کوچک، شما را ناگزیر به خاموش کردن برخی چراغ های لوستر کرده که کاهش جلوه زیبای لوستر را در پی دارد.

بین ارتفاع سقف و انتخاب لوستر چه ارتباطی وجود دارد

اگر سقف اتاق مورد نظرتان برای نصب لوستر بلند است، دست شما باز خواهد بود تا لوسترهای چند شاخه و چند طبقه را انتخاب کنید. احتمالا بارها با نمای شیک لوسترهای ریسه ای و بلند روی سقف هایی با ارتفاع زیاد برخورد کرده اید، اما همین لوسترها را برای سقف های کوتاه تصور کنید تا متوجه شوید چنین انتخاب اشتباهی چه قدر دکوراسیون منزل شما را تحت تاثیر قرار می دهد. همچنین ایجاد خطر و محدودیت رفت وآمدی برای اعضای قدبلند خانواده نیز از تبعات بد لوسترهای بلند برای سقف های کوتاه است.

لامپ های مناسب لوستر کدام اند

اگر می خواهید خرید لوستر را به صورت اصولی و فنی انجام دهید، بهتر است به همه ریز نکات ساده، مثل انتخاب لامپ مناسب لوستر، توجه ویژه داشته باشید. انتخاب لامپ مناسب، ضمانت نمایش بهترین نما از لوستر منزل شما است. توصیه می کنیم در لوسترها از لامپ های زرد و سفید به صورت ترکیبی استفاده نمایید تا تعادل رنگی نورها برقرار مانده و جلوه لوستر از بین نرود.

ابعاد اتاق، چه تاثیری روی انتخاب لوستر مناسب دارد

توجه به این مورد، یکی از اساسی ترین مولفه هایی است که اغلب خریداران آن را در نظر دارند. نصب تعداد زیادی لوستر در یک فضای کوچک باعث می شود که محیط خانه در نگاه اول کوچک و شلوغ به نظر بیاید، در مقابل نصب تعداد کمی لوستر در یک فضای خیلی وسیع، جلوه لوستر را کمرنگ کرده و در کل خرید بیهوده ای خواهد بود.

آیا سقف های گچ بری به لوستر نیاز دارند

صرفا به خاطر وجود گچ بری روی سقف نمی توان ادعا کرد به لوستر نیازی نیست. اگر سقف شما گچ بری دارد، برای انتخاب لوستر کمی حساسیت بیشتری به خرج دهید. انتخاب لوسترهای مینیمال با پیچ و تاب کمتر دیزاین کلی خانه شما را از شلوغی بیش از حد نجات می دهد. هرچه لوستر نصب شده روی سقف های گچ بری ساده تر باشد، دکوراسیون خانه شما چشم نوازتر خواهد بود

لوستر اتاق پذیرایی باید چه ویژگی هایی داشته باشد

اگر گذشته لوسترها را بررسی کنیم، به این نتیجه می رسیم که این اکسسوری های پرطرفدار در خانه های قدیم، تنها در اتاق های بسیار وسیع یا بالای میزهای بزرگ نصب می شدند، اما این روزها، ردپای لوستر را در اتاق های نشیمن (پذیرایی) بسیار پررنگ تر مشاهده می کنیم. پس از بررسی تناسب سبک دکوراسیون اتاق پذیرایی با سبک لوستر، انتخاب سایز لوستر را زیر ذره بین قرار دهید. اگر دیزاین اتاق پذیرایی کلاسیک است، باید از لوسترهایی کلاسیک و سنتی، هماهنگ با متراژ اتاق و ارتفاع سقف استفاده کنید.

لوسترهای استاندارد چه مشخصاتی دارند

توجه به استانداردهای به کار رفته در لوستر، ریسک دردسرهای بعدی را از دوش شما برمی دارد. برخی از مهم ترین استانداردها به شرح زیر است: به حباب ها توجه کنید. حباب های کدر با شیشه هایی تیره، نتیجه ای جز کاهش نوردهی نخواهند داشت. قبل از خرید قطعی، در مورد کمیاب یا نایاب بودن برخی حباب های شیشه ای در لوستر اطمینان حاصل نمایید. (چون در صورت شکستن حباب های نایاب، باید لوستر را تعویض کنید!) درمورد وزن لوستر و تحمل آن وزن توسط سقف منزلتان اطمینان حاصل نمایید. به طراحی لوستر و سبک حباب ها دررابطه با سهولت نظافت دقت کنید.

هدف از خرید لوستر

اگر فکر می کنید تنها هدف از خرید لوستر جنبه زیبایی و تجملاتی آن است، سخت در اشتباهید. با این که همه لوسترها زیبایی ظاهری قابل توجهی دارند، اما نباید از جنبه روشنایی و نوردهی آن ها غافل شد؛ پس قبل از خرید، انتظارتان از این وسیله تزیینی را روشن کنید. هدف از خرید لوستر می تواند تکمیل دکوراسیون منزل، افزایش روشنایی خانه یا زیبایی و روشنایی به صورت همزمان باشد.

جمع بندی و ذکر برخی نکات مهم برای خرید لوستر

  • بزرگی و کوچکی لوستر کاملا بستگی به فضای سالن دارد. برای فضاهای کوچک لوستر باید شاخه ها و چراغ های کمتری داشته باشد و برای فضاهای بزرگ این موضوع بر عکس است. طبق نظر کارشناسان دکوراسیون، به طور تقریبی برای هر 5 متر مربع، یک شاخه لوستر نیاز است.
  • سبک لوستر باید کاملا هماهنگ با سبک دکوراسیون داخلی فضای مورد نظر باشد. لوستر های برنزی، لاله، بلور، کریستالی و شید دار مناسب سبک دکوراسیون کلاسیک و لوستر هایی از جنس فلز یا چوب مناسب سبک مدرن هستند.
  • اگر سقف فضای مربوطه بلند است، لوستر های آویز دار و چند طبقه انتخاب مناسبی برای شماست و اگر سقف کم ارتفاعی دارید، به شما لوسترهای سقفی را پیشنهاد می کنیم.
  • برای اتاق خواب لوستری را انتخاب کنید که نور را به سمت بالا هدایت کند تا روشنایی کاملا ملایم به محیط اتاق خواب ببخشد. برای آشپزخانه لوستر با شاخه های رو به پایین تهیه کنید تا بیشترین نور ممکن به فضا برسد.
  • لوستر های کلاهک دار(شید) کلاسیک هستند، نور کمتری دارن و مناسب فضاهای کلاسیک مثل رستوران ها و کافه ها هستند.
  • اگر فضای پذیرایی و هال از هم جدا نیست، مهم است که بین لوسترها تناسب برقرار باشد و اگر جفت باشند انتخاب هوشمندانه تری است.
  • مراقب باشید لوستر های کریستالی کدر و رنگی نباشند.
  • مراقب باشید لوستر آهنی و آلومینیوم را به عنوان برنج و برنز نخرید.
  • و نکته آخر، قبل از خرید به شستشوی آن هم فکر کنید و لوستری را بخرید که برای تمیز کردن و شستشوی آن به دردسر نیفتید.

خرید لوستر نیز همانند خرید مبل نیاز به دانش و تجربه دارد و ما در این مقاله سعی کردیم نکات مهم برای خرید لوستر را با شما درمیان بگذاریم تا زیبایی و آرامش مهمان خانه های شما عزیزان شود. اگر فکر می کنید نکته مهم دیگری را می توان به این لیست اضافه کرد آن را با ما در میان بگذارید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) فوری/ اخبار لحظه به لحظه با سانحه سقوط هلی کوپتر حامل رئیس جمهور (1 نظر) کشاندن دختر 22 ساله به خانه مرد 50 ساله/ متهم تبرئه شد ؛ شلاق و تبعید به جای اعدام (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 سلفی بامزه و سر صبحی شبنم قلی خانی با دختر یکی یدونه‌اش، شانا خانوم+عکس/ ماشالله بزرگ شده😍 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص عکسی از درختکاری آیت الله جنتی در حیاط شورای نگهبان بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد عکس خیلی خنده دار از دورهمی مرغ ها در یخچال عروس+عکس/فقط یه سبزی کمه برا غیبت کردنشون...😂 هدایای تبلیغاتی: گامی نو در برندینگ و انگیزه‌بخشی کارکنان
دیگران می‌خوانند   
عجیب اما واقعی؛ تازه عروسی که به جای مهریه از داماد 300 سوسمار خواست! (فیلم) دوربین مخفی عجیب مربوط به دو سال قبل با موضوع سقوط بالگرد رئیس جمهور / واکنش متاثر کننده مردم ... (تصاویر) شهرت «سارا و نیکا» سریال پایتخت به روزنامه مشهور سوئدی رسید! (فیلم) روضه خوانی سید ابراهیم رئیسی در شب قدر ؛ همه کاره در دو عالم حسین است / الهی بالحسین .... کشاندن دختر 22 ساله به خانه مرد 50 ساله/ متهم تبرئه شد ؛ شلاق و تبعید به جای اعدام فال انبیاء روزانه دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 فیلمی پربازدید از رئیسی: من زندگی خودم را مرهون حضرت رضا علیه‌السلام می‌دانم... (عکس) تیپ و چهره «روناک» و «شیرین» سریال نون خ در پشت صحنه تیپ و چهره «کیانوش پسرخوانده شکیب» سریال آوای باران در 42 سالگی +عکس (عکس) رئیسی در آغوش سردار دلها، حاج قاسم سلیمانی / حاج قاسم شما برای سلامتی رئیس جمهور دعا کنید ... اولین واکنش رهبر انقلاب به سانحه رخ داده برای رئیس جمهور + فیلم (تصاویر) تغییر چهرۀ «الیاس» 17 سال بعد از سریال «اغماء» رونمایی شبنم قلی خانی از ظروف سرامیکی شیک کافه محبوبش/ همیشه به گردش+عکس خانه پدری باصفا و دلباز ستاره سادات قطبی در اصفهان، نصف جهان/ خاطرات بچگیش زنده شد+عکس رونمایی از سومین نوه اسحاق جهانگیری +عکس / پسر زیبایی که خیلی شبیه پدر بزرگش هست تبریک تولد جالب روناک سریال نون خ به ماه کاووس با یک عکس خاص و دیده نشده+عکس تصویری از دوران کودکی علیرضا جهانبخش با ابروهای پیوندی و اندامی نحیف+عکس استایل یکسان و موهای پریشان رحمان و رحیم پایتخت در طبیعت مازندران+عکس سرگرمی جالب و باکلاس نیلوفر پارسا در دوران بارداری/ عجب فضای دنج و باصفایی+عکس فال روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403 فال قهوه با نشان روز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403+فیلم فال شمع روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 در هنگام تحویل اتاق هتل به چه نکاتی باید توجه کنیم؟ سِت کردن 2 ستاره تیم ملی در یک قاب/ طارمی و رضاییان با برند لویی ویتون + عکس فیلمی عاشقانه از ماه عسل نرگس محمدی و همسرش علی اوجی در خارج از ایران/ ایشالا به پای هم پیر بشین! فیلم قدیمی از تعویض ضریح مضجع شریف حضرت امام رضا (ع) با حضور رهبر انقلاب در سال 1379 فوری/ اخبار لحظه به لحظه با سانحه سقوط هلی کوپتر حامل رئیس جمهور بیوگرافی و اقدامات مجرمانه شوهر مهناز افشار/ یاسین رامین به بیماران دیالیزی هم رحم نکرد+فیلم کیک تولد شیک و باکلاس 43 سالگی بهنوش طباطبایی با قلب های صورتی/مبارکا باشه +عکس (فیلم) دعوت از رهبر انقلاب برای صرف لوبیا پلو روی آنتن زنده تغییر چهره آزاده زارعی، خانم بازیگر سریال آوای باران بعد 11 سال حرف های شنیع یک معلم در برخورد با نخبه مدرسه اش: به مادرم گفت من کودن هستم!+فیلم ویدیو احساسی و دلنشین حدیث چهره پرداز مژگان بچه مهندس 3 و خواهرش / خانم بازیگر از خواهر دکترش رونمایی کرد بیوگرافی و زندگی خصوصی شیدا خلیق، تازه عروس سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی بیوگرافی همه بازیگران مشهوری که امسال بختشان باز شد/ از عروسی کیوان ساکت اف و مونا کرمی تا ازدواج مهدی کوشکی برای چندمین بار+عکس رونمایی سروین بیات از دکوراسیون شیک و با کلاس خانه مادرش+عکس / تزئینات پذیرایی خانه با گلدان های زیبا جشن تولد 8 سالگی آریان پسر جواد نکونام در حیاط منزلش ماشاالله وروایی، عموکاووس سریال نون خ خلبان از آب درآمد +عکس دوران خلبانی بازار ارز بدون خریدار؛ حجم معاملات در پایین‌ترین سطح!
تیتر امروز   
اولین واکنش رهبر انقلاب به سانحه رخ داده برای رئیس جمهور + فیلم
کشاندن دختر 22 ساله به خانه مرد 50 ساله/ متهم تبرئه شد ؛ شلاق و تبعید به جای اعدام
فال روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
فال انبیاء روزانه دوشنبه 31 اردیبهشت 1403
فوری/ اخبار لحظه به لحظه با سانحه سقوط هلی کوپتر حامل رئیس جمهور
عجیب اما واقعی؛ تازه عروسی که به جای مهریه از داماد 300 سوسمار خواست!
بیوگرافی و زندگی خصوصی شیدا خلیق، تازه عروس سینمای ایران و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی
بیوگرافی همه بازیگران مشهوری که امسال بختشان باز شد/ از عروسی کیوان ساکت اف و مونا کرمی تا ازدواج مهدی کوشکی برای چندمین بار+عکس
یک خبر خوش سینمایی؛ بازگشت دوباره هدیه تهرانی با سریال جدید هزار و یکشب
3 پیشنهاد جذاب و خفن برای فیلم‌بازان ایرانی/ آخر هفته چه سریال هایی را ببینیم؟+ویدیو
محدودیت بارداری در سنین زیر 18 سال رفع شد/ دختر ها قبل از سن بلوغ هم می توانند مادر شوند!
ماجرای علاقه رمان‌نویس زن بلغارستانی به صادق هدایت، مولانا و شاملو
منتخب روز   
ویدئویی سراسر شگفتی از یک ماشین باز خَفَن/فقط اونجا که کلاه میذاره سرش حمله دسته جمعی کلاغ‌ها به شاهین شکاری در انتقام به شکار دوست‌شان+ فیلم لحظه باورنکردنی شکار یک عقاب توسط خرس گرسنه در نوک درخت!+ فیلم هنرنمایی کودک طرفدار رامین رضاییان با نقاشی چهره اش/باعث افتخاری ستاره ی درخشان فوتبال+ فیلم خاص‌ترین ساعت کریستیانو رونالدو با 880 قیراط الماس زرد؛ قیمتش چقدر است؟ / با پول این ساعت می‌توان دریاچه ارومیه را احیا کرد! حیات وحش/شکار ماهرانه پرنده توسط مار سمی با استتار باورنکردنی/ قبل از حرکت مار دیدنش غیر ممکنه+ فیلم توپ بازی پوتین رئیس جمهور روسیه وسط کاخ کرملین +فیلم/یکم سنگین باش آقای رئیس جمهور! کشف بزرگترین مار جهان در اعماق آمازون با سری به اندازه سر انسان+ ویدئو حیوانات عظیم‌الجثه آدمخوار ؛ از تمساح آدمخوار تا آناکوندای 300 کیلوگرمی+ عکس کشف هویت 10 مومیایی اسرار آمیز تاریخ + فیلم عجیب و غریب ترین تولیدات ایران خودرو که از آن بی اطلاعید/ از سمند کوپه تا پیکان جدید با ظاهری عجیب +فیلم