نکاتی که برای خرید جکوزی خانگی به شما نمی گویند!

  چهارشنبه، 06 دی 1402   زمان مطالعه 5 دقیقه
نکاتی که برای خرید جکوزی خانگی به شما نمی گویند!
وان جکوزی از جوانب متعددی با دیگر محصولات متفاوت است و در فرآیند خرید یک جکوزی خانگی، باید به نکات بسیار حائز اهمیتی توجه کرد؛ در غیر این صورت، علاوه بر اینکه ممکن است خسارت مالی ببینید، خطر جانی نیز وجود دارد.

این مشکل از اینجا ناشی می‌شود که خریداران وان جکوزی به اندازه کافی برای این وسیله ارزشمند و آرام‌بخش مطالعه نمی‌کنند و تصمیم به خرید جکوزی مد نظرشان را تنها با مقایسه قیمت اتخاذ می‌کنند. یعنی تنها فاکتور خرید و انتخاب جکوزی، قیمت آن است و هر فروشنده ای که قیمت پایین تری ارائه دهد، می تواند گزینه خرید آن ها شود. ولی این نکته را به خاطر داشته باشید که گاهی چند میلیون تومان ارزان تر می تواند باعث خطرات جانی مختلفی شود که در ادامه به آن ها می پردازیم.

به عنوان مثال، فرض کنید یک مشتری تصمیم به خرید یک جکوزی یک نفره از نوع تیپ 1 گرفته باشد. قیمت این نوع در شرکت‌های معتبر و رایج مانند باداب، زرین آب، لیدوما جکوزی و ... حدود 30 میلیون تومان است، کمی کمتر یا بیشتر. بستگی دارد که چه زمانی مشغول خواندن این مقاله باشید. اما از سوی دیگرمشتری به سایت‌های آگهی مختلف مانند دیوار یا شیپور مراجعه می‌کند و متوجه می‌شود که یک فروشنده جکوزی خانگی با همان مشخصات را با قیمت 21 میلیون تومان به فروش می‌رساند و حتی تخفیف هم اعمال کرده است. در این شرایط خریدار ترغیب می شود که آن جکوزی را خریداری کند. مشتری با خوشحالی جکوزی را خریداری می‌کند. اما اگر او خوش‌شانس باشد و مشکلات جانی را تجربه نکند، این جکوزی خانگی نهایتاً شش ماه برای او کار می‌کند و بعد از آن هزینه های تعمیرات مکرر را متحمل می شود و در نهایت مجبور به خرید یک جکوزی دیگر می شود که تمام این هزینه باعث ضرر مالی بیشتر به وی می شود.

پیامدهای جانبی خرید جکوزی ارزان

آگاهی از خطرات خریداری و استفاده از جکوزی های ارزان قیمت، امری ضروری است. خرید جکوزی خانگی ارزان می‌تواند به نظر وسوسه‌انگیز باشد، اما آیا به خطرات احتمالی آن فکر کرده‌اید؟ جکوزی‌های ارزان اغلب از مواد و تکنولوژی های با کیفیت پایین تهیه می‌شوند که می‌تواند منجر به مشکلات متعددی شود. در ادامه به این موارد اشاره می کنیم:

جکوزی خانگی

خطرات ایمنی جکوزی های ارزان قیمت

  • شوک الکتریکی: جکوزی‌های ارزان ممکن است دارای سیم‌کشی برق استاندارد نباشند که این موضوع می‌تواند خطر شوک الکتریکی را افزایش دهد و به سلامت شما آسیب برساند. این مورد حتی می تواند باعث برق گرفتگی های خفیف تا شدید شود و جان فرد را بگیرد.

  • نشتی آب: جکوزی‌های ارزان ممکن است به دلیل کیفیت پایین مواد اولیه، بیشتر مستعد نشتی باشند که این نشتی می‌تواند باعث آسیب آب به محیط و سطح زیرین جکوزی و حتی ایجاد خطر لغزندگی شود.

  • سوختگی: عدم عایق‌بندی کافی در جکوزی‌های ارزان می‌تواند باعث شود آنها به طور ناگهانی گرم شوند و در نتیجه، سوختگی در افراد یا مواد اطراف آن ایجاد شود. نشت جریان الکتریکی باعث این مورد می شود.

با توجه به این نکات، در خرید جکوزی خود، به جز قیمت، به کیفیت و استانداردهای ایمنی نیز توجه فراوان داشته باشید تا از بروز این مشکلات و مسائل جلوگیری کنید و جان خود و عزیزان خود را در خطر نیندازید. زیرا جبران خسارات مالی قابل جبران است ولی جبران خسارات جانی به هیچ عنوان قابل جبران نیست و حسرت و پشیمانی تا پایان عمر همراه شما خواهد بود.

خطرات بهداشتی و مالی مرتبط با جکوزی‌های ارزان

  • رشد باکتری‌ها: جکوزی‌های ارزان دارای سیستم‌های فیلتراسیون و ضدعفونی ناکافی هستند که می‌تواند به رشد باکتری‌ها و دیگر میکروارگانیسم‌های عفونی منجر شود.

  • عدم تعادل شیمیایی: جکوزی‌های ارزان ممکن است حفظ سطح شیمیایی مناسب را دشوارتر کنند، که ممکن است باعث تحریک پوست و چشم شود. بروز مشکلات پوستی و انتقال بیماری های پوستی از موارد شایع استفاده از جکوزی های فاقد سیستم ضد عفونی کننده است. بنابراین به این مورد هم دقت ویژه ای داشته باشید.

خسارات مالی

  • هزینه‌های عملیاتی بالا: جکوزی‌های خانگی ارزان، کم توان و کم‌انرژی‌تر هستند که می‌تواند منجر به هزینه‌های عملیاتی بالاتر شود.

  • تعمیرات مکرر: این محصولات ارزان قیمت بیشتر مستعد خرابی هستند که می‌تواند منجر به تعمیرات پرهزینه شود. بنابراین هزینه تمام شده استفاده از جکوزی های ارزان قیمت بسیار بالاتر برای فرد خریدار در می آید.

  • ارزش فروش مجدد پایین: جکوزی‌های ارزان ممکن است ارزش فروش مجدد پایینی داشته باشند، که ممکن است بازپرداخت سرمایه‌گذاری شما را در صورت تصمیم به فروش آن دشوار کند. در حقیقت شما با خرید جکوزی با کیفیت، در حال سرمایه گذاری هستید و بعدا هم می توانید با قیمت بهتری آن را به فروش برسانید.

    جکوزی خانگی

در جکوزی‌های ارزان قیمت و بی کیفیت، به دلیل استفاده از موتورها و جت‌های بی‌کیفیت چینی، قیمت نهایی بسیار کاهش می‌یابد. هرچند گارانتی ارائه می‌شود، اما اهمیت دارد که این گارانتی از کدام شرکت معتبر است؟ وقتی با مشکل مواجه می‌شوید و به فروشگاه می‌روید، گارانتی مورد نظر چقدر قابل اعتماد و شناخته شده است؟ قبل از خرید جکوزی تمام این موارد مربوط به ضمانت و گارانتی را با فروشنده طی کنید و از سابقه آن فروشنده آگاه شوید. به این ترتیب از درگیری ها و مشکلات احتمالی در آینده هم پیشگیری خواهید کرد. معمولاً جکوزی های با کیفیت و گران قیمت، ضمانت معتبری دارند که تا چندین سال می توانید از آن استفاده کنید و خیال تان از بابت کیفیت محصول راحت باشد.

موارد خطرناک خرید جکوزی ارزان و راهکارهای خرید مطمئن

علاوه بر خطرات فنی و بهداشتی مرتبط با جکوزی‌های ارزان، خرید از فروشندگان نا معتبر می‌تواند مسئله‌ای پیچیده به وجود آورد. بسیاری از فروشندگان ناشناس جکوزی‌های باکیفیت پایین را به ارزانی فروخته و در عوض محصولاتی ارائه می‌دهند که با استانداردهای ایمنی همخوانی ندارند. از این رو، انجام تحقیقات کافی و انتخاب یک فروشنده با اعتبار و ضمانت قابل اطمینان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

نکات برای خرید ایمن جکوزی خانگی

  • تحقیق کنید: نظرات مصرف‌کنندگان را مطالعه کرده و قیمت‌ها را از فروشندگان مختلف پرسیده و مقایسه نمایید.

  • از یک فروشنده معتبر خرید کنید: به دنبال فروشنده‌ای با مجوز و بیمه بگردید که ضمانت‌نامه‌ای معتبر برای محصولات خود ارائه داشته باشد.

  • از نظرات تولیدکننده‌ها غافل نشوید: توجه به نظرات تولیدکننده‌ها که به‌طور مستقیم از سوی آنان منتشر می‌شوند، بسیار حیاتی است. تولید کنندگان معمولاً تمام نکات مثبت و منفی را به خریدار اطلاع می دهند تا خریدی متناسب با نیاز های خود داشته باشد.

  • بازرسی جکوزی: قبل از خرید، جکوزی را با کمک یک تکنسین برق کار و لوله‌کش مورد بازرسی قرار دهید.

  • دنبال دستورالعمل‌های سازنده بروید: دستورالعمل‌های مراقبت و نگهداری ارائه شده توسط سازنده را مطالعه کرده و آنها را رعایت نمایید. معمولاً با جکوزی ها، یک دفترچه راهنما ارائه می شود که از آسیب رساندن به دستگاه و به افراد استفاده کننده از جکوزی، جلوگیری شود. اما جکوزی های بی کیفیت و ارزان قیمت این مورد را ندارند.

با پیروی از این نکات، می‌توانید از ایمنی و لذت‌بخش بودن جکوزی خود برای مدت زمان طولانی مطمئن شوید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (240 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (137 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (70 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (62 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (55 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (52 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (31 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (30 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (26 نظر) برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس (20 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (19 نظر) نگاهی به ماشین بی ام و هوش پران کریم باقری که همه آرزوشو دارن/ زیدان فوتبال ایران سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (17 نظر) رهبر معظم انقلاب: آرزوی کفش بنددار به دلم بود؛ تا الان هم من کفش بنددار نپوشیده‌ام (16 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت