دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

نخستین زن بازیگری که در تاریخ سینما صحنه ارگاسم زنانه را بازی کرد و مخترع وای فای و بلوتوث است +تصاویر 

سه شنبه، 30 خرداد 1402
کد خبر: 344981
ساعدنیوز: هدی لامار در دهه 1930 به عنوان زیباترین زن سینمای جهان شناخته می شد. او یک اتریشی بود و جالب است بدانید که این خانم بازیگر یک مخترع هم بود و وای فای و بلوتوث بر پایه اختراع او ساخته شده است.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعدنیوز، هدی لامار (به آلمانی: Hedwig Eva Maria Kiesler) (زاده 9 نوامبر 1914 – درگذشته 19 ژانویه 2000) بازیگر و مخترع اتریشی-آمریکایی بود.

بعد از دوره کوتاه بازیگری در آلمان که شامل بازی در فیلم وجد (1933) که در برگیرنده صحنه بحث‌برانگیز عشقبازی بود، مخفیانه به پاریس نقل مکان کرد.

در پاریس او با رئیس وقت شرکت مترو گلدوین مایر، لویی بی میر ملاقات نمود که به وی پیشنهاد قرارداد بازیگری فیلمی در هالیوود را ارائه نمود، جاییکه وی از دهه 1930 تا دهه 1950 تبدیل به ستاره سینما شد.

لامار در فیلم‌های بسیاری ایفای نقش کرد که شامل است بر الجزایر (1938)، من این زن را می‌گیرم (1940)، رفیق ایکس (1940)، زندگی با من (1941)، سامسون و دلیله (1949). کارگردان مکس راینهاردت او را زیباترین زن در کل اروپا خوانده بود جمله‌ای که بصورتی وسیع توسط بسیاری از تماشاگران و منتقدان او مورد تأیید قرار گرفت.

در آغاز جنگ جهانی دوم لامار با قصد کمک به متفقین جنگ جهانی دوم پارازیت رادیویی دول محور را مشکلی عمده به حساب آورد و به همراه تنظیم‌کننده موسیقی، جورج آنتهیل، روش مخابرات طیف گسترده و پرش فرکانسی را به عنوان فناوری برای غلبه بر این مشکل ابداع نمود.پ

با این حال نیروی دریایی ایالات متحده تا دهه 1960 از این فناوری استفاده نکرد، اساس روش ابداعی وی امروزه در وای-فای، بلوتوث، و سی دی ام ای بکار می‌رود.


51 پسندیدم 4 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 14 تیر
از سراسر وب
دیدگاه ها
راشل
1 سال پیش

هدی لامار تا آخر عمرش شش بار عمل جراحی زیبایی انجام میده، بخاطر همین از یه چهره معمولی تبدیل به زنی زیبا میشه ، اصلاً هالیوود یعنی عمل جراحی زیبایی
پاسخ
دیدگاه خود را ثبت نمایید
از بی تفاوتی به طلاق تا عبور از خط قرمزهای عاطفی در سریال «در انتهای شب»
عکس آخرین جشن تولد مرحوم آزاده نامداری در کنار دختر ناز و خوشگلش با لباسهای ناز و حریر
پاشا جمالی ریش و سبیلش را زد؛ آقای بازیگر بدون ریش و سبیل در کنار مهتاب کرامتی قابل شناسایی نبود!
ترجمه تخصصی متن
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
(فیلم) لحظه کشف یک کوزه پر از سکه های قدیمی و مار محافظی که حاضر نبود از کوزه دور بشه/ دیدین چجوری چنبره زده بود روی طلاها؟
تغییر تیپ و چهره غافلگیرکننده بازیگر نوجوانی «فرید» آوای باران بعد 11 سال در کره جنوبی! + عکس/ شباهت باورنکردنی با کره ای ها 😲
ویراستاری تخصصی مقاله