دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

نماینده مجلس: تحصیل دختران مانع ازدواج و فرزندآوری است 

یکشنبه، 30 آبان 1400
کد خبر: 179240
ساعد نیوز: یک نماینده مجلس با بیان اینکه به نظر می رسد که نسبت تحصیلات و ازدواج و فرزندآوری نسبتی معکوس دارد، گفت: هر چه خانم ها به سمت این رفتند که درس بخوانند، ازدواج و بچه دار شدن در آن ها کمتر رخ داده است، از طرفی یک عضو شورای شهر تحصیل دختران را همانند غذا خوردن از واجبات می داند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از رکنا، مهرداد ویس کرمی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در جهت حمایت از طرح جوانی جمعیت در گفت و گویی بیان داشته است: به نظر می رسد که نسبت تحصیلات و ازدواج و فرزندآوری نسبتی معکوس دارد. به این معنی که هر چه خانم ها به سمت این رفتند که درس بخوانند، ازدواج و بچه دار شدن در آن ها کمتر رخ داده است.

این در حالی است که فعالان اجتماعی و فعالان حوزه زنان ایران نظری متفاوت دارند. به طور مثال زهرا نژاد بهرام، عضو سابق شورای شهر تهران با اشاره به ضرورت تحصیل دختران و اهمیت آموزش عمومی برای همه خانوار ها چه در شهر چه در روستا برای این مهم به خبرنگار اجتماعی رکنا گفت: اگر دختران به مدرسه بروند و تحصیلات داشته باشند هم مادران و هم همسران خوبی خواهند شد، دختران سرزمینمان هرچه دانش بیشتری داشته باشند می توانند در آینده فرزندان بهتری تربیت کنند.

این عضو سابق شورای شهر عنوان کرد: نکته مهمی که خود دختران هم باید آن را بدانند؛ آموزش و تحصیل برای آن ها یک ضرورت مثل غذا خوردن و بهداشت و درمان است نه یک امکان! تا بتوانند رشد کنند و برای جامعه شان مفید واقع شوند.


2 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
گام به گام مراحل چاپ کتاب
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی