دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / آموزش / زبان / TOEFL /

نمره قابل قبول برای آزمون تافل (TOEFL) چند است؟ 

سه شنبه، 25 اردیبهشت 1397
کد خبر: 6720
ساعد نیوز: در این بخش ساعد نیوز، سعی شده است تا مطالبی را در مورد نمره‌‌ خوب و قابل قبول آزمون تافل( TOEFL ) برای پذیرش در دانشگاه ها، در اختیار کسانی که قصد شرکت در این آزمون را دارند، قرار

نمره قابل قبول برای آزمون تافل( TOEFL ) چند است؟

نمره زبان انگلیسی نقش مهمی در دریافت پذیرش تحصیلی دانشگاه های خارجی دارد. بنابراین نمره تافل می‌تواند یکی از عوامل اصلی نگرانی باشد. زیرا باید حدس بزنید که این نمره تافل برای پذیرش در یک دانشگاه طراز اول به قدر کافی خوب هست یا خیر. هیچ‌کس وجود ندارد که بتواند به این سوال پاسخ دهد که «نمره خوب آزمون تافل چیست؟» 

با مطالعه این مطلب تمام اطلاعاتی که نیاز هست تا بتوان ارزش نمره‌ خود را سنجید، در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

در کل چهار سطح کلی برای نمره‌های  آزمون های تافل iBT و  IELTS در نظر گرفته شده است. این چهار سطح (دسته بندی) به تفصیل در ادامه آمده است:

  1. سطح نمره ناکافی یا نامناسب 
    نمره 78 یا پایین تر در تافل iBT و 6 یا پایین تر در IELTS را می‌توان در این دسته قرار داد. با کسب نمره در این سطح شاید بتوان برای دانشگاه‌های خارجی اپلای کرد یا جهت مهاجرت اقدام نمود، اما این نمره در شرایط رقابتی موجود، برای دانشگاه‌های سطح متوسط و بالا در کشورهای آمریکا و کانادا مناسب نیستند و اگر شما چنین نمره ای را به دست آورده‌اید، احتمالاً لازم است تا دوباره در آزمون شرکت کنید و نمره خود را بهبود دهید که بدین ترتیب بتوانید به حداقل‌های لازم برای اپلای دست یابید.
  2. سطح نمره پایین 
    حداقل نمره تافل یا آیلتسی است که ممکن است با آن بتوانید برای پذیرش بعضی از دانشگاه‌های ایالات متحده اقدام کنید برای آزمون تافل iBT نمره کل 79 با نمره 20 یا بالاتر در Speaking و برای آزمون IELTS نمره کل 6 با نمره 6 یا بالاتر در Speaking است. 
    لازم به ذکر است که نمرات این سطح به هیچ عنوان برای دانشگاه‌های کشور کانادا مناسب نیست و اگر بخواهیم با خودمان صادق باشیم، باید این طور گفت که به طور کلی شانس اخذ پذیرش با چنین نمره‌ای بسیار اندک است. البته در مواردی نیز مشاهده شده است که افرادی با نمره‌های پایین تر از 79 در iBT که معادل 6.5 در IELTS است نیز به صورت مشروط پذیرش گرفته‌اند.
  3. سطح نمره متوسط 
    نمرات این سطح را می‌توان نمره کل 92 تا 100 با 20 یا بالاتر در Speaking برای آزمون تافل iBT دانست، که تقریبا معادل نمره کل 6.5 با 6.5 در Speaking برای آزمون IELTS است. 
    این نمره، حداقل مورد نیاز برای بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا می‌باشد، اما در مورد کانادا احتمالا اندکی از دانشگاه‌ها را شامل می‌شود. این طور نیز می‌توان گفت که با این نمره بخشی از دانشگاه‌ها در ایالات متحده و شاید اکثر دانشگاه‌های کانادا را از دست می‌دهید. 
    توجه داشته باشید که این سطح نمره، یک سطح متوسط است که گرچه می‌توان با آن اقدام به اپلای نمود اما از آنجا که شما رقیبانی زیادی پیش رو دارید، چنین نمره‌ای شما را از دیگران متمایز نخواهد کرد. متقاضی اپلای، در صورت داشتن چنین نمره‌ای می‌بایست بر روی مواردی همچون نمره GRE، معدل کارشناسی یا ارشد و رزومه یا مقالات خود تمرکز کند تا بدین ترتیب خود را از دیگران متمایز کند.
  4. سطح نمره موثر 
    نمره کل 100 یا بالاتر با نمره 23 به بالا در Speaking برای آزمون تافل iBT که تقریبا معادل نمره کل 7 با نمره 7 یا بالاتر در Speaking برای آزمون IELTS را می‌توان نمراتی موثر در اخذ پذیرش و به عبارت دیگر نمرات سطح بالا دانست. 
    این نمره‌ها تقریبا برای تمامی دانشگاه‌های آمریکا و کانادا مناسب هستند و با این نمره متقاضی می‌تواند بدون هیچ گونه نگرانی فرآیند اپلای خود را به پیش ببرد. طبیعی است که نمرات بالاتر از 110 برای iBT و بالاتر از 7.5 برای آیلتس، شانس پذیرش را برای دانشگاه‌های خوب به مراتب افزایش می‌دهد.

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
نگاهی به جشن تولد 93 سالگی پدر حمید معصومی نژاد گوینده خبر از رُم/مبارکا باشه +عکس
تماشای بازی تیم استقلال در کنار مزار جوان تازه فوت شده توسط دوستان بامعرفتش+ویدیو/ بامرام شما هستن بقیه اداتون رو درمیارن👌
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
(فیلم) داماد کم شعور گریه عروس را درآورد! / وقتی مامان و بابات برات زن می‌گیرن و تو جنبه نداری!
(فیلم) بالکن زیبا و پر از گل سوگل طهماسبی با ویویی ابدی رو به کوه / چقدر خوش سلیقه‌اس ...
رونمایی از فرزند پسر دیده نشده و بزرگ مرحوم مهرداد میناوند/ چقد شبیه پدرشه +عکس
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
عکس قدیمی دیده نشده از جواد نکونام و لیلا اوتادی با یک ژست عجیب و غریب! / واقعا مغز طراح این ژست رو باید تو موزه نگه داشت!