نکات مهم برای انتخاب سرویس طلا عروس

  دوشنبه، 15 اردیبهشت 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
نکات مهم برای انتخاب سرویس طلا عروس
خرید لباس عروسی، انتخاب مدل سرویس طلا، خرید حلقه، انتخاب آرایشگاه، انتخاب آتلیه عکس و … از جمله مهم‌ترین و ضروری‌ترین قسمت‌های برگزاری یک جشن عروسی خوب و باشکوه محسوب می‌شوند که از این میان، خرید سرویس عروس به دلیل پرهزینه‌تر بودن نسبت به سایر قسمت ها، وقت و توجه بیشتری نیاز دارد.

برگزاری مجلس عروسی و جزییات آن از دیرباز یکی از دغدغه های افراد در تمامی فرهنگ های دنیا بوده است. البته بسته به مشکل پسندی عروس و داماد و اطرافیان این روند می تواند به یک پروسه لذت بخش و فراموش نشدنی و یا برعکس، به یک فاجعه استرس زا و پر از اعصاب خردی تبدیل شود.آماده کردن عروس و متعلقات او در شب عروسی یکی از مهم ترین و البته وقت گیرترین قسمت های آماده شدن برای جشن عروسی است که تقریبا همه افراد اطراف عروس و داماد را درگیر خود می کند.
خرید لباس عروسی، انتخاب مدل سرویس طلا، خرید حلقه، انتخاب آرایشگاه، انتخاب آتلیه عکس و … از جمله مهم ترین و ضروری ترین قسمت های برگزاری یک جشن عروسی خوب و باشکوه محسوب می شوند که از این میان، خرید سرویس عروس به دلیل پرهزینه تر بودن نسبت به سایر قسمت ها، وقت و توجه بیشتری نیاز دارد.

نکات مهم برای انتخاب سرویس طلا عروس

برای انتخاب سرویس طلا عروس باید به رنگ پوست توجه کرد؛ اگر پوست گندمگون باشد (بین سفید و برنزه)، ترکیبی از طلای زرد و طلای قرمز انتخاب مناسبی خواهد بود. اما اگر پوست سفید باشد، طلای سفید انتخاب بهتری است و روی پوست، درخشندگی و جلوه ی بهتری خواهد داشت. توجه به فرم و گردی یا درازی صورت، کوتاهی یا بلندی گردن نیز در انتخاب مدل سرویس طلا عروس مهم است. اگر گردن کشیده و بلند باشد، گوشواره بلند و پهن مناسب است. اگر گوش کوچک باشد، گوشواره چسبان انتخاب بهتری خواهد بود.برای خرید دستبند، سایز بسیار مهم است. سایز دستبند باید کاملا اندازه، نه گشاد و نه تنگ باشد. دستبند گشاد، جلوه خوبی ندارد و دستبند تنگ، علاوه بر این که دست را چاق تر از حد واقعی نشان می دهد، همیشه آزار دهنده خواهد بود.همیشه به قفل ها دقت کنید، قفل باید سالم و محکم باشد. قیمت طلا آن قدر زیاد هست که از دست دادن آن در اثر باز شدن قفل، مشکل بزرگی باشد.
بهتر است طلایی انتخاب کنید که برای مدت ها جلوه خود را حفظ کند و نیاز به تعویض نداشته باشد. برای این کار بهتر است با مدل های روز و شیک سرویس های طلا کمی آشنایی داشته باشید تا مجبور نشوید آن را تعویض کنید. به یاد داشته باشید که تعویض سرویس طلا عروس، هزینه زیادی دارد.
اگر قصد خرید سرویس عروس با طراحی سنگ های قیمتی را دارید، بهتر است این نکته را در نظر بگیرید که رنگ سنگ ها و لباسی که می خواهید بپوشید، باید با هم همخوانی داشته باشند؛ بنابراین نمی توانید این سرویس طلا عروس را با هر لباسی ست کنید.

سنت و فرهنگ:

در فرهنگ ما رسم است که در قبل جشن عقد, خانواده داماد سرویس طلایی به عروس خانم هدیه میدهند, که بعد از حلقه جزو جداناشدنی مراسم ازدواج, و نمادی از این مراسم و وصلت مبارک میباشد. معمولا سرویس عروس طرحی پر تجمل, پرکار و کلاسیک بوده که در جشن عقد و عروسی, عروس خانم آنرا بر تن کرده و زیبایی و درخشش خود را دوچندان میکند. اما در زندگی مدرن و با تغییر در عقاید و سلایق جوانان و حرکت آن به سمت سادگی, گاه این مراسم و این هدیه به نوع دیگری اجرا میگردد. گاه بخاطر صرفه جویی در هزینه ها و گاه بخاطر تغییر سلیقه جوانان امروزی, که تمایلی به استفاده از سرویس عروسی پر تجمل خود نداشته و استفاده آنرا محدود به زمانهای خاصی میدانند, سرویسها خیلی ساده تر و ظریف تر خریداری میشود و گاهی طرحهایی کاملا اسپرت انتخاب میکنند تا دامنه کاربرد آنرا افزایش دهند.به هر ترتیب بنا بر اینکه هنوز این رسم تا حد زیادی اجرا میشود, نکاتی را درباره خرید سرویس طلا بررسی میکنیم و گریزی هم بر انواع زیورآلات و نوع ست کردن آن با لباس عروس میزنیم.

رنگ سرویس:

در گذشته جواهرات و زیورآلات با طلای زرد موجود بود و طرفداران بسیاری داشت. بعدها طلای سفید به مجموعه زیورآلات پیوست و طرفداران بسیاری بخصوص در بین بانوان عزیز و با رنج سنی پایینتر پیدا کرد. و اما امروز طلا دیگر محدود به دو رنگ زرد و سفید نبوده و بنا به فلزات ترکیبی با طلا, در تنالیته های رنگی مختلف در بازار عرضه میشود, که از شاخص ترین آن میتوان به رز گلد اشاره نمود که رنگی بین طلای زرد و مسی داشته و طرفدارن بسیاری پیدا کرده است.انتخاب رنگ طلا به سلیقه شما و رنگ پوستتان باز میگردد. معمولا طلا سفید و طلای رزگلد, اسپرت تر بوده و برای گروه سنی پایین مناسب تر میباشد. طلاهای رنگی و همنشینی رنگهای مختلف طلا در کنار هم, باز کالا را اسپرت تر کرده و برای سنین پایینتر گزینه مناسبتری میتواند باشد.و اما اگر پوست روشن و سفیدی دارید, طلاهای با رنگها مختلف مناسب میباشد, اما برای جذابیت بیشتر پیشنهاد میکنیم از طلاهای رنگی و جواهرات با سنگهای رنگین و مرصع استفاده کنید تا جذابیت بیشتری به رنگ پوستتان بدهد.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم و یک وجب از خاک وطنم را با هیچ چیز عوض نمی کنم (125 نظر) مهران مدیری: بعد از مراسم خاکسپاری خسرو شکیبایی دیگه توی هیچ مراسمی شرکت نکرده و نخواهم کرد؛ مردم با گاز پیک‌نیکی و مایه کتلت آمده بودن انگار تفریح بود+ویدیو (81 نظر) نگرانی همسر رهبر معظم انقلاب از نداشتن شام برای پذیرایی کردن از مهمان آقا/ وقتی آن شب، در سفره غذا چیزی جز سینی نان و پنیر نبود... (80 نظر) نگاهی به مدل مانتو های اعیانی نسرین مقانلو در عین با حجاب بودن/ میشه هم خوشتیپ بود هم با حجاب+عکس (67 نظر) چهره غمزده و کمر خمیده آریا عظیمی نژاد، داور پرانرژی برنامه عصرجدید در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (64 نظر) نگاهی به ماشین هیوندای هوش پران جعفر غفارنژاد، رقیب مازندرانی هادی چوپان که همه آرزوشو دارن/غول بابلسری سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (51 نظر) عاشقانه های زیبا و دلنشین الهام چرخنده و همسر روحانی‌اش در شهر و حرم امام رضا(ع)/ ایشالا خوشبخت باشین+عکس (46 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید!/ هنر نزد ایرانیان است و بس +عکس😆 (39 نظر) نگاهی به حیاط دلباز و شاهانه ویلای میلیاردی علی پروین در منطقه خوش آب و هوای تهران +تصاویر/ برای خودش یک باغه (38 نظر) خلاقیت زیبا و جالب همسر جوان سید احمد خمینی برای تبریک تولد با یک شعر عاشقانه سنگین و رنگین/ در نگاه من بهارانی هنوز...+عکس (37 نظر) نگاهی به گل آفساید گولسیانی به مس رفسنجان از زاویه ای متفاوت +فیلم/ قهرمانی پرسپولیس با اشتباه محرز داوری مسجل شد (37 نظر) نگاهی به ماشین بِنزِ هوش پران حمید لولایی که همه آرزوشو دارن/آقای کمدین سوار بر هواپیمای رویاهایش😍 (35 نظر) مازیار لرستانی: دلم برای شهره لرستانی تنگ شده+ویدئو (34 نظر) پنجمین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با صدای بهنام بانی و این چنین برگزار شد+ویدیو/ خوشبخت بشین و عشقتون مانا😍 (32 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: یکی میگفت من دعاهام 50 درصد مستجاب میشه گفتم چطور گفت دخترم بزرگ شد دعا کردم یه دوماد خرپول نصیبم بشه میگه داماد قسمتم کرده خر هست ولی پول نداره... +ویدئو😂👌 (26 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز یکشنبه 28 مرداد ماه 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 28 مرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 28 مرداد 1403
7 خواسته ای که مردان از همسرشان دارند!
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 28 مرداد 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه یکشنبه 28 مرداد 1403
روستای تاریخی حیرت انگیز در مازندران؛ جایی که ابر‌ها زیر پای‌تان شناورند، پیشنهادی رویایی برای سفر یک روزه در اطراف تهران
رونمایی از 7 انسان عجیب الخلقه ای که منقلبتان می کند/ از دیو و دلبر واقعی تا دختری که شتر شد!+عکس
کلاه 490،000 تومانی دزد معروف خیابان استاد معین تهران + فیلم / درآمد ماهانه یک میلیارد تومانی !
فوت و فن خانه‌داری؛ 5 راه حل ساده و تضمینی برای از بین بردن سوسک در آشپزخانه و منزل
کشف قدیمی‌ترین تقویم جهان در معبدی 13 هزار ساله در ترکیه
فال انبیاء روزانه یکشنبه 28 مرداد 1403
فوت و فن خانه‌داری؛ 11 ترفند تمیز کردن ماشین لباسشویی و ضدعفونی کردن آن در خانه+راهکاری موثر برای از بین بردن بوی بد لباسشویی
قاتل آی نور 3 ساله بلاخره اعتراف کرد/ من بچه را داخل چاه فاضلاب انداختم!
آغاز عملیات ساماندهی آسفالت بلوار پیامبر اعظم (ص) شوشتر
منتخب روز   
در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی خاطره خنده دار شهاب حسینی : میگه وقتی رِنوی طوسی اردکان 11 رو کنار ماشین لاکچری رضا گلزار پارک کردم برای خودش کُمدی کلاسیکی بود +ویدئو تئاتر دیدن آقای روحانی با تی شرت آبی و بدون عبا و عمامه به همراه دختر و نوه‌اش+عکس واکنش معنادار و عجیب پسر مسعود پزشکیان به استعفای ظریف + عکس یکی از غمگین ترین سکانس های شهرزاد/ مرگ جمشید خان پلاکاردی از محمدرضا شاه در دستان مردم به شکل دراکولا با شاخ های شیطانی+عکس/ نوشتن لقب هایی در شان چهره منفور پهلوی نگاهی به قاب دو نفره چهره‌های سیاسی با مادرشان؛ از حسن روحانی و خاتمی تا هاشمی رفسنجانی و جهانگیری+عکس/ جای خالی تصویر رئیس جمهور شهید با مادرشان با این قاب پر شد! شباهت معنادار و پُرمفهوم درب ورودی خانه رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره)+عکس/ دری آهنی و کوچک با ساده ترین و بدون تجملات ترین حالت ممکن چهره غمزده و عرض تسلیت صمیمی جمشید هاشم پور به شهاب حسینی در مراسم تشییع پدر جوانش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (فیلم) فیلمبرداری بی‌شرمانه رضا پهلوی از معاشقه دخترش لب دریا! 😳😳😳 / حاشا به غیرتت! احساسی ترین سکانس سریال عاشقانه جیران /ناصر الدین شاه: حکیم ازت میخوام ثمره این عشق رو نجات بدی قشنگترین سکانس سریال شهرزاد / فرهاد: عشق هر ناممکنی رو ممکن میکنه