نکات مهم برای پاک کردن آرایش صورت چیست؟

  شنبه، 07 تیر 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
نکات مهم برای پاک کردن آرایش صورت چیست؟
اگر شما هم از آن دسته خانمهایی هستید که بدون پاک کردن آرایش صورت خود به رختخواب میروید، بدانید که بزرگترین خیانت را به پوست صورت خود می کنید. در صورتی که باقیمانده مواد آرایشی روی سطح پوست شما باقی بمانند، جذب روزنه های پوستی شده و میتوانند سلامت پوستتان را به خطر بیندازند

اگر شما هم از آن دسته خانمهایی هستید که بدون پاک کردن آرایش صورت خود به رختخواب میروید، بدانید که بزرگترین خیانت را به پوست صورت خود می کنید. در صورتی که باقیمانده مواد آرایشی روی سطح پوست شما باقی بمانند، جذب روزنه های پوستی شده و میتوانند سلامت پوستتان را به خطر بیندازند. پاک کردن آرایش به پوست فرصت میدهد تا نفس بکشد .پاک کردن آرایش صورت باید بخش مهمی از مراقبت روزانه ی پوستتان باشد.امروزه آرایش ها در برابر گرما مقاوم می باشند و ساعتهای زیادی روی صورت باقی میمانند که این جای نگرانی برای تجدید آرایش را کم کرده است و خیال افراد را از این بابت تقریبا راحت کرده است اما در مقابل جنبه های منفی را نیز در بر دارد

نکات مهم برای پاک کردن آرایش صورت

پاک کننده آرایش خوب بخرید

  • یک پاک کننده آرایش خوب تهیه کنید .مارکهای معروف تجاری لوازم آرایش، پاک کننده های خوبی دارند.
  • پاک کننده هایی را که در آن الکل به کار رفته است، خریداری نکنید زیرا پوست را خشک می کنند.
  • قبل از خرید پاک کننده ها این محصولات را روی پوست بازویتان امتحان کنید و اگر به آن حساسیت نداشتید، آن را خریداری کنید.
  • پاک کننده های ملایم خریداری کنید.

پوستتان را بطور منظم پاک کنید

اگر آرایش هم نمیکنید در پایان روز، صورتتان را با یک پاک کننده ملایم تمیز کنید تا آلودگی پوستتان پاک شده و از جوشزدن آن جلوگیری شود.

  • با آب ولرم پوست را آبکشی و سپس خشک کنید
  • بعد از پاک کردن آرایش باقی مانده آن را با آب ولرم بشویید .
  • صورتتان را محکم با حوله خشک نکنید زیرا ممکن است پوست آسیب ببیند.
  • آهسته پارچه یا حوله را روی پوستتان فرود بیاورید .
  • در پایان کار، از مرطوب کننده استفاده کنید.

یک پاک کننده دست ساز برای پاک کردن آرایش

از ترکیب وازلین و مرطوب کننده :

وازلین و مرطوب کننده را با هم مخلوط کنید و مقداری از آن را روی پنبه بمالید و آرایشتان را پاک کنید .

استفاده از روغن زیتون

چند قطره روغن زیتون یا روغن بادام روی یک پد پنبه بریزید و با حرکت دایره ای صورتتان را پاک کنید .

استفاده از شیر و روغن بادام

1 قاشق غذاخوری پر شیررا با 2 یا 3 قطره روغن بادام شیرین مخلوط کنید و روی یک پارچه بریزید و پارچه را برروی پوست خود قرار دهید و بعد با یک پنبه یا دستمال تمیز صورت خود را پاک کنید سپس صورتتان را بشویید.

ماست برای پاک کردن آرایش صورت

یک پنبه یادستمال را آغشته به ماست نمایید و صورتتان را با آن پاک کنید و بعد صورتتان را با آب سرد بشویید.

آیا نیاز به استفاده از تونر (کاهنده چربی پوست) دارید؟

در حالی که بسیاری از کارشناسان زیبایی معتقدند که استفاده از تونرها لازم نیست، اما بسیاری از زنان از تونر استفاده می کنند، چراکه آنها احساس می کنند تونر همه نوع آلودگی و کثیفی و چربی و آرایش صورت را از بین می برد.امروزه بیشتر پاک کننده ها، هر گونه کثیفی صورت و آرایش غلیظ را پاک می کنند.گرچه تونرها هر نوع آرایشی را پاک می کنند، ولی چربی های طبیعی صورت را نیز از بین می برند و موجب خشکی پوست می شوند.تونرها برای اشخاصی که دارای پوستی چرب می باشند، خوب می باشند.

برای پاک کردن آرایش صورت ، می توان از دستمال مرطوب مخصوص نوزاد استفاده کرد؟

نه. زنانی که از دستمال مرطوب نوزاد برای پاک کردن صورتشان استفاده می کنند، به طور غیرارادی ماهیچه های صورتشان منقبض می شود.

از آنجا که دستمال مرطوب نوزاد برای نرم شدن پوست پای نوزاد تنظیم شده است، در نتیجه زنان فکر می کنند که برای نرم کردن پوست صورت نیز مفید است.

این نکته را فراموش نکنید که پای نوزاد آرایشی ندارد که نیاز به مواد مخصوص برای کامل پاک کردن آن باشیم!

در پایان، مرطوب کننده بزنید.

خیلی مهم است که بعد از استفاده از هر پاک کننده ی آرایش، از مرطوب کننده استفاده کنید. قبل از استفاده از مرطوب کننده منتظر خشک شدن کامل پوست خود نباشید. بهتر است زمانی که پوست مرطوب است، مرطوب کننده را مستقیم روی پوست خود بمالید. به این ترتیب، رطوبت پوست شما بیشتر حفظ می شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (644 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (89 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (62 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (44 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (40 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (15 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (13 نظر) نگاهی به حضور صبحگاهی بازیگران و چهره‌های مشهور در کله‌پزی+عکس/ از الناز شاکردوست و المیرا شریفی مقدم تا احسان خواجه امیری و نسرین مقانلو (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
نجات گروگان 50 میلیارد تومانی از چاه 3 متری
دولت پزشکیان چگونه دولتی خواهد بود؟
قتل دلخراش و هالیوودی توسط پسر 17 ساله در شیراز
هیچ رهبری جرأت شلیک موشک به اسرائیل را نداشت!
توصیه پورمحمدی به پزشکیان برای چینش اعضای کابینه
اعلام اسامی پذیرفته‌شدگان بدون آزمون مقطع کارشناسی ارشد
توقف پذیرش دانشجو در دورۀ شبانۀ دانشگاه شهید باهنر کرمان
ویدیو/ شبیه‌سازی عواقب وحشتناک بمباران هسته‌ای/ قیامت مصنوعی یا پایان جهان در آمریکا
بایدن: نه تنها در مبارزات انتخاباتی هستم بلکه جهان را اداره می‌کنم
(ویدئو) وقتی سلبریتی‌های مرده دوباره زنده می‌شوند/ هوش مصنوعی کتاب‌ها را با صدای بازیگران فقید روایت می‌کند!
(ویدئو) جوانمردی بی‌نظیر شهریار ایران‌زمین کوروش کبیر در برابر زیباترین اسیر خود، پانته‌آ / داستانی که قرن‌هاست ستایش می‌شود!
زیبایی دختر ورزشکار برای تیمش دردسر آفرین شد
(ویدئو) الماس سیاه؛ راز سلامتی و زیبایی با نادرترین سیب جهان که همه را شگفت‌زده کرده است!
مسعود پزشکیان: کسانی که با ما نیستند هم مردم هستند/ پست و مقام برای قیافه گرفتن نیست، برای خدمتگزاری است
ویدیو/ تلفیق علم و فناوری در تولید هنر به وسیلۀ ربات‌های مجسمه‌ساز
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان