نکاتی در مورد خرید لباس های سرهمی کودکان!

  جمعه، 10 مرداد 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
نکاتی در مورد خرید لباس های سرهمی کودکان!
لباس خریدن برای نوزادان با لباس خریدن برای بزر‌گ‌سالان تفاوت زیادی دارد. نوزادان مثل شما نیستند كه بتوانید هر لباس شیكی برای آنها بخرید و انتظار داشته باشید در آن لباس احساس راحتی کنند. تحمل بچه‌ها به اندازه شما نیست به همین دلیل زیبایی لباس، آخرین فاكتور انتخاب آن است.

در زمان خرید لباسهای سرهمی به این نکات دقت کنید:

سر آستین ساده و کشباف دار بهتر از آستین دستکش دار است. نوعی انتخاب کنید که در قسمت جلو و پایین و دور گردن دکمه فشاری داشته باشد، چون پوشاندن آن آسان تر خواهد بود. لباس کشباف اگر خیلی تنگ باشد، ممکن است موجب تغییر شکل استخوان های نرم کودک شود. بنابریان همیشه لباسی به کودک بپوشانید که همه جای آن گشاد باشد.

باید گردن لباس راحت باز شود

معمولا مادران به دلیل ذوق زدگی در زمان خرید انواع کفش های نوزادی و پاپوش می خرند، اما بعد از چند ماه اصلا هیچ کدام را استفاده نمی کنند. اگر می خواهید و دوست دارید نوزاد شما همیشه شیک باشد و بدون کفش در مهمانی ها حاضر نشود، برایش پاپوش های مناسب فصل بخرید. دقت کنید کفش برای پای نوزاد مناسب نیست. در انتخاب پاپوش دقت کنید، جنس آن باید نرم و منعطف باشد و هیچ فشاری به پای نوزاد وارد نکند. در هنگام خرید جوراب را فراموش نکنید. در هر فصلی نوزاد باید تا مدت ها جوراب به پا داشته باشد.برای خرید زیرپوش سعی کنید از مدل های رکابی استفاده کنید که به راحتی زیر هر لباسی قابل پوشاندن باشد. این زیرپوش می تواند معمولی یا زیردکمه دار باشد، اما زیردکمه دار برای بچه بهتر است، چون با هر بار تعویض لباس رویی بالا پایین نمی شود. یادتان باشد روی معده بچه حساس است و ممکن است کمترین بادی به شکمش بخورد و دچار دل درد و سرمازدگی معده شود. اما هر چه هست باید گردن لباس راحت باز شود. نوع یقه گشاد یا پاکتی یا دکمه دار باشد که راحت از سر کودک رد شود. آستین های گشادی داشته باشد و از جنس نخی یا پشمی باشد.

برایش پاپوش های مناسب فصل بخرید

کودک در هر فصلی که متولد شد به دلیل آسیب پذریر بودن باید سر او را با کلاه بپوشانید. اگر کودکتان در ایام سرد سال به دنیا می آید، به کلاهی پشمی نیاز دارد که زیر چانه اش بسته شود.اما در فصل گرم یک کلا نخی ساده کفایت می کند. حتماً دستکش بدون انگشت برای زمستان داشته باشید تا هم پوشاندنش راحت باشد و هم حرارت بدنش را از دست ندهد. برای روز های گرم سال هم کلاه آفتابی تهیه کنید.

در زمستان اگر می خواهید با بچه از خانه خارج شوید حتما یک لایه لباس اضافی به کودک بپوشانید، زیرا کودک خیلی زود گرمای بدنش را از دست می دهد. لباس رویی بهتر است آستر دار باشد تا مانع نفوذ باد شود و یک لایه هوای گرم را در خود نگهدارد.بعضی مادران دوست دارند نوزاد از همان ابتدا با لباس های مجلسی به مهمانی برود. در زمان خرید این گونه لباس ها دقت کنید، چون برای نوزاد زیر سه ماه واقعا خیلی کاربردی نیست. یک یا دو دست کفایت می کند.برای پسر های زیر سه ماه شلوار جین اصلا راحت نیست. برای دختر ها هم پیراهن های چین چینی اصلا خوشایند نیست. وقتی هم چهار دست و پا برود، این پیراهن اذیتش می کند. واقعیت این است که کودک نمی تواند ساعات زیادی این لباس ها را تحمل کند.

جنس لباس نوزاد مهم ترین فاکتور در انتخاب

لباس خریدن برای نوزادان با لباس خریدن برای بزر گ سالان تفاوت زیادی دارد. نوزادان مثل شما نیستند كه بتوانید هر لباس شیكی برای آنها بخرید و انتظار داشته باشید در آن لباس احساس راحتی کنند. تحمل بچه ها به اندازه شما نیست به همین دلیل زیبایی لباس، آخرین فاكتور انتخاب آن است. قبل از این كه به زیبایی لباسی كه برای فرزندتان می خرید توجه كنید، باید نكات سلامت آن را در نظر بگیرید.
به خاطر پوست حساس و لطیف نوزادان در این سن، باید به جنس لباس دقت كنید. لباس نوزادان باید حتما نخی باشد و ایجاد حساسیت نكند. چون پوست لطیف تن او احتمال دارد به الیاف پلاستیکی یا مصنوعی دیگر حساسیت نشان دهد. به علاوه ممکن است در اثر عرق کردن پوست او عرق سوز شود. پس در انتخاب لباس مخصوصا لباس های زیر که مستقیم با تن نوزاد در ارتباط هستند صرفه جویی و سلیقه و رنگ را کنار بگذارید و فقط به انتخاب جنس خوب فکر کنید.
توجه: برچسبی روی لباس ها هست که مشخصات پارچه لباس روی آن نوشته شده است. یکی از این مشخصات درصد کتان است. لباس نوزاد یا باید 100 درصد کتان باشد یا درصد بالایی از آن را داشته باشد. توجه کنید، حتما قبل از لباس پوشاندن به نوزاد، لباس را یک بار بشویید.

گول ظواهر را نخورید

فقط نخی: این دو کلمه را به یاد داشته باشید. لباس نوزاد باید حتما نخی باشد چون پوست لطیف تن او احتمال دارد به الیاف پلاستیکی یا مصنوعی دیگر حساسیت نشان دهد.به علاوه ممکن است در اثر تعرق پوست او عرق سوز شود. پس در انتخاب لباس مخصوصا لباس های زیر که مستقیم با تن نوزاد در ارتباط هستند صرفه جویی و سلیقه و رنگ را کنار بگذارید و فقط به انتخاب جنس خوب فکر کنید. نگران نباشید.برای لباس های رویی می توانید تا دلتان می خواهد لباس های بامزه و رنگی را انتخاب کنید. برچسبی روی لباس ها هست که مشخصات پارچه لباس روی آن نوشته شده.یکی از این مشخصات درصد کتان است. لباس نوزاد یا باید ۱۰۰ درصد کتان باشد یا درصد بالایی از آن را داشته باشد. توجه کنید، حتما قبل از لباس پوشاندن به نوزاد، لباس را یک بار بشویید.

دکمه ممنوع

مدل لباس نوزاد هم از آن چیزهایی است که انتخاب نادرست آن برای تان دردسر درست خواهد کرد. برای انتخاب درست مدل لباس باید به هر بخش لباس دقت کنید.

یقه: سر نوزاد به نسبت تنش بزرگ است. در نتیجه یقه لباس نوزاد باید آنقدر بزرگ باشد که راحت از سرش رد شود. یقه هایی که روی هم می آیند مناسب ترین یقه ها هستند. بهتر است از یقه هایی که دکمه یا چسب دارند استفاده نکنید چون گردن نوزاد را آزار خواهند داد. مگر اینکه لباس دکمه کوچکی روی شانه داشته باشد.

خشتک: لباس سرهمی بهترین لباس برای نوزاد است چون بغل کردن او راحت خواهد بود و با هر باز گذاشتن و برداشتن بلوز از شلوارش بیرون نخواهد آمد. اما چون مرتب نوزاد را عوض می کنید، بهتر است از سرهمی هایی استفاده کنید که در ناحیه فاق دکمه داشته باشند تا برای هر بار عوض کردن مجبور نشوید لباس نوزاد را از تنش درآورید.

دکمه یا زیپ: دکمه یا زیپ یا وسایل تزئینی روی لباس، نوزاد را آزار خواهد داد. مخصوصا اگر این دکمه یا زیپ در پشت لباس باشد. سعی کنید از این لباس ها تا آنجا که ممکن است استفاه نکنید و اگر لباس دکمه دار انتخاب می کنید، این دکمه در جلوی لباس باشد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (472 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (373 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (224 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (117 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (100 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (57 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (38 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (24 نظر) نگاهی به دکوراسیون ساده و معمولی خانه حسن روحانی/ ظرف میوه و استکان های کریستال و مبلمان راحتی+عکس (24 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (15 نظر) کیف مجلسی زیبا و جذاب مینا مختاری، همسر خوش سلیقه بهرام رادان با طراحی اصیل و ایرانی پسند/ خانوما ایده بگیرین+عکس (12 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (12 نظر)
تیتر امروز