روان شناسی لباس فسقلی ها !

  جمعه، 10 مرداد 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
روان شناسی لباس فسقلی ها !
موقع خرید و انتخاب لباس برای کودکان باید روان شناس خیلی خوبی باشید. هرکودکی بنا به سن، جنس و دایره دوستان همسن و سالش، نیازهایی دارد که باید به آن ها در انتخاب لباس دقت کند.هیچ وقت (دقت کنید هیچ وقت) سعی نکنید لباس دخترانه را تن پسرتان کنید و برعکس.

موقع خرید و انتخاب لباس برای کودکان باید روان شناس خیلی خوبی باشید. هرکودکی بنا به سن، جنس و دایره دوستان همسن و سالش، نیازهایی دارد که باید به آن ها در انتخاب لباس دقت کند.هیچ وقت (دقت کنید هیچ وقت) سعی نکنید لباس دخترانه را تن پسرتان کنید و برعکس. حتی اگر به لباسی (مثل یک تی شرت یا شلوارجین) از نظر جنسیت شک داشتید، لطفا از خیر آن بگذرید.رنگ های دخترانه و پسرانه، تقریبا تفکیک شده هستند. اما این به آن معنا نیست که تخطی از آن ها کار خیلی بدی باشد. گاهی می طلبد که تن دخترتان لباس آبی کنید و تن پسرتان یک پیراهن مردانه فسقلی قرمز.لباس هایی که برای کودک تان تهیه می کنید (به خصوص آن هایی که در مهدکودک یا مدرسه تن می کنند)، هم سطح لباس های دوستانش باشد. هیچ وقت کودک تان را با سرووضعی آشفته یا برعکس لباسی خیلی مجلل و گرانقیمت بین دوستانش نبرید. بگذارید او در کنار دوستانش از دنیای کودکی لذت ببرد.کودک تان را با امر و نهی کردن بیش از حد، نسبت به لباسش حساس نکنید.

فارغ از این که در چه فصلی هستید و می خواهید چه مدل لباسی را برای کودک تان انتخاب کنید، فراموش نکنید که مهم ترین اصل درباره لباس کودکان، جنس سالم آن است. سالم بودن جنس پارچه لباس کودک، به چند معناست؛ اول این که لباس کودکان باید حتما ضدحساسیت باشد. اصولا پارچه هایی که پلاستیک یا پلی استر دارند، کمی ایجاد حساسیت می کنند. همان طور که بافتنی های موهردار، ممکن است ایجاد حساسیت تنفسی کنند.
پس دردرجه اول باید بدانید که سالم بودن جنس لباس کودک از منظر ایجاد حساسیت های پوستی و تنفسی است. در درجه دوم باید بدانید که لباس سالم کودکانه، یعنی لباس خوش جنس و مرغوب. لباسی که دائم قرار باشد درز گرفته شود، تمیزکاری شود و... به هرحال لباس مناسبی برای کودک تان نیست زیرا در آن احساس راحتی نمی کند. درموقع انتخاب لباس کودک به جنس مرغوب پارچه آن دقت داشته باشید. اصولا اگر از نمایندگی های لباس بچه فروشی ها (چه ایرانی، چه خارجی) خرید کنید، بهتر است.

جنس لباس نوزاد و کودک

راحتی و جنس لباسی که فرزندتان می پوشد باید مناسب باشد تا باعث ایجاد مشکل نشود. معمولا برچسبی که داخل لباس ها است مشخصات کلی لباس را شامل می شود و از طریق آن ها می توانید به ویژگی های لباس پی ببرید. یکی از مزیت های لباس جنس خوب این است که باعث تنظیم دمای بدن کودکان می شود. توصیه می شود از پارچه هایی با جنس مرغوب و الیاف طبیعی استفاده کنید، معمولا پارچه هایی از جنس نخ، پنبه و کتان برای کودکان مناسب هستند. توصیه می شود از لباس هایی با رنگ روشن برای نوزادان و کودکان استفاده کنید و از رنگ های تند و تیره استفاده نکنید. یقه ی لباس بهتر است گشاد باشد تا کودکان بتوانند به راحتی آن را بپوشند، همچنین از لباس های تنگ استفاده نکنید زیرا برای آن ها ناراحت کننده است و در آن احساس راحتی نمی کنند.

به صورت کلی جنس لباس کودک باید به صورتی باشد که هوا از آن عبور کند و در برابر بازی کردن و شستشوی زیاد مقاوم باشد. زمانی که قصد دارید برای فرزند خود لباس بدوزید بهتر است پارچه را قبل از دوخت بشویید، زیرا ممکن است مواد شیمیایی موجود در پارچه تا حدودی کم شود.

به کودکتان لباس تیره بپوشانید

کودک در سن ۹ ماهگی به بعد، قدم به مرحله جدیدی از زندگی می گذارد، و آن هم، تغذیه از مواد غذایی در کنار شیر مادر است. درواقع کودکان علاقه زیادی دارند با کمک انگشتان و به تنهایی غذای خود را در دهان بگذارند. از این رو خرید لباس های سفیدرنگ اشتباه کاملا بزرگی است. سعی کنید، تن کودکتان لباس های تیره تر کنید تا هنگام شستن لکه های غذا، با مشکل جدی مواجه نشوید. البته پیش بندها برای کم تر کثیف شدن لباس کودکان بسیار مفید است.

پارچه لباس کودک، با شستشو در آب گرم، خراب نشود

همانطور که قبل تر گفتیم، کودک در این سن شروع به غذاخوردن می کند و چون سعی می کند خودش به تنهایی غذا بخورد، معمولا لباس هایش کثیف و لکه دار می شود. بنابراین بهتر است در خرید جنس پارچه لباس کودکتان، دقت کنید. سعی کنید، لباسی خریداری کنید که مناسب شستن در آب گرم باشد و پارچه آن پس از شست وشو، خراب نشود.
موقع انتخاب و خرید لباس برای کودک تان، لطفا عروسک بازی و ذوق کردن و جیغ کشیدن برای یک مدل خوشگل را کنار بگذارید! هیچ وقت فراموش نکنید که راحتی کودک تان در یک لباس 100برابر بیشتر از لذت بردن شما ارزش دارد. پس در مرحله اول موقع انتخاب لباس، حواس تان باشد که کودک تان کاملا در آن راحت باشد. ممکن است یک سرهمی جین کشی با سگک های چوبی بزرگ و سرتاپا دکمه در کنار، خیلی شیک به نظر برسد. اما قبول کنید که کودک تان در این لباس نمی تواند راحت بدود، بازی کند و خوشحال باشد. لباس کم دکمه را برای کودک تان انتخاب کنید. کفش های بدون بند و چسبی قطعا بیشتر مورد طبع فرزندتان است. تی شرت های چسبان کشی را تن او نکنید.روی هم به دختربچه و پسربچه تان لباس نپوشانید. لباس های خیلی بزرگ تر و خیلی کوچک تر تنش نکنید. با سنجاق قفلی و سوزن، سعی در بستن قسمتی از لباس کودک تان نکنید. ممکن است سنجاق باز شود و در پوست کودک فرو رود. مراقب باشید عطر یا اسپری های خوشبوکننده یا رایحه مواد شوینده روی لباس کودک نباشد چون ممکن است در او ایجاد آلرژی کند. مراقب باشید لباس هایی که تکه دوزی درند، از پشت کاملا تمیز شده باشند تا به تن کودک تان آسیبی نزنند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (473 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (376 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (122 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (104 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (80 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (39 نظر) نگاهی به دکوراسیون ساده و معمولی خانه حسن روحانی/ ظرف میوه و استکان های کریستال و مبلمان راحتی+عکس (30 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (24 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (19 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) کیف مجلسی زیبا و جذاب مینا مختاری، همسر خوش سلیقه بهرام رادان با طراحی اصیل و ایرانی پسند/ خانوما ایده بگیرین+عکس (12 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (12 نظر) جشن تولد ساده و خلوت نیما شعبان نژاد، بازیگر برنامه "جوکر 2" و خلاقیت عجیبش برای تزئین میز با شمع استوانه‌ای/مبارکا باشه+عکس (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز