دستبند طلا مناسب کودکان چگونه باید باشد؟

  چهارشنبه، 08 مرداد 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
دستبند طلا مناسب کودکان چگونه باید باشد؟
دستبند طلا مناسب کودکان معمولاً از مهره‌های کوچک تشکیل شده‌اند که یک طرح مجزای طلا هم دارند. بنابراین این دستبندها، برای آقا پسرها هم مناسب هستند. دستبندها، شکلی شبیه به النگو ندارند و برای هر دو جنس مناسب هستند. اما  طراحی نگین دستبند در دو جنس متفاوت است

سرعت بزرگ شدن کودکان اعجاب برانگیز است! در چشم بهم زدنی کفش­ها و لباس­های بچگانه ­ی آنها برایشان کوچک شده است و ما بایستی به دنبال لباس­های مناسب برای کودکی مدرسه­ ای باشیم. اما این دوران نیز دیری نمی­پاید و تنها چندسال بعد ما به عنوان پدر یا مادری که به فرزندش عشقی جاودانه دارد باید بتوانیم سلیقه­ ی خاص و منحصر به فرد نوجوانی به روز و خوش پوش را برآورده سازیم. بدین ­ترتیب می­توان گفت که تغییر سایز کودکان در طی دوران رشد آنها همواره از عوامل دردسرسازی است که می­تواند والدین یا هر فرد دیگری که قصد خرید پوشک و زیورآلات برای بچه­ ها داشته باشد را به زحمت اندازد.

در ارتباط با همین موضوع شاید ذکر نکته­ای جالب توجه باشد؛ سایز مچ دست کودکان شما در دو سال اول زندگی­ آنها نزدیک به ۲۵ درصد افزایش می­یابد! بین سال­های سوم و چهارم زندگی آنها نیز با وجود اینکه این نرخ رشد کمی رو به کاهش می­گذارد اما تغییرات فیزیکی چشم­گیر تا زمانی که آنها از طفولیت به دوران کودکی خود پای بگذارند همچنان تداوم خواهد داشت. ابعاد بدن در طی این دوران هرروزه بطور چشم­گیری تغییر می­کند. یک طفل با توجه به سر نسبتاً درشت خود دستان و پاهای کوتاهی دارد. اما همانطور که او به بزرگ شدن خود ادامه می­دهد، رشد سر کاهش می­یابد و همزمان پاها و بقیه بدن سریع­تر رشد می­کنند تا وی روز به روز از ظاهر طفولیت خود دورتر شود و تناسب لازم در سیمای یک کودک پدید آید.

دستبند طلا مناسب کودکان، چالش های یک انتخاب

دستبند طلا مناسب کودکان معمولاً از مهره های کوچک تشکیل شده اند که یک طرح مجزای طلا هم دارند. بنابراین این دستبندها، برای آقا پسرها هم مناسب هستند. دستبندها، شکلی شبیه به النگو ندارند و برای هر دو جنس مناسب هستند. اما طراحی نگین دستبند در دو جنس متفاوت است. برای طراحی خود دستبند از مواد مختلف مانند بافت، مهره و زنجیر طلا استفاده شده است. با توجه به جنسیت و علاقه کودک می توانید یکی از آنها را برایش انتخاب کنید.طرح هایی که دارای زنجیر طلا هستند، مناسب دختر خانم ها می باشد. دستبند طلای طرح کیتی در بین دختر خانم ها محبوبیت بیشتری دارد. در بین آقا پسرها هم طرح هایی مثل دستبند پسرانه ماشین، یا طرح دستبند مدل تاتی جزو مدل های مورد علاقه هستند. با این حال دستبند باید برای کودک جذاب باشد که همیشه آن را روی دست ببندد. به طرح های مختلف روی دستبندها دقت کنید.

سایز گرفتن مچ دست کودکان

برای انتخاب دستبند طلا مناسب کودکان نیاز دارید سایز کودک را به خوبی اندازه گیری کنیم. برای این که بتوانیم سایز دست کودکمان را بگیریم، نیاز داریم که دور مچش را اندازه بگیریم. با توجه به این که دستبند مانند النگو نیست که سایزش به این سادگی تغییر نکند. اما برای این که از دست کودک بیرون نیافتد، لازم است که اندازه مچش را بگیریم. برای این کار، فقط کافی است یک کاموا یا روبان باریک، دور مچ کودک ببندیم. دو طرف نخ را به هم برسانیم. شست کودک را توی دستش جمع کنید و عریض ترین بخش دست را پیدا کنید.

کاموا یا روبان باید جایی پایین تر از مچ و نزدیک به جایی باشد که دستبند ممکن است از آن جا بیرون بیاید. این اندازه گیری برای این است که دستبند از دست بیرون نیاید. محل مناسب را که روی دست پیدا کردیم، با خودکار نشانه ای روی کاموا یا روبان می گذاریم. بعد از آن با خط کش، از ابتدای کاموا تا محل علامت گذاری شده اندازه گیری می کنیم. با این کار، دستبند کودکان، نه زیاد گشاد می شود که از دست بیرون بیاید، نه آن قدر تنگ می شود که روی دست بسته نشود. این نوع اندازه گیری، بهترین روش برای رسیدن به سایز درست است.

خرید طلای کودک کاملا متفاوت از خرید طلا برای بزرگسالان است. والدین معمولا بر اساس سن و سال فرزندشان خرید می کنند. بر همین اساس حتی خرید طلا برای نوزادان متفاوت از کودکان بزرگتر است. ادامه مقاله را بخوانید تا بدانید که والدین چه جواهراتی را برای نوزادان و کودکان خود ترجیح میدهند.

  • طلا برای نوزاد: بیشترین زیورآلاتی که والدین برای نوزادان کوچک خریداری میکنند پلاک های طلا هستند. این پلاک ها با کمک سنجاقی کوچک به لباس های نوزاد متصل میشود. روی پلاک ها متون یا اشکال مختلفی حک میشود. به خاطر عقاید مذهبی بیشتر این پلاک ها با آیات قرآن، چشم زخم و … تزئین شده اند. هرچند که این روزها نمادهای ملی میهنی بیشتر هوادار پیدا کرده است. جدیدا هم والدین به خرید پستانک هایی که با طلا تزئین شده است رو آورده اند و برای دوره نوزادی و شیرخوارگی نوزاد خود از این پستانک ها میخرند.

**برای نوزادانی که کمی سنشان بیشتر است خرید زنجیر طلا و گوشواره طلا بسیار رایج است. (معمولا برای نوزادانی که بیشتر از ۳ یا ۴ ماه سن دارند)**

  • طلا برای نونهال و کودکان بزرگتر: بیشترین زیورآلاتی که والدین برای این رده های سنی میخرند دستبند طلا است. (مشابه دستبند طلای رامیناز). بعد از خرید دستبند طلا ، خرید ست و نیم ست و سرویس طلا بچه گانه نیز شایع است (مخصوصا ست طلای کودک که از روی شخصیت های کارتونی ساخته شده باشد ).

النگو در دست چپ یا راست؟

یکی از سوالات خریداران النگو از ما این است که النگو را دست چپ یا راست می اندازند؟خوب جواب این سوال این است که اول از همه خودتان چه طور راحت تر هستید؟ راست دستید یا چپ دست؟ النگو یا النگوهایتان را همراه با چه زیورآلات و جواهرات دیگری استفاده می کنید؟اگر همراه با النگو هایتان قصد استفاده از ساعت یا دستبند را دارید بهتر است النگو را دست راست و ساعت یا دستبند را در دست چپ ببندید ولی اگر فقط از النگو استفاده می کنید دست چپ می تواند گزینه مناسب تری باشد.هنگام خرید النگو این مورد را در نظر داشته باشید که مخصوصا النگو های ظریف یا جواهر نشان می توانند بر اثر ضربه آسیب ببینند یا بشکنند پس بهتر است برای راست دست ها النگو در دست چپ باشد و بلعکس.نکته هایی بسیار ضروری در مورد نگهداری زیورآلات وجود دارد که برخی از مصرف کنندگان طلا و جواهر با اینکه سال هاست از آنها استفاده می کنند ، اما به دلیل عدم توجه به ظرایف کار از آن بی اطلاع اند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (473 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (377 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (123 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (109 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (105 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (40 نظر) نگاهی به دکوراسیون ساده و معمولی خانه حسن روحانی/ ظرف میوه و استکان های کریستال و مبلمان راحتی+عکس (32 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (24 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (20 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (19 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (13 نظر) نگاهی به طلاهای بهاره رهنما که همسر سابقش سر عقد به او هدیه داد+عکس/ از حلقه ایی زرد رنگ تا گردنبندی به شکل الله (12 نظر) کیف مجلسی زیبا و جذاب مینا مختاری، همسر خوش سلیقه بهرام رادان با طراحی اصیل و ایرانی پسند/ خانوما ایده بگیرین+عکس (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز