والدین بیشتر چه نوع طلایی برای کودک خود می‌خرند؟

  چهارشنبه، 08 مرداد 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
والدین بیشتر چه نوع طلایی برای کودک خود می‌خرند؟
خرید طلای کودک کاملا متفاوت از خرید طلا برای بزرگسالان است. والدین معمولا بر اساس سن و سال فرزندشان خرید می کنند. بر همین اساس حتی خرید طلا برای نوزادان متفاوت از کودکان بزرگتر است. ادامه مقاله را بخوانید تا بدانید که والدین چه جواهراتی را برای نوزادان و کودکان خود ترجیح میدهند.

طلای کودک متناسب با کمد لباسکودک

اینکه کودک بتواند طلا یا جواهر مورد علاقه اش را با اکثر لباس هایش هماهنگ کند نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. برای دست یافتن به این هدف شما بایستی تقریبی از عمومیت لباس های کودک را که اغلب به تن می کند در ذهن داشته باشید.لباس های غیر رسمی با آن دسته طرح های طلای بچگانه که آویزهای فانتزی یا شخصیت کارتونی دارند بسیار هماهنگ خواهد شد. در این موارد نمونه های رنگی طلا با عنوان «کارهای مولتی کالر» نیز مناسب است. با این وجود برای یک مهمانی رسمی یا مناسبتی سالیانه از انواع دیگر طلای کودک که از تشخص مراسم های این چنینی برخوردار هستند استفاده کنید. جواهرآلات طلا که با نگین های کوچک و ساده ی سنگ های قیمتی یا مروارید ساخته شده اند برای این منظور انتخابی به جا و دقیق به حساب می آیند.البته به یاد داشته باشید که کودک خود را هرگز زیر حجم طلاهای سنگین و انبوه قرار ندهید. این موضوع مضاف بر آنکه از وجهه جالبی برخودار نیست موجب آزار کودک شما نیز می گردد. طلای کودک بایستی همواره کاری ظریف و سبک، متناسب با روحیه و عواطف لطیف دوران کودکی باشد. نمونه های مجلسی طلای کودک نیز بایستی از این کیفیت برخوردار باشند.

احساس راحتی

نکته فوق و اهمیت راحتی و آسایش کودک با طلایش را می توان در مورد نحوه باز و بسته کردن یک جواهر خاص نیز در ذهن داشت. به طور کلی بهتر است که تمامی جواهرآلات کودکان را کمی آزاد تر از حالت معمول به آنها پوشاند (تا حدی که خطر افتادن آنها وجود نداشته باشد) تا از تماس مستقیم جواهر با پوستشان به مدت طولانی پیشگیری شود.تنها گوشواره را به دلیل احتمال بالای افتادنش می توان کمی محکم تر بست و آن را کاملاً در سوراخ گوش کودک چفت گردانید.

ایمنی :

در بسیاری از کشورها و فرهنگ ها، سوراخ کردن گوش و استفاده از گوشواره از کودکی رایج است، اما باید دقت داشت که حتما از گوشواره هایی استفاده کرد که به صورت حلقه در گوش قرار گرفته و قفل شده و یا بست پشتی به طور کامل به پایه ی گوشواره پیچ شود چراکه جدا شدن بست پشت گوشواره های میخی ممکن است باعث باز شدن گوشواره شده و یا حتی این خطر را به وجود آورد که توسط کودک بلعیده شود. استفاده از گردنبند را نیز به زمانی موکول کنید که بزرگتری بر آنها نظارت دارد، یادتان باشد که هیچ وقت نگذارید که فرزندتان با زنجیر یا گردنبند بخوابد.

یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه کنید جنس گوشواره است، به ویژه وقتی که برای اولین بار گوش دختر خود را سوراخ می کنید. وقتی گوشی به تازگی سوراخ می شود، باید به دقت آن را مورد بررسی قرار دهید، واکنش به گوشواره می تواند ناشی از آلرژی یا عفونت باشد، برای جلوگیری از ایجاد آلرژی بهتر است گوشواره هایی از جنس طلا یا نقره استفاده کنید.

زیبایی و استایل

خرید طلاو جواهرات برای کودکان تا حد زیادی مثل خرید برای بزرگسالان است، پس وقتی می خواهید برای آنها خرید کنید به سبک و سیاقشان دقت کنید، بچه هایی که بسیار فعال هستند، دوست ندارند که چیزی جلوی دست و پایشان را بگیرد، البته آویز های کوچک به لحاظ ایمنی نیز بهتر است.گردنبد و دستبندهایی که از طلا و چرم درست شده می تواند در هنگام بازی مقاومت و دوام بیشتری داشته باشد.اگر فرزند شما یک فعالیت جدی ورزشی را دنبال می کند، مطمئن شوید که استفاده از چه زیورآلاتی در هنگام انجام آن مجاز است.نکته ی دیگری که باید در نظر داشته باشید، میزان مسولیت پذیری کودکتان است، گم شدن همیشه می تواند اتفاق بیافتد، پس استفاده از جواهرات گرانبها را به زمان و موقعیت های خاص موکول کنید، زمانیکه می توانید آنها را تحت نظر داشته باشید.

طرح های ساده و دلنشین

  • قلب و طرح های برگرفته از طبیعت مثل پروانه، زنبور، کفش دوزک و گل برای هر سنی مناسب است اما به نظر می رسد کودکان به آویختن آنها بسیار علاقه دارند.
  • آویزها و گردنبندهای ظریف با آن صورت های کوچک تناسب بیشتری دارد، برای استفاده از آویزهای فاخر و پر زرق و برق آنها می توانند تا 20 سالگی صبر کنند.
  • یک دستبند زیبا و جذاب، بهترین همراه برای دختران نوجوان است.
  • برای پسرها می توانید به سراغ دستبندهای چرم بروید.
  • یک پیشنهاد جذاب این است که برای فرزند خود شروع کنید به جمع کردن سنگ های ماه تولدش

والدین بیشتر چه طلایی برای کودک خود می خرند؟

خرید طلای کودک کاملا متفاوت از خرید طلا برای بزرگسالان است. والدین معمولا بر اساس سن و سال فرزندشان خرید می کنند. بر همین اساس حتی خرید طلا برای نوزادان متفاوت از کودکان بزرگتر است. ادامه مقاله را بخوانید تا بدانید که والدین چه جواهراتی را برای نوزادان و کودکان خود ترجیح میدهند.

طلا برای نوزاد: بیشترین زیورآلاتی که والدین برای نوزادان کوچک خریداری میکنند پلاک های طلا هستند. این پلاک ها با کمک سنجاقی کوچک به لباس های نوزاد متصل میشود. روی پلاک ها متون یا اشکال مختلفی حک میشود. به خاطر عقاید مذهبی بیشتر این پلاک ها با آیات قرآن، چشم زخم و … تزئین شده اند. هرچند که این روزها نمادهای ملی میهنی بیشتر هوادار پیدا کرده است. جدیدا هم والدین به خرید پستانک هایی که با طلا تزئین شده است رو آورده اند و برای دوره نوزادی و شیرخوارگی نوزاد خود از این پستانک ها میخرند.

طلا برای نونهال و کودکان بزرگتر: بیشترین زیورآلاتی که والدین برای این رده های سنی میخرند دستبند طلا است. (مشابه دستبند طلای رامیناز). بعد از خرید دستبند طلا ، خرید ست و نیم ست و سرویس طلا بچه گانه نیز شایع است (مخصوصا ست طلای کودک که از روی شخصیت های کارتونی ساخته شده باشد ).

دستبند طلا مناسب کودکان، چالش های یک انتخاب

دستبند طلا مناسب کودکان معمولاً از مهره های کوچک تشکیل شده اند که یک طرح مجزای طلا هم دارند. بنابراین این دستبندها، برای آقا پسرها هم مناسب هستند. دستبندها، شکلی شبیه به النگو ندارند و برای هر دو جنس مناسب هستند. اما طراحی نگین دستبند در دو جنس متفاوت است. برای طراحی خود دستبند از مواد مختلف مانند بافت، مهره و زنجیر طلا استفاده شده است. با توجه به جنسیت و علاقه کودک می توانید یکی از آنها را برایش انتخاب کنید.

طرح هایی که دارای زنجیر طلا هستند، مناسب دختر خانم ها می باشد. دستبند طلای طرح کیتی در بین دختر خانم ها محبوبیت بیشتری دارد. در بین آقا پسرها هم طرح هایی مثل دستبند پسرانه ماشین، یا طرح دستبند مدل تاتی جزو مدل های مورد علاقه هستند. با این حال دستبند باید برای کودک جذاب باشد که همیشه آن را روی دست ببندد. به طرح های مختلف روی دستبندها دقت کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (474 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (378 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (123 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (111 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (109 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (40 نظر) نگاهی به دکوراسیون ساده و معمولی خانه حسن روحانی/ ظرف میوه و استکان های کریستال و مبلمان راحتی+عکس (32 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (24 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (20 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (20 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) نگاهی به طلاهای بهاره رهنما که همسر سابقش سر عقد به او هدیه داد+عکس/ از حلقه ایی زرد رنگ تا گردنبندی به شکل الله (13 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (13 نظر) کیف مجلسی زیبا و جذاب مینا مختاری، همسر خوش سلیقه بهرام رادان با طراحی اصیل و ایرانی پسند/ خانوما ایده بگیرین+عکس (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز