هنگام خرید طلای بچه گانه به چه نکاتی باید توجه کرد؟

  چهارشنبه، 08 مرداد 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
هنگام خرید طلای بچه گانه به چه نکاتی باید توجه کرد؟
اگر تاکنون کودک خود را در حال بازی با جواهرآلات ­تان دیده اید و برای جلوگیری از اینکه او آنها را در همه جای خانه پخش و پلا کند به میان این بازی شیرین دویده اید، بایستی شما را مطلع کنیم که وقت خریدی مهم فرا رسیده است!

بسیاری از کودکان نیز به طلا و جواهر و استفاده از آنها علاقمند هستند، تنها نیاز دارید جواهراتی را انتخاب کنید که هم برای آنها مناسب باشد و هم کودکان آن را دوست داشتهباشند. کودکان هم مثل بزرگسالان هستند، برخی از آنها نسبت به ظاهر خود و آنچه میپوشند بسیار دقت و توجه دارند و برخی هم نه، برخی خوب حواسشان را نسبت به وسایل و تزیینات خود جلب کرده و از آن مراقبت میکنند و برخی هم وقتی از مهدکودک یا مدرسه برمیگردند، چیزی را جا گذاشتهاند.بسیاری از کودکان نیز به طلا و جواهر و استفاده از آنها علاقمند هستند، تنها نیاز دارید جواهراتی را انتخاب کنید که هم برای آنها مناسب باشد و هم کودکان آن را دوست داشته باشند. کودکان هم مثل بزرگسالان هستند، برخی از آنها نسبت به ظاهر خود و آنچه می پوشند بسیار دقت و توجه دارند و برخی هم نه، برخی خوب حواسشان را نسبت به وسایل و تزیینات خود جلب کرده و از آن مراقبت می کنند و برخی هم وقتی از مهدکودک یا مدرسه برمی گردند، چیزی را جا گذاشته اند.پس جای تعجب نیست که برخی کودکان نیز همچون افراد بزرگسال عاشق زیورآلات باشند، نه تنها دختران که برخی پسران نیز دوست دارند مانند پدران یا قهرمانان محبوبشان، از این تزیینات استفاده کنند. اما به عنوان والدین آنها باید متوجه باشید که میان آنچه آنها می خواهند و آنچه برایشان مناسب است، مرزی باریک وجود دارد.

اولین نکته برای خرید طلای کودک ، توجه به سن و سال آن ها است

برای بزرگترها هیچ ایرادی ندارد که قطعات طلای ظریف و ریزی استفاده کنند، اما این موضوع در خصوص کودکان و نوزادان به کلی فرق میکند. علاوه بر اسباب بازی ها، تمام جواهراتی که برای کودک خود میخرید باید از اندازه بزرگی برخوردا باشند و قطعات و اجزای ریزی نداشته باشند. زیرا این قطعات به راحتی میتوانند توسط کودک خورده شوند و موجبات خفگی او را فراهم کنند. ما توصیه میکنیم که برای کودکانی که کمتر از ۳ یا ۴ سال سن دارند به هیچ عنوان طلاهای کوچک مثل انگشتر طلا خریداری نکنید.

به نوع قفل یا نحوه بسته شدن طلاها دقت کنید

اگر قطعات طلای نوزادان یا کودکان قفلی هستند باید قفلشان طوری باشد که به هیچ عنوان توسط کودک باز نشوند. یکی از قطعاتی که قفل دارند گوشواره ها هستند، هنگام خرید گوشواره طلا سعی کنید گوشواره هایی بخرید که قفل اهرمی یا عصایی دارند. چون نسبت به قفل های دیگر نسبتا محکم تر هستند. در خصوص جواهرات بزرگتر مثل دستبند طلا یا گردنبند هم مراقب باشید. اگر قفل این محصولات شل باشد یا به راحتی باز شود، کودکان حین بازی کردن می توانند آن ها را گم کنند.

برای کودکان طلاهای کم وزن بخرید

والدینی که برای کودکان کوچک خود طلای بزرگ یا با وزن زیاد میگیرند سخت در اشتباه هستند. چرا؟ به چند دلیل:

  • اول اینکه کودک نمیتواند وزن زیاد را تحمل کند و ممکن است برای خلاص شن از شر سنگینی طلا با آن بازی کنند یا آن را از خود دور کنند (که امکان آسیب دیدنشان زیاد است)
  • دوم اینکه کودک ممکن است جواهرات را گم کند و تمام سرمایه یکجا به باد برود
  • سوم اینکه ممکن است خدای ناکرده نظر افراد سودجو به سمت کودک و طلای او جلب شود و علاه بر دزدی طلاها به کودک نیز آسیب برسانند

به همین خاطر و برای پیشگیری از ۳ مورد بالا، سازندگان طلای کودک معمولا جواهرات طلایی را در وزن پایین تولید میکنند. بنابراین حین خرید طلای بچه گانه به دنبال جواهرات با وزن پایین باشید.

لطفا برای کودکان طلا و جواهرات توخالی نخرید

کودکان کنجکاو و بازیگوش هستند. برخی ازآن ها ممکن است جواهرات را به چشم اسباب بازی ببینند و با آن ها بازی کنند. اگر جواهرات شما مثلا دستبند طلا، توخالی باشد، کودک میتواند به راحتی آن را بکشد و یا حتی گاز بگیرد و پاره کند. خدا را چه دیدید شاید تکه های دستبند را قورت دهد. دستبند، النگوهای طلا را مخصوصا توپر بخرید که دچار شکستگی نشوند. زیرا اگر بشکنند ممکن است لبه تیز آن ها وارد بدن کودک شود یا او را زخمی کند.

جواهرات کودک باید برایش بی خطر باشند

برای کودکان باید از جواهراتی استفاده کرد که شکل ظاهری شان برای کودک معنا دار باشد. اما این کافی نیست، شکل ظاهری جواهرات باید به گونه ای باشد که احتمال آسیب به بچه به حداقل برسد. برای مثال اگر گوشواره او نوک تیز باشد احتمال وارد شدن آسیب به او وجود دارد. حتی الامکان محصولاتی بخرید که زاویه دا، تیز یا لبه دار نباشند، بلکه گرد و بدون لبه باشند.

دستبند یا النگو؟ به سلیقه ی کودک خود توجه کنید

برخی از کودکان انواع دست بند با آویزهای جنبان را می پسندند. علت این امر اغلب آن است که آویزها با برخورد به یکدیگر ایجاد سر و صدا می کنند و باعث می شوند تا کودک در مرکز توجه اطرافیان قرار گیرد؛ جلب محبت اطرافیان برای کودک بسیار حائز اهمیت و خشنود کننده است.

از سوی دیگر برای کودکان پوشیدن و درآوردن النگوها بسیار راحت تر می باشد. (البته در مواقعی همچون یک مهمانی شلوغ این موضوع می تواند موجب نگرانی شما نیز باشد!) همچنین النگوها در تار و پود لباس گیر نمی کنند و با فعالیت بچه احتمال خرابی یا پارگی النگو وجود نخواهد داشت.

اما در نهایت بایستی توجه داشته باشید که همه اینها به انتخاب کودک شما بستگی خواهد داشت. پس دخترتان را جدای از در نظر داشتن ست لباس وی پیش خود بخوانید و با توضیح نکات لازم متوجه شوید که کدامیک از موارد بالا برای او از اهمیت بیشتری برخوردار است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (474 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (379 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (124 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (112 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (109 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (41 نظر) نگاهی به دکوراسیون ساده و معمولی خانه حسن روحانی/ ظرف میوه و استکان های کریستال و مبلمان راحتی+عکس (32 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (24 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (21 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (20 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) نگاهی به طلاهای بهاره رهنما که همسر سابقش سر عقد به او هدیه داد+عکس/ از حلقه ایی زرد رنگ تا گردنبندی به شکل الله (13 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (13 نظر) کیف مجلسی زیبا و جذاب مینا مختاری، همسر خوش سلیقه بهرام رادان با طراحی اصیل و ایرانی پسند/ خانوما ایده بگیرین+عکس (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز