ساعدنیوز
ساعدنیوز

نکاتی درباره بارداری و زایمان خرگوش

  چهارشنبه، 31 شهریور 1400   زمان مطالعه 8 دقیقه
نکاتی درباره بارداری و زایمان خرگوش
برای نگهداری خرگوش در خانه بهتر است اطلاعاتی در مورد تولید مثل خرگوش داشته باشید. ما در این مطلب علائم و نشانه های بارداری و روند زایمان خرگوش را بررسی می کنیم. با ما همراه باشید.

خرگوش از محبوب ترین حیوانات خانگی و بهترین گزینه برای افرادی است که عاشق حیوانات کوچک هستند. صرف نظر از این که نژاد خرگوش چیست، اگر شما تصمیم گرفته اید که یک خرگوش مادّه را به سرپرستی بگیرید و به او اجازه جفت گیری بدهید، باید دقیقاً از مدت زمان بارداری او اطلاع پیدا کنید و به این ترتیب برای به دنیا آمدن یک خرگوش دیگر آماده شوید.

علائم و راه های تشخیص باردار بودن خرگوش

تشخیص حاملگی خرگوش یکی از مهم ترین کارهای شما در زندگی حیوان خانگی تان می باشد.شما به عنوان صاحب خرگوش باید سعی کنید محیطی آرام و ایمن را برای او فراهم کنیم تا این دوران را پشت سر بگذارد.اما قبل از اینکه به این مرحله برسیم ممکن است این سوال ذهن شما را درگیر کرده باشد که؛اصلا چطور متوجه شویم خرگوش ما باردار شده است؟در این مطلب به بررسی این موضوع می پردازیم.

1. خرگوش خود را لمس کنید

تنها راه تشخیص باردار بودن خرگوش، بزرگ شدن شکم است و هیچ علائم خارجی دیگری بارداری را نشان نمی دهد.به همین دلیل دامپزشکان و پرورش دهندگان خرگوش، به آرامی با لمس دست مشخص می کنند که آیا خرگوش باردار است یا نه. در طول دو هفته از بارداری، شما باید بتوانید جنین هایی که در شکم خرگوش است را حس کنید.اما برای این کار مهارت خاصی لازم است تا به جنین ها آسیبی نرسد. این یک راهنمایی کلی است، و اگر شما دامپزشک و پرورش دهنده با تجربه ای نیستید، نباید سعی کنید خودتان خرگوش باردار را با لمس معاینه کنید. انجام این کار می تواند باعث آسیب به جنین در حال رشد شود.

  1. اگر بیش از 14 روز از زمان پرورش خرگوش می گذرد، خرگوش باردار را لمس نکنید. انجام این کار ممکن است باعث آسیب به جنین در حال رشد شود.
  2. به آرامی خرگوش را از گوش هایش بگیرید و با دست راست پوست شانه ها را نگه دارید. این کار باعث می شود قسمت بالایی بدن خرگوش در امنیت باشد.
  3. از دست چپ خود استفاده کنید تا قسمت پایینی بدن خرگوش یعنی بین پشت پاهای عقبی و لگن را به آرامی بچرخانید.
  4. به آرامی انگشت شست خود را روی سمت راست شکم و انگشتان را روی سمت چپ قرار دهید. اگر خرگوش شما باردار باشد، باید جنین های کوچک درون شکم را زیر دست خود احساس کنید.
  5. هر جنین باید به اندازه یک انگور به نظر برسد.

2. یک دامپزشک خرگوش را معاینه کند

اگر در نحوه لمس حیوان برای معاینه مهارت ندارید، توصیه می شود خرگوش را پیش دامپزشک ببرید. دامپزشک شما می داند که چطور با خیال راحت حیوان را معاینه کند، بدون اینکه آسیبی به جنین ها برساند.

3. خرگوش را وزن کنید

خرگوش باردار نیز مثل انسان باردار، وزنی بیشتر از وضعیت عادی دارد. با این وجود، این تفاوت وزن زیاد قابل توجه نیست.بهترین روش برای تشخیص باردار بودن خرگوش از لحاظ وزن، استفاده از ترازوهای دیجیتالی دقیق و مقایسه این وزن با وزن قبل از بارداری خرگوش است.یک خرگوش باردار در اولین هفته بارداری در حدود 0.029 کیلوگرم و در پایان هفته دوم به میزان 0.057 کیلوگرم وزن اضافه می کند. بعد از هفته دوم، وزن خرگوش تغییر زیادی نمی کند.

4. خرگوش را برای سونوگرافی پیش دامپزشک ببرید

سونوگرافی بهترین روش برای تعیین حاملگی خرگوش است، زیرا بعد از شش روز اول بارداری جواب 100% دقیق به شما می دهد. دامپزشک می تواند سونوگرافی را در مطب خود انجام دهد تا سریعاً جواب را به شما بگوید.

خرگوش چه زمانی می تواند باردار شود؟

تخمک گذاری در خرگوش ها نسبت به دیگر حیوانات خانگی مثل سگ و گربه متفاوت است و بلوغ جنسی و در پی آن اولین فحلگی خرگوش بین 6 تا 8 ماهگی او اتفاق می افتد. البته دیده شده است که بعضی از نژادهای خرگوش در چهارماهگی هم بلوغ را تجربه می کنند.برخلاف دیگر حیوانات، خرگوش ها در تمام سال قابلیت باردارشدن دارند و دوره خاصی برای بارداری خود ندارند. البته خرگوش ها در نیمه اول سال بیشتر مستعد بارداری هستند و احتمال بارداری آن ها در نیمه اول سال بیشتر است.
این دوره به دو مرحله تقسیم می شود؛ زمانی که خرگوش بتواند باردار شود و بدن او آماده جفت گیری و ایجاد جنین را داشته باشد که این مرحله بین 12 تا 14 روز طول می کشد؛ و مرحله دیسروز که 4 روز طول می کشد و در این مرحله خرگوش مادّه علاقه خود به جفت گیری را از دست می دهد.

زایمان خرگوش چگونه است؟

خرگوش های نژاد متوسط و بزرگ بین سن ۴ تا ۴٫۵ ماه، نژاد های خیلی بزرگ بین سن ۶ تا ۹ ماه و نژاد های کوچک تر بین سن ۳٫۵ تا ۴ ماه به بلوغ جنسی می رسند. آزاد شدن تخمک در خرگوش ماده به دنبال تماس جنسی رخ می دهد و مشابه انسان در اثر چرخه هورمونی آزاد نمی شود. برخلاف باور مردم، خرگوش دارای چرخه پذیرش جفت می باشد که این چرخه بین ۱۴-۱۶ روز تکرار می شود همان طور که در سایت هپی پت خواندید در چرخه تولید مثل، خرگوش ماده زمانی برای جفت گیری آماده است که واژن قرمز و مرطوب باشد و درصورتی که واژن صورتی مایل به سفید باشد و رطوبت واژن کم باشد آماده جفت گیری نیست. یکی از روش های تشخیص بارداری در خرگوش ملامسه شکم برای تشخیص جنین های دانه انگوری در داخل رحم حیوان می باشد.

خرگوش

آماده شدن برای زایمان خرگوش

اگر جفت گیری در طول روز های باروری اتفاق بیفتد، خرگوش 28 تا 31 روز بعد زایمان می کند. باید توجه داشته باشید که اگر بعد از گذشت 33 روز خرگوش هنوز زایمان نکرده بود، او را نزد دامپزشک ببرید تا مطمئن شوید مشکلی وجود ندارد خرگوش می تواند در هر بارداری 3 تا 12 نوزاد به دنیا بیاورد

1. ماده ها را از نرها جدا کنید

وقتی مطمئن شدید که خرگوش شما باردار است، مهم است که او را از خرگوش های نر جدا کنید. این کار به این دلیل است که خرگوش نر تنها چند ساعت بعد از زایمان می تواند با ماده جفتگیری کند.این می تواند موجب افزایش فشار به خرگوش ماده شود و باعث شود که نتواند شیردهی به نوزادان را تا پیش از بارداری بعدی به پایان برساند.

  • بعضی از کارشناسان حیوانات توصیه می کنند که سعی کنید تعامل حیوان نر و ماده را حفظ کنید، البته آنها را در یک قفس قرار ندهید. به این خاطر که در غیر این صورت بازگرداندن خرگوش نر و ماده تعاملات اجتماعی پس از جدایی طی دوره زایمان می تواند کار سختی بشود. در صورت امکان، قفس های آنها را در کنار یکدیگر قرار دهید تا در تعامل با هم باشند.
  • این احتمال وجود دارد که خرگوش نر سعی کند با فرزندانی که خرگوش ماده بدنیا آورده است، جفتگیری کند. صاحبان خرگوش باید خرگوش نر و ماده را جدا از هم نگه دارند تا از این اتفاق جلوگیری کنند.

2. دوره بارداری خرگوش چقدر است

دوره بارداری خرگوش ها بین 31 تا 33 روز است. اگر دوره بارداری طولانی تر از این مدت شد، ممکن است بارداری کاذب باشد یا جنین ها در شکم خرگوش مرده باشند. برخی از دامپزشکان برای جلوگیری از خطر عوارض ناشی از وجود جنین مرده در شکم مادر، 32 روز بعد توصیه به القاء زایمان می کنند.

3. میزان غذای خرگوش باردار

اگر خرگوش شما باردار است، مطمئن باشید که غذا و آب کافی دریافت می کند. کارشناسان توصیه می کنند که به تدریج میزان غذای خرگوش باردار را زیاد کنید. شما باید یونجه را به غذای خرگوش اضافه کنید، زیرا بسیار غنی است و مواد مغذی لازم برای یک خرگوش باردار یا در حال شیردهی را تامین می کند.

پرورش و مراقبت از خرگوش تازه متولد شده

خرگوش ها هنگام تولد بدون پوشش، کور و کر به دنیا می آیند. چند روز پس از تولد پوشش بدنی حیوان پدیدار می گردد و بعد از ۱۰ روز چشم و گوش حیوان باز می شود. نوزاد خرگوش تا ۷ روز بعد از تولد قادر به تنظیم دمای بدنش نیست. بعد از تولد نوزادان خرگوش ماده می تواند مجدد جفت گیری کند. بیشتر افرادی که خرگوش را برای مقاصد نمایش و یا به عنوان حیوان خانگی پرورش می دهند بعد از ۳۵-۴۲ از تولد نوزادان خرگوش، اجازه جفت گیری مجدد به ماده می دهند. بیشتر خرگوش های نژاد متوسط تا بزرگ ۸ تا ۱۰ سر پستان دارند و بیشتر این خرگوش ها تا دوازده نوزاد به دنیا می آورند.

اگر خرگوش ماده به خوبی نتواند از نوزادان مراقبت کند، باید در همان روزهای اول از لانه جدا کرده و آن را در کنار خرگوش ماده ای با نژاد مشابه با توله های کوچک تر قرار داده شود. اگر بچه خرگوش با بچه های این خرگوش درکنار هم نگهداری شوند و با پوشش مویی خرگوش ماده پوشانده شوند، معمولاً موردپذیرش خرگوش ماده قرار می گیرد. هرچقدر سن بچه خرگوش بیشتر باشد احتمال پذیرفته شدن توسط خرگوش ماده جدید بالا می رود.

شما می توانید بچه خرگوش ها را بدون مادر نیز بزرگ کنید ولی احتمال مرگ ومیر در این شرایط افزایش می یابد. برای نگهداری بچه ها باید محیط گرم، خشک و آرام تهیه نمود. از جایگزین شیر مخصوص بچه خرگوش (شیر مخصوص بچه گربه نیز می توانید استفاده کنید) و یا مخلوطی از مواد زیر برای تغذیه بسته به سن بچه خرگوش ها می توانید استفاده کنید.

  • نصف لیوان شیر خشک
  • نصف لیوان آب
  • یک عدد زرده تخم مرغ
  • یک قاشق شیره ذرت

بعد از گذشت پانزده تا هجده روز از تولد بچه ها می توان از سبزیجات و یونجه برای تغذیه استفاده کرد. خرگوش ماده جوان ممکن است بچه های خودشان را به دلایلی چون استرس، عدم تمایل به مراقبت و سرمای شدید کشته و بخورند. وجود حیوانات شکارچی و یا سگ در نزدیکی محل نگهداری خرگوش ها می تواند با ایجاد استرس در خرگوش ماده باعث این امر نیز شود. توجه داشته باشید که خورده شدن بچه ها توسط مادر امری طبیعی است و جهت جلوگیری از آلودگی محیط برای دیگر بچه ها از طرف مادر انجام می شود.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

14 دیدگاه
  دیدگاه ها
زهرا
3 ماه پیش

امروز خرگوشم 6 تا بچه آورده فقط لیسش میزنه ولی شیر نمیده این طبیعیه یا بچرو نمیخواد لطفا بگین
سمیه
5 ماه پیش

من یک خرگوش گرفتم یک بچه آورده توی قفس تحویل نمیگیره چکار کنم
فرشته
1 سال پیش

سلام چطورخرگوش یک‌ماهه اونم۵تاروکنارمادری که میخادبزاد گذاشتید توله ها خعلی حساسن امکان داره ازترس مرده باشن اونم خرگوش یک‌ماهه که باهرصدایی ممکنه آسیب ببینه من خرگوشم باصداقابلمه تامرگ رفت و برگشت اونم یکماهش بود
حمید
2 سال پیش

سلام نمیدونم چرا خرگوش هایم جفت کردن ولی بعد ۳۳ روز بچه نکردن لطفا جواب بدین
بازدیدکننده
2 سال پیش

خرگوش دختر بود یا پسر؟؟؟؟
ندا
2 سال پیش

بله خیلی

2 سال پیش

من خرگوشم رو خریدم فهمیدم حاملس ولی الان شکمش بزرگ و سیکه هاش در اومده الان نمیدونم چند روز دیگه میخواد زایمان کنه ولی شروع به لونه سازی نکرده و اینکه ما تو اپارتمان هستین و ترگوشم تو خونه ازاد و تو فقس نمیزارم .
اسم ندارم
2 سال پیش

خرگوشت برعکسش کن قسمت واژن شو یکمی فشار بده اگه یک خط وسطش بود مادس و اگه دراز و نوک تیز بود نر هست من این روش تست کردم جواب داد
feri
2 سال پیش

عالی بود اینـ متن حتما استفاده کنید
ستایش
2 سال پیش

سللم من امروز خرگوشم بچه بدنیا اورده بود بچه های قبلش ک پنج تا بودن بزرگ بودن حدود یک ماه داشتن بزرگتر شده بودن رفتم دیدم پنج تاشون مردن خیلی هم سر حال و بازیگوش بودن دلیل اینکه همه با هم مردن چیه ایا امکان داره مادرشون خفه کرده باشون؟ لطفا پاسخ بدین من خیلی ناراحتم
سحر
2 سال پیش

سلام دوستان من یه خرگوش ماده دارم که بالغ است و الان باید براش یه جفت پیدا کنم که بتونم ازش بچه بگیرم؟ وای نمیدونید چقدر ذوق دارم چون امروز فهمیدم که دختره و بالغ است ولی مطمئن نیستم و ازتون میخوام که دعا کنید راست باشه یعنی اینکه خرگوشم دختر باشه
پربحث های هفته   
نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (80 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (75 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (48 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (38 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (36 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (30 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (29 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (25 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (23 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (23 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (19 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: پلیس یه خانومی رو گرفته که چرا یکطرفه میری گفته به شما ربطی نداره من زن آقای قرائتی ام +ویدئو😂👌 (16 نظر) عکسی از خانه ابدی زهره فکور صبور و هنرمندی که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... (15 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (14 نظر) بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری (13 نظر)
دیگران می‌خوانند   
ایده خنده دار کارگر ساختمونی برای طراحی پله تاریخی شد/ لامصب راه پله نیست تست هوشه واسه خودش😂+عکس همایِ پایتخت دوباره مادر شد؟ / عکس باور نکردنی از ریما رامین فر با نوزاد دختر در بغلش معمای المپیادی عبور قورباغه از برکه (ویدئو) غار یخی، شاهکاری از طبیعت که نفس را در سینه حبس می‌کند! شام خانوادگی فریبا نادری، پری سیمای ستایش در یک رستوران اصیل ایرانی/ مثل همیشه با اصالت+ عکس این تصویر چیزی جز توهم مغز شما نیست! رونمایی از عاشقانه های محمدرضا علیمردانی بائو سریال پایتخت و همسرش/ به پای هم پیر بشید (ویدئو) کشف اسرار کهکشان / سفری علمی به ناشناخته‌های راه شیری (تصویر) به این میگن فرهنگ‌سازی ترک سیگار! تغییر چهره باورنکردنی امیر جعفری که اصلا قابل شناسایی نیست+ عکس (ویدئو) انفجار رنگ‌ها در حباب‌های پلاستیکی / نقاشی خلاقانه با سرنگ و پلاستیک! (تصاویر) با جاده‌ی مرگ آشنا شوید! تماشای فوتبال با تلویزیون خانگی پشت ماشین 206 توسط دو جوان خوش ذوق شیرازی در زیر باران+ویدیو/ چه کِیفی میکنن😍 (ویدئو) با این معلم کاربلد در سه دقیقه شاهنامه را یاد بگیرید! رونمایی از برادر قدبلند و خوشتیپ ریما رامین فر، همای پایتخت +ویدئو/یکی از یکی معروف تر... رونمایی از خواهر کپی برابر اصل نعیمه نظام دوست/ انگار یه سیبو از وسط نصفش کردن😳+عکس (تصویر) راز سمت تاریک ماه فاش شد! نگاهی به اتاق خواب بارانا دختر علیرضا بیرانوند و اکرم بانو/چه دکوراسیون شیکی داره +فیلم زمین زیر پای مدارس سست است! شباهت بی حد و اندازه صهبا شرافتی، روناک نون خ به پدرش/ مگه داریم انقدر شباهت+عکس نگاهی به میز عزای لوکس و تجملاتی زنداداشِ پزشکِ رابعه اسکویی+ویدیو/ روحش شاد تذکر جدی رهبر معظم انقلاب به یک مادر تُرک زبان+ویدیو/ توی خونه با بچه هاتون ترکی صحبت کنین فارسی رو در مدرسه یاد میگیرن (عکس)نادرترین اتفاقی که به ذهن هیچ کس خطور نمیکنه!!/به دنیا آمدن نوزادی با دم 12 سانتی متری مردی که در ماشین‌های پارک‌شده را قفل می‌کند! / وقتی مرزهای انسانیت جا به جا می شود (ویدئو) خنده دارترین عاقبت فرار از زندان در ونزوئلا/ باورتون نمیشه زندانیها بعد از همه تلاشهاشون واسه فرار از کجا سردرآوردند🤣 (فیلم) کشف دیوانه وارترین چیزهایی که جنگل ها به خودشون دیدند / دنیا رفته رفته ترسناکتر میشه! 😱 (عکس) شوخ طبیعی استادانه ی راننده ماشین قدیمی در تیکه انداختن به ماشین های لوکس و به روز😂 چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (عکس) عجیب و غریب ترین خانه های جهان / چجوری به ذهنشون رسیده همچین خونه هایی بسازن! ایول! ( ویدئو) شوخی بانمک و شنیدنی بهنام تشکر و امید حاجیلی با جواد خیابانی/ بهش میگن جواد بلا! البته جواد بلا هم خوب از پسشون براومد😄 لطفاً کمی با مستأجرت مهربان باش+عکس اقتدار معلمان دهه شصت یا دانش‌آموزان دهه نود؟ / برخورد پیمان معادی با معلم دهه شصتی در سریال افعی تهران درست بود؟ جزئیات مرگ تلخ «ماهی جان» مادر کازرونی که به خاطر نجات یک پیرمرد سیل نفسش را برید+فیلم تفریحات لاکچری دیاکو پسر مو فرفری سپهر حیدری و آرام بانو/ همیشه به شادی و خوشی+ عکس چرا در تهران قدیم خودروها وسط خیابان پارک می‌کردند؟+عکس عکس لو رفته از منزل شیک و لوکس نرگس محمدی بازیگر سریال ستایش/چه هارمونی رنگ و گل های زیبایی! (عکس) کودکی و نوجوانی متفاوت امین میری، زهرمارخان سریال گیلدخت با تیپ کیوت/ مگه این همه تغییرممکنه؟ شوفرهایی که خواننده شدند +فیلم (فیلم) شرایط باورنکردنی و وحشتناک مردم کره شمالی که پنهانی توسط یک توریست ضبط شده است!! / زندگی با این شرایط از جهنم هم بدتره وقتی نجم الدین شریعتی قبر خودش رو توی بهشت زهرا میشوره+ویدیو/ چه حس عجیب و غریبیه!
تیتر امروز   
معمای المپیادی عبور قورباغه از برکه (ویدئو) غار یخی، شاهکاری از طبیعت که نفس را در سینه حبس می‌کند! این تصویر چیزی جز توهم مغز شما نیست! (ویدئو) کشف اسرار کهکشان / سفری علمی به ناشناخته‌های راه شیری (تصویر) به این میگن فرهنگ‌سازی ترک سیگار! (ویدئو) انفجار رنگ‌ها در حباب‌های پلاستیکی / نقاشی خلاقانه با سرنگ و پلاستیک! (تصاویر) با جاده‌ی مرگ آشنا شوید! (ویدئو) با این معلم کاربلد در سه دقیقه شاهنامه را یاد بگیرید! (تصویر) راز سمت تاریک ماه فاش شد! زمین زیر پای مدارس سست است! مردی که در ماشین‌های پارک‌شده را قفل می‌کند! / وقتی مرزهای انسانیت جا به جا می شود لطفاً کمی با مستأجرت مهربان باش+عکس اقتدار معلمان دهه شصت یا دانش‌آموزان دهه نود؟ / برخورد پیمان معادی با معلم دهه شصتی در سریال افعی تهران درست بود؟ جزئیات مرگ تلخ «ماهی جان» مادر کازرونی که به خاطر نجات یک پیرمرد سیل نفسش را برید+فیلم چرا در تهران قدیم خودروها وسط خیابان پارک می‌کردند؟+عکس
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...