نکاتی که قبل از عمل کوچک کردن سینه باید بدانید!

  جمعه، 19 دی 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
نکاتی که قبل از عمل کوچک کردن سینه باید بدانید!
عمل کوچک کردن سینه فرآیندی برای برداشتن چربی‌ها، بافت‌ها و پوست اضافی در نتیجه کاهش سایز سینه است، این جراحی در دنیای پزشکی ماماپلاستی یا ماموپلاستی کوچک کننده و به لاتین (Reduction Mammoplasty) نیز خوانده می‌شود.

عمل کوچک کردن سینه فرآیندی برای برداشتن چربی ها، بافت ها و پوست اضافی در نتیجه کاهش سایز سینه است، این جراحی در دنیای پزشکی ماماپلاستی یا ماموپلاستی کوچک کننده و به لاتین (Reduction Mammoplasty) نیز خوانده می شود. اگر پستان های بزرگی دارید، ممکن است برای داشتن حس راحت تر یا متناسب کردن اندازه پستان ها با اندام تان این جراحی را انجام دهید. این عمل را همراه با عمل پروتز سینه می توانید انجام دهید عمل کوچک کردن سینه ممکن است باعث بهتر شدن برداشت ذهنی شما از خودتان، بالا رفتن اعتماد به نفس تان و بیشتر شدن توانمندی تان برای شرکت در فعالیت های جسمانی شود. اگر در اندیشه انجام این جراحی هستید، با یک جراح پلاستیک مورد تأیید مشورت کنید. مهم است که بدانید این جراحی چه پیامدها، خطرات و عوارض جانبی دارد. همچنین باید انتظارات واقع گرایانه ای از نتایج آن داشته باشید.

کاندید های مناسب ماموپلاستی سینه

عمل کوچک کردن سینه ویژه خانم هایی است که پستان های بزرگی دارند و دچار یکی از مشکلات زیر هستند : درد کمر، گردن و شانه ها خارش یا سوزش شدید پوست در زیر پستان ها شیارهای عمیق پوستی در ناحیه شانه (که ناشی از فشار زیاد بر کِش سوتین است) محدودیت در انجام فعالیت های جسمانی برداشت ذهنی بد از داشتن پستان های بزرگ مشکل در پوشیدن سوتین و لباس مشکل در خوابیدن بهترین زمان کاهش سایز سینه این جراحی را می توان در هر سنی انجام داد، حتی گاهی در نوجوانانی با این حال، بهتر است برای انجام جراحی تا پایان سن رشد پستان ها صبر کنید اگر هنوز خانواده تشکیل نداده اید یا به تعداد کافی بچه دار نشده اید، بهتر است انجام جراحی کوچک کردن پستان را تا زمانی که دیگر مایل به بچه دار شدن نباشید به تعویق بیاندازید مگر اینکه بزرگی پستانها غیر قابل تحمل باشد.

درمان با روش تجزیه چربی منجمد شده در سرما

روش درمانی جدید لیپوآیس از تکنولوژی منجمد کردن چربی استفاده می کند. این یک روش غیرتهاجمی جدید و جایگزین لیپوساکشن تهاجمی است. با تقبل هزینه عمل کوچک کردن سینه با این روش از منجمد کردن چربی یک تکنیک لاغر کردن است استفاده میشود ، که با استفاده از خنک کننده های کنترل َشده، نقاط چربی مناطق چاق مانند معده را کاهش می دهد.

اصطلاح منجمد کردن می تواند به اصطلاح های «کریو» (cryo)، لیپو (lipo) و لیزیس (lysis) تقسیم شود. کریو به معنی سرد و منجمد کردن، لیپو به معنی چربی و لیزیس به معنی شکستن و از هم جدا کردن است.بنابراین هنگامی که این سه اصطلاح با هم ترکیب شوند، انجماد چربی به معنی نابودی یا حذف سلول های چربی به وسیله ی منجمد کردن یا خنک کردن است.وسیله ی مخصوص لیپوآیس (منجمد کردن چربی) در ناحیه ی تحت درمان قرار می گیرد. یک غشای ضدیخ بین منجمدکننده و پوست قرار می گیرد تا از هرگونه سرمازدگی یا آسیب پوست جلوگیری کند.منجمدکننده شامل یک مکش خلأ است که توده و بافت های چربی را می کشد و بین صفحات خنک کننده نگه می دارد. این کار گرما را از بافت ها بیرون خواهد کشید.در طول این روش، دستگاه لیپوآیس دمای درمان را در ۵- درجه سانتی گراد حفظ می کند. یک جلسه منجمد کردن چربی ۴۰ دقیقه طول می کشد.

لیزر کمک کننده به کاهش اندازه سینه

لیزر کمک کننده به کاهش اندازه سینه روش جدیدی است که برای از بین بردن پوشش پوست از یک لیزر CO2 استفاده می کند. پس از اینکه بخش قابل ملاحظه ای جدا و حذف شد، برای حمایت از حفظ بافت سینه، از بین بردن پوشش پوست استفاده می شود درست مانند یک سینه بند.این روش منجر به ایجاد سینه هایی با ظاهری طبیعی، سربالا و کوچک تر می شود که تمام علائم ناشی از سنگین بودن سینه ها را از بین می برد.

چه نتایجی را می توان انتظار داشت؟

نتایج حاصل از جراحی کوچک کردن پستان طولانی مدت خواهد بود. اندازه پستان جدید شما باید از بین برنده درد و محدودیت های فیزیکی شما باشد که قبل از عمل جراحی تجربه کردید. علاوه بر بهبود، به ظاهر و اعتماد به نفس شما هم کمک می کند. با این حال، کوچک کردن پستان نمی تواند موجب جلوگیری از تأثیرات طبیعی در طول زمان شود. یعنی در طول زمان ممکن است فرم سینه شما به دلیل افزایش سن، نوسانات وزن، عوامل هورمونی و ... دچار تغییراتی شود. پیگیری و ارتباط بلند مدت با جراح پلاستیک برای نظارت بر این تغییرات ادامه دار، توصیه می شود.

چه مسائلی در روند بهبود دخیل هستند؟

جراحی کوچک کردن سینه که معمولا به عنوان یک روش سرپایی در کلینیک زیبایی سعادت آباد انجام می شود. اگر این روش مورد نظر است، برنامه ریزی شود تا کسی شما را تا خانه بعد از عمل جراحی همراهی کرده و حداقل شب اول بعد از عمل جراحی کنارتان باشد.هنگامی که روش شما کامل شد، محل برش ها با پانسمان یا باند پوشیده خواهد شد. همچنین ممکن است یک سینه بند پشتیبانی برای شما تجویز شود تا تورم را به حداقل برساند و برای حمایت از سینه و التیام زخم نقش کاربردی دارد.یک لوله نازک کوچک ممکن است به طور موقت زیر پوست شما قرار داده شود تا هر نوع خون زیاد یا مایعی که ممکن است در محل برش جمع شود را خارج کند.جراح زیبایی شما در کلینیک سعادت آباد به شما دستورالعمل خاصی برای بازیابی کوچک کردن mammoplasty می دهد که ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • چگونگی مراقبت از سینه های خود پس از عمل
  • تجویز داروهایی به صورت خوراکی برای بهبود و کاهش خطر ابتلا به عفونت
  • نگرانی و دغدغه مخصوص در مورد مراقبت از محل جراحی یا سلامت عمومی شما

آیا عمل جراحی کوچک کردن سینه بی خطر است؟

همه­ جراحی ها با عوارض احتمالی همراه هستند. عوارض جانبی که ممکن است بعد از انجام لیفت بازو به وجود بیایند، این عوارض شامل موارد زیر هستند:

  • خونریزی و عفونت
  • قرار گیری غیر یکنواخت نوک پستان
  • از دست دادن نسبی یا کامل احساس در نوک سینه ها
  • از دست دادن بافت یا نوک پستان
  • از دست دادن احتمالی توانایی شیردهی (با توجه به حذف مجرای شیر)

زنانی که سیگار می کشند در معرض خطر بالاتری برای همه عوارض فوق هستند. بهبود ضعیف و زخم گسترده تر نیز در افراد سیگاری شایع تر است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دو دختر داغدیده سیدابراهیم رئیسی در اولین حضور مشترکشان در دانشگاه بعد از شهادت پدر عزیزشان +عکس/ صبور و استوار (511 نظر) نگاهی به کارت ملی، بسیج و شناسنامه رهبر معظم انقلاب+عکس (265 نظر) خلاقیت قابل تحسین هنرمند هندی برای طراحی چهره نورانی رهبر معظم انقلاب روی یک برگ درخت گیلاس+فیلم (119 نظر) نگاهی به سینی چای و پنیر رهبر انقلاب در دوران جوانی/ ساده زیستی آقا از اوایل زندگی +عکس (63 نظر) پذیرایی صمیمانه و ساده رهبر معظم انقلاب از محمود پاک نیت و هنرمندان دیگر ایرانی با شیرینی و چایی در فنجان عینکی+عکس (36 نظر) سبک دکوراسیون ساده و بدون تجملات اتاق کار شهید سید ابراهیم رئیسی با رونمایی از عکس رهبر انقلاب روی میزشان +عکس (21 نظر) باقالی قاتوق پختن به سبک مینا مختاری، همسر باسلیقه و کدبانوی بهرام رادان+ویدیو/ با یه بچه کوچیک همچین غذایی رو پختن احسنت داره (20 نظر) ذوق زدگی و خوشحالی داریوش ارجمند، حشمت فردوس وقتی متوجه میشه قالیباف خلبان هواپیماییِ که قراره با اون به اصفهان بره+عکس (19 نظر) میزبانی سیدمحمد خاتمی از مسعود پزشکیان و فرزندان و نوه هایش در ضیافتی به صرف افطاری +عکس (19 نظر) تصویری از دیدار سام درخشانی، احسان سریال هشت و نیم دقیقه با رهبر معظم انقلاب و استقبال گرم ایشان (18 نظر) حال خوش بهاره رهنما با چشمان گریان بعد از زیارت امام حسین(ع) در بین الحرمین+عکس/ قبول باشه (16 نظر) 3 قاب متفاوت از پدر شوهر لبنانیِ زینب سلیمانی فرزند کوچک سردار سلیمانی+عکس/ از دلداری به عروس ایرانی اش در مراسم پدرش تا فاتحه خوانی بر مزار حاج قاسم (15 نظر) مراسم تشییع پدر علی دایی، با حضور چهره های سرشناس و فوتبالی +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (14 نظر) (عکس) آخرین عاشقانه پدرانه حسام محمودی، هادی سریال "گرگ و میش"، برای تولد دختر زیبایش، هانا/ آدم دلش آتیش میگیره واقعا (14 نظر) نگاهی به کیک تولد دو طبقه با تم غمگین و تیره رنگِ هوتن شکیبا+عکس/ ست بودن رنگِ در و دیوار با لباس و کیک آقای بازیگر‌ (12 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 27 خرداد ماه 1403
فال روزانه امروز یکشنبه 27 خرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 27 خرداد 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 27 خرداد 1403
فواید فوق العاده پوست پرتقال برای قلب🍊 + فواید دیگر
فال ابجد روزانه یکشنبه 27 خرداد 1403
بازداشت شکارچی عروسک های شهر | او دختر بچه ها را می ربود و ...
فال انبیاء روزانه یکشنبه 27 خرداد 1403
به کوری چشم مجاهدین خلق حمید نوری آزاد شد‎
لامبورگینی خاندان سلطنتی عربستان رکوردشکنی کرد+عکس
پیشنهاد ازدواج دوم پارسا پیروزفر به خانم همسایه جوان در خلوت دونفره شان+فیلم
ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه
ناگفته هایی جالب از زندگی فرزندان رهبر معظم انقلاب؛ از استفاده نکردن از امکانات مملکتی تا وام گرفتن از صندوق های کوچک!
روایت شنیده نشده از خواهر داغدار شهید سید ابراهیم رئیسی از کارکردن رئیس جمهور همزمان با تحصیل بعد از فوت پدرشان/ دلسوز و صبور+عکس
گران بهاترین ماده جهان که قیمتش 1000 برابر نفت است +عکس/ ماده ای که جان انسان ها را نجات داد