نکاتی که قبل از عمل کوچک کردن سینه باید بدانید!

  جمعه، 19 دی 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
نکاتی که قبل از عمل کوچک کردن سینه باید بدانید!
عمل کوچک کردن سینه فرآیندی برای برداشتن چربی‌ها، بافت‌ها و پوست اضافی در نتیجه کاهش سایز سینه است، این جراحی در دنیای پزشکی ماماپلاستی یا ماموپلاستی کوچک کننده و به لاتین (Reduction Mammoplasty) نیز خوانده می‌شود.

عمل کوچک کردن سینه فرآیندی برای برداشتن چربی ها، بافت ها و پوست اضافی در نتیجه کاهش سایز سینه است، این جراحی در دنیای پزشکی ماماپلاستی یا ماموپلاستی کوچک کننده و به لاتین (Reduction Mammoplasty) نیز خوانده می شود. اگر پستان های بزرگی دارید، ممکن است برای داشتن حس راحت تر یا متناسب کردن اندازه پستان ها با اندام تان این جراحی را انجام دهید. این عمل را همراه با عمل پروتز سینه می توانید انجام دهید عمل کوچک کردن سینه ممکن است باعث بهتر شدن برداشت ذهنی شما از خودتان، بالا رفتن اعتماد به نفس تان و بیشتر شدن توانمندی تان برای شرکت در فعالیت های جسمانی شود. اگر در اندیشه انجام این جراحی هستید، با یک جراح پلاستیک مورد تأیید مشورت کنید. مهم است که بدانید این جراحی چه پیامدها، خطرات و عوارض جانبی دارد. همچنین باید انتظارات واقع گرایانه ای از نتایج آن داشته باشید.

کاندید های مناسب ماموپلاستی سینه

عمل کوچک کردن سینه ویژه خانم هایی است که پستان های بزرگی دارند و دچار یکی از مشکلات زیر هستند : درد کمر، گردن و شانه ها خارش یا سوزش شدید پوست در زیر پستان ها شیارهای عمیق پوستی در ناحیه شانه (که ناشی از فشار زیاد بر کِش سوتین است) محدودیت در انجام فعالیت های جسمانی برداشت ذهنی بد از داشتن پستان های بزرگ مشکل در پوشیدن سوتین و لباس مشکل در خوابیدن بهترین زمان کاهش سایز سینه این جراحی را می توان در هر سنی انجام داد، حتی گاهی در نوجوانانی با این حال، بهتر است برای انجام جراحی تا پایان سن رشد پستان ها صبر کنید اگر هنوز خانواده تشکیل نداده اید یا به تعداد کافی بچه دار نشده اید، بهتر است انجام جراحی کوچک کردن پستان را تا زمانی که دیگر مایل به بچه دار شدن نباشید به تعویق بیاندازید مگر اینکه بزرگی پستانها غیر قابل تحمل باشد.

درمان با روش تجزیه چربی منجمد شده در سرما

روش درمانی جدید لیپوآیس از تکنولوژی منجمد کردن چربی استفاده می کند. این یک روش غیرتهاجمی جدید و جایگزین لیپوساکشن تهاجمی است. با تقبل هزینه عمل کوچک کردن سینه با این روش از منجمد کردن چربی یک تکنیک لاغر کردن است استفاده میشود ، که با استفاده از خنک کننده های کنترل َشده، نقاط چربی مناطق چاق مانند معده را کاهش می دهد.

اصطلاح منجمد کردن می تواند به اصطلاح های «کریو» (cryo)، لیپو (lipo) و لیزیس (lysis) تقسیم شود. کریو به معنی سرد و منجمد کردن، لیپو به معنی چربی و لیزیس به معنی شکستن و از هم جدا کردن است.بنابراین هنگامی که این سه اصطلاح با هم ترکیب شوند، انجماد چربی به معنی نابودی یا حذف سلول های چربی به وسیله ی منجمد کردن یا خنک کردن است.وسیله ی مخصوص لیپوآیس (منجمد کردن چربی) در ناحیه ی تحت درمان قرار می گیرد. یک غشای ضدیخ بین منجمدکننده و پوست قرار می گیرد تا از هرگونه سرمازدگی یا آسیب پوست جلوگیری کند.منجمدکننده شامل یک مکش خلأ است که توده و بافت های چربی را می کشد و بین صفحات خنک کننده نگه می دارد. این کار گرما را از بافت ها بیرون خواهد کشید.در طول این روش، دستگاه لیپوآیس دمای درمان را در ۵- درجه سانتی گراد حفظ می کند. یک جلسه منجمد کردن چربی ۴۰ دقیقه طول می کشد.

لیزر کمک کننده به کاهش اندازه سینه

لیزر کمک کننده به کاهش اندازه سینه روش جدیدی است که برای از بین بردن پوشش پوست از یک لیزر CO2 استفاده می کند. پس از اینکه بخش قابل ملاحظه ای جدا و حذف شد، برای حمایت از حفظ بافت سینه، از بین بردن پوشش پوست استفاده می شود درست مانند یک سینه بند.این روش منجر به ایجاد سینه هایی با ظاهری طبیعی، سربالا و کوچک تر می شود که تمام علائم ناشی از سنگین بودن سینه ها را از بین می برد.

چه نتایجی را می توان انتظار داشت؟

نتایج حاصل از جراحی کوچک کردن پستان طولانی مدت خواهد بود. اندازه پستان جدید شما باید از بین برنده درد و محدودیت های فیزیکی شما باشد که قبل از عمل جراحی تجربه کردید. علاوه بر بهبود، به ظاهر و اعتماد به نفس شما هم کمک می کند. با این حال، کوچک کردن پستان نمی تواند موجب جلوگیری از تأثیرات طبیعی در طول زمان شود. یعنی در طول زمان ممکن است فرم سینه شما به دلیل افزایش سن، نوسانات وزن، عوامل هورمونی و ... دچار تغییراتی شود. پیگیری و ارتباط بلند مدت با جراح پلاستیک برای نظارت بر این تغییرات ادامه دار، توصیه می شود.

چه مسائلی در روند بهبود دخیل هستند؟

جراحی کوچک کردن سینه که معمولا به عنوان یک روش سرپایی در کلینیک زیبایی سعادت آباد انجام می شود. اگر این روش مورد نظر است، برنامه ریزی شود تا کسی شما را تا خانه بعد از عمل جراحی همراهی کرده و حداقل شب اول بعد از عمل جراحی کنارتان باشد.هنگامی که روش شما کامل شد، محل برش ها با پانسمان یا باند پوشیده خواهد شد. همچنین ممکن است یک سینه بند پشتیبانی برای شما تجویز شود تا تورم را به حداقل برساند و برای حمایت از سینه و التیام زخم نقش کاربردی دارد.یک لوله نازک کوچک ممکن است به طور موقت زیر پوست شما قرار داده شود تا هر نوع خون زیاد یا مایعی که ممکن است در محل برش جمع شود را خارج کند.جراح زیبایی شما در کلینیک سعادت آباد به شما دستورالعمل خاصی برای بازیابی کوچک کردن mammoplasty می دهد که ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • چگونگی مراقبت از سینه های خود پس از عمل
  • تجویز داروهایی به صورت خوراکی برای بهبود و کاهش خطر ابتلا به عفونت
  • نگرانی و دغدغه مخصوص در مورد مراقبت از محل جراحی یا سلامت عمومی شما

آیا عمل جراحی کوچک کردن سینه بی خطر است؟

همه­ جراحی ها با عوارض احتمالی همراه هستند. عوارض جانبی که ممکن است بعد از انجام لیفت بازو به وجود بیایند، این عوارض شامل موارد زیر هستند:

  • خونریزی و عفونت
  • قرار گیری غیر یکنواخت نوک پستان
  • از دست دادن نسبی یا کامل احساس در نوک سینه ها
  • از دست دادن بافت یا نوک پستان
  • از دست دادن احتمالی توانایی شیردهی (با توجه به حذف مجرای شیر)

زنانی که سیگار می کشند در معرض خطر بالاتری برای همه عوارض فوق هستند. بهبود ضعیف و زخم گسترده تر نیز در افراد سیگاری شایع تر است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دورهمی صمیمی شهید رئیسی با سعید جلیلی در اتاق کارش و ناهار ساده آن ها با نان خالی و بیسکوئیت+ویدئو/سفره غذایی که سادگی چاشنی اصلی آن بود... (193 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی با پارک زانتیا وسط پذیرایی خانه اش حماسه ساز شد+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت🤣 (74 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز اوستا بنا برای حفظ پرندگان از گرما و سرما/ اشک تو چشم آدم جمع میشه+ویدئو (61 نظر) خلاقیت های زیبا و رنگارنگ یک مادر ایرانی با قوطی شیرخشک/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس (59 نظر) مراسم تشییع پدر علی دایی، با حضور چهره های سرشناس و فوتبالی +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (57 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (56 نظر) نگاهی به دکوراسیون شیک و اروپایی مراسم سومین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با رونمایی از تم آبی رنگِ خاصِ جشن+عکس/ مثل همیشه متین و باوقار (40 نظر) (فیلم) شهید امیرعبداللهیان: به ظریف خداقوت می‌گویم، از او آموختم / نیمه شب از او پیامک و ایمیل دریافت می‌کردیم (32 نظر) نگاهی به آشپزخانه و یخچال رونالدو ابر ستاره فوتبال/رونالدو: برگر و پیتزا هم میخورم تا پدر خسته کننده ای نباشم (28 نظر) نگاهی به حلقه ازدواج شلوغ و زیبای آزاده نامداری و همسرش با نگین های ظریف/ چه سلیقه منحصر به فردی+عکس (27 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی پسر حامد آهنگی برای تولد 10 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (26 نظر) نگاهی به بنفش پوش شدن بازیگران همراه با چهره ای خوشحال در حمایت از حسن روحانی+عکس/ از سحر دولتشاهی و الهام پاوه نژاد تا سروش صحت و امیر جعفری (24 نظر) ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه (21 نظر) (عکس) ماشین های شیک و باکلاس سهیلا منصوریان، بانوی قهرمان ووشو و دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی 2024👌 (14 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی احسان علیخانی برای تولد 37 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (13 نظر)