دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

ورزش /

نخستین مدال‌آور وزنه‌برداری زنان: هنوز شانس کسب سهمیه المپیک را داریم 

جمعه، 13 تیر 1399
کد خبر: 88221
عضو تیم ملی وزنه‌برداری زنان گفت: در صورتی که به مسابقات آسیایی اعزام شویم، می‌توانیم با کسب امتیاز و قرار گرفتن در رده چهارم آسیا شانس کسب سهمیه المپیک را داشته باشیم.

الهام حسینی اظهار کرد: برای رسیدن به المپیک باید جزو هشت نفر برتر قاره آسیا باشیم. در دسته ۷۶ کیلوگرم سه نفر برتر آسیا جزو هشت نفر برتر جهان هستند. طبق قوانین و مقررات اگر از قاره آسیا وزنه برداری جزو هشت نفر برتر جهان باشد، سهمیه المپیک به نفر بعدی نیز تعلق می گیرد.

وی ادامه داد: اگر فدراسیون صلاح بداند و به مسابقات آسیایی اعزام شویم، می توانیم با کسب امتیاز و قرار گرفتن در رده چهارم آسیا امید به دست آوردن سهمیه المپیک را داشته باشیم. هرچند شرایط متفاوت است و نمی توان چیزی را در این زمینه پیش بینی کرد اما بر اساس قوانین، این امید وجود دارد تا از این طریق به سهمیه المپیک برسیم.

وی اضافه کرد: یکی از امتیازاتی که قهرمانان جهان نسبت به ما دارند، قدمت وزنه برداری در کشور آنان است. این وزنه برداران ۲۰ سال از ما جلوتر هستند. در حالی که وزنه برداری زنان ایران به مدت سه سال است که فعالیت خود را آغاز کرده است.

حسینی خاطرنشان کرد: کشورهایی که قهرمانان جهانی و المپیکی دارند، از دوره نونهالی تمرین می کردند و تجربه بیشتری از ما دارند و همین امر یکی از امتیازات عالی آنان برای پیشرفت در این عرصه است. باید در بخش زنان فعالیت بیشتری داشته باشیم و در رده نوجوانان سرمایه گذاری بسیاری انجام دهیم تا در سال های آتی این فاصله را با کشورهای دیگر کمتر کنیم.

ملی پوش وزنه برداری زنان یادآور شد: یکی از نقاط ضعف اصلی وزنه برداری زنان این است که قهرمانان این رشته از بطن شهرستان هایی که بدون امکانات و مربی است، به اردوی تیم ملی می آیند. هرچند در این زمینه فدراسیون وزنه برداری مقصر نیست. اگر در مرکز استان یک مربی زن باشد، در شهرستان های اطراف مربی زن نداریم و ورزشکاران نیازمند این هستند تا مربی با تجربه ای با آنان تمرین کند. پیشرفت در این عرصه زمان بر است و با چنین وضعی دشوار بتوانیم به نتیجه برسیم.

وی ادامه داد: در اردوهای تیم ملی، اکبر خورشیدی مشاور فنی تیم ملی همواره برنامه های تمرینی عالی به ما می داد و پیشرفت خوبی داشتیم. مسابقه به مسابقه از نظر تکنیکی و افزایش رکورد رشد کردیم اما با بحران کرونا این چرخه قطع شد و به شهرستان بازگشتیم. نبود مربی و امکانات، مزید بر عدم پیشرفت وزنه برداری زنان است. ما هیچ کم و کاستی از جانب خود نمی گذاریم اما بدون مربی شرایط مقداری سخت است و به نتیجه دلخواه نمی رسیم. با برگزاری دوباره اردوها در شرایط بهتری قرار می گیریم.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 11 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
سابمیت مقاله چیست؟
مراحل سابمیت مقاله
گام به گام مراحل چاپ کتاب
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان