دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

نور چراغ جلوی ماشین را چگونه تقویت کنیم؟ 

چهارشنبه، 17 خرداد 1402
برای افزایش نور ماشین روش‌های زیادی وجود دارد که در ادامه این مطلب از ساعد نیوز بیان می شود. با ما همراه باشید.

یکی از معضلاتی که ممکن است هر راننده ای با آن مواجه شود این است که نور چراغ ماشین کم سو و کم نور شود. در این حالت به خصوص در شب و مکان های تاریک رانندگی ممکن است با سختی بسیاری همراه شود.

راه های تقویت نور چراغ جلو ماشین

فقط در صورتی که دلیل انتخاب افزایش روشنایی چراغ های جلو از روی ضرورت باشد و نه از نظر سبک، بیش از یک دلیل وجود دارد که چرا چراغ های جلو کم نور هستند یا چراغ های چراغ شما به اندازه کافی روشن نیستند – برخی از این دلایل ممکن است کثیفی، استفاده طولانی مدت، عدم برخورد با جهت درست و غیره باشد. با این حال، چه برای سبک و چه برای ضرورت، این چند نکته مطمئناً نتایج دلخواه را به شما می دهد.

تنظیم مجدد

این ممکن است گاهی اوقات طولانی باشد، اما اولین نکته مناسب برای استفاده بیشتر از چراغهای جلو این است که بررسی کنید آیا تراز شده است و هدف به درستی تنظیم شده است.گاهی اوقات، دلیل این که چراغ های جلو شما آنطور که می خواهید روشن نیست، این است که چراغ های اتومبیل شما به درستی کار نمی کنند یا هدف چراغ جلو تغییر کرده است. بنابراین بهتر است ابتدا چراغ های جلو را بررسی کرده و از تراز مناسب آنها اطمینان حاصل کنید.

تعویض لامپ ها

شایع ترین دلیل کم نور شدن چراغ های جلو، زمان صرف شده است. پس از مدتی، آنها به دلیل اکسیداسیون شروع به تیره شدن می کنند که باید با کیت ترمیم چراغ جلو اتومبیل ترمیم شود. از طرف دیگر، آنها ممکن است نیاز به تعویض داشته باشند.

گاهی اوقات، اتفاق می افتد که فقط یکی از لامپ ها کم نور است و بنابراین ممکن است وسوسه شوید که یک لامپ را جایگزین کنید، این اشتباه را نکنید. معمولاً، وقتی یکی از لامپ ها بالا می رود یا کم نور می شود، دیگری دیگر چندان عقب نیست، بنابراین برای ایمن بودن، بهتر است هر دو لامپ را تعویض کنید.

بررسی سیم کشی

مسلماً فقط در صورت مهارت در سیم کشی می توانید با سیم کشی کار کنید، در غیر این صورت، می توانید از این نکته صرف نظر کرده و به مورد بعدی بروید. اما می توان رله ها را دوباره سیم کشی کرد تا بهترین نتیجه و عملکرد را از باتری ها دریافت کنیم که در این صورت چراغهای جلو روشن تر هستند. با کمی سیم کشی مجدد، ممکن است بتوانید ولتاژ کمتری بین لامپ و باتری ماشین از دست بدهید که می تواند منجر به پرتو روشن تر شود.

تهیه چراغهای LED

اگر شما یکی از کسانی هستید که می خواهید چراغ های جلوی شما درخشان ترین حالت ممکن باشد، شاید شما شبها زیاد سفر می کنید، ممکن است بخواهید چراغ های LED را تهیه کنید. چراغهای LED از درخشان ترین ها هستند و برای دید در شب، فوق العاده قدرتمند هستند. با این حال، نصب آنها می تواند کمی مشکل باشد، اما می توانید برای انجام این کار با یک متخصص مشورت کنید.

معمولاً روشنایی LED پنج برابر بیشتر از لامپ های هالوژن و بنابراین، پنج برابر قوی تر است. اگر واقعاً می خواهید روشن تر شوید، یک انتخاب عالی است.

تمیز کردن چراغهای جلو

تمیز کردن چراغ ها باعث افزایش نور چراغ خودرو می شود.همانطور که قبلاً نیز اشاره شد، دلیل کم نور شدن چراغ های جلو می تواند در اثر آلودگی روی سطح چراغ جلو یا حتی اکسیداسیون باشد این که رنگ زرد رنگ روی چراغ های جلو نه تنها واقعاً آزاردهنده نیست، بلکه می تواند باعث کاهش نور شود.

در حال حاضر، چندین روش DIY برای تمیز کردن چراغ های جلو مانند استفاده از کاغذ سنباده وجود دارد، اما یک کیت ترمیم چراغ جلو بهترین گزینه شما در این زمینه است، چراغ های جلو را بدون هیچ زحمتی کاملاً تمیز می کند و می توانید از بهترین چراغ های جلو خود استفاده کنید.

آفتامات (رله)، این کیت به منظور تقویت نور چراغ های خودروها مورد استفاده قرار می گیرد, با قرار دادن رله در مدار الکتریکی ولتاژ ثابت باتری ماشین شدت جریان مصرفی لامپ چراغ ها را تامین می کند.بعضی از ماشین‌ها دارای رله‌ای مستقل هستند که با دریافت ولتاژ، به وسیله تغذیه مستقل چراغ را روشن کنند، این کار موجب میشود که برق زیادی از دسته راهنما و یا فیوزها عبور نکند و طول آنها کاسته نشود.سیستم عملکردی این نوع بسیار ساده است که میتوان به راحتی اگر دچار مشکل یا خرابی شد آن را عیب یابی و تعمیر کرد.

در آن زمانی که هیچ کدام از چراغ‌های ماشین روشن نباشد این امکان وجود دارد که سوکت در قسمت دسته راهنما از آن خارج شده و یا اینکه فیوز سوخته باشد، اما اگر قسمتی از چراغ روشن نشود ممکن است که رله همان قسمت خراب شده باشد.در بعضی از ماشین‌ها فیوزی مستقل برای چراغ سمت چپ و راست وجود دارد، که مطابق با چراغ‌های اصلی کار میکنند و تفاوت آن‌ها دراین است که هر کنتاکت در مه شکن، به صورت مستقل باعث روشنایی در چراغ مه شکن عقب و جلوی ماشین میشوند.

سخن پایانی

بنابراین با روش های بالا می توان روشنایی چراغ های جلو را می توان به طور کامل افزایش داد، اما مراقب باشید که از آن زیاده روی نکنید. هنگامی که چراغ های جلوی شما بیش از حد روشن است، حتی اگر احساس خوبی در شما ایجاد کند، شما در معرض کور کردن سایر رانندگان، به ویژه در شب هستید.

همچنین، هر زمان که چراغ های جلو شما کم نور هستند، نیاز به تعویض ندارند. گاهی اوقات، ممکن است آلودگی یا کثیفی یا تنظیماتی باشد که مشکل ایجاد می کند. بنابراین توجه مناسب به چراغ جلو از اهمیت بالایی برخوردار است. مهم است بدانید که وقتی تکنسین نیستید نباید سیم کشی را دستکاری کنید. بازی با سیم کشی ممکن است یک نکته بسیار منطقی به نظر برسد تا بتوانید چراغهای جلوی روشن تری به دست آورید، اما در نهایت، اگر نمی دانید چه کار می کنید، ممکن است در نهایت باعث آسیب بیشتر یا حتی آسیب رساندن به خودتان شوید!


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 14 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
سابمیت مقاله چیست؟
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
گام به گام مراحل چاپ کتاب
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه