دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

حوادث /

نصب 50هزار دوربین روی لباس‌ پلیس ها / نصب دوربین برای مامورین نیروی انتظامی به کجا رسید؟ 

چهارشنبه، 25 مهر 1403
کد خبر: 413351
ساعدنیوز: این روزها پلیس چهره تازه‌ای از خود به نمایش گذاشته است. دیگر کمتر می‌توان مأموری را دید که با قبض کاغذی راننده متخلفی را جریمه کند و شمار زیادی از مأموران مجهز به دوربین‌های هوشمند در البسه‌شان هستند.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز به نقل از همشهری آنلاین؛ این روزها پلیس چهره تازه‌ای از خود به نمایش گذاشته است. دیگر کمتر می‌توان مأموری را دید که با قبض کاغذی راننده متخلفی را جریمه کند و شمار زیادی از مأموران مجهز به دوربین‌های هوشمند در البسه‌شان هستند. دیگر شهروندان مجبور نیستند برای انجام کارهای پیش پا افتاده به کلانتری‌ها یا مراکز پلیس +10مراجعه کنند و اپلیکیشن «پلیس من» جای خیلی از این رفت‌وآمدها را گرفته و به شهروندان خدمت‌رسانی می‌کند. اما این پیشرفت‌های فناورانه چطور اتفاق افتاده و برنامه‌های بعدی پلیس برای استفاده از فناوری چیست؟ سردار احمد دولت‌خواه، فرمانده فاوای فراجا در هفته نیروی انتظامی مهمان روزنامه همشهری بود و از آخرین پیشرفت‌های فناورانه پلیس گفت؛ از جمله نصب 50هزار دوربین روی لباس پلیس که نقش مهمی در جلوگیری از تحریف وقایع از سوی بدخواهان خواهد داشت.

چطور شد که تصمیم به نصب دوربین روی لباس مأموران گرفتید؟

برای اینکه مأموران بتوانند ماموریت‌شان را به‌خوبی انجام دهند و استانداردسازی شود و مراجع قانونی به اتفاقاتی که در صحنه می‌افتد، رسیدگی کنند یا اینکه مجموعه نظارتی پلیس بتواند بر عملکرد مأموران نظارت داشته باشد، بحث نصب دوربین روی لباس‌های مأموران مطرح شد. تا هفته فراجا 28هزار دوربین البته اعم از آفلاین و آنلاین در سازمان داشتیم. در هفته فراجا حدود 18هزار دستگاه دوربین به این تعداد اضافه کردیم که حدود 9هزار دستگاه از آنها در اختیار کلانتری‌ها قرار گرفت. همین تعداد به راهور و پلیس راه داده شد و تلاش این است که مامورانی را که در میدان هستند تجهیز کنیم. تدبیری که فرمانده کل فراجا دارند این است که دوربین برای کارکنان مثل ابزار و ادوات شخصی باشد و دست به‌دست نشود و همیشه همراه مأمور باشد. ان‌شاءالله به‌زودی به مرز 50هزار دوربین البسه خواهیم رسید.

تصاویر ضبط شده توسط این دوربین‌ها چطور بررسی می‌شود؟

2حالت دارد؛درحالت نخست ماموری که چندین ساعت در ماموریت بوده،تصاویر به‌صورت آفلاین در دوربین ذخیره می‌شود، اگر اتفاقی بیفتد و نیاز باشد تصاویر استخراج شود، وقتی مأمور به مرکز برگشت، اطلاعات دوربین تخلیه می‌شود. در حالت دوم دوربین‌های آنلاین به این شکل هستند که علاوه بر ذخیره‌سازی‌ای‌ که انجام می‌شود، در آنها سیم‌کارت‌هایی وجود دارد که اطلاعات میدانی را به سلسله‌مراتب فرماندهی منتقل می‌کند؛ مثلا در ماموریت رهایی گروگان نیاز است که در لحظه، فرماندهان مربوطه این صحنه را رصد و هدایت کنند؛ بنابراین از این دوربین استفاده می‌شود و فرماندهان به‌صورت برخط از آنچه در میدان اتفاق می‌افتد، اطلاع پیدا می‌کنند.

قرار است همه مأموران مجهز به دوربین البسه شوند؟

برنامه پلیس این است که همه ضابطان قضایی، یعنی همه نیروهایی که در ماموریت‌های میدانی حضور دارند یا در تعامل با مردم هستند، تجهیز شوند. این موضوع در برنامه قرار گرفته و باید اجرا شود. اگر تعلل صورت گیرد ممکن است تجهیزات دچار فرسودگی شوند. در این صورت جایگزین کردن دچار مشکل می‌شود و توسعه آسیب می‌بیند. امیدواریم دولت از نظر مالی از این طرح حمایت کند تا تجهیزات یک‌جا تهیه شود و خودش را به‌صورت یک‌دفعه در طرح نشان دهد. اگر وقفه بیفتد، دچار چالش می‌شویم.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 25 مهر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
(ویدئو) واکنش مبینا نعمت‌زاده به انتشار جنجالی کارنامه تحصیلی و نمراتش/ من عادت دارم پشت سرم حرف بزنند
نگاهی به میز عزای ساده و بدون تجملات پدر حامد بهداد بازیگر نقش شهید جهان‌آرا در سریال کیمیا در خانه و مجلس ترحیمش+عکس/روحش شاد
تبدیل پایان نامه به مقاله
واکنش پسر هادی چوپان به نایب قهرمانی گرگ پارسی در مستر المپیا 2024: قهرمانیت مبارک بابا! +عکس
خلاقیت خنده‌دار نگهبان پاساژ برای خوابیدن راحت و بدون دردسر حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا بگیرن😂😂
دبیر زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: هفته‌ایی 2 روز به رهبری درس میدادم؛ ایشان منظم و دقیق با خطی زیبا تمرین‌هایشان را انجام می‌دادند+عکس
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
نگاهی به مدرسه و کلاس درس فرزندان بازیگران و هنرمندان ایرانی/ از درخت انار مدرسه نفس دختر پژمان بازغی، تا مدرسه ایرانی پناه دختر شاهرخ استخری و...+عکس
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی