دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

نسبت فامیلی قاضی زاده هاشمی با وزیر دولت روحانی چیست؟ 

یکشنبه، 03 تیر 1403
کد خبر: 394016
ساعدنیوز: سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نسبت فامیلی نزدیکی با یکی از وزرای دولت روحانی دارد.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز، امیرحسین قاضی زاده هاشمی متولد 25 فروردین 1350 در فریمان خراسان ، سیاستمدار ایرانی است. او فارغ التحصیل پزشکی عمومی و متخصص جراحی گوش و حلق و بینی از دانشگاه علوم پزشکی مشهد می باشد. سال 1365 وقتی 15 ساله و دانش آموز بود راهی جبهه شد و در عملیات کربلای 1 شرکت کرد تا اینکه دو روز مانده به کربلای 8 در 16 فروردین 1366 از ناحیه پا مجروح شد. در نهایت با قطع عصب پای چپ ، جانبازی 25 درصدی گرفت و به مشهد بازگشت و سال 1368 در 18 سالگی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد درس پزشکی را شروع کرد.

ایشان اولین بار سال 1386 وقتی 36 ساله بود با کسب 154،028 رای بعنوان نمایند مشهد/کلات راهی مجلس شورای اسلامی شد. امیرحسین قاضی زاده هاشمی سال 1391 هم با 330،405 رای برای دومین بار راهی مجلس شد و در مجلس دهم هم با 385،625 رای دوباره مجلس حضور داشت. او سال 1398 هم با 397،448 بعنوان نفر دوم در مجلس یازدهم برای چهارمین بار حضور داشت. وی در سال‌های 1400 و 1403 نیز کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شد.

او پسرعموی سید حسن قاضی زاده هاشمی، وزیر سابق بهداشت در دولت حسن روحانی، یعنی دولت تدبیر و امید و برادر احسان قاضی زاده هاشمی است.


3 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 10 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چشمان پر از اشک، تسبیح در دست و ذکر خدا تنها دل مشغولیِ مادر سیدابراهیم رئیسی با گذشت نزدیک به 40 روز از فراق فرزند شهیدش +عکس
از حضور عروس و دامادها تا یک قَرنی‌ها پای صندوق رای! + فیلم و عکس
نگاهی به خونه زندگی مجلل کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ+ویدیو/ چه چیدمانی، خوش سلیقگی از در و دیوار میباره
(تصاویر) شگفت انگیزترین پرندگان نایاب جهان با خاصترین ظاهر و رنگ هایی که شبیهشان را نمیتوان یافت
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
بیوگرافی و زندگی نامه شخصی مسعود پزشکیان/روایتی از دنیای پزشکی تا دنیای سیاست+ فیلم و عکس‌های جالب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق
(ویدئو) تیکه سنگین شهربانو منصوریان و پدرش به خسیس بودن سهیلا، خواهر کوچکترش/ ببین چه جوابیه ای داده سهیلا منصوریان
ویدیو/ سوال عجیب مهران مدیری از حمید لولایی در کلاس دومِ دبیرستانِ سوم/ خنده‌های زیرپوستی رضا عطاران در برنامۀ "ساعت خوش"