نشانه های پیری زودرس پوست / این 5 علامت را جدی بگیرید!

  سه شنبه، 01 اسفند 1402 ID  کد خبر 376475
نشانه های پیری زودرس پوست / این 5 علامت را جدی بگیرید!
ساعد نیوز: پیری زودرس پوست ترکیبی از عوامل ژنتیکی و محیطی و فاکتورهای موجود در سبک زندگی شماست. با اطلاع از برخی علائم پیری، می‌توان با انجام برخی راهکارها، پیری پوست را به تعویق انداخت.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی ساعد نیوز، پیری زودرس پوست ترکیبی از عوامل ژنتیکی و محیطی و فاکتورهای موجود در سبک زندگی شماست. از آنجایی که نمی‌توان ژن‌هایی که با آنها متولد شده‌اید را تغییر داد، باید دیگر قسمت‌های این پازل یعنی عواملی مانند در معرض خورشید قرار گرفتن، رژیم غذایی ضعیف و کم خاصیت یا استرس‌های شدید را کنترل کنید. با اطلاع از برخی علائم پیری، می‌توان با انجام برخی راهکار سرعت رسیدن پیری پوست را کم کنید.

1.نقطه‌ها و لکه‌های پوستی

علایم پیری زودرس پوست، هر تغییری در رنگ پوست نشان دهنده آسیب نور خورشید است و کک و مک نیز در این دسته قرار می‌گیرد. اولین لکه یا کک و مکی که بر روی پوست شما ایجاد می‌شود، نشان دهنده این است که پوست در حال افزایش سن است. خصوصاً اگر در دهه بیست سالگی شما باشد، آن را به عنوان یک علامت مهم تلقی کنید و بدانید که باید حتماً از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

برای محو کردن این لکه ها، از درمان‌هایی استفاده کنید که حاوی موادی مانند ویتامین ث، نیاسین آمید و رتینول باشد.

2.قرمزی پوست

لکه‌های قرمز پراکنده و مداوم روی پوست نشان می‌دهد مویرگ‌ها پاره شده‌اند. این قرمزی اغلب در ناحیه گونه‌ها و اطراف بینی مشاهده می‌شوند. دلیل این عارضه چیست؟ زمانی که در معرض نور آفتاب قرار می‌گیرید، این اتفاق شکل می‌گیرد. هر چه در سنین پایین‌تر این قرمزی‌ها را مشاهده کردید، وضعیت وخیم‌تر است. اگر بدون استفاده از کرم ضد آفتاب، برای مدت زمان طولانی در معرض آفتاب قرار گیرید، این پدیده شدت می‌یابد.

3.خطوط و چروک‌های صورت

علایم پیری زودرس پوست، اگر احساس می‌کنید که در حین خندیدن چند خط کوچک در اطراف چشمان یا زمانی که ابروها را بالا می‌برید، چند خط روی پیشانی‌تان ایجاد می‌شود، مشکلی وجود ندارد و مشکل زمانی ایجاد می‌شود که در حالت عادی که هیچ حرکتی به اجزای صورت خود نمی‌دهید، این خطوط پدید آیند.

اگر در سنین 25 سالگی خطوطی روی پیشانی یا اطراف چشمان شما دیده می‌شود، برای پیری زودرس پوست هنوز خیلی زود است. شاید تصور کنید که بوتاکس و تزریقاتی از این قبیل برای درمان خطوط مناسب است، ولی باید بدانید که بهترین روش استفاده از محصولات دارای کلاژن و رتینول هستند. همچنین کاهش استرس می‌تواند به کاهش چین و چروک کمک کند به دلیل اینکه آزاد شدن هورمون کورتیزول در حین استرس، کلاژن و الاستین شکسته می‌شود.

.

4.پوست شل در ناحیه فک

علایم پیری زودرس پوست، شل شدن پوست به طور عادی بعد از 40 سالگی ایجاد می‌شود. پس اگر افتادگی پوست صورت را قبل از این سن مشاهده کردید، بدانید که پیری زودرس پوست در حال اتفاق افتادن است. شل شدن پوست معمولاً از ناحیه فک شروع می‌شود. آسیب نور خورشید ابتدا باعث تغییر رنگ پوست صورت در برخی قسمت‌ها می‌شود و سپس کلاژن و الاستین پوست در پایین‌ترین لایه‌های پوستی را آسیب می‌زند و موجب شل شدن و افتادگی پوست می‌شود. در کنار استفاده از ضد آفتاب، از محصولات ضد پیری استفاده کنید که حاوی پپتید باشد و بتواند تولید کلاژن را تحریک کند تا پوستی سفت و سالم‌تر داشته باشید.

5.خشکی پوست صورت

زمانی خشکی پوست در همه ناحیه‌ها ایجاد می‌شود که هورمون‌های زنانه در حال تغییر باشد و این اتفاق در اواخر دهه چهل سالگی و اوایل پنجاه سالگی پیش می‌آید. این نشانه اگر پیش از سنین رایج دیده شود، نشان دهنده آن است که پوست شما سریع‌تر از حد معمول در حال پیر شدن است. خودتان را مقصر ندانید چرا که عمده علت خشک شدن پوست به ژنتیکتان برمی‌گردد.

علایم پیری زودرس پوست، این نوع خشک شدن پوست با پایین‌ترین سطح اسید هیالورونیک طبیعی پوست در ارتباط است و بهتر است به سراغ استفاده از محصولاتی باشید که این ماده را در محتویات خود داشته باشد. کرم حاوی اسید هیالورونیک را قبل از کرم روز و شب روی صورت بمالید تا از سلامت، رطوبت و جوانی پوست شما محافظت کند.


1 دیدگاه
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (646 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (199 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (153 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (59 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (29 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان