دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

نتایج عجیب یک مطالعه دربارۀ شعور خروس‌ها! 

یکشنبه، 07 آبان 1402
کد خبر: 360706
ساعدنیوز: یک آزمایش جدید نشان می‌دهد که خروس‌ها وقتی در مقابل تصویر خودشان در آینه قرار می‌گیرند، رفتارشان متفاوت با رفتاری است که در مقابل یک خروس دیگر از خود نشان می‌دهند. بنابراین این احتمال وجود دارد که آن‌ها توانایی تشخیص خودشان در آینه را داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز به نقل از فرادید، خروس‌ها با پرهای رنگارنگ و سینۀ ستبرشان معمولا خیلی عجیب و غریب به آینه نگاه می‌کنند و حالا ممکن است محققان دلیل این نگاه‌ها را فهمیده باشند. طبق یک مطالعۀ جدید، احتمالا آن‌ها می‌توانند بازتاب خود را در آینه تشخیص دهند.

توانایی تشخیص خود در آینه تاکنون در تعداد انگشت شماری از حیوانات از جمله فیل‌ها، دلفین‌ها، میمون‌های بزرگ، ماهی‌ها و برخی پرندگان خاص دیده شده است.

سونجا هیلماچر، یکی از نویسندگان این مطالعه در دانشگاه بن گفت: «حیواناتی که می‌توانند خود را در آینه تشخیص دهند اغلب به نظر می‌رسد شعور و آگاهی پیشرفته‌تری دارند و این موضوع احتمالا ارتباطی با هوش اجتماعی و عاطفی و همچنین خود‌آگاهی نیز دارد. این توانایی یک جنبه اساسی از آگاهی است که برای ما انسان‌ها نیز امری اساسی است.»

به گفتۀ محققان، این نتایج سطحی از هوشیاری [در خروس‌ها] را نشان می‌دهد که بحث‌هایی را در مورد حقوق و رفاه آن‌ها پیش می‌آورد.

هیلماچر و همکارانش در ژورنال Plos One می‌نویسند که خروس‌ها در صورت مشاهده یک تهدید هوایی، مانند پرنده شکاری، تمایل دارند همنوعان خود را صدا بزنند. با این حال، اگر خروس تنها باشد، معمولاً زنگ خطر را به صدا در نمی آورد زیرا می تواند توجه شکارچی را جلب کند.

این تیم در اولین مجموعه آزمایشات خود، یک خروس را در یکی از دو بخش یک فضای داخلی قرار دادند. آن‌ها قسمت دیگر این فضا را در سه حالت مختلف امتحان کردند: یا یک آینه آنجا گذاشتند، یا یک خروس دیگر و یا آن را خالی گذاشتند.


2 پسندیدم 5 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 11 تیر
از سراسر وب
دیدگاه ها
جلال
8 ماه پیش

چی بود وچی شد .
پاسخ
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
ترجمه تخصصی متن
قاب عاشقانه و خانوادگی مصطفی امامی، مجری صدا و سیما، در جشن تولد دختر بامزه اش/ریحانه افشار چه سلیقه ای خرج کرده برای دیزاین تولدش
مصاحبه فوتبالی بهرنگ علوی و شباهت خودش و دوستاش به بازیکنای فوتبال/ چه سنگ مومی هم گذاشت واسه دوستاش بخصوص احسان علیخانی
ترجمه تخصصی کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
نگاهی به ژست های عاشقانه مهدی سلوکی نوه و نور چشم حشمت فردوس و همسر کم سن و سالش+عکس/ چقد بهم میان😍
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
هزینه چاپ یک کتاب