طراحی ویلای شیشه ای به چه سبکی است و مزایای آن چیست

  دوشنبه، 10 آذر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
طراحی ویلای شیشه ای به چه سبکی است و مزایای آن چیست
طراحی ویلای شیشه ای مدرن سبکی است که برای استفاده حداکثری از مناظر و ایجاد حس پیوستگی بین فضای داخلی و نما شیشه ای خارجی ویلا بکار میرود. این نوع نما شیشه ای ویلا که تجربه ای بینظیر از حضور ساکنین در محیط امن خانگی و در عین حال لذت بردن از مناظر طبیعی را فراهم میکند به تازگی نما شیشه ای ویلا در ایران هم مورد استقبال قرار گرفته است.

نمای شیشه ای ویلا

طراحی ویلای شیشه ای مدرن سبکی است که برای استفاده حداکثری از مناظر و ایجاد حس پیوستگی بین فضای داخلی و نما شیشه ای خارجی ویلا بکار میرود. این نوع نما شیشه ای ویلا که تجربه ای بینظیر از حضور ساکنین در محیط امن خانگی و در عین حال لذت بردن از مناظر طبیعی را فراهم میکند به تازگی نما شیشه ای ویلا در ایران هم مورد استقبال قرار گرفته است. البته یکی از چالش های این نوع طراحی نما شیشه ای ویلا، ایجاد حریم خصوصی برای ساکنین است.برای طراحی پروژه نما شیشه ای ویلا ، آبژه ها که همان فضاها و عناصر داخلی اند و موضوعات که همان فعالیت ها هستند به صورت خوانا و با ظاهری خالص در کنار یکدیگر می نشینند.یکی از جذاب ترین و در عین حال دشوار ترین مراحل در ساخت ویلا، طراحی نمای و انتخاب متریال مناسب برای آن می باشد. با توجه به این که محدودیت های موجود در طراحی نمای ویلاها نسبت به نمای ساختمان های درون شهری کمتر می باشد، افراد می توانند آزادانه تر طرح نمای ویلای خود را انتخاب و طراحی کنند. همچنین متریال مختلفی در بازار وجود دارند که با توجه به موقعیت جغرافیایی، بودجه و سلیقه کارفرما می توان در طراحی نمای ویلا به کار برد. در میان متریال مختلف کاربردی در طراحی نما، شیشه جزو متریالی است که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده است.پیشینه استفاده از شیشه در معماری به گذشته های خیلی دور باز می گردد. شیشه ها در نمای ساختمان ها استفاده می شدند، اما نه به شیوه ی امروزی. در گذشته شیشه ها معمولا در فریم پنجره ها به کار می رفته و جزء کوچکی از نماها به حساب می آمدند.

تصویر

مزایا و معایب استفاده از شیشه در طراحی نمای ویلا

هر متریالی دارای مزایا و معایبی می باشد. شیشه نیز با وجود جنبه های مثبتی که دارد، دارای معایبی نیز می باشد که شما باید قبل از انتخاب این متریال برای نمای ویلای خود بهتر است آن ها را بدانید. معایب و مزایای شیشه در طراحی ویلا به شح زیر می باشد:

مزایای استفاده از شیشه در نمای ویلا

  • یکی از مهم ترین مزایای استفاده از شیشه در طراحی نمای ویلا این است که میان فضای داخلی با فضای خارجی ویلا ارتباط برقرار کرده و نمایی یکپارچه ایجاد می کند. همچنین نمای شیشه ای ویلا باعث می شود تا افراد در عین این که در داخل ساختمان قرار دارند از چشم انداز زیبای فضای بیرونی بهره ببرند.
  • بهره مندی از نور طبیعی خورشید، یکی دیگر از مزایای استفاده از شیشه در طراحی نمای ویلا می باشد. نور خوشید از طریق نمای شیشه ای به فضای داخلی ویلا راه می یابد و در مصرف انرژی صرفه جویی کرده و از لحاظ اقتصادی نیز مقرون به صرفه می باشد. به این صورت که نور خورشید در طول روز فضای داخلی را روشن ساخته و نیاز به نور مصنوعی را کاهش می دهد. از طرفی در فصولی که هوا سرد تر است نور خورشید تا حدودی فضای داخلی را گرم می سازد و در نتیجه انرژی کمتری برای گرم ساختن فضا لازم می شود.
  • شیشه بر خلاف سایر متریال چون فلز، گچ و چوب دچار فرسودگی، زنگ زدگی و خوردگی نمی شود و در نتیجه دوام بالایی دارد.
  • نصب شیشه در نمای ویلاها هم از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه بوده و همچنین در طی مدت زمان کوتاه تری نست به سایر متریال به اتمام می رسد.
  • با توجه به این که شیشه نسبت به سایر متریال مانند آجر، چوب و بتن سبک تر است، وزن سازه را سنگین نمی کند.

چرا از نمای شیشه ای در ویلا استفاده کنیم؟

داشتن دیوارهایی از جنس شیشه به عنوان بخشی از خانه، می تواند به طور گسترده مورد بحث قرار گیرد، زیرا مزایای بی شماری برای آن وجود دارد. در ادامه به بررسی این مزایا می پردازیم.

  • فضای داخلی پر از نور روز

نه تنها نور روز برای سلامتی ما مفید است، بلکه برای امور مالی نیز فایده دارد. استفاده از دیوارهای شیشه ای، علاوه بر این که فضای داخلی را روشن تر و راحت تر می کند، در دراز مدت نیز در هزینه های برق صرفه جویی می شود.

  • ارتباط با فضای باز

اتصال فضای زندگی داخلی با نمای بیرونی به راحتی انجام می شود و هیچ راه حلی بهتر از دیوارهای بزرگ شیشه ای وجود ندارد که پاسیو و باغ را برای مثال به اتاق نشیمن متصل کند.

  • تجربه زندگی بهتر

بسته به موقعیت ملک، دیوارهای شیشه ای بیرونی می توانند مناظر زیبا و پویایی داشته باشند که تجربه زندگی را بهبود می بخشد و آن را بهتر از احاطه شدن با دیوارهای ضخیم می کند.

  • تهویه طبیعی

تهویه خانه مهم است اما اغلب از آن غفلت می شود. از آنجا که دیوارهای شیشه ای خارجی امکان باز شدن فضای داخلی را فراهم می کنند، همه اتاق ها دارای تهویه مناسب می شوند.

ایده آل برای خانه های خانوادگی

بچه های جوان تر دوست دارند بیرون از خانه بازی کنند، به خصوص در ماه های تابستان، و پدر و مادرها دائم باید مراقب آن ها باشند. بسته به نقشه طبقه و پیکربندی کلی ملک، دیوارهای شیشه ای می توانند یک راه حل مناسب برای چک کردن و مراقبت از راه دور از بچه ها باشند.

ایده های طراحی ویلای شیشه ای

طراحی حیاط خلوت

محوطه بیرونی ویلا برای جمع های خانوادگی طراحی شده اند و استفاده از مبلمان، گیاهان سرسبز، نور کافی و یک باربیکیو جذاب می تواند این مکان را به محیطی دائمی برای استفاده شبانه روزی تبدیل کند. با استفاده از شیشه در اطراف این محل می توانید علاوه بر زیبایی، محیط را در برابر آلودگی و صدا مصون کنید.ساختمان های مدرن تحت تأثیر وسعت زیادی از شیشه قرار دارند که جایگزین دیوار می شود. به دلیل پنجره های بزرگ و چیدمان ساختار، می توان برای مطالعه از یک صندلی راحتی در کنار پنجره که مملو از نور طبیعی می باشد استفاده کرد. یک چراغ باریک و یک میز مرتب مجموعه را کامل می کند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (161 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (149 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (27 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (21 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (20 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (19 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (18 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (16 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (10 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) میز غذای خوشمزه و مفصل سپیده بزمی پور برای مهمانانش/ خوش به حال آقا شاهرخ با این خانوم کدبانو (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
(عکس) درختی که زمان مرگ خونریزی می کند
بازسازی صدای کاهن مصری پس از 3 هزار سال از روی مومیایی او+ تصاویر
فال روزانه امروز یکشنبه 10 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه یکشنبه 10 تیر 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 10 تیر خرداد 1403
قیمت رسمی انواع چلوکباب 43 سال قبل در رستوران اصیل ایرانی! +عکس
روایت جالب آیت الله هاشمی رفسنجانی از آوازخوانی دلپذیر و اجباری آیت الله طالقانی و منتظری در زندان/ خودم صدای خوبی ندارم اما...+ویدیو
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 10 تیر ماه 1403
دانلود آهنگ جدید "دل بیچاره" مهدی جهانی +فیلم/ منو تنهام نذار با این احوال زار نگاه کن به دلت منو یادت بیار
فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 10 تیر 1403 + فیلم
فال انبیاء روزانه یکشنبه 10 تیر ماه 1403
استفتاء از رهبری در مورد رای سفید
قتل دلخراش خانم معلم به دست شوهرش/ پرت کردن همسر از طبقه سوم
ماجرای تصمیم خاص حاج قاسم برای کَفنش از زبان یکی از همرزمان جانبازش
دست نوشته‌های یک جانباز هنرمند: نسل انتقالی به پایان راه نزدیک می‌شود