دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای مد و زیبایی / طلا و جواهرات /

نیم تاج محبوب کیت میدلتون برای ادای احترام به پرنسس دایانا 

سه شنبه، 17 مرداد 1402
ساعدنیوز: نیم تاج محبوب کیت میدلتون تاریخچه جالبی دارد که در ادامه آن را میخوانید.

کیت میدلتون، که اکنون همسر ولیعهد بریتانیا است، در مراسم زیادی با یک نیم‌تاج بسیار زیبا دیده شده که اغلب این انتخاب را به دلیل ادای احترام او به مادرشوهرش، پرنسس دایانا، می‌دانند.

اما تاریخچه این نیم‌تاج محبوب کیت میدلتون بسیار خواندنی است و به جز او و پرنسس دایانا ، ملکه الیزابت و مادربزرگش ملکه مری هم از این نیم‌تاج استفاده می‌کردند.

نام این نیم‌تاج زیبا که اکنون کیت میدلتون از آن استفاده می‌کند، The Queen Mary Lover’s Knot Tiara است. این نیم‌تاج در واقع به دستور ملکه مری، مادربزرگ ملکه الیزابت، ساخته شده‌است.

ملکه مری برای سفارش این نیم‌تاج از یک نیم‌تاج بسیار قدیمی که قبلا در خانواده سلطنتی انگلستان بود الهام گرفته بود. نیم‌تاجی زیبا که متعلق به عمه او، دوشس بزرگ مکلنبورگ- استرلیتز بود.

اما ملکه مری می‌دانست امکان این‌که نیم‌تاج به او ارث برسد و یا به نحوی بتواند آن‌را تصاحب کند وجود ندارد. بنابراین در سال 1913 از جواهرساز سلطنتی، گارارد، درخواست کرد تا نیم‌تاجی مشابه آن برایش بسازد.

اما درنهایت ملکه الیزابت این تاج را به عنوان هدیه ازدواج در سال 1981 به پرنسس دایانا واگذار کرد.

اما در سال 1996 پرنسس دایانا از چارلز جدا شد و گویا این تاج به عنوان هدیه به پرنسس ولز، همسر ولیعهد، داده شده بوده و بعد از طلاق که این سمت از دایانا گرفته شد او می‌بایست هدایای رسمی که به جایگاه و لقب او وابسته بوده را پس بدهد. و به این ترتیب تاج مجدد به مجموعه جواهرات ملکه الیزابت بازگشت. تا سال 2015 این تاج دیده نشد. تا این‌که در یک مراسم رسمی توسط کیت میدلتون که عروس پرنسس دایانا بود دوباره استفاده شد.


4 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
ویدیو/ بازسازی دیجیتالی ویرانه‌های باستانی "تخت‌جمشید" توسط "میثم کشاورز" طراح ایرانی/ تصویرسازی و پویانمایی به سبک فیلم‌های هالیوودی
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
ترجمه تخصصی کتاب
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌