دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

از «حفظه‌الله» تا جایگاه ثابتی و رسایی 

دوشنبه، 01 مرداد 1403
کد خبر: 398613
ساعدنیوز: در دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، واکنش‌های متعددی از سوی کاربران توییتر به جزئیات بیانات و اتفاقات این دیدار جلب شد. از تأمل بر واژه‌های به کار رفته تا جایگاه نشستن افراد، هر نکته‌ای موضوع بحث و تفسیر قرار گرفت. استفاده از واژه «حفظه‌الله» از جمله مواردی بود که توجه ویژه کاربران را به خود جلب کرد.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز به نقل از تابناک، این واکنش‌ها، بار دیگر نشان داد که جزئیات بیانات رهبری و موقعیت‌های شخصی افراد در این دیدارها تا چه حد می‌تواند در فضای مجازی بازتاب و تفسیر شود و مورد توجه و تحلیل کاربران فضای مجازی قرارگیرد.

نکته جالب این بود که اکانت رسمی رهبری در شبکه ایکس، همزمان با انتشار بیانات رهبر انقلاب، اکانت رسمی رئیس جمهور پزشکیان را به اصطلاح مجازی "تگ" و "نشان" کرد، اتفاقی که شاید برای اولین بار رخ می دهد و البته برای اهالی رسانه و سیاست، مشخص می کند که اکانت رسمی مسعود پزشکیان در شبکه ایکس بالاخره کدام است.

افعال و واژه‌های به کار رفته در بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی مورد توجه کاربران قرار گرفته است. کاربران طرفدار سعید جلیلی به ویژه به عبارت «اقدام راهبردی مجلس» واکنش نشان داده‌اند. که رهبر فرموده‌اند؛« این قانون را یک قانون خوب بود که برخی به آن اعتراض کرده بودند». طرفداران جلیلی این موضع را در تقابل با نظرات ظریف در مناظرات انتخاباتی که به عنوان مشاور سیاست خارجی پزشکیان شناخته می‌شد، مطرح کردند. ظریف در مناظرات انتخاباتی گفته بود که یکی از دلایل عدم بازگشت به برجام، قانون اقدام راهبردی مجلس بوده است.

در سخنان رهبر که در اکانت شبکه‌های اجتماعی ایشان منتشر شده، آمده است که مجلس می‌تواند در برطرف کردن و خنثی کردن تحریم‌ها نقش‌آفرین باشد. ایشان در ادامه فرموده‌اند که خنثی کردن به معنای اثرگذاری مجلس است و مسئولین و مدیران گذشته آن را انجام داده‌اند، اما برطرف کردن به معنای استفاده از وسایل شرافتمندانه برای حل مسائل است. این دو واژه "خنثی کردن" و "برطرف کردن" در بیانات رهبر معظم انقلاب قابل تأمل است. آیا می‌توان چنین برداشت کرد که سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی حاکی از قبول قانون اقدام راهبردی مجلس در گذشته بوده است و اعتراضی به آن وارد نبوده، اما اکنون نیاز به راه‌حلی برای برطرف کردن و خنثی کردن تحریم‌ها از طریق دیگر و تلاش بیشتر دارد؟

از طرفی کاربران توییتر که به جزئیات و حاشیه ها توجه ویژه ای دارند،، این بار به واژه «حفظه‌الله» در بیانات رهبر معظم انقلاب در سخنان امروز ایشان در دیدار با نمایندگان مجلس شورای اسلامی واکنش نشان داده و آن را مورد توجه قرار داده‌اند.

این واژه که پس از کمپین «رئیس‌جمهور پوششی» علیه پزشکیان هنگام حضور ظریف در قاب تلویزیون به عنوان رئیس شورای راهبردی رئیس‌جمهور منتخب شناخته شده بود و از طرف طرفداران سعید جلیلی پوشش داده شده بود، مورد توجه ویژه کاربران قرار گرفته است.

کاربران اصلاح‌طلب و طرفداران پزشکیان نیز به این موضوع واکنش نشان دادند.

جزئیات دیگری که کاربران به آن توجه کردند، جایگاه نشستن امیرحسین ثابتی و حمید رسایی در ردیف‌های انتهایی این دیدار بود. این کنایه‌ها از آن جهت مطرح شدند که کاربران طرفدار ثابتی به دوم شدن او در آرای انتخابات مجلس شورای اسلامی توئیت کرده بودند و دکتر قالیباف را به عنوان نفر چهارم در آرای انتخاباتی می‌نامیدند.

علی‌اکبر رائفی‌پور با توجه به بیانات معظم انقلاب اسلامی که فرموده بودند «مجلس یک نهاد صرفاً پرسشگر نیست بلکه پاسخگو هم است»، توییتی منتشر کرد. در پی‌نوشت آن نوشت؛ «فرهنگ پاسخگویی به مردم، توجه به شبهات و سوالات مردم بسیار مهم است و باید نهادینه و فرهنگ شود.» این نکته قابل توجه است که علی‌اکبر رائفی‌پور در ماه‌های اخیر سوالاتی نسبت به سفر فرزندان قالیباف از وی پرسش کرده بود.

آذری جهرمی نیز، از فعالین انتخابات اخیر، نوشت: سخنان امروز رهبر انقلاب یک سرمایه مهم برای دولت چهاردهم به حساب می‌آید.

عده‌ای از کاربران نیز بیانات رهبر انقلاب اسلامی را درباره «مجلس نباید منشا تشنج در افکار عمومی باشد. چه مجامع عمومی، نماز جمعه‌ها یا در فضای مجازی که حاکم بر خیلی از کارهای مردم است، مخاطب شما باید دلگرم شود و موافق اتحاد و همدلی باشید» را متوجه به رسایی و پایداری‌ها دانستند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 01 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
نگاهی به کیک تولد دوقلوی پرنقش و نگار سلاطین پرسپولیس علی آقا پروین و محمود خوردبین / عجب عکس های خوشگلی روی کیکا کار شده 😍
استوری تسلیت پرویز پرستویی برای فوت هنرمند پیشکسوت سعید راد+عکس/ روحش شاد و مسیرش پر نور
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
(تصاویر)معروف ترین رکوردهای ایرانیان در کتاب گینس!
(ویدئو) حضور سرزده دکتر پزشکیان در محل کار سابقش بدون تشریفات و واکنش جالب رئیس مجلس، محمدباقر قالیباف
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
(تصاویر) خلاقیت عجیب و وحشت انگیز در طراحی کیف‌ های مجلسی زنانه با الهام از چهره انسان!