دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

ویدیو / ورزشی /

واکنش سمی پسر تهرانی بادی بیلدر با شورت ورزشی به ورود یک مار کیوت به پارکینگ شان +فیلم/ فقط کامنت ها رو بخونید برگاتون بریزه از خنده 

سه شنبه، 27 شهریور 1403
ساعدنیوز: واکنش پسرها به موقعیت های ترسناک با دخترا فرق می کنه. این موضوع را به روایت تصویر تقدیم چشمان زیبای شما می کنیم.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز، مارهای زهرآگین یا مارهای سمی به گونه‌هایی از مارها گفته می‌شود که توانایی تولید زهر داشته و از آن زهر در کشتن و هضم طعمه یا دفاع از خود استفاده می‌کنند. کفچه‌ماران، گرزه‌ماران، دشنه‌ماران و برخی از قمچه‌ماران از مهم‌ترین مارهای سمی هستند. حدود یک چهارم از مجموع گونه‌های مارها سمی هستند.در سال 2019، گروهی از روانشناسان در جمهوری چک یک مطالعه جالبی انجام دادند. آن‌ها فهرستی از 25 جانوری که به طور گسترده تحت عنوان «ترسناک» شناخته می‌شوند تهیه کردند و سپس بررسی‌هایی انجام دادند تا دریابند که انسان‌ها از کدام یک بیشتر می‌ترسند.

نتایج آزمایشات آنها نشان داد که عنکبوت‌ها و مارها مخوف‌ترین موجودات از نظر پاسخ‌ دهندگان هستند. جالب‌تر این است که ما بیشتر از آن موجوداتی می‌ترسیم که یا تعداد پاهای زیاد مضحکی دارند یا اصلا پا ندارند.

اسناد فسیلی‌ نشان می‌دهد که مارها در حدود 128 میلیون سال پیش تکامل یافته‌اند. امروزه بیش از 3400 گونه مار وجود دارد. در کمال تعجب، تنها 600 مورد از آنها سمی هستند و از این میان، حدود 200 گونه سمی تولید می‌کنند که به اندازه کافی قوی است که یک انسان را بکشد.

نکته جالب دیگر این است که در مورد مرگبارترین مار جهان اتفاق نظر روشنی وجود ندارد. در عوض، معیارهای کلیدی مختلفی وجود دارد که دانشمندان از آنها برای ارزیابی خطرات ناشی از گونه‌های مار برای انسان استفاده می‌کنند.

بر اساس این ارزیابی‌ها، ما فهرست خود را از کشنده‌ترین مارها برای انسان تهیه کرده‌ایم که در پایان با سمی‌ترین آن‌ها آشنا می‌شویم.

یکی از شگفت‌انگیزترین موارد این است که اگرچه بسیاری از مردم مارها را خطرناک و ترسناک می‌دانند، اما بیشتر آن‌ها در واقع بسیار آرام هستند و تنها زمانی برای انسان خطرناک می‌شوند که احساس خطر کنند.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 27 شهریور
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
قاب امروز | تغییر چهره شیدای زخم کاری، استایل آبی مژده لواسانی و رویا نونهالی و همسرش و ...
(عکس) ولخرجی‌های تاریخی فرح پهلوی/ غذاهای مجلل و خارجی تخم بلدرچین با مروارید دریای خزر و ته دم خرچنگ/ بریز و بپاش از جیب مردم ایران
نگاهی به نقاشی‌های شگفت‌انگیز و منحصربه‌فرد رضا شفیعی جم/ از آثار ونسون ون‌گوگ گرفته تا طبیعت پاییزی و آرامش‌بخش
ترجمه تخصصی کتاب
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
خلاقیت تحسن برانگیز شاطر کرمانی برای پُخت نان +عکس/مغز تو رو باید طلا گرفت
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
تست هوش فکری/ فقط افرادی با مغز اینشتین، می‌توانند در 3 ثانیه اشتباه تصویر "هاکی روی یخ" را شناسایی کنند